Страница 1 от 2
голям проблем
Публикувано: 06 авг 2006, 14:31
от Митака-Пловдив
Имам мнооого голям проблем със спирачките,когато взех колата,я закарах да ми сменят всичко по предницата,оказа се обаче че няма нито феродо нито дискове,добре слагаме нови,+един от апаратите,щото беше клеясал,скъпи накладки и скъпи дискове,майстора вика ще стане екстра.Когато я взех два дена имаше невероятни спирачки,невероятни,и това без да бараме задните.От тогава колата спира много добре.Наложи ми се да спра рязко една вечер и ужас, не можаха да блокират,нито предни нито задни.Добре,още на другия ден свалих барабаните и какво да видя никъкво феродо,НИКЪКВО!!Купих си ново феродо,сам си го смених и пак,чудо спирачките бяха този път просто страхотни,само че не два дена а два часа,пак същото педала просто опира до край и колелата не могат да блокират,а това е много кофти защото не мога да разчитам да спирам ефективно.Та се чудя дали нчма да се окаже спирачната помпа?Няма въздух защото я обезвъздушавах над 5 пъти,просто няма въздух.Чувал съм че ръчната се опъвала от някъде и всъщност така се обира луфта на задните барабани,ама то къв луфт като след смяната ръчната хваща на 2 зъб!Направо се отчайвам с тая кола вече!!!
Публикувано: 06 авг 2006, 18:16
от evg2
Спирачния цилиндър тоя на педала,ако е с износени уплътнители не прави налягяне към накладките педала стига до дъно но ефекта е малък сменяш уплътнетелите ако ги има ако не целия цилиндър,когато има износени много бързо накладки има запушени маркучи те пропущт налягането от сп.цилиндър към сп.апарати но течноста обратно се връща в казанчето без налягане и ако маркуча е запушен се задържа в ъпапарат и при не-натиснат педал блокирва накладките. Тогава колата няма инерция и е с голям разход.
Има ли АБС?
спирачките
Публикувано: 06 авг 2006, 18:57
от Митака-Пловдив
Ами не,няма АБС.Значи преди малко се прибрах с нея от Стара Загора и на връщане си направих малко експерименти.При скорост към 50 километра натискам педала до край и блокирва само предно ляво колело.Пробвах и друго,опънах ръчната с един зъб (а тя хваща на втори зъб,на трети вече блокирва) само че този път блокира предно дясно.При скорост към 30 километра дръпнах ръчната и блокираха и двете задни едновременно.Пробвах също така с леко напомпване на педала и веднага след това пак рязко натискане,пак само предно ляво!!А има дни когато педала има не повече от два милиметра ход и спирачките се перфектни,блокирват всичките.Сервото може ли да ми прави проблем?Течноста може ли да е за смяна?А и още нещо при дълъг път без да барам спирачките,след спиране на някоя бензиностанция за кафе,и дисковете и барабаните са загряти все едно леко задържат!Както казах всичко е сменено с ново,и то преди по-малко от 2000 километра.
Публикувано: 06 авг 2006, 20:19
от aaleks
Ако джантата ти загрява /дори и леко/ значи спирачките ти задържат. Дисковете леко затоплят и при спиране на бензиностанция, но ако след 5-10 мин. пак са така топли значи имаш проблем.
Съжелявам, че немага да ти помогна с друго.
Публикувано: 07 авг 2006, 20:40
от evg2
Ако не ти работи сервото ще имаш твърд педал но спирачки не губиш,сигурен съм че е свързано с спирачната помла или маркучи който са с вътрешни напуквания.Спирачното масло се сменя на 2 год., и се дръша плътно затворено защото е силно хидрокоспична и поема влага а тя е предпостовка за образуване на възд.мехурчета който с нежелателни в сп.течност.
Публикувано: 07 авг 2006, 22:43
от chains
Да и според мен някъде ти се губи херметизацията на системата /всъщност имаш ли загуба на спирачна течност?/.
има
Публикувано: 24 авг 2006, 20:53
от Митака-Пловдив
да,имам но немога да разбера от къде?!?!?нее от зад,защото ги смених скоро,нее и от предните,остава ня1ъде по маркучите и да тече на земята и да не го виждам.иначе под колата нямам петна.
Публикувано: 24 авг 2006, 23:17
от orlinm
Там където казавш, че си сменил накладките и след 2 дена казваш 'никакво' феродо това за мен е невъзможно при условие че си сложил скъпи, тоест маркови. Даже ментетата ги правят твърди да ядат диска и да не се износват.
Публикувано: 25 авг 2006, 08:07
от Дядо ти Яга
и моя ескорт го правеше същото и като смених спирачната помпа се оправи
Публикувано: 25 авг 2006, 22:25
от shark
Според мен или не е добре обезвъздушена системата или спирачната помпа не прави достатъчно налягане. Аз имах проблем с помпата миналата година смениха ми всички гумички по нея и сега е супер!

Дори днес ходих на преглед и ми казаха, че имам перфектни спирачки

Публикувано: 27 авг 2006, 19:25
от evg2
На предишния ми автомобил Фиат Регата сп.помпа пусна маслото в сервото маслото си изчезваше външно никакъв теч загадката голяма спирачки липсват.
Всичко това за 1час работа беше О.К.!
хм
Публикувано: 29 авг 2006, 00:38
от Митака-Пловдив
и това е възможно.как мога да разбера дали това е проблема.вече се примирих че ще свалям помпата да я дам да я погледнат и ако има нужда да и подменят гумичките.ако някой има още някъкви предположения нека ги каже,на всичко съм готов,само да имам спирачки.днес цял ден я карах и си имаше спирачки,само че сега пък не ми хваща ръчната,на третия зъб е опъната до скъсване ама тя пак върви,имали някъде нещо за обиране или обтягъне.да не би с новото феродо да иска и регулиране?!!а предните спирачки наистина много леко задържат,днес я вдигнах на крик и иска малко услие да се въртят гумите,даже предно дясно направо си иска сила!
Публикувано: 29 авг 2006, 19:14
от chains
Това със задържането е от друго - с времето клеасват /амортизират/буталата на предните супорти и като натиснеш спирачката голямото налягане ги отблъсква и те задвижват накладките, но като пуснеш педала те не могат да се върнат бързо и/или докрай, поради корозийката по стените им, което води до леко или силно допиране на накладките в дисковете - този проблем има две решения: 1 дазглабяне на супортите, почистване на гадориите, мазане с вазелин и сглобяване; 2. купуване на нови супорти.
С 1. е временно решение /не ти го препоръчвам - пробвах го на старото си ауди и ефекта е краткотраен, след което се разделих с 250 лв. - 2 диска, 2 предни лагера, накладки и труд/.
с 2. си решаваш пробемите.
Бонус така и така ще обезвъздушаваш системата, та направо си смени спир. течност /в тази със сигурност вече има много примеси и е гадна/.
Не управилиш ли пробемасъс задържането, то освен преразхода и липсата на инерция, много скоро ще се наложи да си купиш нови дискове /в най-добрия случай/, защото при постояния им контакт с накладките са нон-стоп прегрели и накрая ще се изкривят /ако нови дисковете или по-здрави докато се усукат ще се опечат и предните лагери и главини и от там нататък излиза солено/!
Публикувано: 29 авг 2006, 20:15
от evg2
Ако сп.масло е черно/или било/има разлагащи се гумени уплътнения,като се доливат разни сп.течности които не са препоръчителни от производитела се получава тоя ефект.Редовна смяна на течноста на 2г. и нямате такива проблеми, щото това е доста сериозен детайл и особенно ако има и АБС други системи работещи със спирачките.
тъпите спирачки
Публикувано: 30 авг 2006, 19:20
от Митака-Пловдив
още в началото казах че единия апарат е чисто нов,а другия е добре,днес ми казаха и друго за някво обратно налягане,ако гумичките изпуснат течност.и да наистина е черна и има разни тъпотий вътре приличат на малки прашинки,как мога да я сменя цялата няма ли да остане все пак малко,не се ли промива с нещо тая тъпа течност и къква нова да си сипя?!
Публикувано: 30 авг 2006, 21:21
от chains
Еми става - източваш системата, след това пълниш и започваш да обезвъздушаваш докато от всякъде не потече бистра течност /като през това време не забравяш да доливаш/ - както казваш в с-мата наистина ще има останала стара течност, но хубавото е, че новата ще избута първо нея /горе долу само една тубичка дава фира/!
Публикувано: 31 авг 2006, 23:38
от evg2
Като източиш старата остовяш я да се утаи 4-5ч.и използваш бистрата /след утаяването/за промиване на системата,след като я източиш и нея тогава доливаш новата течност и започваш обезвъдушаване на системата,след като си отстранил дефектни уплътнения или маркучи.По спесификация за Форд тя е Super DOT4 или FORD-ESD-M6C57-A,не се допуска контакт на сп.течност с масла и мин.количество масло прави течноста не годна, затова ако слагаш нови рез.части по сп.система те трябва да са обезмаслени почистени от консервиращи смазки и тогава да се монтират.
мерси
Публикувано: 16 сеп 2006, 22:24
от Митака-Пловдив
Много мерси за съветите,само че сега съм изритан в Благоевград в командировка и единственото което можах да направя като се прибрах вчера беше да обезвъздуша пак системата.Еми няма въздух и това е!!Само че като се загледах маркучите кото влизат в апаратите са омаслени в двата си края.Което ме навежда на мисълта че са за смяна.Също и още едно много важно нещо,все повече си мисля че обърнах на едната задна челюст саморегулиращите се анджъклами!Това дали има някъкво значение?!?
Публикувано: 17 сеп 2006, 16:07
от evg2
Задните накладки трябва да са монтирани правилно спрямо само-регулиращия м-м защото той поддържа миним.разстояние между накладката и барабана,май трябва да смениш майстора щом е успял да обърне тая "анджаклама" значи е много пекан.
опа
Публикувано: 17 сеп 2006, 17:44
от Митака-Пловдив
абе,майстора си бях аз!!