Страница 1 от 1
Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 05 апр 2017, 10:53
от vanchomobil
Здравейте,
Имам focus mk1 1999г с барабани отзад. Смениха ми накладките, но явно или са от кофти материал или са "твърди", понеже с времето почнаха да свирят много и в момента спирам като влак и плаша другите шофьори по светофарите.
Въпреки,че са нови, искам да ги сменя с други, които не свирят. Ходих при различни майстори, един ги "почистваше", друг каза,че ги е сменил,а не ги е сменил и в крайна сметка си карам 1 година със свирещи накладки когато загреят.
Ще помоля да ми препоръчате марка накладки за барабани, която използвате и не сте срещали проблем със свирене.
Благодаря
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 05 апр 2017, 18:16
от OgiDogi
vanchomobil написа: ↑05 апр 2017, 10:53
Здравейте,
Имам focus mk1 1999г с барабани отзад. Смениха ми накладките, но явно или са от кофти материал или са "твърди", понеже с времето почнаха да свирят много и в момента спирам като влак и плаша другите шофьори по светофарите.
Въпреки,че са нови, искам да ги сменя с други, които не свирят. Ходих при различни майстори, един ги "почистваше", друг каза,че ги е сменил,а не ги е сменил и в крайна сметка си карам 1 година със свирещи накладки когато загреят.
Ще помоля да ми препоръчате марка накладки за барабани, която използвате и не сте срещали проблем със свирене.
Благодаря
Свиренето в 90% от случаите се дължи на хлабини в спирачните апарати. Като са свалили старите накладки, са поизчистили ръждата по апаратите, новите са били евтинджос - без лепки на гърба или ламаринки и се е получила хлабина. Тази хлабина позволява на накладката да подскача в апарата и да издава звуци.
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 05 апр 2017, 19:44
от HACKO
Оги, той говори за барабанни.
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 05 апр 2017, 20:47
от OgiDogi
HACKO написа: ↑05 апр 2017, 19:44
Оги, той говори за барабанни.
Ама кой да чете

И все пак, е възможно поради износване на барабаните и получена разлика в диаметрите, накладките да не лягат по цялата си дължина и да имат някакво движение, както и държащите ги пружини да са разпънати при демонтаж/монтаж. От дейността ми в сервиза, DELPHI като че ли бяха една идея по-меки и "мазни" на пипане от TRW, Brembo и т.н.
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 05 апр 2017, 22:09
от aspasia
Моите накладки са на фирмата NK смених ги преди половин година и не съм чул да свирят и аз съм със барабани отзад.
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 06 апр 2017, 11:39
от vanchomobil
Здравейте,
Тъй като единия "майстор" , при който ходих каза,че ги е сменил,а реално не беше,реших сам да си ги купя и да ги занеса в сервиза.
Не знам и каква марка са ми сложили първия път.
Купих марка Brembo . Като ги сменят в сервиза ще дам обратна връзка дали свирят пак.
Благодаря за отговорите!
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 06 апр 2017, 23:09
от freeway
Здравейте,
Искам само да попитам как стигате категорично до извода, че свирят само задните барабанни или по-точно челюстни накладки?
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 07 апр 2017, 07:10
от OgiDogi
freeway написа: ↑06 апр 2017, 23:09
Здравейте,
Искам само да попитам как стигате категорично до извода, че свирят само задните барабанни или по-точно челюстни накладки?
С леко опъване на ръчната спирачка, например.
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 07 апр 2017, 10:06
от vanchomobil
freeway написа: ↑06 апр 2017, 23:09
Здравейте,
Искам само да попитам как стигате категорично до извода, че свирят само задните барабанни или по-точно челюстни накладки?
Защото свиренето започна 2 седмици след като ми смениха задните накладки.
След това ходих на 2-ма майстори, които не искаха да ги сменят,понеже били чисто нови и не виждали нищо нередно.
Първият майстор каза,че ги е "почистил" и свиренето намаля значително за няколко дни.
Отново му я закарах и казах директно да ги смени. Започна едно мотане - цяла седмица за смяна на задни накладки.Накрая каза,че ги е сменил и отново беше намаляло свиренето почти до минимум , но след 2 седмици пак започна да свири. Реших да не се занимавам с него, понеже беше ясно,че не ги е сменил,а и само нерви с този майстор.
Отидох при друг - този който първоначално ми ги сложи. Той също каза - "не виждам проблем. Карай още няколко хиляди км с тях и ще ги сменим. Няма да ги сменям засега,зачистил съм ги." И добави - "И само да ти кажа,че предишния майстор не ти е сменил нищо""
Отново намаля свиренето за известно време.
Сега обаче почна да свири повече от нормалното. А като имам предвид свирене , не говоря да прискърцват, а точно както спира метрото - и то като загреят.
Сега купих накладки, закарах я да ги сменят в трети сервиз.
Обадиха ми се да ми кажат,че предишния майстор е правил някакви дупки, което е довело до разбиване на лагерите. Предполагам,че е този който ми каза,че ги е сменил, а всъщност не беше, понеже беше най-лъжливия майстор, при който съм ходил до сега и ми взе парите без да му пречи на съвестта,че не ги е сменил.
Съгласих се да сменят и лагерите сега. Чакам да я взема от сервиза, за да разбера дали ще бъде решен проблема,че повече от половин година се занимавам с тези накладки и само плащам за труд,а никой не ми решава проблема.
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 07 апр 2017, 16:06
от vanchomobil
Взех колата.
Докато стигна от сервиза до офиса по светофарите като натисна спирачка и понякога започва леко свирене , като размърдам ръчната спира - сякаш самата ръчна задържа. От сервиза ми казаха другата седмица да я закарам да ми регулират самата ръчна.
Въпросът ми е - нормално ли е наистина така сякаш да задържа ръчната след смяна на задни накладки и след колко километра г/д трябва да са се "обходили" ,за да смятам,че всичко трябва да е наред с тях?
--------------
относно дупките,за които ми казаха - предният майстор бил направил дупки на капачките, от които влизала вода при лагерите и според този сервиз това е довело и до скапването на лагерите.
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 07 апр 2017, 18:22
от HACKO
Не задържа ръчната и качеството на накладките не е от значение. Проблема ти е, че няма достатъчно усилие върху накладките и затова скърцат. Казано по-просто задните спирачки не държат и затова издават скърцащ звук. Причините могат да бъдат няколко, залагам на 2 или механизма за саморегулиране на хлабината не работи или не са настроени правилно (моли се да е второто). Самото регулиране се състои в следното: отпуска се максимално жилото на ръчната спирачка, "напомпват" се спирачките може и да се покара така малко за да се установи нормална хлабина между накладките и барабана и накрая се натяга ръчната. Ако след сглобяване на барабаните не се направи процедурата а директно се натегне ръчната, механизма не сработва и не се установява нужната хлабина, остава голяма и задните спирачки не държат. Същото се получава и ако механизма е износен, тогава дори и да се направи процедурата, хлабината не се установява и не държат. Проблема е, че Форд още от Ескорт използват една система със зъбен сектор и упорно колело на планката на ръчната, което се износва и трябва да се смени цялата планка, но я има само в МП и е скъпо.
Друга вероятна причина е въздух в системата или повреда в спирачните цилиндри или помпата, обаче тогава като се дръпне ръчната не би следвало да се оправи.
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 07 апр 2017, 19:42
от vanchomobil
Благодаря за отговора!
Ще ми се да попадна на майстор, който обяснява нещата като теб

покарах колата около 30км в задръствания, като това "засядане" на ръчната изчезна. След като загряха спирачките, обаче, отново започнаха да свирят малко преди колата да спре, като сякаш се чува на моменти... Все едно е с дискове и има надраскване на диска. Сега свиренето е далеч по-малко и е само на един тон, докато преди ремонта свиреха на 2 или 3 тона в зависимост от силата на натискане. Доколкото знам при смяна на накладки има такъв момент, в който в началото свирят докато се поизносят. Силно се надявам да е така, тъй като вече имам чувството, че тази кола никога няма да може да спре без да свири

за съжаление нямам познанието да направя нещата, които ти си описал и разчитам майсторът да го направи. За половин година съм дал общо около 200 лв за труд и 100лв за накладки(само по ремонтите за свиренето) и до сега никой не е решил проблеми ма трайно проблема.
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 17 май 2017, 08:38
от fordmaniac
Относно това, че качеството и марката на наклатките няма значение хич не съм съгласен!
Това е най-важното! Калпави и евтини наклатки могат да свирят скърцат и да ти вадят нервите с ченгел!!!
Автоматичния регулатор на ръчната няма как да повлияе на скърцане, щото тогава как скърцат предни наклатки?!
Никой не спомена състояние на барабаните, а те са втория елемент на триене в триещата двойка.
Поздрави
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 17 сеп 2017, 10:56
от ivaylo_shack
OgiDogi написа: ↑05 апр 2017, 18:16
Свиренето в 90% от случаите се дължи на хлабини в спирачните апарати. Като са свалили старите накладки, са поизчистили ръждата по апаратите, новите са били евтинджос - без лепки на гърба или ламаринки и се е получила хлабина. Тази хлабина позволява на накладката да подскача в апарата и да издава звуци.
Здравейте, прочетох мнението Ви и ме интересува как да се отърва от това свирене на Фокус Мк1? Смених дискове с накладки, взех комплект ТРВ дискове и накладки и с един приятел ги сменихме заедно. Накладките си имаха уплътнители от към буталото и хубави здрави пружини. Легнаха добре, даже се притесних, че са прекалено плътни и да не се нагряват дисковете. Първите 100 километра много внимателно спирах за да не ги прегрея и всичко бе наред около 1000 км. В момента спирам като влак след няколко пъти по агресивно спиране спират със свиренето но като се охладят отново. На ментета ли съм попаднал и кажете къде да търся проблем?
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 17 сеп 2017, 18:23
от OgiDogi
ivaylo_shack написа: ↑17 сеп 2017, 10:56
... На ментета ли съм попаднал и кажете къде да търся проблем?
Възможно е да са ментета, но може и да има луфтове във водачите на спирачния апарат - махаш изтънели накладки, отваряш апарата за по-дебелите и водачите излизат към по-износена част, която позволява вибрации, например. Може и на новите дискове да е по-твърд материалът и какво ли още не...
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 20 сеп 2017, 21:44
от Eastbourne
За trw съм чувал доста хора да се оплакват, че свирят. Повечето до такава степен се изнервят, че ги сменят с нови

Наскоро сложих дискове брембо и накладки текстар и нямам проблеми
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 21 сеп 2017, 21:01
от ivaylo_shack
Благодаря за отговорите. Ще по трая още малко и ще пробвам със старите накладки които запазих (смених дискове и накладки поради износване на дисковете) и ако продължават да скърцат ще отиват за скрап. А не взех брембо дискове защото бяха подозрително евтини, но както вече се потвърди по скъпото не значи винаги по добро!
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 27 сеп 2017, 10:24
от vargala81
От както завля от преди 2 дена и при мен се появи едно досадно свирене от задните накладки. С барабани съм. Имаше го и преди, но доста по-тихо и само като по загреят. Сега е постоянно. В движение като опъна бавно ръчната, започва да свири, опъна я още малко докато спре, пусна я и вече не свирят до следващо опъване на ръчната. В началото като я купих, ръчната не държеше много добре и малко я натегнах, но най много 3-4 оборота на гайката на ръчната направих. Възможно ли е да е от това? Не си спомням преди това дали свиреха.
Re: Съвет за "меки" накладки
Публикувано: 28 сеп 2017, 15:06
от vargala81
HACKO написа: ↑07 апр 2017, 18:22
Не задържа ръчната и качеството на накладките не е от значение. Проблема ти е, че няма достатъчно усилие върху накладките и затова скърцат. Казано по-просто задните спирачки не държат и затова издават скърцащ звук. Причините могат да бъдат няколко, залагам на 2 или механизма за саморегулиране на хлабината не работи или не са настроени правилно (моли се да е второто). Самото регулиране се състои в следното: отпуска се максимално жилото на ръчната спирачка, "напомпват" се спирачките може и да се покара така малко за да се установи нормална хлабина между накладките и барабана и накрая се натяга ръчната. Ако след сглобяване на барабаните не се направи процедурата а директно се натегне ръчната, механизма не сработва и не се установява нужната хлабина, остава голяма и задните спирачки не държат. Същото се получава и ако механизма е износен, тогава дори и да се направи процедурата, хлабината не се установява и не държат. Проблема е, че Форд още от Ескорт използват една система със зъбен сектор и упорно колело на планката на ръчната, което се износва и трябва да се смени цялата планка, но я има само в МП и е скъпо.
Друга вероятна причина е въздух в системата или повреда в спирачните цилиндри или помпата, обаче тогава като се дръпне ръчната не би следвало да се оправи.
Благодаря ти бат Наско! Следвах процедурата и свиренето изчезна. До преди обяд свиреше постоянно докато намалям със спирачка, демек много слабо натискам спирачката и си свири докато не спра на пълно. Разхлабих болта почти до край, покарах малко, като същевременно помпих и спирачката няколко пъти, натегнах я, като бях застанал на съвсем лек наклон и я направих да държи на 4-ти - 5-ти зъб, тоест тогава спира напълно. Застанах и на по-голям наклон и си държи. Не ми се вдигаше на крик, но събота и неделя мога да я вдигна да проверя дали свободно се въртят колелата. Но щом на съвсем лек наклон си тръгва, не вярвам да съм я натегнал прекалено много. Сега не знам дали на мен ми се струва, но имам чувството, че педала на спирачката стана една идея по-твърд от преди и спира някак си по-добре, не да забива муцуната както до преди тази процедура.