Страница 1 от 2
Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 19 юни 2011, 09:23
от Didibao
Прави ми впечатление, че на моето мондео хидравликата е доста твърда, да не кажа, че се доближава до кола без хидравлика, имам и опел фронтера, имай ки в предвид килограмите на джипа и размера на гумите който са 15/75/255 волана буквално се върти с малкия пръст, не съм имал възможност да карам друго мондео, затова питам вас колегите при вас толкова ли е твърда хидравликата, другия ми въпрос е клапана който е на маркуча за високо налягане каква му е точната функция и възможно ли е той да ми прави проблеми?
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 20 юни 2011, 11:52
от Biso77
Мондео-то е така,поне на МК1 И МК2.МК3 не съм карал,но всички май са така.Това м у е един от недостатъците,но се преживява.От помпата също се чува виене на повечето ,които съм виждал,но и това не е болка за умиране.
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 23 юни 2011, 20:01
от зуница
Волана е достатъчно мек.Между волана на Шкода 120 чиито двигател е отзад и като духне страничен вятър мести предницата ,чувствителна разлика не съм усетил.Свиренето и чукането на помпата в крайните положения изчезнаха след като смених маслото в хидравликата.Смени си маслото с ново истинско и тогава търси повреди.Ако маслото намирисва на горяло ,значи е за смяна.
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 23 юни 2011, 21:02
от S_C
Хидравликата си е много добра и достатъчно прецизна с наляганията.Воланът не омеква при висока скорост.Което е често срещан ефект при рейките на други фирми.
Въртенето на място (празен ход) не е препоръчително,без значение дали карате кола с хидравлика или без.Еднакво зле се отразява,даже хидравликата страда повече,
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 23 юни 2011, 21:12
от Biso77
Незнам какво значи достатъчно мек за вас,но от няколкото различни автомобила,които съм карал от този клас, на Мондеото ми е най-твърд волана.Давам пример с Пасат 5 и Пежо 406, и на двата автомобила воланите са значително по-леки.Разберете ме правилно,не "плюя" марката и модела,но това е факт,иначе за мен Мондеото е по-добрия автомобил от изброените по-горе.А жуженето на помпата не е в крайно положение и не се променя след смяна на маслото.Майсторите казват,че било в норма.
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 23 юни 2011, 21:27
от amplified
Заякни малко

И на моето мондео хидравликата беше твърда. На орион-а на съседката се върти все едно гумите са във въздуха.
Хлопаше ми рейката - смених я, твърдостта не се промени. Явно е такъв волана.
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 23 юни 2011, 21:49
от зуница
С откачен ремък на помпата на хидравликата и с закачен (работеща помпа) звукът от мотора не се различава.Не съм "майстор" и сигурно затова работи нормално.А майсторите ги забрави.Те се интересуват само как да те оскубят.
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 23 юни 2011, 21:56
от Biso77
amplified написа:Заякни малко

И на моето мондео хидравликата беше твърда. На орион-а на съседката се върти все едно гумите са във въздуха.
Хлопаше ми рейката - смених я, твърдостта не се промени. Явно е такъв волана.
На мен лично не ми пречи,щото съм карал и Лада,а на служебната Фиеста се върти все едно изправяш умрял бик за рогата.
Със сигурност и колегата ще свикне и както казвате на извънградски път е по-лесно.
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 23 юни 2011, 22:23
от amplified
Най-яка хидравлика има жигула със спаднали гуми.

Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 28 юни 2011, 21:39
от Didibao
Аз съм си и свикнал на хидравликата карам я вече 3 години, даже ми е по добре при по-висока скорост, на опела е доста мека тогава и малка грешка веднага завиваш, но просто реших да попитам дали е така и при другите.

Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 29 юни 2011, 09:55
от фук-фук
Точно това е идеята - да не завиваш при най-малка грешка. Наистина е по-твърда хидравликата. Така е конструиран автомобила. Пробвай на един двама колеги с Мондео, за да прецениш дали твоето се държи както на другите. Но със сигурност хидравликата на Мондео не дава възможност волана да се върти с един пръст.
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 29 юни 2011, 10:26
от diesel1.6
Хидравликата има претенции да е като на висококачетсвена кола от онова време - това не значи да е лека за каране, това не е мотокар, а да е точна и да има обратна връзка и да се усеща колата и пътя (сцепление и релеф). На място не трябва да се върти - това не е мотокар, а мондео все пак

В замяна на твърдостта се усеща кога как ти стъпват гумите на лед например. Това може да се усети като покараш трактори и други машини със 100% хидравлика (дето се върти с един пръст винаги) и сравниш с колата пак.
Но на колегата може да е поповредена, говорим наизуст малко

Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 30 юни 2011, 20:04
от cockyhotty
1.На Мондео Мк1 хидравликата е доста твърдичка при ниски скорости и при парко маневри. Това за мен е до някъде недостатък. Карал съм Пежо 406 и разликата е голяма в хидравликите, особено при маневриране с ниска скорост. За такъв голям автомобил с големи размери мисля, че е хубаво да се върти волана по-леко, дори и на място въпреки, че добре знам колко е вредно. Бая съм се озорвал при паркирания в града на кофти места. Винаги се случва да се наложи сложно паркиране, при което се изпотявам доста от хамалско въртене. При висока скорост е ок. Пробвах със смяна на маслото, сложих масло 166H както е по спецификация, но не усещам никаква разлика. Ремъка не ми приплъзва. След смяната на маслото даже ми се усилиха шумовете от хъркане в положения близки до крайните за моя голяма неприятна изненада. Процедурата по обезвъздушаването беше като по книга (многократни навивания на волана от крайно лява до крайно дясно положение с бавна скорост), но нещо се обърка. Я е от маслото, я от някоя въздушна възглавница....По-големи разбирачи от мен да кажат. Аз мойто кола вече съм я оставил на самотека и ще я карам до откат без много да и се замислям вече.
2.За постигането едновременно на лек волан при ниски скорости и директност+обратна връзка при висока скорост съществува чисто електрическо/електрохидравлично усилване на волана с променливи характеристики в зависимост от скоростта и режима на работа на двигателя.
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 30 юни 2011, 21:49
от Biso77
cockyhotty написа:1.На Мондео Мк1 хидравликата е доста твърдичка при ниски скорости и при парко маневри. Това за мен е до някъде недостатък. Карал съм Пежо 406 и разликата е голяма в хидравликите, особено при маневриране с ниска скорост. За такъв голям автомобил с големи размери мисля, че е хубаво да се върти волана по-леко, дори и на място въпреки, че добре знам колко е вредно. Бая съм се озорвал при паркирания в града на кофти места. Винаги се случва да се наложи сложно паркиране, при което се изпотявам доста от хамалско въртене. При висока скорост е ок. Пробвах със смяна на маслото, сложих масло 166H както е по спецификация, но не усещам никаква разлика. Ремъка не ми приплъзва. След смяната на маслото даже ми се усилиха шумовете от хъркане в положения близки до крайните за моя голяма неприятна изненада. Процедурата по обезвъздушаването беше като по книга (многократни навивания на волана от крайно лява до крайно дясно положение с бавна скорост), но нещо се обърка. Я е от маслото, я от някоя въздушна възглавница....По-големи разбирачи от мен да кажат. Аз мойто кола вече съм я оставил на самотека и ще я карам до откат без много да и се замислям вече.
2.За постигането едновременно на лек волан при ниски скорости и директност+обратна връзка при висока скорост съществува чисто електрическо/електрохидравлично усилване на волана с променливи характеристики в зависимост от скоростта и режима на работа на двигателя.
Напълно съм съгласен с горе казаното,и това не ме кара да харесвам Мондео-то си по-малко.Това е недостатък,който най вероятно е премахнат при Мк3,но не мога да кажа,защото не съм карал.
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 30 юни 2011, 23:14
от cockyhotty
Карал съм Мк3, волана е на перо направо.
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 30 юни 2011, 23:45
от Didibao
Вчера пробвах друго мондео хидравликата му беше по мека от моята, но не много, като се има в предвид, че модеото което пробвах е с гуми 185/14, а моите са 195/65/15 стигнах до извода, че хидравликата си ми е добре.
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 01 юли 2011, 00:47
от S_C
Оставете я най-после на мира тая хидравлика.Такава си е.Умишлено е направена такава.
Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 01 юли 2011, 03:11
от amplified
Съвсем се разглезиха, а

Май не сте карали стари коли да усетите колко е добре хидравликата на мк1.

Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 01 юли 2011, 09:43
от diesel1.6
Tрябва някой милион километри и лоши пътни условия и такива претенции изчезват

Re: Хидравлика мондео въпроси?
Публикувано: 01 юли 2011, 15:44
от tropper
amplified написа:Съвсем се разглезиха, а

Май не сте карали стари коли да усетите колко е добре хидравликата на мк1.

Мхм... прав си..
Аз на мойто Мондео при паркиране не мога с един пръст, но мога спокойно с длан опряна на геврека - в смисъл не ми се налага да се хващам с двете ръце и да се набирам като глист на буца и да премятам ръцете за три оборота... Е не е като на висок клас френска кола, ама на мен това ми е достатъчно.
А що се отнася до Жигула с меки гуми - като репатрирах мойта преди 5 години към вечните ловни полета, едната предна гума беше на земята и ... тогава колкото и да се набирах на волана (буквално говоря) едва я завъртях, за да я изкарам от гаража ... Две-три години по-рано като почвах да карам Жигулата един колега ме бъзикаше, че ще правя мускули като паркирам
