Страница 1 от 2

"Втвърдяване" педала на спирачките

Публикувано: 06 апр 2005, 08:35
от swetul4o
Забелязах, че от няколко дни насам педала на спирачките ми е станал малко по-твърд. Проблем със спирането нямам. Какви може да се принчините за тази промяна? Възможно ли е да се налага обезвъздушаване на спирачките!? :(

Публикувано: 06 апр 2005, 09:31
от stangen
Ако напомпиш няколко пъти педала и го натиснеш и задържиш, хлътва ли ?

Публикувано: 06 апр 2005, 13:13
от swetul4o
Не хлътва! Пробвах го няколко пъти. Колата си спира добре но трябва малко по-силно да натисна. Проверих спирачната течност, не е намаляла! :(

Публикувано: 06 апр 2005, 13:18
от Щ-304
swetul4o написа:Колата си спира добре но трябва малко по-силно да натисна.
Износени накладки!

Публикувано: 06 апр 2005, 13:35
от swetul4o
Искам да ти кажа, че много си прав :D защото напоследък ми скърцат предните накладки и то ДОСТА! Имах подобни подозрения. Задните накладки ги смених декември месец, но предните не съм ги пипал от както съм взел колата (година и три месеца). Смяната им ще е следващото нещо което ще направя. От къде мога да си взема хубави накладки (да не се мина с някои ментета :shock:) ?

Накладки....

Публикувано: 06 апр 2005, 21:36
от kEFi
...ще ти препоръчам да си вземеш Моторкрафт. От опит. Бях взел Лукас и ги смених барабар с дисковете (имаха голям ръб)....след няколко месеца започна да ми занася при спиране, след още няколко-да стърже на умряло. Отворих апаратите и о чудо - накладките като нови (и изпечени) а дисковете почнали да правят ръб. Взех си фордовски и всичко засега е ток - няма поднасяне при спиране, педала е мек, а и спират добре...а и не почернят толкова много джантите :D
Това от мен - избора си е твой, както и колата :wink:

А какво ще кажеш

Публикувано: 06 апр 2005, 22:00
от dpower
за "феродо"? Сериозно, щото и аз съм пред смяна.

Re: А какво ще кажеш

Публикувано: 06 апр 2005, 22:01
от kEFi
dpower написа:какво ще кажеш за "феродо"? Сериозно, щото и аз съм пред смяна.
Не съм ги пробвал. Чувал съм суперлативи. Само дето са много скъпички.

Ех този турбодизел

Публикувано: 07 апр 2005, 00:53
от bilder
Той ползва отстъпка.....
и безплатен монтаж

Публикувано: 07 апр 2005, 08:37
от S@sel@
Аз на мойта сложих "Симер" (не ги бях чувал докато "майстора" не ги докара) но е рано за впечатления.

Публикувано: 07 апр 2005, 09:28
от l_m_b
Карал съм с Феродо. Мога само добри неща да кажа. Слагаш ги и няма нито гък повече. Спираш и не остъргваш дискове и барабани. За рендето комплекта задни беше малко над 40лв преди две години. За фордчето сигурно ще са по-малко. Но пък мисля че си струва.

Публикувано: 07 апр 2005, 10:04
от stangen
аз съм с "Феродо" на задните колелета и от както ги сложих реших ,че вече само с "Феродо" ще спира колата ми ! Цената на задните беше 55 лева ....... при положение ,че не се сменят много често ..........не виждам защо да не ги давам ............а и не случайно фирмата е станала нарицателно име за накладките :))

Моля за пояснение

Публикувано: 12 апр 2005, 16:04
от la4o
Колеги, от няколко дни слушам предна дясна накладка как се опитва да "хърка"... имам чувството, че и при мен се втвърди педала... и след като споделих с приятел, какво сме говорили за втвърдяване на педала заради износени накладки, двамата стигнахме до заключението, че не можем да намерим логика за това...

Моля да ми обясните, каква е връзката и логиката да се втърдава педала при износени накладки, при положение че има хидравлика?

Мерси ;)

Публикувано: 12 апр 2005, 16:26
от l_m_b
Здрасти, Лъчо.

Ами и според мене едва ли има логика, макар и да не съм 100% сигурен. По-коро проблема иде от сервото. По принцип усилвателя на спирачките ти използва вакуума създаден от двигателя (което не е верно при дизеловите двигатели). Ако отнякъде изтича въздух, например от тези маркучи, които смучат въздух, т.е. скапва се вакуума, е напълно възможно да усещаш педала по твърд и при това колата ти да продължава да спира съвсем добре. Лошото продължение на този сценарии е, че е възможно да стане още по твърд, докато накрая усилвателя почти спре да действа, все едно караш на загасен двигател. Лично аз бих потърсил причината и в това. Още веднъж казвам, не твърдя че съм прав, но е напълно логично да е така.

Публикувано: 12 апр 2005, 16:36
от swetul4o
Мерси за съвета! В събота си погледнах накладките и наистина са много зле! :cry: След като ги сменя ще погледна и сервото за да видя дали работи нормално! Всъщност как мога да проверя най-лесно дали имам некакъв проблем със сервото!? :?:

Re: Моля за пояснение

Публикувано: 12 апр 2005, 17:05
от kEFi
la4o написа:...Моля да ми обясните, каква е връзката и логиката да се втърдава педала при износени накладки, при положение че има хидравлика?
Аз също незнам конкретния отговор, но предполагам, че е заради цилиндърчетата на спирачките - задържат повече флуид и при натискане в тях влиза по-малък обем - оттам по-бързо вдигане на налягането - оттам и втвърдяване на педала...ох, замалко и аз да се объркам :wink:

Публикувано: 12 апр 2005, 17:25
от paci
swetul4o написа:Всъщност как мога да проверя най-лесно дали имам некакъв проблем със сервото!? :?:
Аз сменях сервото. То си се чуваше, че съска но след като го смених и като се замисла нямаше нужда да го сменям но карай смених го.
Съскаше от към спирачната помпа. Вдигни капака на запален мотор и слушай. Иначе се държеше като здраво серво само дето педала беше по-твърд, с "новото" същата работа та се чудих с какво да уплътнявам. Като турих "новото" и ми се стори, че е по-добре но след като похарчиш пари ти се ще да е по-добре.
Имаше и други процедури които предизвиках, щото не можех да се сдържа да не рова.
Иначе от цялата олелия се опраиха спирачките и добре, че имам хубав навик да си слагам колана защото след година и половина каране с твърд педал, първите стъпки с отремонтираната спирачна система щяха да завършат с разбита мутра във волана.

Публикувано: 13 апр 2005, 16:32
от Щ-304
swetul4o написа:Всъщност как мога да проверя най-лесно дали имам некакъв проблем със сервото!? :?:
Най простият начин е: Натискаш педала на спирачката, палиш двигателя. Ако педалът пропадне-сервото ти работи. Този опит се прави сутрин преди да тръгнеш примерно :roll:

Публикувано: 16 апр 2005, 15:25
от swetul4o
И аз си взех Симер - италиански и преди малко почнах да го сменям и "О чудо" новите накладки с 10мм по широки от старите! :x И пак върнах старите (който не повече от 2мм :shock:) В понеделник ще ходя да ги подменя даже си направих и шаблонче от картон та като ида да взема точно каквито трябва! :twisted:

п.с. това мойто ако не е "каръщина"...

Публикувано: 20 апр 2005, 17:56
от Overclock
На мен ми се бше пробил маркуча които смуче въздух и се получи точно това - много твърд педал.Мисля, че проблема при теб е или от тези маркучи или от сервото.Колкото до накладките аз съм с MAFF, струват към 25-30лв, нямам оплаквания - спират и не свирят.