За и против тасовете
- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
За и против тасовете
Днес ми сложиха стоманени джанти за зимата и съм поставен пред следната дилема:
Да си купя ли тасове или не.
Аргументите ми за тасовете са най-вече за външния вид. По-красиво ще е, предполагам.
Притесненията ми са - дали няма да се събира вода и кал между тасовете и джантата и да ръждясва по-бързо, съответно по-трудно да се почиства джантата.
Вие на какво мнение сте.
Ако темата се повтаря извинявам се
п.п. Ще се радвам ако решите да споделите аргументите си в темата.
Да си купя ли тасове или не.
Аргументите ми за тасовете са най-вече за външния вид. По-красиво ще е, предполагам.
Притесненията ми са - дали няма да се събира вода и кал между тасовете и джантата и да ръждясва по-бързо, съответно по-трудно да се почиства джантата.
Вие на какво мнение сте.
Ако темата се повтаря извинявам се

п.п. Ще се радвам ако решите да споделите аргументите си в темата.

- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
На мен джантата ми харесва повече без тас, но слагам, за да пазя болтовете и капачката на главината от мизериите. Няма да се задържа вода, а точно обратното. Тия капачки на главините се махат много рядко и поради тая причина като дойде време и не са били пазени е мъка, сгъват се и трябват нови.
Виж джанти, които са карани с тасове - от външната страна няма точка ръжда, отвътре са станали като напръскани. Следователно търси тасове, които са "плътни" - т.е. нямат много отвори по тях. Ако са изцяло затворени - още по-добре. Зимата е студено, не ти трябва чак такова охлаждане на диска и накладките
Виж джанти, които са карани с тасове - от външната страна няма точка ръжда, отвътре са станали като напръскани. Следователно търси тасове, които са "плътни" - т.е. нямат много отвори по тях. Ако са изцяло затворени - още по-добре. Зимата е студено, не ти трябва чак такова охлаждане на диска и накладките

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Гласувах за, но не за турски и китайски боклуци, имам оргинални Форд, големи и малки, не се чупят и не се налага да се вързват за да не паднат. Другите изглеждат много добре, ама си ги продават със свинските опашки и не дай боже да ги опреш леко в бордюра са си заминали безвъзвратно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Имам нагледен пример за ползата от тасовете..
Сиерата-на предните колела няма тасове,на задните има,оригинални.Заради това-предни болтове жестоко ръждясали,трудни за отвиване,два пъти ми се развиват понеже заради ръждата не може да се спази въртящия момент при завиването и джантите остават недозатегнати.
Задни джанти-никакъв проблем,всичко свети.
Мондеото-4 оригинални таса,с които е излязла от завода преди 15 години...Гайките на всички колела са лъскави,отвиват се и се завиват без проблем,точно се спазва въртящия момент при затягане.Гайката на главината-лъскава,всички резби чисти.Ако се наложи ремонт там,нямам никакви притеснения за отвиването.Ръжда-няма.
Сиерата-на предните колела няма тасове,на задните има,оригинални.Заради това-предни болтове жестоко ръждясали,трудни за отвиване,два пъти ми се развиват понеже заради ръждата не може да се спази въртящия момент при завиването и джантите остават недозатегнати.
Задни джанти-никакъв проблем,всичко свети.
Мондеото-4 оригинални таса,с които е излязла от завода преди 15 години...Гайките на всички колела са лъскави,отвиват се и се завиват без проблем,точно се спазва въртящия момент при затягане.Гайката на главината-лъскава,всички резби чисти.Ако се наложи ремонт там,нямам никакви притеснения за отвиването.Ръжда-няма.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Масово се продават китайски тасове. В мото-пфое има много хубави, но цената им е 30лв/броя което според мен не си заслужава. Ако вместо да си купуваш тасове вземеш един сиф или черен спрей изшкуриш ги от ръждата и после ги пръснеш според мен ефекта ще е по-красив. А и да не забравяме че китайските тасове се чупат с поглед и ако не им се сложат свински опашки ще отлетят доста бързо. Другото е че всички тасове са много лесно чупливи от дупки и недобро качане на бордюри. За калта и задържането на вода няма да имаш никакъв проблем, а колкото до ръждясването дали ще има тас или не еднакво бързо ще ръждясат. Ако все пак прецениш да си вземеш тасове гледай да са някой по-плътен модел да поприкриват желязото под тях (лично на мен тези са ми по-симпатични) 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Ако не ви е срам, във пунктовете за вторични суровини, където изкупуват коли, могат да се намерят оргинални тасове, най-често са захвъллени из боклуците и периодично ги изгарят (на тях им трябва желязото). Иска се обаче постоянство може да не намерите от първия път, за сметка на това обаче шише обикновена водка върши чудеса. Проблема е че основно са за 13" и 14", по-старите модели не са толкова хубави, но са от гъвкава пластмаса и не се чупят по бордюрите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- zelen4uka
- потребител
- Мнения: 149
- Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
- Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
- Местоположение: SOFIA
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Нищо няма да спечелиш а само ще загубиш с тези тасове. Дебалансират гумите. Виждал съм как изфръква тас и може да нарани човек. В книгите за нови автомобили пише че са забранени. ДЕБАЛАНСИРАТ гумите.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
къде я прочете тая щуротия...явно е някаква нова версия на темата със задължителните зимни гуми и т.н. вестникарски глупости...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Айде ново двайсет!zelen4uka написа: ДЕБАЛАНСИРАТ гумите.



Човече, ти ме закла. За пръв път чувам подобно нещо!!!
- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Като се замисли човек има нещо вярно за дебаланса обаче не мисля че той е толкова голям че да окаже някакво влияние на колата 1во и 2ро хората които си слагат тасове не карат автомобилите си с 200км/ч за да се отдава такова значение пък и ако правилно сложиш тасовете няма да има дебаланс на гумите.Ianaki написа:Айде ново двайсет!zelen4uka написа: ДЕБАЛАНСИРАТ гумите.![]()
![]()
![]()
Човече, ти ме закла. За пръв път чувам подобно нещо!!!
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Колега, по твоята логика и камъчета в грайфера оказват влияние, ако са по-големи. Това са така наречените допустими отклонения. Който си мисли, че има балансирана гума се лъже - такава не съществува. Е то е доказано, че няма и перфектен кръг (до сега никой не е успял да го начертае, съществува само като аксиома в математиката, като точката и правата (отплеснах се)). Искам да кажа, че такива отклонения, не трябва да се коментират въобще.
Пример: Във Формула 1 караха, или още карат (не секедя в последно време Наско ще каже)
с едни тасове, които бяха във връзка със завихрянето на въздуха и те няма как да са перфектно балансирани на ниво микрометри.
Въпросът е: като си карам аз 14г. печка с тасове и взимам един завой с 250км/ч. (до толкова ми лови километража, иначе съм с 300км/ч.) дали заден ляв тас, който в следствие на дупка е получил отклонение от центъра на тежестта си от порядъка на 1мм. ще провокира дебалансиране на цялата гума и оттам на задния мос, което ще доведе до нежалани вибрации и оттам до нарушаване на стабилността...???

Пример: Във Формула 1 караха, или още карат (не секедя в последно време Наско ще каже)

Въпросът е: като си карам аз 14г. печка с тасове и взимам един завой с 250км/ч. (до толкова ми лови километража, иначе съм с 300км/ч.) дали заден ляв тас, който в следствие на дупка е получил отклонение от центъра на тежестта си от порядъка на 1мм. ще провокира дебалансиране на цялата гума и оттам на задния мос, което ще доведе до нежалани вибрации и оттам до нарушаване на стабилността...???






- nosfera7u
- потребител
- Мнения: 305
- Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
- Местоположение: София, Нови Искър
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
колега ти май не четеш какво бях написалIanaki написа:Колега, по твоята логика и камъчета в грайфера оказват влияние, ако са по-големи. Това са така наречените допустими отклонения. Който си мисли, че има балансирана гума се лъже - такава не съществува. Е то е доказано, че няма и перфектен кръг (до сега никой не е успял да го начертае, съществува само като аксиома в математиката, като точката и правата (отплеснах се)). Искам да кажа, че такива отклонения, не трябва да се коментират въобще.
Пример: Във Формула 1 караха, или още карат (не секедя в последно време Наско ще каже)с едни тасове, които бяха във връзка със завихрянето на въздуха и те няма как да са перфектно балансирани на ниво микрометри.
Въпросът е: като си карам аз 14г. печка с тасове и взимам един завой с 250км/ч. (до толкова ми лови километража, иначе съм с 300км/ч.) дали заден ляв тас, който в следствие на дупка е получил отклонение от центъра на тежестта си от порядъка на 1мм. ще провокира дебалансиране на цялата гума и оттам на задния мос, което ще доведе до нежалани вибрации и оттам до нарушаване на стабилността...???
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"има нещо вярно за дебаланса обаче не мисля че той е толкова голям че да окаже някакво влияние на колата"
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Забраниха ги и Ферари ги вградиха във джантите, само че там бяха неподвижни.
Не виждам кое на таса ще доведе до дебаланс, след като е кръгъл и симетричен, следователно се предполага че е балансиран. Пак казвам не говоря за разни турски и китайски боклуци, а за тасовете със които колата излиза от завода.
Не виждам кое на таса ще доведе до дебаланс, след като е кръгъл и симетричен, следователно се предполага че е балансиран. Пак казвам не говоря за разни турски и китайски боклуци, а за тасовете със които колата излиза от завода.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 15 май 2008, 09:19
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
И аз бях "за" тасовете, ама като ми откраднаха оригиналните и станах против
Няма да ставам снабдител за крадците я!


Последна промяна от фук-фук на 25 окт 2010, 11:49, променено общо 2 пъти.
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?
- ffmk1l
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
- Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Еми тогава дай да сме против и летите джанти, щото и тях крадат. 

- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Като гледам Болшинство са "За" тасовете. Та ще си взема едни тая зима да пробвам и на пролет ще имам и собствено мнение 

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Ако изкарат до "на пролет".

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Ако можеш си вземи оригинални (дори и втора употреба), разликата с тези от по 10-15 комплекта е огромна.Яким написа:Като гледам Болшинство са "За" тасовете. Та ще си взема едни тая зима да пробвам и на пролет ще имам и собствено мнение
И .. сложи дебели свински опашки на тасовете, за да не те изпреварят на някой завой, а и за да не е толкова лесно на апашите.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
От много години ползвам тасове. Предимни полски за около 15-20 лв. Досега никога не съм ги връзвал със свински опашки и никога не ми се случвало да си загубя тас. Случвало ми се е да одеря преден десен тас в бордюр, но не мисля, че това е голям проблем. Същото може да се случи и с оригинален тас и тогава ще те заболи корема. 

- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За и против тасовете
Ако не изкарат - ще имам мнение по-раноmadboy написа:Ако изкарат до "на пролет".

В "М-комплект33"видях такива тасове от полските и мисля с тях да пробвам.Пък да видим какво ще стане.dimkar написа:От много години ползвам тасове. Предимни полски за около 15-20 лв. Досега никога не съм ги връзвал със свински опашки и никога не ми се случвало да си загубя тас. Случвало ми се е да одеря преден десен тас в бордюр, но не мисля, че това е голям проблем. Същото може да се случи и с оригинален тас и тогава ще те заболи корема.
Иначе питах в МП за оригинални тасове - само по поръчка (комплектът ще излезе 95 -100 лв. Ужассс

П.п. От тази тема ми излезе прякор " The Tas man" >:):



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта