Страница 1 от 1

Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 03 сеп 2014, 23:43
от paci
Като цяло ми дреме на гъза, аз съм свикнал.
Обаче KDebian ме залива на лични, а аз не мога да му дам отговор на въпросите :)

И можело ли да се направи нещо да вози по-меко?

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 03 сеп 2014, 23:49
от madboy
С какви размери са гумите и джантите?

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 03 сеп 2014, 23:50
от HACKO
Ха, ами той си купил лагерна количка а иска да вози като Ролс Ройс и да върви като Бугати Вейрон.

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 04 сеп 2014, 00:13
от S_C
Малолитражка...как се очаква да вози?

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 04 сеп 2014, 04:48
от bateto_toshko
Има и малолитражки , които возят меко .Просто геометрията им е различна.Отпред носачи , тампони , пружини с други размери и под друг ъгъл, отзад торсион и ето ти мека возия.

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 04 сеп 2014, 06:24
от KDebian
Возил съм се в тези:

http://automedia.investor.bg/files/arti ... 265-11.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080320.jpg


Няма го досадното друсане. А и не мога и да се съглася че тази Фиеста е излязла така от завода.

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 04 сеп 2014, 08:00
от HACKO
Да, возила е малко по-добре, но вече е умряла от старост по всички стандарти в "белите страни". Отиваш в Мото Пфое, казваш дайте ми цялото окачване (носачи, пружини, амортисьори), ама оргинални не алтернативни. И ако не си получил инфаркт, имаш 90-95% от возията на колата като нова.
П.П. Колите, които показваш са по-висок клас и по-нови от Фиестата, нормално е да возят по-добре, сравнявай с Клио и 205.

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 04 сеп 2014, 08:30
от gorskiq
Сравнявам мондео и на жена ми рено туинго, ами френската кола вози много по-меко от форда. Като се кача сам в реното и то кляка с 5 см. а форда с цялата фамилия и натоварен до горе - 2см. /Гледам си 100 левовата снимка от камерата в Стара Загора- ми тя колата изглежда все едно е празна/. Лично мое мнение - френските возят меко, но в завой форда е по-стабилен.

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 04 сеп 2014, 11:31
от diesel1.6
Има няколко фактора. Амортисьорите да са двойнодействащи или даже да са обратни. Другото е твърде широки и нископрофилни гуми, тежки алуминиеви джанти и грешно положение на колелетата - странични наклони или сходимост. Пружините стареят и при снижаване на колата амортисьорите и окачването излизат от оптималното си работно положение.
Разбити носачи го изключвам - тогава разговорът няма смисъл.

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 04 сеп 2014, 21:48
от KDebian
Наистина сравняваните автомобили са по-нови, но ако само това е причина бих си закупил нужните части, за да мога да постигна същия ефект и на Фиестичка. Също не мога да се съглася че са в различен клас, тъй като и двете показани на снимката са миниатюрни и с една идея по-тесни от моята (в пежака има видима заблуда че е уж по-широка, отпред стъклото и таблото завършват в по-голяма дълбочина и създават илюзията за повече пространство).

***

Гуми - 165/70/13. На 3 години. Едните 2-ка SAVA, другите 2-ка BARUM (не помня кои бяха отпред и кои отзад).

Джанти - ръждясали. :mrgreen:

Пружини и амортисьори - несменяни никога за цели 170 ккм.

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 05 сеп 2014, 01:30
от HACKO
Пежото е в класа на Ескорт, а Реното някъде между Ескорт и Мондео, написах ти кои са съответно в класа на Фиестата.

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 05 сеп 2014, 03:16
от KDebian
Добре, по какво ги определяте коя в коя "класа" е? И как един Escort може да вози по-добре от фиестичка, при положение че по купето са почти еднакви и единствената разлика е дългата "опашка", която за щастие във Фиестичка отсъства? Ако все пак е истина, коя е причината за това и най-вече кои продукти трябва да се вземат и нагодят на Фиестичка?

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 05 сеп 2014, 08:53
от HACKO
Нещата са комплексни, трудно се обясняват с две думи.
Основно значение има, базата (разстоянието между предния и задния мост) по-дългата вози по-меко, паркирай до някой Ескорт и ще разбереш, че са много различни. Друг фактор е теглото, като също по-голямото тегло е предимство. И накрая, но не на последно място идва влиянието на окачването и вложените в него а и в цялата кола части.
Производителите правят различни модели, които грубо се разделят в четири основни класа нисък, среден, висок и луксозен. При някои има модели, които се разполагат между класовете, при други пък се припокриват. Класовете се различават по големината на купето, комфорта, екстрите и най-важното по цената, която е определяща.

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 05 сеп 2014, 19:30
от paci
HACKO написа:паркирай до някой Ескорт и ще разбереш, че са много различни.
Ескорт МК7

Дължина 4104 мм.
Широчина 1691 мм.
Височина 1398 мм.
Колесна база 2525 мм.
Предна следа 1440 мм.
Задна следа 1455 мм.

Собствена маса 1080 кг.

Фиеста МК4

Дължина 3828 мм.Редактирай тази кола
Широчина 1634 мм.Редактирай тази кола
Височина 1320 мм.Редактирай тази кола
Колесна база 2446 мм.Редактирай тази кола
Предна следа 1429 мм.Редактирай тази кола
Задна следа 1384 мм.

Собствена маса 950 кг.

Re: Защо Фиеста МК4 вози дървено?

Публикувано: 06 сеп 2014, 10:07
от koinov_bg
Абе паци начи според колегата Ескортя е било Гуема Сиеста а?
А по темата аз кво да кажа че съм с спортни прожини спортни амортесиори щот съм хр2 и на всичкото отгоре и набили и гуми 185/55/13 ужас сяка пукнатина я усещам пък на павета е напряво.....

Но колега все пак това е форд(стабилно пътно поведение стегнато окачване и здраво същевременно)Тва не е френска свирка с торсион с иглени лагери на по 25-30к км да ги сменяш иначе фърляш моста,да ти се клати кат лодка в завой и да сменяш преница на 6-8 месеца.