Страница 1 от 2
Пружини - окачване
Публикувано: 04 яну 2007, 10:18
от red
Чудя се, колеги, по какво да позная дали задните пружини са ми за смяна. Някък ниска ми изглежда задницата.
Публикувано: 04 яну 2007, 12:02
от jordj
Ако тие по ниска от предницата най вероятно са омекнали.Все пак от пред винаги тежи двигателя,а от зад се товари само ако има пътници и товар в багажника.

Ако са ти еднакви предните и задните гуми,взимаш ролетка и замерваш от купето до земята от пред и от зад.(На равен терен разбирасе)
Е това е мойто мнение а може да има още хиляди.
Публикувано: 04 яну 2007, 12:20
от ewgeny
По мои наблюдени и размисли, задницата трябва да е с около 3-4 см. по-висока от предницата! То колегата казва че двигателя тежи, ама като се качат 3 човека по 100 кг.

А сега нещо по конкретно! Наблюдавай много внимателно как ти се износват задните гуми! Ако дори и съвсем леко, но пък забележимо се износват от едната страна, то са за смяна! Това се получава защото когато клекне задницата, гумите се накланят като долната им част излиза по навън или просто казано се разчекват

Публикувано: 04 яну 2007, 20:47
от vaskoneti
Малко не съм съгласен с теб, колега. Ако износва задните гуми само от едната страна, то не само пружините са за смяна, ами и даже целият заден мост, щото от товарене се е смарангьосал завалията !!!
Публикувано: 05 яну 2007, 15:15
от Brock
Е аз пък да ви кажа - мондеото не е със заден мост а с независимо окачване. И още нещо - на мондеото /комби/ се прави реглаж на задницата - също като на предницата - такаче износването на гумите няма да е много показателно в случая.
И аз си мисля, че мойте пружини са заминали и си мисля да ги сменям скоро. Този който би могъл да каже дали пружините са за смяна би трябвало да е МП - те трябва да имат подробни данни.

Публикувано: 05 яну 2007, 15:29
от Любо
В този дух и мойте мисля да ги сменям, като задуха благоприятен финансов ветрец. А имайки в предвид възрастта й и че е комби с теглич и не се знае какво е теглила, ще сменя и амортсьорите...
Публикувано: 05 яну 2007, 15:33
от buhap
смени прожините и може да се окажеш с здрави амортисиори
само с нови пружини колата ми стана мнооого по стабилна
Публикувано: 05 яну 2007, 16:49
от ewgeny
Извинявам се много за това че пренебрегнах факта, че е със предно предаване, но пък не се сещам как се регулира заден мост??? Там няма накрайници!? Особенно пък щом е с независимо окачване. Ако беше със заден мост, има и вариант ако магарето се е изкривило.
ПП: Не съм експерт в областта и не искам да успорвам мнението на колегите, което може да е правилното, но скоро гледахме на моята сиерка задницата, дали ще трябва да се купуват нови пружини, или проблема другаде в окачването.
Желая здраве, щастие и успехи на всички през новата година

Публикувано: 06 яну 2007, 12:13
от red
аз почвам подготовка по смяната пък като ги сменя ще кажа има ли разлика, въпреки, че и сега не се оплаквам от липса на стабилност
Публикувано: 09 яну 2007, 00:53
от Aleks
Задно дясно окачване няма признаци за регулировка, НО това е снимка от хечбек. А при комби незнам.
Aleks = aaleks
Petkoff_pl: Какво е ставнало че aaleks е трябвало да си смени ника на Aleks. Защото и аз вчера следобед неможех да влеза във форума с ника си
Aleks= aaleks: Нямах проблем с влизането, ами отвреме на време по невнимание изключвам прозореца с форума вместо друг и ми изчезват новите теми. И затова имам втори ник от месец, ама пак по невнимание съм писал от него и кото зацепих рекох да поясня че съм аз.
Публикувано: 10 яну 2007, 11:52
от Brock
Публикувано: 15 яну 2007, 09:36
от TIN
red написа:аз почвам подготовка по смяната пък като ги сменя ще кажа има ли разлика, въпреки, че и сега не се оплаквам от липса на стабилност
А какви пружини реши да сложиш ?
Публикувано: 15 яну 2007, 16:26
от Brock
Aleks написа:Задно дясно окачване няма признаци за регулировка, НО това е снимка от хечбек. А при комби незнам.
Aleks = aaleks

...
И на хечбега се регулира задницата. Погледни прикачените схеми.

Публикувано: 15 яну 2007, 18:07
от aaleks
Ето къде бил ключът за палатката

.
Жалко, нямам снимка точно на това място.
Публикувано: 16 яну 2007, 16:23
от red
Разходих се по магазините - могат да се намерят неща на по-прилични цени от МП, но това което ме изуми беше че като попиташ какви са амортесьорите в магадините масово почват да гледат умно.... те какви продавачи са?
Мисля да си взема монро заради гаранцията - 3 години 140 лв.
най-тъпите са за 90 лв. без гаранция
Публикувано: 16 яну 2007, 16:27
от TIN
red написа:Разходих се по магазините - могат да се намерят неща на по-прилични цени от МП, но това което ме изуми беше че като попиташ какви са амортесьорите в магадините масово почват да гледат умно.... те какви продавачи са?
Мисля да си взема монро заради гаранцията - 3 години 140 лв.
най-тъпите са за 90 лв. без гаранция
Дай по-подробно!
Предни, задни какви ?
А пружини ?
Публикувано: 16 яну 2007, 16:31
от red
от темата си личи - в началот - задни.
Прижините са на цени 60 до 80лв. Трябва да ги свалиш и да видиш как са белязани (бележат се с цвят) и тогава да търсиш
В темата за часи съм написал цените на МП - иди да те заболи главата
Публикувано: 16 яну 2007, 20:15
от jordj
E погледнали френските амортисъори Рекорд почти двойно по евтини са
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Публикувано: 31 яну 2007, 19:08
от red
Малко закъснявам с поста, но вчера правих обстоен преглед на ходовата част, със сваляне на амортесьори т.н.
Добрата новина е, че се оказаха Monro Reflx в отлично състояние.
Другите истории по окачването - също са ОК има два тампона, за които да питам, но ще отворя нова тема и накрайник, ляв на кормилото който е за смяна.
Пружините няма обаче как да разбера дали не са омекнали - иначе са здрави - няма строшено.
Като цяло искам твърди пружини отзад, но не знам как да ги подбера- съвети?
Публикувано: 01 фев 2007, 16:23
от greek
а по принцип предните и задните пружини на мондеото еднакви ли са?