Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=7764" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето тук е схемата на окачването - там има един детайл 25 номер.
засега я намирам като налъжна стабилизираща щанга
Както знаят колегите тя е проблемна - гъне се от каквото се сетиш, най-вече от тъпи гумаджии....
Както и да е аз цаката съм я намерил изправя се и се наварява върху нея надлъжно парче.
Иначе "лечението" е скъпо - това железце (стомана е де) струва 155лв. + 15 лв. тампон. И както знаете дълго време ги нямаше даже по морги. Можеха да са намерят само тенекиени ментета (за това внимавайте!)
Ако някой може да сподели опит в "борбата" - моля!
На мен ми се върти в главата да заформим по- сериозна поръчка за някой от нашите военни заводи - братята мотористи редовно го правят!
за една кола са 340лв. железата!!!
Освен това като е поръчково могат да го модифицират - друга марка стомана и най вече - може да е по-дебела или с "т" или "п" профил... абе знам ли
Ето тук е схемата на окачването - там има един детайл 25 номер.
засега я намирам като налъжна стабилизираща щанга
Както знаят колегите тя е проблемна - гъне се от каквото се сетиш, най-вече от тъпи гумаджии....
Както и да е аз цаката съм я намерил изправя се и се наварява върху нея надлъжно парче.
Иначе "лечението" е скъпо - това железце (стомана е де) струва 155лв. + 15 лв. тампон. И както знаете дълго време ги нямаше даже по морги. Можеха да са намерят само тенекиени ментета (за това внимавайте!)
Ако някой може да сподели опит в "борбата" - моля!
На мен ми се върти в главата да заформим по- сериозна поръчка за някой от нашите военни заводи - братята мотористи редовно го правят!
за една кола са 340лв. железата!!!
Освен това като е поръчково могат да го модифицират - друга марка стомана и най вече - може да е по-дебела или с "т" или "п" профил... абе знам ли
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
моята един "майстор" дето ми "оправя" бронята я беше изкривил:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%ED%E3%E0
оправих я на място (без сваляне) - вдигнах я на крик - сложих един голям фрески ключ - (рамо) и почнах да спускам крика ... вече има година - не е мръднала
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%ED%E3%E0
оправих я на място (без сваляне) - вдигнах я на крик - сложих един голям фрески ключ - (рамо) и почнах да спускам крика ... вече има година - не е мръднала

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
1 - вдигам с крикаred написа:Къде си го подпрял (ключа)?
2 - с френския ключ хващам щангата (някъде по средата - или където е най-изкривена)... дръжката му опира в земята ... и е под наклон ... то няма как по друг начин и да я хванеш!
ключа играе голята на лост !
3 - спускам с крика (по-малко) - тежеста на колата натиска ключа ... помагам му с чукче (ако трябва) да се плъзга по - земята (чукам по дръжката на ключа ...)...
...
идеята е че нямам сила да я изправя на ръка и без канал - ползвам тежестта на колата за тая цел

не знам дали е станало ясно !
не става идеално - права - ама не ми скърца!
- Прикачени файлове
Последна промяна от Mondeo18TDI96 на 18 яну 2007, 13:15, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
сигурно се променя - ама не съм забелязал проблеми - върви направо, а по гумите не съм забелязал проблеми (макар че ~7000-8000км от тогава са малко)red написа:ако не е права не се ли променя геометрията на окачването?
по-принцип смятам да я карам да и гледат ходовата част - щото имам вече усещането че някой и друг тампон може да е за смяна - макар че от тия кърпени/недокърпени улици - може и само да ми се струва

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
аз на моята досега нищо не съм и ремонтирал (освен генератора и задната броня)
Преди 1-2 месеца минах през един "полегнал" полицай (бая голям и без маркировка - 1-я на вълнолома/Варна) с ~30km/ч (подскочи и купето се удари отдолу) и оттогава имам чувството че волана има леко тракане на всяка дупка - подобно на съседната тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=7747 - затова и се канех да й погледна ходовата част!
Преди 1-2 месеца минах през един "полегнал" полицай (бая голям и без маркировка - 1-я на вълнолома/Варна) с ~30km/ч (подскочи и купето се удари отдолу) и оттогава имам чувството че волана има леко тракане на всяка дупка - подобно на съседната тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=7747 - затова и се канех да й погледна ходовата част!
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Добре дошли в клуба - значи преди две години един гумадщия ми я прецака /защо все там слагат крика???/ та беше крива; изправих я де, но с това не се решиха проблемите ми, а се влошиха, защото след година и половина с четири човека в купето скок в дупка и се сцепи на това място /просто се скъса на две въпросната щанга или по-точно да я кажеме планка/. Мондео комби е много здраво - верно леко по-леко, но се прибрахме до София без да потроша друго. Та после много зор къде ли не ходих, но часта не я намерих /просто липсваше от каталозите/. Единствено от "Проспеед" ми я намериха ориг в комплект с тампона за цена 145лв. После при подмяната се установи, че белята е станала заради изкривяването - била се е получило напукване по което е тръгнала корозия и въпросната линия се е била отлабила!
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Сменях въпросната щанга и от двете страни.
Намерих единствено в МП на цена 150лв бр.
Сега от форума ми става ясно как е станало, вероятно гумаджия.
Точно бях теглил майната на окачването на мондеото.
Всички тук го хвалят а да се изкривят точно тези щанги...
И то от двете страни...
Ще си монтирам гумите сам....вече..
Намерих единствено в МП на цена 150лв бр.
Сега от форума ми става ясно как е станало, вероятно гумаджия.
Точно бях теглил майната на окачването на мондеото.
Всички тук го хвалят а да се изкривят точно тези щанги...
И то от двете страни...
Ще си монтирам гумите сам....вече..

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
А от зад монди комби е много здраво; единствено биалетките се сменят, но за наша радост двете задни са по-евтини от едната предна
пп: в книжката /и то не само на мондеото, а и на доста други/ пише да не се повдига купето за агрегатите и възлите на окачването! Но нашите майстори такива книжки не четат /в тях няма голи мацки
/.

пп: в книжката /и то не само на мондеото, а и на доста други/ пише да не се повдига купето за агрегатите и възлите на окачването! Но нашите майстори такива книжки не четат /в тях няма голи мацки

-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 10 дек 2007, 18:10
- Модел на автомобила: mondeo
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
- RSxRacer
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 сеп 2006, 19:32
- Модел на автомобила: Кара Мондеото с дистанционното в ръката
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Нека и аз
Преди около година ми се счупи задната дясна щанга,още от тогава бях пуснал тема за нея ама сега не ми се търси.Ходих и имам спомен че цените се разминават доста от посочените от вас,някаде към 650 кинта бр. беше това и се отказах да я сменям а със електрожена заварих старата и добавих планки от двете и страни.Вече една година карам така,но проблема е че нещо става с тази щанга защото издава некви странни звуци като пукане на заварка при леко натоварване.Биалетките също са ми голям проблем,на всеки 3 месеца сменям задни от МФ,вярно че не я спирам през седмицата ,но не е нормално.Дайте некви идеи какво можем да направим защото ме е страх вече и в градът да карам така да не говорим извън.

- RSxRacer
- потребител
- Мнения: 108
- Регистриран: 17 сеп 2006, 19:32
- Модел на автомобила: Кара Мондеото с дистанционното в ръката
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
то и аз заварих моята така,но от двете страни.Проблема е,че май заварките почнаха да се късат и често чувам страшно изпукване отзад и затова ми трябват серийните номера по каталог за да ги проверя колко струватred написа:Виж линка - 25 номер - плоската ламаринка с процепа по средата. Аз моя проблем го решавам така - сваля се и се завърява по дължина усилващо ребро.....150 лв за едно тенеке не ми се дават. И внимавяй че има ментета - истинското е от стомана и пружинира!

-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 28 ное 2012, 22:24
- Модел на автомобила: Форд Мондео турбодизел 1997 комби
- Status: Извън линия
Re: Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
Здравейте, колеги!
Тези дни установих, че и на мене малоумен гумаджия ми е изкривил съшия детайл на колата. Цяла година така сме карали, хубаво, че не е станала беля. Лошото е, че доволно се е постарало говедото, и огъването е качествено - от кръглия отвор даже е тръгнала пукнатина. Може ли някой да ми препоръча кадърен заварчик да я ремонтирам, защото по моргите няма (явно поради особено умни и сръчни гумаджии в Балгария тия щанги са се превърнали в дефицинта стока
)
ЗА СВЕДЕНИЕ НА ПЛОВДИВЧАНИ - при гумаджиите в двете работилници, които са на бул. "Пещерско шосе" в участъка между булевардите "Васил Априлов" и "Копривщица" НЕ ХОДЕТЕ!!!! Явно и двамата ги е прал един и същ радиоктивен дъжд, защото едната годиния единият идиот ми скъса половината болтове, а на следващата другият ми огъна реактивната шанга.
Тези дни установих, че и на мене малоумен гумаджия ми е изкривил съшия детайл на колата. Цяла година така сме карали, хубаво, че не е станала беля. Лошото е, че доволно се е постарало говедото, и огъването е качествено - от кръглия отвор даже е тръгнала пукнатина. Може ли някой да ми препоръча кадърен заварчик да я ремонтирам, защото по моргите няма (явно поради особено умни и сръчни гумаджии в Балгария тия щанги са се превърнали в дефицинта стока

ЗА СВЕДЕНИЕ НА ПЛОВДИВЧАНИ - при гумаджиите в двете работилници, които са на бул. "Пещерско шосе" в участъка между булевардите "Васил Априлов" и "Копривщица" НЕ ХОДЕТЕ!!!! Явно и двамата ги е прал един и същ радиоктивен дъжд, защото едната годиния единият идиот ми скъса половината болтове, а на следващата другият ми огъна реактивната шанга.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
Да не те разочаровам...но точно това не подлежи на ремонт ако веднъж е "тръгнало".Продължавай да търсиш-наистина са дефицитни по две причини.Първата е ясна-гумаджиите.Втората е в навика на доста хора,останал от времето на Лада и Москвич,да качват бордюрите на заден ход,забравяйки,че колата им е с предно предаване.Това при Мондео комби е просто смърт за окачването.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта