Нещо отпред трака
- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 596
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Нещо отпред трака
Когато мина през някоя неравност (дупка например) се чува едно тракане Смених двата носача, шарнирите, гумените тампони (втулки) Каретата са нови .Гледах и рейката но не е и от нея. Ми то друго не остана от предницата за сменяне а все още си трака Някой има ли си на идея какво може да трака
Това е предницата



-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 29 мар 2010, 15:28
- Модел на автомобила: Escort
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
Не знам на кое казваш Карета, не разбирам много, но имах същият проблем и в сервиза човека каза че е от "биалетите" и ги смени - тракането изчезна, сега е пушка 

- ayhan81
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 28 юли 2010, 20:12
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8D 1991 SW
VW Polo 1.4MPI 2001
Renault Laguna 1.9 dci 2003 SW - Местоположение: гр.Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
Прегледай си амортисорите
Последна промяна от ayhan81 на 11 сеп 2010, 11:59, променено общо 1 път.
- ayhan81
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 28 юли 2010, 20:12
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8D 1991 SW
VW Polo 1.4MPI 2001
Renault Laguna 1.9 dci 2003 SW - Местоположение: гр.Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
Здравей колега аз също имам тракане от пред в дясната страна като мина през неравност или дупка.Смених шарнир;биалетки;накрайници;спирачни дискове и наклатки;тампони на амортисорите но тракането се още го има.Остава да сменя един тампон по двигателя може би след смяната ще се оправи надявам се.
-
- потребител
- Мнения: 223
- Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
- Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
сменете си тампончетата на стабилизиращата щанга 2лв са и всичко ще се оправи не е нужно да смянаш цялата предница.Аз имах същия проблем и след смяна на тампончето всичко заспа.То като освободиш щангата от двете биалти и я натиснеш нагоре надолу ако има луфт/то се вижда/ е за смяна.
ima samo dva vida koli Ford i drygi
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 28 ное 2008, 19:22
- Модел на автомобила: Orion 1.6
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
аз така като гледам, тая предница е като мойта, преди 90-та, а там биелетки няма?
а накрайниците на рейката сменяни ли са, те от дупки и простотии доста отнасят.
а накрайниците на рейката сменяни ли са, те от дупки и простотии доста отнасят.
- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 596
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
Тампоните на щангата съм ги сменял.glubox написа:аз така като гледам, тая предница е като мойта, преди 90-та, а там биелетки няма?
а накрайниците на рейката сменяни ли са, те от дупки и простотии доста отнасят.
Само накраиниците не съм сменил още, но май скоро ще се стигне и до тях.
Може ли да е от тях, защото имат малък луфт ?


- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 596
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
Такаа... По въпроса с тракането отпред. Реших да сменям накрайниците на рейката. Въпроса ми е как се прави това? До сега не съм сменял. Не трябва ли някаква точна регулировка после?


- Stefak
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 22 фев 2006, 09:44
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1.6 2000 г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
При мен също има някакво тракане отпред и пак ужким всичко е наред, но след последния доста обстоен преглед се оказа, че имам скъсан "тампон на магарето" и тракането е от него и не било спешен ремонт. Давам ти го само като идея ако ти се занимава да погледнеш.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
Можеш и сам да ги смениш, но после задължително трябва да идеш на стенд за геометрия!!!Kamazabg написа:Такаа... По въпроса с тракането отпред. Реших да сменям накрайниците на рейката. Въпроса ми е как се прави това? До сега не съм сменял. Не трябва ли някаква точна регулировка после?
А иначе крива лява, за да уцелиш мисля, че с шублер можеш да се вземеш сега размер, развиваш стария и навиваш новия накрайник до същия размер.
И после да не забравиш стенда!!!
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
Направи ли рейката? Кои накрайници ще сменяш? Ако е това, което е вътре в рейката, само ги огледай и затегни. Има малко внимателна работа с пробиването на фиксиращите щифтове.
- Kamazabg
- потребител
- Мнения: 596
- Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
- Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: гр Сливен
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
Май ще се наложида си купя цяла рейка. Огледах накраиниците - добре са и чукането не е от тях а от самата рейка.
Има ли опция да се обере тоя луфт чрез натягане (аз поне не виждам от къде) или да купувам цяла реика ?
Има ли опция да се обере тоя луфт чрез натягане (аз поне не виждам от къде) или да купувам цяла реика ?


- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
И при мен се чува тракане сменил съм тампони и шарнири на 2 носача но пак се чува .Имам луфт в единия вътрешен накрайник този който е под маншончето на рейката мисля да ги сменя и двете щанги да видим как ще е ако продължава ,ще сменяме нататък
.
Не си купувай цяла рейка под маншоните има едни вътрешни накрайници с ябълковидно съединение с пластмасови вложки и те се разбиват ,сменя се цялата кормилна щанга и след това на стенд да се оправи геометрията .Цената на такава щанга е в порядъка на 20-30 лева.Успех и пиши след смяната.

Не знам при вас как е ,но тук в едно сервизче ми направиха диагностика на предницата и не ми искаше пари момчето но все пак му дадах 5 лв да се почерпи.Та мисълта ми е що не отидеш на една диагностика и хората ще ти кажат какво е за смяна.Kamazabg написа:Май ще се наложида си купя цяла рейка. Огледах накраиниците - добре са и чукането не е от тях а от самата рейка.
Има ли опция да се обере тоя луфт чрез натягане (аз поне не виждам от къде) или да купувам цяла реика ?
Не си купувай цяла рейка под маншоните има едни вътрешни накрайници с ябълковидно съединение с пластмасови вложки и те се разбиват ,сменя се цялата кормилна щанга и след това на стенд да се оправи геометрията .Цената на такава щанга е в порядъка на 20-30 лева.Успех и пиши след смяната.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
Какво стана с рейката? Днес и аз се захванах с моята. В сервиза ми казаха да си сменя тампоните на носачите към купето, накрайник, вътрешен накрайник на рейката, .., ... и аз им отговорих, че веднага идвам, само да взема заплата (аз не работя на заплата обаче
)
Днес свалих носачите и рейката. Всичко е без луфтове, както си и знаех, само има хлабина на опората на самата зъбна рейка вътре в кормилната рейка. Тази хлабина се определя от положението на споменатата пластмасова опора. То пък се променя като се променя дебелината на регулиращи пластинки под капачето, което я притиска. Това капаче се намира точно срещу пиньона, който се върти от кормилния прът през разните карданчета и шлицовото съединение. Сваля се с две болтчета 6 мм за ключе 10. Излизат изпод него от 0 до няколко метални пластинки и една хартиена гарнитурка - все с еднаква форма са. Маха се една тънка пластинка и се слага по-тънка, или нищо, или още една хартия. Така се докарва да няма хлабина и да не затяга. Рейката се пълни с трансмисионно масло или смес от масло и грес - това не го знам как е, пише го в разни упътввания. Маслото май беше 80 милилитра... или 55?!! Не мога да намеря в коя тема сме го коментирали.
Ако пластмасовата опора е износена, може да се купи нова. При мене е бяла, цилиндър с дебелина към 25 мм и дълъг пак толкова, опира в кръглия гръб на назъбената рейка, като съответната страна не е плоска, а е част от цилиндър (не мога да го кажа по-просто).
Махането на пластинки става и на канал, без демонтаж на рейката.
Трябва да издирим колко масло трябва

Днес свалих носачите и рейката. Всичко е без луфтове, както си и знаех, само има хлабина на опората на самата зъбна рейка вътре в кормилната рейка. Тази хлабина се определя от положението на споменатата пластмасова опора. То пък се променя като се променя дебелината на регулиращи пластинки под капачето, което я притиска. Това капаче се намира точно срещу пиньона, който се върти от кормилния прът през разните карданчета и шлицовото съединение. Сваля се с две болтчета 6 мм за ключе 10. Излизат изпод него от 0 до няколко метални пластинки и една хартиена гарнитурка - все с еднаква форма са. Маха се една тънка пластинка и се слага по-тънка, или нищо, или още една хартия. Така се докарва да няма хлабина и да не затяга. Рейката се пълни с трансмисионно масло или смес от масло и грес - това не го знам как е, пише го в разни упътввания. Маслото май беше 80 милилитра... или 55?!! Не мога да намеря в коя тема сме го коментирали.
Ако пластмасовата опора е износена, може да се купи нова. При мене е бяла, цилиндър с дебелина към 25 мм и дълъг пак толкова, опира в кръглия гръб на назъбената рейка, като съответната страна не е плоска, а е част от цилиндър (не мога да го кажа по-просто).
Махането на пластинки става и на канал, без демонтаж на рейката.
Трябва да издирим колко масло трябва
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Нещо отпред трака
айде и аз да се включа
понеже колата при 100 км/ч се чудеше на къде да захване и яде гумите отвътрешната страна, отидох на реглаж въпреки да знам че има да се сменят някой неща защото тропа яко, отивам и човека като хвана колелата се оказа че има по 1 см луфт въс всяко колело, и човека си ми каза че дори и да направи некъв реглаж няма да има много ефект. Отказах се от реглажа, каза ми че треябва да сменя тампони на носачите и шарнири, закупих ги и се смениха и се надявах да изчезне шума, но уви, пак си тропа нещо. Сиг е от накрайници и ония пластмасови втукли на реиката , но колата си стана доста по стабилна сори и след смяната само на тампони и шарнири и дори още не съм правил реглаж.

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта