Страница 1 от 2

За и против тасовете

Публикувано: 22 окт 2010, 17:01
от Яким
Днес ми сложиха стоманени джанти за зимата и съм поставен пред следната дилема:
Да си купя ли тасове или не.
Аргументите ми за тасовете са най-вече за външния вид. По-красиво ще е, предполагам.
Притесненията ми са - дали няма да се събира вода и кал между тасовете и джантата и да ръждясва по-бързо, съответно по-трудно да се почиства джантата.
Вие на какво мнение сте.
Ако темата се повтаря извинявам се :?
п.п. Ще се радвам ако решите да споделите аргументите си в темата. _friends_

Re: За и против тасовете

Публикувано: 22 окт 2010, 17:27
от Pyrhel
На мен джантата ми харесва повече без тас, но слагам, за да пазя болтовете и капачката на главината от мизериите. Няма да се задържа вода, а точно обратното. Тия капачки на главините се махат много рядко и поради тая причина като дойде време и не са били пазени е мъка, сгъват се и трябват нови.

Виж джанти, които са карани с тасове - от външната страна няма точка ръжда, отвътре са станали като напръскани. Следователно търси тасове, които са "плътни" - т.е. нямат много отвори по тях. Ако са изцяло затворени - още по-добре. Зимата е студено, не ти трябва чак такова охлаждане на диска и накладките :)

Re: За и против тасовете

Публикувано: 22 окт 2010, 18:47
от HACKO
Гласувах за, но не за турски и китайски боклуци, имам оргинални Форд, големи и малки, не се чупят и не се налага да се вързват за да не паднат. Другите изглеждат много добре, ама си ги продават със свинските опашки и не дай боже да ги опреш леко в бордюра са си заминали безвъзвратно.

Re: За и против тасовете

Публикувано: 22 окт 2010, 19:09
от S_C
Имам нагледен пример за ползата от тасовете..

Сиерата-на предните колела няма тасове,на задните има,оригинални.Заради това-предни болтове жестоко ръждясали,трудни за отвиване,два пъти ми се развиват понеже заради ръждата не може да се спази въртящия момент при завиването и джантите остават недозатегнати.
Задни джанти-никакъв проблем,всичко свети.

Мондеото-4 оригинални таса,с които е излязла от завода преди 15 години...Гайките на всички колела са лъскави,отвиват се и се завиват без проблем,точно се спазва въртящия момент при затягане.Гайката на главината-лъскава,всички резби чисти.Ако се наложи ремонт там,нямам никакви притеснения за отвиването.Ръжда-няма.

Re: За и против тасовете

Публикувано: 22 окт 2010, 20:02
от nosfera7u
Масово се продават китайски тасове. В мото-пфое има много хубави, но цената им е 30лв/броя което според мен не си заслужава. Ако вместо да си купуваш тасове вземеш един сиф или черен спрей изшкуриш ги от ръждата и после ги пръснеш според мен ефекта ще е по-красив. А и да не забравяме че китайските тасове се чупат с поглед и ако не им се сложат свински опашки ще отлетят доста бързо. Другото е че всички тасове са много лесно чупливи от дупки и недобро качане на бордюри. За калта и задържането на вода няма да имаш никакъв проблем, а колкото до ръждясването дали ще има тас или не еднакво бързо ще ръждясат. Ако все пак прецениш да си вземеш тасове гледай да са някой по-плътен модел да поприкриват желязото под тях (лично на мен тези са ми по-симпатични) _friends_

Re: За и против тасовете

Публикувано: 22 окт 2010, 20:17
от HACKO
Ако не ви е срам, във пунктовете за вторични суровини, където изкупуват коли, могат да се намерят оргинални тасове, най-често са захвъллени из боклуците и периодично ги изгарят (на тях им трябва желязото). Иска се обаче постоянство може да не намерите от първия път, за сметка на това обаче шише обикновена водка върши чудеса. Проблема е че основно са за 13" и 14", по-старите модели не са толкова хубави, но са от гъвкава пластмаса и не се чупят по бордюрите.

Re: За и против тасовете

Публикувано: 22 окт 2010, 23:30
от zelen4uka
Нищо няма да спечелиш а само ще загубиш с тези тасове. Дебалансират гумите. Виждал съм как изфръква тас и може да нарани човек. В книгите за нови автомобили пише че са забранени. ДЕБАЛАНСИРАТ гумите.

Re: За и против тасовете

Публикувано: 23 окт 2010, 00:00
от S_C
къде я прочете тая щуротия...явно е някаква нова версия на темата със задължителните зимни гуми и т.н. вестникарски глупости...

Re: За и против тасовете

Публикувано: 23 окт 2010, 13:42
от Ianaki
zelen4uka написа: ДЕБАЛАНСИРАТ гумите.
Айде ново двайсет! =)): =)): =)):

Човече, ти ме закла. За пръв път чувам подобно нещо!!!

Re: За и против тасовете

Публикувано: 23 окт 2010, 16:47
от nosfera7u
Ianaki написа:
zelen4uka написа: ДЕБАЛАНСИРАТ гумите.
Айде ново двайсет! =)): =)): =)):

Човече, ти ме закла. За пръв път чувам подобно нещо!!!
Като се замисли човек има нещо вярно за дебаланса обаче не мисля че той е толкова голям че да окаже някакво влияние на колата 1во и 2ро хората които си слагат тасове не карат автомобилите си с 200км/ч за да се отдава такова значение пък и ако правилно сложиш тасовете няма да има дебаланс на гумите.

Re: За и против тасовете

Публикувано: 23 окт 2010, 17:13
от Ianaki
Колега, по твоята логика и камъчета в грайфера оказват влияние, ако са по-големи. Това са така наречените допустими отклонения. Който си мисли, че има балансирана гума се лъже - такава не съществува. Е то е доказано, че няма и перфектен кръг (до сега никой не е успял да го начертае, съществува само като аксиома в математиката, като точката и правата (отплеснах се)). Искам да кажа, че такива отклонения, не трябва да се коментират въобще.

Пример: Във Формула 1 караха, или още карат (не секедя в последно време Наско ще каже) :D с едни тасове, които бяха във връзка със завихрянето на въздуха и те няма как да са перфектно балансирани на ниво микрометри.

Въпросът е: като си карам аз 14г. печка с тасове и взимам един завой с 250км/ч. (до толкова ми лови километража, иначе съм с 300км/ч.) дали заден ляв тас, който в следствие на дупка е получил отклонение от центъра на тежестта си от порядъка на 1мм. ще провокира дебалансиране на цялата гума и оттам на задния мос, което ще доведе до нежалани вибрации и оттам до нарушаване на стабилността...???
:0): :0): :0): =)): =)): =)):

Re: За и против тасовете

Публикувано: 23 окт 2010, 17:19
от nosfera7u
Ianaki написа:Колега, по твоята логика и камъчета в грайфера оказват влияние, ако са по-големи. Това са така наречените допустими отклонения. Който си мисли, че има балансирана гума се лъже - такава не съществува. Е то е доказано, че няма и перфектен кръг (до сега никой не е успял да го начертае, съществува само като аксиома в математиката, като точката и правата (отплеснах се)). Искам да кажа, че такива отклонения, не трябва да се коментират въобще.

Пример: Във Формула 1 караха, или още карат (не секедя в последно време Наско ще каже) :D с едни тасове, които бяха във връзка със завихрянето на въздуха и те няма как да са перфектно балансирани на ниво микрометри.

Въпросът е: като си карам аз 14г. печка с тасове и взимам един завой с 250км/ч. (до толкова ми лови километража, иначе съм с 300км/ч.) дали заден ляв тас, който в следствие на дупка е получил отклонение от центъра на тежестта си от порядъка на 1мм. ще провокира дебалансиране на цялата гума и оттам на задния мос, което ще доведе до нежалани вибрации и оттам до нарушаване на стабилността...???
:0): :0): :0): =)): =)): =)):
колега ти май не четеш какво бях написал
"има нещо вярно за дебаланса обаче не мисля че той е толкова голям че да окаже някакво влияние на колата"

Re: За и против тасовете

Публикувано: 23 окт 2010, 18:36
от HACKO
Забраниха ги и Ферари ги вградиха във джантите, само че там бяха неподвижни.
Не виждам кое на таса ще доведе до дебаланс, след като е кръгъл и симетричен, следователно се предполага че е балансиран. Пак казвам не говоря за разни турски и китайски боклуци, а за тасовете със които колата излиза от завода.

Re: За и против тасовете

Публикувано: 25 окт 2010, 11:26
от фук-фук
И аз бях "за" тасовете, ама като ми откраднаха оригиналните и станах против *banned* *0032* Няма да ставам снабдител за крадците я!

Re: За и против тасовете

Публикувано: 25 окт 2010, 11:31
от ffmk1l
Еми тогава дай да сме против и летите джанти, щото и тях крадат. ;):

Re: За и против тасовете

Публикувано: 27 окт 2010, 11:09
от Яким
Като гледам Болшинство са "За" тасовете. Та ще си взема едни тая зима да пробвам и на пролет ще имам и собствено мнение :)

Re: За и против тасовете

Публикувано: 27 окт 2010, 15:46
от madboy
Ако изкарат до "на пролет".

Re: За и против тасовете

Публикувано: 27 окт 2010, 17:24
от cenzor
Яким написа:Като гледам Болшинство са "За" тасовете. Та ще си взема едни тая зима да пробвам и на пролет ще имам и собствено мнение :)
Ако можеш си вземи оригинални (дори и втора употреба), разликата с тези от по 10-15 комплекта е огромна.
И .. сложи дебели свински опашки на тасовете, за да не те изпреварят на някой завой, а и за да не е толкова лесно на апашите.

Re: За и против тасовете

Публикувано: 27 окт 2010, 22:17
от dimkar
От много години ползвам тасове. Предимни полски за около 15-20 лв. Досега никога не съм ги връзвал със свински опашки и никога не ми се случвало да си загубя тас. Случвало ми се е да одеря преден десен тас в бордюр, но не мисля, че това е голям проблем. Същото може да се случи и с оригинален тас и тогава ще те заболи корема. :D

Re: За и против тасовете

Публикувано: 28 окт 2010, 10:04
от Яким
madboy написа:Ако изкарат до "на пролет".
Ако не изкарат - ще имам мнение по-рано :lol:
dimkar написа:От много години ползвам тасове. Предимни полски за около 15-20 лв. Досега никога не съм ги връзвал със свински опашки и никога не ми се случвало да си загубя тас. Случвало ми се е да одеря преден десен тас в бордюр, но не мисля, че това е голям проблем. Същото може да се случи и с оригинален тас и тогава ще те заболи корема. :D
В "М-комплект33"видях такива тасове от полските и мисля с тях да пробвам.Пък да видим какво ще стане.
Иначе питах в МП за оригинални тасове - само по поръчка (комплектът ще излезе 95 -100 лв. Ужассс :evil: ) а за втора ръка не се наемам да търся засега, честно казано.

П.п. От тази тема ми излезе прякор " The Tas man" >:): :)): :)): :)):