Високи обороти на празен ход
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 09 май 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 EFI CVH Kombi 1992
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Високи обороти на празен ход
Здравейте колеги.Тъй като сън съвсем от скоро въвъ форума имам следния въпрос:
Когато колата работи на място , дори при загрял двигател оборотите ми са около 1400 1500.Разбрах , че това можело да се регулира чрез потенциометър, който се намира около някакво моторче за обороти на празен ход.Разгледах доста подробно всякаква литература, но не открих такова нещо.Може би не гледам както трябва.
.Много ви моля за съвет
Колата е Escort 1.6 EFI CVH 1992 Kombi.
Благодаря ви.
Когато колата работи на място , дори при загрял двигател оборотите ми са около 1400 1500.Разбрах , че това можело да се регулира чрез потенциометър, който се намира около някакво моторче за обороти на празен ход.Разгледах доста подробно всякаква литература, но не открих такова нещо.Може би не гледам както трябва.
.Много ви моля за съвет
Колата е Escort 1.6 EFI CVH 1992 Kombi.
Благодаря ви.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 09 май 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 EFI CVH Kombi 1992
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Отново високи обороти.
Здравей Владко.
Ще се радвам , ако отново прочетеш за проблема ми с високите обороти на празен ход.
Цяло лято колата си работеше нормално и изминах около 3000 км. , но от средата на септември нещо пак се вдигнаха оборотите на празен ход.Напрвих необходимите процедури -ресет на компютъра.Нещата се оправят за около 5-6 мин и след като загрее колата оборотите пак стават около 1200.Дали е някаква температурна зависимост ?Тоест някой датчик, или пък Ламбда сондата.Приемам всякакви съвети.
Предварително благодаря на всички, които могат да ми помогнат.
Ще се радвам , ако отново прочетеш за проблема ми с високите обороти на празен ход.
Цяло лято колата си работеше нормално и изминах около 3000 км. , но от средата на септември нещо пак се вдигнаха оборотите на празен ход.Напрвих необходимите процедури -ресет на компютъра.Нещата се оправят за около 5-6 мин и след като загрее колата оборотите пак стават около 1200.Дали е някаква температурна зависимост ?Тоест някой датчик, или пък Ламбда сондата.Приемам всякакви съвети.
Предварително благодаря на всички, които могат да ми помогнат.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ако е ламбсондата трябва да ти се повиши разхода - как е?
На първо време направи процедурата с ваничката и клапана за празния ход - както си ми писал на лично съобщение. Може да провериш дали си е на мястото една тръбичка която идва от колектора и отива в МАP датчика - на снимката с червената стрелка е датчика а тръбичката тръгва от колектора и минава през едно нещо като филтър.
Тъпо обяснено от моя страна - на снимката се вижда само от където почва тръбичката - със зеленото е както знаеш клапана за празния ход.
На първо време направи процедурата с ваничката и клапана за празния ход - както си ми писал на лично съобщение. Може да провериш дали си е на мястото една тръбичка която идва от колектора и отива в МАP датчика - на снимката с червената стрелка е датчика а тръбичката тръгва от колектора и минава през едно нещо като филтър.
Тъпо обяснено от моя страна - на снимката се вижда само от където почва тръбичката - със зеленото е както знаеш клапана за празния ход.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 09 май 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 EFI CVH Kombi 1992
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Отговор за Владко относно високите обороти на празен ход.
Здравей Влади, Благодаря ти за това че не си останал безразличен към проблема ми.
Днес направих пълната процедура по почиставането на клапана за регулиране на оборотите на празен ход.Дори го изклатих и в ултразвуковата ваничка.Но ефекта беше само за около 10-15 мин.
Вярно е ,че вече не са 1200 , но седят на около 1050 например.
Направи ми впечатление , че като стигне температура да включва перката тогава оборотите стават 1500 ?! Къде се намира този температурен датчик , който подава информация към компа ?
Той може ли да се чисти или направо се сменя с нов ?
Имам чувството , че целия проблем е от някаква температурна зависимост.Ако можеш ми прати снимка за да се ориентирам по-лесно.
Благодаря ти и хайде да се видим най-сетне ,че имам много бири да те черпя.
Приятен ден.
Днес направих пълната процедура по почиставането на клапана за регулиране на оборотите на празен ход.Дори го изклатих и в ултразвуковата ваничка.Но ефекта беше само за около 10-15 мин.
Вярно е ,че вече не са 1200 , но седят на около 1050 например.
Направи ми впечатление , че като стигне температура да включва перката тогава оборотите стават 1500 ?! Къде се намира този температурен датчик , който подава информация към компа ?
Той може ли да се чисти или направо се сменя с нов ?
Имам чувството , че целия проблем е от някаква температурна зависимост.Ако можеш ми прати снимка за да се ориентирам по-лесно.
Благодаря ти и хайде да се видим най-сетне ,че имам много бири да те черпя.
Приятен ден.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
А тръбичката провери ли? Нещо по сиптомите на това ми прилича, тъй като се отвежда по нея вакум които се мери от MAP и ако е откачена постоянно се дава инф. че няма вакум и се вдигат оборотите за да се направи нужния вакум.
За датчика за които питаш - се намира на много шибано място, сменя се или на канал или на подемник или трябва да отвиеш колектора, ако погледнеш от долу се намира точно под горивната рейка. Датчика е завит за блока и през него минава охладителна течност, отвива се с ключ 25 и много неща ще ти пречат, да не те отчайвам, но не си заслужава нервите мога да ти дам ключ тъй като този номер не е много разпространен по комплектите с инструменти, може и да има и друг чалъм незнам аз мислех да го проверя при смяната на маслото, тъй като масления фитър е едното от нещата които пречат. Виж да не би да се откачила буксата, много прилича на външен вид на датчика които е завит на тялото на термостата и и от него се включва вентилатора на перката на радиатора.
Дано да се ориентираш и да съм ти помогнал, но четох че точно тези датчици много рядко се скапват, което разбира се не е невъзможно.
За датчика за които питаш - се намира на много шибано място, сменя се или на канал или на подемник или трябва да отвиеш колектора, ако погледнеш от долу се намира точно под горивната рейка. Датчика е завит за блока и през него минава охладителна течност, отвива се с ключ 25 и много неща ще ти пречат, да не те отчайвам, но не си заслужава нервите мога да ти дам ключ тъй като този номер не е много разпространен по комплектите с инструменти, може и да има и друг чалъм незнам аз мислех да го проверя при смяната на маслото, тъй като масления фитър е едното от нещата които пречат. Виж да не би да се откачила буксата, много прилича на външен вид на датчика които е завит на тялото на термостата и и от него се включва вентилатора на перката на радиатора.
Дано да се ориентираш и да съм ти помогнал, но четох че точно тези датчици много рядко се скапват, което разбира се не е невъзможно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта