Страница 1 от 1

Волана следва неравностите по пътя!

Публикувано: 16 окт 2011, 04:21
от Kostadin21
Волана следва неравностите по пътя!Тоест при неравност волана се върти наляво надясно.Сменени са тампоните на стабилизиращата щанга с оригинални от МП.Направен е баланс и нови втулки за летите джанти като се установи че едната гума може да е леко крива и ги обърнаха лява и дясна не знам какво правиха...Вибрации няма на определена скорост.Волана избяга една идея надясно и за държиш права линия трябва да го държиш леко в ляво.След реглаж в МП и като ми казаха че уж всичко е у ред за 1000км волана дойде в същото положение.Волана се върти нормално на место(нито леко,нито тежко),връща се при завой и реагира веднага наляво и надясно.Проблема е че след 90км в час колата почва бързо да следва неравностите по пътя и се получава ефекта на никакъв контрол и играене наляво надясно и все едно съм във въздуха.Тия дни махам гумите и ще видим дали ще идат отзад или в коша.Ще сложа зимните и ще пиша пак.До тогава дайте идей.А и друг майстор гледа окачването като сменяше тампоните на щангата и каза че е бетон.Колата има леко изтървал амортесьор,но не чука на метал,само поскърцва.

Re: Волана следва неравностите по пътя!

Публикувано: 16 окт 2011, 11:13
от essex
Снощи забелязах че за да държа права посока волана е завъртян леко на дясно като пролета правих реглаж на предницата в Маргела. При мен има нещо такова като при теб, като е на коловози пътя и се боря защото той си хваща пътя който го кефи и това е :oops:

Re: Волана следва неравностите по пътя!

Публикувано: 16 окт 2011, 17:46
от Peet
Така както описваш се получава при значително нарушена геометрия на предницата-луфтове, недобра регулировка. Добре е също да се проверят амортисьорите. При проблем с амортисьорите колата се люшка във всички посоки, при неравности на пътя, особено при повишаване на скороста. Както ти описваш. Ако чакаш амортисьора да започне да "чука на метал" работата е изтървана отдавна. Аз бих се насочил към тези неща.

Re: Волана следва неравностите по пътя!

Публикувано: 16 окт 2011, 18:54
от essex
Значи аз смених всичко по предницата, отидох на реглаж и човека който миналият път ме отпрати защото шарнирите и тампоните на носачите бяха изключително зле, даже ми показа какъв луфт има :shock: след като смених, кормилната рейка, макферсоните, целите носачи със оригиналните шарнири ( шарнирите са здрави като ново менте което сега си взел от магазина за смяна) и след това отидох и каза че е пефектно , погледна и задния мост и там бяха супер нещата,за малко да забравя след всичко това колата и със 140 км/ч със пуснат волан си стоеше перфектно на пътя :D: сега обаче от 2-3 седмици започна да чука рейката, сега забелязвам че не се държи така стабилно, както каза колега волана следвва неравностите по пътя или както аз казах коловзите, за да държи права посока леко надясно е завъртян и още по лошо че правя лек ляв завой със 80 км, даже не бих го нарекъл завой а просто пътя си е така извит, съвсем леко навътам волана хваща си пътя и понякое време започва да дърпа наляво, при което втръщам на дясно и така постоянно трее да корегирам. Само да намеря време ще разнища тая рейка защото определено е опасно и краино неудобно :evil:
А тъкмо бях свършил с ремонтите по тъпата кола :oops:

Re: Волана следва неравностите по пътя!

Публикувано: 17 окт 2011, 03:00
от Kostadin21
Равносметка:Кола на 16 години,малка,не е за дълги пътувания.
Цени:
амортисьор преден Монро 101лвX2(давам му 2 години макс по тия кратери)
Лагер+тампон макферсон 41лвX2
Прахозащитен комплект 32лв
Труд....
Е аз да не карам БМВ мама му стара.Осраха се с теа цени на частите.Май колата е за коша.Жалко за мотора.

Re: Волана следва неравностите по пътя!

Публикувано: 17 окт 2011, 11:03
от cockyhotty
"Цените на резервните части за автомобили са 50 пъти по-скъпи отколкото на парче във фабриката"- заглавие от вестник 24 часа. :idea:

Re: Волана следва неравностите по пътя!

Публикувано: 17 окт 2011, 23:11
от Kostadin21
Днеска направих следното.Предните гуми отзад.Зимните отпред с железните джанти.Волана се изправи.Има малко луфт на амортисьора нагоре надоло ще го мислим скоро и него.

Re: Волана следва неравностите по пътя!

Публикувано: 24 фев 2013, 19:49
от muro85
Колеги кажете като пуснете волана на софийските пътища (не говорим за павирана улица като Цар Борис 3 ) на къде ви дърпат колите?

Re: Волана следва неравностите по пътя!

Публикувано: 27 фев 2013, 22:02
от big_v
Колеги кажете като пуснете волана на софийските пътища (не говорим за павирана улица като Цар Борис 3 ) на къде ви дърпат колите?
Честно казано и двете ми вървят направо като пусна волана...или поне първите 20 м :) или до момента в който някоя от гумите не влезе в яма :)

Re: Волана следва неравностите по пътя!

Публикувано: 27 фев 2013, 22:25
от essex
big_v написа:
Колеги кажете като пуснете волана на софийските пътища (не говорим за павирана улица като Цар Борис 3 ) на къде ви дърпат колите?
Честно казано и двете ми вървят направо като пусна волана...или поне първите 20 м :) или до момента в който някоя от гумите не влезе в яма :)
Съгласен съм с колегата :) при мен лагерите на макферсона са за смяна, при откачена главина доста трудно се върти макферсона дори и с 2 ръце.
Преди няколко седмици от любопитство реших да погледна носачите, след като го размърдах с една щанга се оказа че просто на ръка се движат нагоре и надолу, бяха се отлепили всички тампони и жестоко омекнали, а не са се скъсали както обикновено странно :shock: ? Смених носачите и гумите спряха да следват неравностите по пътя :D:
След като се загледах за някакъв надпис на свалените носачи се оказа че нищо не пише и че имат леки разлики от оригиналните дето сложих, преди време когато слагах тези ментаци въобще не погледнах какво пише на тях само видях че шарнирите са нитовани и си мислех че са оригинални :mrgreen:
Лошото е че когато слагах болта на лявия шарнир, въобще не го бях нагласил и от бързане да сглобя колата, просто реших че ще набия болта, след като не влезна с чука го извадих и нагласих шарнира, а резбата на болта смачкана, сложих болта с малко по голямо усилие навих гайката но сега имам тропане точно от носача някъде, не се появява винаги но се чува точно метал в метал и си мисля да подменя болта, защото може и да съм го закривил, като не може да се стегне добре шарнира, той и си подскача нагоре и надолу като удря болта може би :lol: