Страница 1 от 3
Смяна амортисьори!
Публикувано: 13 ное 2009, 10:40
от Nebhotep
Здравейте колеги,
Предстои ми смяна на предните амортисьори и имам няколко въпроса. Спрял съм се на Motorcraft (оригиналните за модела), но се чудя дали трябва да се сменят шоковите тампони, прахоуловителите и лагерите. А също някои майстори ми казват, че трябва да се сменят и някакви стойки на амортисьорите, и че на фордовете лагерите рядко се сменяли.
Също така каква е вероятността пружините да са се слегнали, поради това че е карано с изцяло изпуснал амортисьор 2 000 км.
Благодаря на отзовалите се!
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 13 ное 2009, 15:21
от SERIOUS LUBO
Смени всичко да нямаш ядове
колкото до моторкрафта....не са ли ти малко скъпички
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 13 ное 2009, 16:20
от Nebhotep
Интересното е, че са по- евтини от Sachs и Monroe. E все пак не са поръчка от Мото Пфое, а от магазините на Моторкрафт. В МП са около 200 лв. броя, а мен ми стъпват на 130 лв. броя.
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 13 ное 2009, 20:39
от HACKO
Пружините се "слягат" в следствие теглото на автомобила и умора на материала през годините и няма никакво значение в какво състояние са амортисьорите и дали изобщо ги има. Обаче ако сложиш нови амортисьори и пружините са умалели, ще ти се наложи да ги смениш отново в кратки срокове.
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 13 ное 2009, 20:52
от Nebhotep
Има ли някакъв метод за анализ на състоянието на пружините или се преценя на око?
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 13 ное 2009, 22:23
от HACKO
В общи линии на око. Обаче във сглобен вид и празна кола, трябва амортисьора да е около средата на хода си. Даже и малко по-изпънат от средата.
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 30 яну 2010, 12:21
от Zari
Аз мога да препоръчам марката GABRIEL -френски са - сложих такива на ескорта и съм доволен. По 80 лв на парче ги взех.
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 30 яну 2010, 13:26
от diesel1.6
Пружините може да се проверят като се сравни колко е висока колата с някоя скица. Гледа се относителното положение на главините спрямо купето - обикновено праговете са "мерника"
Ако се кара с мек амортисьор, пружината омеква по-бързо заради по-честото и смачкване до горно положение от подскачането на колелото.
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 30 мар 2010, 11:41
от SERIOUS LUBO
аз сложих отзад на комбито AL-KO и съм много доволен
ако някой иска амортисьори на AL-KO фирмата в която работя ги внасяме и мога да ви направя 20-30% отстъпка ако сте в софия
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 04 апр 2010, 11:46
от Ianaki
Аз съм на мение, че е по добре да се сменят и пуржините.Първо колата неминуемо ще се повдигне и второ ще се удължи живота на амортесьора.За съжаление нямам идея каква е цената им (на пуржините), но знам, че са доста по евтини от амортесьорите.Колкото до тампоните на амартесьорите аз ги смених с оригинални за мотокрафт купувани от магазина им в София (на ъгала на Цар Симеон и..., абе до пазарчето).Цената им беше 53лв. в колплект с лагер.
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 04 апр 2010, 12:29
от S_C
За пътища като нашите-направо ги сменяйте комплект-пружина и амортисьор.При това натоварване нормалният им експлоатационен срок не се различава съществено и няма особен смисъл да смените амортисьори и след 6 месеца да влизате за пружини-когато амортисьорът е още читав.Ще платите същия труд два пъти.
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 04 апр 2010, 15:24
от diesel1.6
С изправен амортисьор пружините изкарват много много километри и дупки и няколко амортисьора. Ползата от нови и по-високи пружини е много голямото подобрение на взенето - а това пази и останалите части по окачването, и дори и купето. Някои хора кривят подкалници и рогове от блъскане в дупки. Не знам защо точно като е достатъчно висока пружината колата вози по-добре, но е свързано с характеристиката на пружината, с положението на носачите (зададен при проектирането на колата) и с характеристиката на амортисьорите (те пък си имат работана зона и понякога по-нагоре не работят по същия начин).
Аз винаги си сменям пружините.
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 04 апр 2010, 19:36
от vargala81
Сега и аз да си кажа през какво преминах...Купих колата и след 15000 км истърва заден ляв амортисьор.От форума разбрах, че е добре да се сменят заедно с прожините и така си купих комплект задни амортисьори Монро за 240лв+задни прожини Джермани ама не им помня цената,май бяха по 50-60лв бройката.Смених ги и се оказа, че Джерманито са по-меки от старите

Карах известно време с тях, после във форума се продаваха зелени прожини Витек,купих ги и ги монтирах.Задницата стана супер устойчива но и ниска,във подписа долу се вижда.Със всичките прожини застъргвах легналите полицаи, а със зелените се наложи да сменя и джантите от 13 на 14 цола

и пак застъргваше.Миналия месец намерих един човек който едно време е правел прожините на Ладите да се товарят повече.Човека ги прави по следния начин...Взимат се 3 прожини, 2те трябва да са комплект а 1та може да се купи от морга, тази от моргата се реже на 2 точно в средата.2те половинки се захващат в долния край на другите прожини, заварка се прави само в дъното на прожината а на горе се изработват скобички от дебела ламарина горе-долу 5мм.Заварят се само скобичките не прожините, ако заварите и прожините ще се счупят.Като поставих прожините разтоянието между гумите и веждите стана около 7-8 см а на предните гуми беше около 5 см.Заднецата обаче стана нестабилна в завой с по голяма скорост и се наложи да отрежа по 1 витка, сега си е стабилна както със зелените спортни прожини но в същото време разтоянието между веждите и гумите на предницата и задницата стана горе-долу еднакво.Вози твърдичко отзад но аз никога не съм сядал отзад и не ми пука

ето как стои в момента колата .

Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 15 сеп 2013, 09:37
от Lancer
За да не отварям нова тема, реших да съживя тази. Единият ми заден амортисьор се е омаслил, въпросът ми е сложна ли е смяната, става ли без канал и дали изобщо е работа за човек, със средни познания в областта на авторемонта

Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 15 сеп 2013, 13:04
от opex
Става и без канал, дори на канал ще е по-голяма играчка и разхождане.
Ако си със средни познания ще ти се стори елементарно. Много по-лесно отколкото предните.
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 18 сеп 2013, 22:22
от Lancer
opex написа:Става и без канал, дори на канал ще е по-голяма играчка и разхождане.
Ако си със средни познания ще ти се стори елементарно. Много по-лесно отколкото предните.
Днес се вгледах по-обстойно и ме обхвана неприятното чувство, че основната част от работата ще е демонтажа на корите вътре в багажника. От снимките в нета видях, че при фокус 2 нещата са доста по-облекчени, всичко става отдолу, докато при фокус 1 амортисьора се освобождава откъм багажника... Да видим кога ще е това натоварвяане.
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 19 сеп 2013, 12:04
от madboy
Lancer написа:.... Днес се вгледах по-обстойно и ме обхвана неприятното чувство, че основната част от работата ще е демонтажа на корите вътре в багажника. ....
Айде сега, няколко рапидки и щипки да те плашат.
Тъкмо ще кажеш имаш ли я тази букса-
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=63849
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 19 сеп 2013, 12:22
от Lancer
Абе да ги посплаша малко, че да излизат по-лесно... Само че аз ще сменям десния амортисьор, не знам дали ще е същото от дясно, гледах тук руския брат как е сменял, не, че има много снимки, но е снимал от друг план и не се вижда това, което те интересува:
http://www.drive2.ru/cars/ford/focus/fo ... 6151799895
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 19 сеп 2013, 13:45
от madboy
Принципно е добре да се сменят по двойки, затова споменах буксата.
Иначе в дясно май няма нищо. Всички кабели идват през тези букси и обикалят багажника.
Re: Смяна амортисьори!
Публикувано: 07 окт 2013, 21:54
от Lancer
Наистина се оказа лесна работа демонтажа на пластмасата, като се свали тая, от която излиза колана и има достъп до болта на амортисьора. Смених само единия, дано е на едно дередже с другия, та да се приключи с това.