Клатене на Фокус в завой
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 31 окт 2013, 21:14
- Модел на автомобила: Фокус
- Местоположение: Там някъде
- Status: Извън линия
Клатене на Фокус в завой
Колата е Фокус седан 2000-та година. Бензин, 1.8
В десен завой колата се клати, аха да поднесе.
На ляв няма никакъв проблем.
На магистралата със скорост около 100 до 130 километра се усеща най осезаемо.
Амортисьорите и пружините са чисто нови, в Дунев показаха параметри около 90% на предните и около 84% на задните.
Тампоните на носачите и предните и задните са сменени.
Биелетки и шарнири нови. Външни кормилни накрайници, също.
Всичко останало видимо е здраво.
Гумите и джантите са наред.
Дискове не са сменяни.
На реглаж казват, че всичко е здраво и наред.
Имам някаква техническа грамотност, и сам си сменях всичко.
Ама това клатене ми се опря.
Колеги, ако имате някакво предположения, моля помагайте, защото закъсах.
В десен завой колата се клати, аха да поднесе.
На ляв няма никакъв проблем.
На магистралата със скорост около 100 до 130 километра се усеща най осезаемо.
Амортисьорите и пружините са чисто нови, в Дунев показаха параметри около 90% на предните и около 84% на задните.
Тампоните на носачите и предните и задните са сменени.
Биелетки и шарнири нови. Външни кормилни накрайници, също.
Всичко останало видимо е здраво.
Гумите и джантите са наред.
Дискове не са сменяни.
На реглаж казват, че всичко е здраво и наред.
Имам някаква техническа грамотност, и сам си сменях всичко.
Ама това клатене ми се опря.
Колеги, ако имате някакво предположения, моля помагайте, защото закъсах.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Клатене на Фокус в завой
Там здравина на елементите ли гледат или симетрия на ъглите по ходовата част? Ако можеш, дай една разпечатка от стенда.IceJoe написа:...
На реглаж казват, че всичко е здраво и наред...
И само за пробата - размени двете задни колелета, дори и с посока да са гумите. Има ли промяна в поведението, търси нещо нередно с гумите.
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Клатене на Фокус в завой
Ако наистина си с нови пружини и амортисьори и там всичко е наред - реглаж. Имал съм подобни случаи и то точно с Фокус.
Провери сходимост и страничен наклон. И отпред и отзад.
Провери сходимост и страничен наклон. И отпред и отзад.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 31 окт 2013, 21:14
- Модел на автомобила: Фокус
- Местоположение: Там някъде
- Status: Извън линия
Re: Клатене на Фокус в завой
Гумите са въртени, няма разлика. Пробвах и с гуми и джанти от друга кола, няма разлика. Моите са с размер 195.65.15. (Дали не са високи.) 
На реглажа мерят симетрията и сходимостта естественно.
От години карам там служебни бусове, и се познаван с хората.
Просто помолих да огледат за кривини и разбити тампони по окачването, защото и това правят, казаха, че всичко било наред.
Вярвам им.
Има нещо разбито някаде отзад според мен.
Ама това независимо окачване ми се опря.
А засега не мога да си позволя да сменя всичко по задницата. Фалирах с амортисьорите и пружините, а те си бяха за смяна по всички направления.
Стигнах само до тампоните на носачите засега.
А отзад са много, и като си ги поръчваш да ти ги направят, не са никак ефтини.
Имам лек луфт в рейката нагоре надолу. Възможно ли е това да играе роля?

На реглажа мерят симетрията и сходимостта естественно.
От години карам там служебни бусове, и се познаван с хората.
Просто помолих да огледат за кривини и разбити тампони по окачването, защото и това правят, казаха, че всичко било наред.
Вярвам им.
Има нещо разбито някаде отзад според мен.
Ама това независимо окачване ми се опря.
А засега не мога да си позволя да сменя всичко по задницата. Фалирах с амортисьорите и пружините, а те си бяха за смяна по всички направления.
Стигнах само до тампоните на носачите засега.
А отзад са много, и като си ги поръчваш да ти ги направят, не са никак ефтини.
Имам лек луфт в рейката нагоре надолу. Възможно ли е това да играе роля?
- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Клатене на Фокус в завой
Гумите са ти високи според мен но не мисля ,че е от тях. Да не е удряна някога? Може колата да е крива (примерно)

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 31 окт 2013, 21:14
- Модел на автомобила: Фокус
- Местоположение: Там някъде
- Status: Извън линия
Re: Клатене на Фокус в завой
Колата е удряна, да.BladeMan написа:Гумите са ти високи според мен но не мисля ,че е от тях. Да не е удряна някога? Може колата да е крива (примерно)
В лявата врата, която се оказа много по здрава от колкото очаквах. Едно Авео се събра до предното стъкло, а Каката дето не познава правилника лежа две седмици в болница.
Все си мисля обаче ако е крива на стенда за реглаж няма ли да покаже.
Пък и на прав участък не мърда наникъде след смяната на амортисьорите. Волана си седи прав, рядко срещано при крива кола. В Мото Пфое и в ТЕХНОПАРТ казаха, че колата не е крива.
А и преди удара се държеше по същия начин.
Явно ще си сменям всичко отпред и отзад и това си е.

- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Клатене на Фокус в завой
Откарай я на стенд да видят дали не е крива!Щото ако е крива само ще набиеш пари!

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 31 окт 2013, 21:14
- Модел на автомобила: Фокус
- Местоположение: Там някъде
- Status: Извън линия
Re: Клатене на Фокус в завой
Нали това казвам.BladeMan написа:Откарай я на стенд да видят дали не е крива!Щото ако е крива само ще набиеш пари!
И в Мото Пфое е мерена, и в ТЕХНОПАРТ е мерена, Не е крива, няма гнили греди, няма поддали заварки, и симетрията не е избягала. Има си само стандартните ръжди като за кола карана 15 години в България.

Плюс това се клатеше и преди удара, но тогава си мислех, че е от амортисьорите.
-
- потребител
- Мнения: 348
- Регистриран: 24 май 2010, 14:49
- Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
- Местоположение: Димитровград, Харманли
- Status: Извън линия
Re: Клатене на Фокус в завой
Здравей колега при мен клатенето беше от тръгнали стари амортисьори( мондео комби). А поднасянето се оказа от блокирал амортисьор. Друго което се сещам провери си добре ръчната да не би да задържа колело и от там да ти поднася.
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
Sent from my LG-D290 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 31 окт 2013, 21:14
- Модел на автомобила: Фокус
- Местоположение: Там някъде
- Status: Извън линия
Re: Клатене на Фокус в завой
Днес разглобих задното окачване отляво.
Видимо всичко е наред.
Утре меря диаметри и поръчвам тампони и нови болтове.
След това, ако пак се клати, следва дясната част.
Видимо всичко е наред.
Утре меря диаметри и поръчвам тампони и нови болтове.
След това, ако пак се клати, следва дясната част.

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 31 окт 2013, 21:14
- Модел на автомобила: Фокус
- Местоположение: Там някъде
- Status: Извън линия
Re: Клатене на Фокус в завой
След тотален ремонт и подмяна на всички гумени тампони и болтове по задното окачване, колата заспа.
След разглобяването видимо имаше доста износени части, но така и не разбрах от къде идваше това клатене.
Изчезна след ремонта и на дясната страна, следователно е идвало от там.
Благодаря за помощта и успех на всички.
След разглобяването видимо имаше доста износени части, но така и не разбрах от къде идваше това клатене.
Изчезна след ремонта и на дясната страна, следователно е идвало от там.
Благодаря за помощта и успех на всички.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта