За и против тасовете

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.

За или против тасовете на стоманени джанти

За
41
62%
Против
18
27%
Нямам мнение
7
11%
 
Общо гласове: 66

Потребителски аватар
Яким
потребител
потребител
Мнения: 1217
Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
Местоположение: гр. София - Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

За и против тасовете

Мнение от Яким » 22 окт 2010, 17:01

Днес ми сложиха стоманени джанти за зимата и съм поставен пред следната дилема:
Да си купя ли тасове или не.
Аргументите ми за тасовете са най-вече за външния вид. По-красиво ще е, предполагам.
Притесненията ми са - дали няма да се събира вода и кал между тасовете и джантата и да ръждясва по-бързо, съответно по-трудно да се почиства джантата.
Вие на какво мнение сте.
Ако темата се повтаря извинявам се :?
п.п. Ще се радвам ако решите да споделите аргументите си в темата. _friends_

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от Pyrhel » 22 окт 2010, 17:27

На мен джантата ми харесва повече без тас, но слагам, за да пазя болтовете и капачката на главината от мизериите. Няма да се задържа вода, а точно обратното. Тия капачки на главините се махат много рядко и поради тая причина като дойде време и не са били пазени е мъка, сгъват се и трябват нови.

Виж джанти, които са карани с тасове - от външната страна няма точка ръжда, отвътре са станали като напръскани. Следователно търси тасове, които са "плътни" - т.е. нямат много отвори по тях. Ако са изцяло затворени - още по-добре. Зимата е студено, не ти трябва чак такова охлаждане на диска и накладките :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от HACKO » 22 окт 2010, 18:47

Гласувах за, но не за турски и китайски боклуци, имам оргинални Форд, големи и малки, не се чупят и не се налага да се вързват за да не паднат. Другите изглеждат много добре, ама си ги продават със свинските опашки и не дай боже да ги опреш леко в бордюра са си заминали безвъзвратно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от S_C » 22 окт 2010, 19:09

Имам нагледен пример за ползата от тасовете..

Сиерата-на предните колела няма тасове,на задните има,оригинални.Заради това-предни болтове жестоко ръждясали,трудни за отвиване,два пъти ми се развиват понеже заради ръждата не може да се спази въртящия момент при завиването и джантите остават недозатегнати.
Задни джанти-никакъв проблем,всичко свети.

Мондеото-4 оригинални таса,с които е излязла от завода преди 15 години...Гайките на всички колела са лъскави,отвиват се и се завиват без проблем,точно се спазва въртящия момент при затягане.Гайката на главината-лъскава,всички резби чисти.Ако се наложи ремонт там,нямам никакви притеснения за отвиването.Ръжда-няма.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от nosfera7u » 22 окт 2010, 20:02

Масово се продават китайски тасове. В мото-пфое има много хубави, но цената им е 30лв/броя което според мен не си заслужава. Ако вместо да си купуваш тасове вземеш един сиф или черен спрей изшкуриш ги от ръждата и после ги пръснеш според мен ефекта ще е по-красив. А и да не забравяме че китайските тасове се чупат с поглед и ако не им се сложат свински опашки ще отлетят доста бързо. Другото е че всички тасове са много лесно чупливи от дупки и недобро качане на бордюри. За калта и задържането на вода няма да имаш никакъв проблем, а колкото до ръждясването дали ще има тас или не еднакво бързо ще ръждясат. Ако все пак прецениш да си вземеш тасове гледай да са някой по-плътен модел да поприкриват желязото под тях (лично на мен тези са ми по-симпатични) _friends_

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от HACKO » 22 окт 2010, 20:17

Ако не ви е срам, във пунктовете за вторични суровини, където изкупуват коли, могат да се намерят оргинални тасове, най-често са захвъллени из боклуците и периодично ги изгарят (на тях им трябва желязото). Иска се обаче постоянство може да не намерите от първия път, за сметка на това обаче шише обикновена водка върши чудеса. Проблема е че основно са за 13" и 14", по-старите модели не са толкова хубави, но са от гъвкава пластмаса и не се чупят по бордюрите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
zelen4uka
потребител
потребител
Мнения: 149
Регистриран: 01 юли 2006, 23:08
Модел на автомобила: SIERRA 2.0I DOHC 1991г
Местоположение: SOFIA
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от zelen4uka » 22 окт 2010, 23:30

Нищо няма да спечелиш а само ще загубиш с тези тасове. Дебалансират гумите. Виждал съм как изфръква тас и може да нарани човек. В книгите за нови автомобили пише че са забранени. ДЕБАЛАНСИРАТ гумите.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от S_C » 23 окт 2010, 00:00

къде я прочете тая щуротия...явно е някаква нова версия на темата със задължителните зимни гуми и т.н. вестникарски глупости...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от Ianaki » 23 окт 2010, 13:42

zelen4uka написа: ДЕБАЛАНСИРАТ гумите.
Айде ново двайсет! =)): =)): =)):

Човече, ти ме закла. За пръв път чувам подобно нещо!!!

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от nosfera7u » 23 окт 2010, 16:47

Ianaki написа:
zelen4uka написа: ДЕБАЛАНСИРАТ гумите.
Айде ново двайсет! =)): =)): =)):

Човече, ти ме закла. За пръв път чувам подобно нещо!!!
Като се замисли човек има нещо вярно за дебаланса обаче не мисля че той е толкова голям че да окаже някакво влияние на колата 1во и 2ро хората които си слагат тасове не карат автомобилите си с 200км/ч за да се отдава такова значение пък и ако правилно сложиш тасовете няма да има дебаланс на гумите.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от Ianaki » 23 окт 2010, 17:13

Колега, по твоята логика и камъчета в грайфера оказват влияние, ако са по-големи. Това са така наречените допустими отклонения. Който си мисли, че има балансирана гума се лъже - такава не съществува. Е то е доказано, че няма и перфектен кръг (до сега никой не е успял да го начертае, съществува само като аксиома в математиката, като точката и правата (отплеснах се)). Искам да кажа, че такива отклонения, не трябва да се коментират въобще.

Пример: Във Формула 1 караха, или още карат (не секедя в последно време Наско ще каже) :D с едни тасове, които бяха във връзка със завихрянето на въздуха и те няма как да са перфектно балансирани на ниво микрометри.

Въпросът е: като си карам аз 14г. печка с тасове и взимам един завой с 250км/ч. (до толкова ми лови километража, иначе съм с 300км/ч.) дали заден ляв тас, който в следствие на дупка е получил отклонение от центъра на тежестта си от порядъка на 1мм. ще провокира дебалансиране на цялата гума и оттам на задния мос, което ще доведе до нежалани вибрации и оттам до нарушаване на стабилността...???
:0): :0): :0): =)): =)): =)):

Потребителски аватар
nosfera7u
потребител
потребител
Мнения: 305
Регистриран: 19 дек 2008, 19:50
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.6 16v 97г
Местоположение: София, Нови Искър
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от nosfera7u » 23 окт 2010, 17:19

Ianaki написа:Колега, по твоята логика и камъчета в грайфера оказват влияние, ако са по-големи. Това са така наречените допустими отклонения. Който си мисли, че има балансирана гума се лъже - такава не съществува. Е то е доказано, че няма и перфектен кръг (до сега никой не е успял да го начертае, съществува само като аксиома в математиката, като точката и правата (отплеснах се)). Искам да кажа, че такива отклонения, не трябва да се коментират въобще.

Пример: Във Формула 1 караха, или още карат (не секедя в последно време Наско ще каже) :D с едни тасове, които бяха във връзка със завихрянето на въздуха и те няма как да са перфектно балансирани на ниво микрометри.

Въпросът е: като си карам аз 14г. печка с тасове и взимам един завой с 250км/ч. (до толкова ми лови километража, иначе съм с 300км/ч.) дали заден ляв тас, който в следствие на дупка е получил отклонение от центъра на тежестта си от порядъка на 1мм. ще провокира дебалансиране на цялата гума и оттам на задния мос, което ще доведе до нежалани вибрации и оттам до нарушаване на стабилността...???
:0): :0): :0): =)): =)): =)):
колега ти май не четеш какво бях написал
"има нещо вярно за дебаланса обаче не мисля че той е толкова голям че да окаже някакво влияние на колата"

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от HACKO » 23 окт 2010, 18:36

Забраниха ги и Ферари ги вградиха във джантите, само че там бяха неподвижни.
Не виждам кое на таса ще доведе до дебаланс, след като е кръгъл и симетричен, следователно се предполага че е балансиран. Пак казвам не говоря за разни турски и китайски боклуци, а за тасовете със които колата излиза от завода.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

фук-фук
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 15 май 2008, 09:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от фук-фук » 25 окт 2010, 11:26

И аз бях "за" тасовете, ама като ми откраднаха оригиналните и станах против *banned* *0032* Няма да ставам снабдител за крадците я!
Последна промяна от фук-фук на 25 окт 2010, 11:49, променено общо 2 пъти.
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?

Потребителски аватар
ffmk1l
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от ffmk1l » 25 окт 2010, 11:31

Еми тогава дай да сме против и летите джанти, щото и тях крадат. ;):

Потребителски аватар
Яким
потребител
потребител
Мнения: 1217
Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
Местоположение: гр. София - Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от Яким » 27 окт 2010, 11:09

Като гледам Болшинство са "За" тасовете. Та ще си взема едни тая зима да пробвам и на пролет ще имам и собствено мнение :)

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от madboy » 27 окт 2010, 15:46

Ако изкарат до "на пролет".
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от cenzor » 27 окт 2010, 17:24

Яким написа:Като гледам Болшинство са "За" тасовете. Та ще си взема едни тая зима да пробвам и на пролет ще имам и собствено мнение :)
Ако можеш си вземи оригинални (дори и втора употреба), разликата с тези от по 10-15 комплекта е огромна.
И .. сложи дебели свински опашки на тасовете, за да не те изпреварят на някой завой, а и за да не е толкова лесно на апашите.
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от dimkar » 27 окт 2010, 22:17

От много години ползвам тасове. Предимни полски за около 15-20 лв. Досега никога не съм ги връзвал със свински опашки и никога не ми се случвало да си загубя тас. Случвало ми се е да одеря преден десен тас в бордюр, но не мисля, че това е голям проблем. Същото може да се случи и с оригинален тас и тогава ще те заболи корема. :D

Потребителски аватар
Яким
потребител
потребител
Мнения: 1217
Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
Местоположение: гр. София - Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За и против тасовете

Мнение от Яким » 28 окт 2010, 10:04

madboy написа:Ако изкарат до "на пролет".
Ако не изкарат - ще имам мнение по-рано :lol:
dimkar написа:От много години ползвам тасове. Предимни полски за около 15-20 лв. Досега никога не съм ги връзвал със свински опашки и никога не ми се случвало да си загубя тас. Случвало ми се е да одеря преден десен тас в бордюр, но не мисля, че това е голям проблем. Същото може да се случи и с оригинален тас и тогава ще те заболи корема. :D
В "М-комплект33"видях такива тасове от полските и мисля с тях да пробвам.Пък да видим какво ще стане.
Иначе питах в МП за оригинални тасове - само по поръчка (комплектът ще излезе 95 -100 лв. Ужассс :evil: ) а за втора ръка не се наемам да търся засега, честно казано.

П.п. От тази тема ми излезе прякор " The Tas man" >:): :)): :)): :)):

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта