Ремонт на главния спирачен цилиндър- Мондео МК 3!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ремонт на главния спирачен цилиндър- Мондео МК 3!
Ако внезапно ви потъне педала на спирачката, то диагнозата най- вероятно е пропуск в гумените уплътнения, а не във вакуумната мембрана. Купуваме си ремонтен комплект, за предпочитане не оригинален, че ремонтният комплект включва подмяна на целия цилиндър и започва на цена от над 250 лв. и достига до 500 лв. в зависимост от системите на автомобила.
Купуваме си най- обикновен ремонтен комплект на цени около 20 лв. Вътре намираме:

Главният спирачен цилиндър се сваля лесно:
- Източваме спирачната течност от казанчето;
- Сваляме капака на въздушния филтър;
- Корпусът на цилиндъра се издърпва нагоре, той просто е пъхнат в гумените скоби;
- След това сваляме казанчето за спирачната течност, който е поставен в гумените маншети, като не забравяме да извадим фиксатора (показан със стрелка на долната снимка):

Казанчето се сваля само от едната страна, от страната на вътрешните тръбички. Издърпваме го с плоска отвертка на страната на стойката. След това издърпваме внимателно нагоре и напред.
След като свалим казанчето, отвиваме тръбичките със специален ключ за спирачни тръби №13. Отвиваме закрепването на главния спирачен цилиндър - също с ключ 13 и издърпваме.
Сваляме тапата на цилиндъра, издърпваме буталото и виждаме причината за потъване на педала. Закъсване на направляващото уплътнение на гуменото бутало и съответно пропускане на спирачна течност!
Продължаваме нататък: Отвиваме болта със звезда и издърпваме пружината с чашката:

След това изваждаме и пружината на второто бутало, като пъхнем дълга отвертка и натискаме надолу (показано със стрелка на долната снимка), за да извадим зегерката на второто бутало.

Сваляме маншета показан със стрелка на долната снимка, под него има метален пръстен, който също сваляме. Под него ще видим метален палец, който трябва да изпадне сам.

Ето как изглежда всичко разглобено, сменяме уплътненията от ремонтния комплект:

Сглобяваме в обратен порядък, като може да сменим спирачната течност в системата, така и така сме свалили цилиндъра и ни очаква лудо обезвъздушаване.
Купуваме си най- обикновен ремонтен комплект на цени около 20 лв. Вътре намираме:

Главният спирачен цилиндър се сваля лесно:
- Източваме спирачната течност от казанчето;
- Сваляме капака на въздушния филтър;
- Корпусът на цилиндъра се издърпва нагоре, той просто е пъхнат в гумените скоби;
- След това сваляме казанчето за спирачната течност, който е поставен в гумените маншети, като не забравяме да извадим фиксатора (показан със стрелка на долната снимка):

Казанчето се сваля само от едната страна, от страната на вътрешните тръбички. Издърпваме го с плоска отвертка на страната на стойката. След това издърпваме внимателно нагоре и напред.
След като свалим казанчето, отвиваме тръбичките със специален ключ за спирачни тръби №13. Отвиваме закрепването на главния спирачен цилиндър - също с ключ 13 и издърпваме.
Сваляме тапата на цилиндъра, издърпваме буталото и виждаме причината за потъване на педала. Закъсване на направляващото уплътнение на гуменото бутало и съответно пропускане на спирачна течност!
Продължаваме нататък: Отвиваме болта със звезда и издърпваме пружината с чашката:

След това изваждаме и пружината на второто бутало, като пъхнем дълга отвертка и натискаме надолу (показано със стрелка на долната снимка), за да извадим зегерката на второто бутало.

Сваляме маншета показан със стрелка на долната снимка, под него има метален пръстен, който също сваляме. Под него ще видим метален палец, който трябва да изпадне сам.

Ето как изглежда всичко разглобено, сменяме уплътненията от ремонтния комплект:

Сглобяваме в обратен порядък, като може да сменим спирачната течност в системата, така и така сме свалили цилиндъра и ни очаква лудо обезвъздушаване.

-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 25 окт 2007, 00:38
- Модел на автомобила: Мондео 2.0 TDDI
- Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на главния спирачен цилиндър- Мондео МК 3!
Спирачната помпа от Мондео МК2 не е ли същата, гледам доста си проличат.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта