Страница 1 от 1
задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 21 окт 2010, 19:37
от torcheto
Колеги,задноляво колело се вьрти трудно на рька.Гайката на главината е облечена в ламаринена обшивка.Тази ламаринка се огъва или се развива гайката заедно с нея и в каква посока.След като свала барабана какво трябва да направя?Ще ви бъда благодарен ако ми помогнете!
Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 21 окт 2010, 19:56
от HACKO
От вътрешния край, има 4 болта, развиваш ги и излиза барабана заедно със главината. Много по-бързо и лесно е отколкото да се разглобява главината и не на последно място по-чисто е (не се налага да бършеш грес от лагерите и после да слагаш нова). При тебе обаче, най-вероятно е запушен спирачен маркуч, или клеясало жило на ръчната спирачка.
П.П. Коя година е този Ескорт? Това със свалянето на главината става от МК5 (92г) нагоре.
Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 21 окт 2010, 21:10
от kEFi
...и ако не е било лагер (повече вероятно), но така наречената от теб ламаринка на гайката е изкривена и не ляга плътно - смени я с нова задължително! Иначе отиваш и на смяна лагер, още повече предвид идващата кишавица
Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 21 окт 2010, 21:50
от HACKO
Ако е лагер, ще пише че вие като тролей. Може просто да не е писал за виене, а може и музиката му да е силна..
Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 22 окт 2010, 19:18
от torcheto
Форда е 1997г.Когато развия 4 болта и сваля барабана заедно главината без да ги разделям ще мога ли да видя дали цилиндара не е клеясал.
Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 22 окт 2010, 19:51
от nosfera7u
колега тая ламарина трябва просто леко да я закривиш да не влиза в резбата и развиваш. Не е лагер 100% дори и на сол да е станал лагера колелото ще ти легне, но няма да се върти трудно. Ако имаш АБС трябва да ти изписва грешка ако е запушена тръбичката със спирачната течност (не съм 100% сигурен). Много вероятно след като го развиеш тази гайка барабана доста трудно да се свали щом трудно се върти ще трябва да има намеса с чука. След като тръгне да излиза вкарай 1 пръст в отвора през който минава оста, защото ще ти изпадне външния лагер на земята а това не е желателно защото ще се набият боклуци в него. след като свалиш барабана ще видиш вече къде е причината. Успех с ремонта

Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 22 окт 2010, 20:06
от HACKO
torcheto написа:Форда е 1997г.Когато развия 4 болта и сваля барабана заедно главината без да ги разделям ще мога ли да видя дали цилиндара не е клеясал.
Цилиндъра заедно със спирачните челюсти и основата остават на мястото си. Процедурата е същата но не разглобяваш лагерите.
Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 22 окт 2010, 20:13
от nosfera7u
HACKO написа:torcheto написа:Форда е 1997г.Когато развия 4 болта и сваля барабана заедно главината без да ги разделям ще мога ли да видя дали цилиндара не е клеясал.
Цилиндъра заедно със спирачните челюсти и основата остават на мястото си. Процедурата е същата но не разглобяваш лагерите.
Лагерите са в самия барабан те са два конусни лагера единия ще го видиш като свалиш барабана, а другия е покрит със семеринг моя съвет е да не махаш семеринга защото ще го изкривиш и после няма връщане обратно, а той е важен

Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 22 окт 2010, 20:25
от HACKO
nosfera7u написа:.........
Ако беше прочел, щеше да видиш че му обяснявам, как да свали барабана заедно със оста, без да разглобява главината и съответно избягва опасността да изтърве лагера на земята или да прецака семерингата.
Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 22 окт 2010, 20:36
от nosfera7u
HACKO написа:nosfera7u написа:.........
Ако беше прочел, щеше да видиш че му обяснявам, как да свали барабана заедно със оста, без да разглобява главината и съответно избягва опасността да изтърве лагера на земята или да прецака семерингата.
не съм те разбрал пък и така не съм свалял извинявай

Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 22 окт 2010, 21:02
от HACKO
Няма нищо, и аз не знаех, но Паци ми обясни, пробвах и наистина е много по-лесно.
Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 23 окт 2010, 17:54
от torcheto
Ламираната,която облича гайката в задния край е захваната към шайбата,която притиска лагера и се въртят независимо едно от друго.Гайката се развива без да се огъва ламарината.Скед като започнах да развивам барабана започна да се движи по-леко.Гайката беше натегната до ксъсване.След като извадих барабана вътре в самото колело имаше много прах от феродото.Почистит праха,гресирах лагерите и монтирах барабана.Затегнах гайката до край и я върнах четвърт.Ако някой знае дали е правилно да се връща четвърт да ми пише.Моето мнение е че,двата коносни лагери не трябва да се нятягат до край.Сега колелото ми се движи свободно.
Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 23 окт 2010, 17:57
от torcheto
А относно разглобяването и проверката на челюсти и цилиндърче може да се направи след като се развият 4 болта отзад.Те държат един фланец и освобождавайки го целия барабан излиза заедно с лагерите.По този начин не е нужно да се разделят лагерите
Re: задьржане на задно ляво колело
Публикувано: 23 окт 2010, 18:28
от HACKO
На тази главина гайката се затяга до край, а хлабината се създава от конструкцията, двата лагера опират един в друг и по този начин се създава хлабина. Ако след завиване докрай колелото затегне, лагерите не са със съответната височина. Така както си направил има опастност гайката да се саморазвие. За да се приложи този начин на реглаж на хлабината гайката, задължително трябва да е коронна и да има шплент.