Проблем със спирачната система

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем със спирачната система

Мнение от bobsan81 » 26 юли 2008, 19:30

Здравейте колеги днес сменях цилиндърчета на барабаните на ескорт 96. Проблем със смяната им нямах, но проблема дойде после когато започнах да обезвъздушавам.Колкото и да си обезвъздушавах педала все си оства мек и потъва. Имал ли е някой подобен проблем и как го е оправил, давайте съвети какво да правя. Само да кажа че проблема преди това го нямаше

Потребителски аватар
FordSierra1.6L
потребител
потребител
Мнения: 1021
Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Проблем със спирачната система

Мнение от FordSierra1.6L » 26 юли 2008, 19:50

bobsan81 написа:Здравейте колеги днес сменях цилиндърчета на барабаните на ескорт 96. Проблем със смяната им нямах, но проблема дойде после когато започнах да обезвъздушавам.Колкото и да си обезвъздушавах педала все си оства мек и потъва. Имал ли е някой подобен проблем и как го е оправил, давайте съвети какво да правя. Само да кажа че проблема преди това го нямаше
Може да си спукал алуминиевата тръбичка която влиза в цилиндърчето....ако има такава :) щото тя при махането на цилиндъра се огъва за да може да го изкараш и да не си я пукнал някаде ,тогава няма да може да обезвъздушиш.....
как обезвъздушаваш системата ??? от каде почваш ?

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със спирачната система

Мнение от bobsan81 » 27 юли 2008, 17:10

При мен от алуминиевата тръбичка гумен маркуч който влиза в цилиндърчето така че проблема не е от там,видимо няма течове от никъде. Иначе започвам обезвъздушаването от здно дясно , после задно ляво, предно дясно и на края предно ляво.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем със спирачната система

Мнение от tankovbg » 28 юли 2008, 14:06

Интересно сам ли обезвъздушаваш и как ? Надявам се да знаеш че се прави от двама души, единия сяда вътре, помпи няколко пъти педала и задържа в натиснато състояние, другия отвива щуцера за обезвъздушаване докато спре да излиза въздух, завива и тогава педала се отпуска, така за всяко колело. Капачката на резервоара за спирачната течност стои отворена и се наблюдава да не свърши маслото.
Най добре се прави като на щуцера се надява тънко маркуче, което се потапя в малка съдинка пълна със спирачна течност, така на добре се виждат мехурчетата въздух.
Имай предвид,че двата кръга са отделни, предно дясно, задно ляво колело и обратно.
Процедурата се прави докато педала стане твърд.

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със спирачната система

Мнение от bobsan81 » 30 юли 2008, 18:33

Колега знам много добре как се обезвъздушава, проблема беше че не бях правил тази процедура на форд въпреки че между форд и дригите марки автомобили не би трябвало да има разлика в начина на обезвъздушаване. Опасявах се да не би да има някакъв пинис за който да не знам. Най-вероятния проблем при мен е че е заминала спирачната помпа.Симптома е следния: приобезвъздушена система на спирчките помпам на педала докато стане твърд, държа го натиснат и започва да омеква докато не пропадне до долу.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем със спирачната система

Мнение от tankovbg » 30 юли 2008, 20:27

Колета извинявай но така, както си описал ситуацията останах с впечатление, че обезвъздушаваш сам. Цитирам "...проблема дойде после когато започнах да обезвъздушавам.Колкото и да си обезвъздушавах..." . Не може да се гадае кой колко е наясно с тази операция. Пък и твърдиш "..знам много добре как се обезвъздушава...". Ако преди това ти е работила помпата, как така сега не работи. Най вероятно има въздух в помпата, при интензивно помпене се сгъстява отива в магистралите, но после се влъща обратно. Така че, освен спирачните цилиндри се обезвъздушава и спирачната помпа, ако не ти е ясно как, питай пак или се сети сам.
Освен това не става ясно коя година ти е колата и как са спирачните кръгове. Например Фиестата има два независими кръга - предно дясно, задно ляво, предно ляво, задно дясно и се обезвъздушава по реда - предно ляво, задно дясно, предно дясно, задно ляво (по книга).
А ти го правиш "...Иначе започвам обезвъздушаването от задно дясно , после задно ляво, предно дясно и на края предно ляво...".

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със спирачната система

Мнение от bobsan81 » 30 юли 2008, 22:07

Извинявам се на tankovbg не съм искал да се заяждам или да се правя на голям специалист, просто на предишната ми кола ми се беше наложило да си оправям спирячките и тогава се плучи от първият път без да има проблеми. Иначе колата ми ескорт 96г. 1.8 тди и ще съм ти благодарен ако ме светнеш как точно се обезвъздушава помпата.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем със спирачната система

Мнение от tankovbg » 31 юли 2008, 09:33

Така, Ескорта ти е с два независими спирачни кръга, тоест фактически има две последователно разположени спирачни помпи в едно тяло. Спирачните кръгове са кръстосани, предно дясно, задно ляво, предно ляво, задно дясно. Така както обезвъздушаваш (задно дясно , после задно ляво, предно дясно и на края предно ляво) никога няма да стане.
Правилно (по книга) е да направиш следното (пиша го подробно макар че може да го знаеш):
Намираш си едно маркуче което плътно да се надява на щуцерите за обезвъздушаване, взимаш една съдинка (например от веро) и наливаш до 1/3 спирачно масло. В казанчето следва да има достатъчно масло за да не засмуче въздух, следиш да не падне нивото и доливаш от съдинката.
Започваш от задно дясно, надяваш маркучето на щуцера другия край потапяш в съдинката в която течноста трябва да е разположена над нивото на щуцера. Караш другарчето ти да напомпи рязко няколко пъти и да задържи натиснат педала при което веднага леко отвиваш щуцера (половин оборот), когато педала отиде долу до упор завиваш щуцера, повтаряте тази операция докато в съдинката спрат да излизат мехурчета въздух. След това същата операция правиш на предно ляво. След това на задно ляво и накрая на предно дясно. По този начин обезвъздушаваш всеки контур поотделно. Би трябвало да стане и въздуха от помпите да се изтласка, но ако има проблем то е необходимо другарчето ти съвсем леко да натисне педала и малко да отвиеш и веднага завиеш гайката на всеки тръбопровод на самата помпа, след което обезвъздушаваш по описания начин.
Това едва ли ще се наложи, тъй като ще стане както е описано. Грешката ти е че неправилно обезвъздушаваш контурите, започваш единия отзад оставяш го, започваш другия, но въздуха само се мести ту отзад, ту отпред във всеки контур.
Надявам се да съм ти помогнал.
Ето тук можеш да четеш на руски за ескорта макар и за по стари модели от твоя
http://www.autoprospect.ru/ford/escort/" onclick="window.open(this.href);return false;

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със спирачната система

Мнение от bobsan81 » 11 авг 2008, 18:22

Направих обезвъздушаването както ми написа колегата но пдобрение почти няма след което като няма какво друго да направя я закарах на маистор. Човека също като мен се е мъчил да я обезвъздуши, но уви без резултат и сега съмненията ми се потвърдиха че проблема е в помпата. Въпроса ми е някой скоро какви са цените на помпата и има ли нещо специфично което трябва да се направи при смяната. Благодаря ви предварително

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Проблем със спирачната система

Мнение от tankovbg » 12 авг 2008, 08:44

Чак да сменяш цялата помпа не е необходимо, сменят се гумичките, би трябвало да се продават комплекти. Не е кой знае каква философия да си ги смениш сам.
"Само да кажа че проблема преди това го нямаше" - малко странно е помпата да спре да работи изведнъж след смяна на цилиндърчета, виж добре ли се уплътняват тръбичките към цилиндърчетата, дали там отзад няма теч на масло.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем със спирачната система

Мнение от HACKO » 12 авг 2008, 22:38

Може да ти се вижда невероятно но съм виждал подобно нещо да се случва само след смяна на предни накладки, без да има каквото и да е разхерметизирване на системата. Не съм привърженик на смяна на гумички на помпата, най-често резултата е временен.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем със спирачната система

Мнение от bobsan81 » 12 авг 2008, 23:27

днес си смених спирачната помпа и проблема се реши, обезвъздушаването стана от първия път. Колкото и странно да изглежда и колкото и да няма логика че преди смяната на цилиндърчетата помпата работеш а след смяната здаде багаже но това е положението, важното е че сега вече всичко е наред. Благодаря на всички който се вклучиха по темата

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта