Как се сменя маншон на карето?
-
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 17 май 2007, 08:58
- Модел на автомобила: eskotr 1.6 16 v Zetec
- Местоположение: пловдив
- Status: Извън линия
Как се сменя маншон на карето?
Как се сменя маншон на карето? Може ли да се смени без да се сваля цялата полуоска.
Благодаря .
Благодаря .
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя маншон на карето?
Предполагам става въпрос за външното каре-неговия маншон по-често се къса. Добре е да си на канал.
Вдигаш и подпираш предницата, освобождаваш амортисьора от главината, освобождаваш и шарнирния болт на носача, ако се наложи освобождаваш и реактивната щанга, развиваш централната гайка- тогава се осбождава главината със спирачния диск и спирачния апалат от карето-ще видиш ос със външни щлици, внимавай да не дърпаш много,защото спирачния маркуч не е освободен. След това махаш скобите на маншона и го издърпваш по полуоската,за да се види карето. Почистваш греста колкото можеш по-добре. Карето е нанизано на полуоската на шлици и се държи от зегерка-освобождаваш зегерката и изваждаш карето навън. Изнизваш стария маншон, слагаш новия, като преди това го напълваш със грес.Обикновено греста я продават заедно с маншона, ако не, трябва да сложиш графитна грес. Ако в маншона е имало вода и пясък трабва много добре да го измиеш със бензин. След като си сложил маншона нанизваш карето и стягаш скобите, сглобяваш всичко обратно. Когато махаш карето внимавай да не дърпаш много полуоската, за да не скъсаш вътрешния маншон. След като сглобиш и добре стегнеш всичко, завинтваш централната гайка, предполагам,че при твоя автомобил предния лагер и един/двоен/, саморегулиращ се и я стягаш тази гайка максимално. Не забравяй да я обезопасиш против саморазвиване-не знам как е при теб-шплент, шайба или самата гайка има борд, който се огъва в специален прорез. Щом имаж желание и инструменти ще се ориентираш. Това се сещам за сега, нека и колегите да се включат с помощ.
Вдигаш и подпираш предницата, освобождаваш амортисьора от главината, освобождаваш и шарнирния болт на носача, ако се наложи освобождаваш и реактивната щанга, развиваш централната гайка- тогава се осбождава главината със спирачния диск и спирачния апалат от карето-ще видиш ос със външни щлици, внимавай да не дърпаш много,защото спирачния маркуч не е освободен. След това махаш скобите на маншона и го издърпваш по полуоската,за да се види карето. Почистваш греста колкото можеш по-добре. Карето е нанизано на полуоската на шлици и се държи от зегерка-освобождаваш зегерката и изваждаш карето навън. Изнизваш стария маншон, слагаш новия, като преди това го напълваш със грес.Обикновено греста я продават заедно с маншона, ако не, трябва да сложиш графитна грес. Ако в маншона е имало вода и пясък трабва много добре да го измиеш със бензин. След като си сложил маншона нанизваш карето и стягаш скобите, сглобяваш всичко обратно. Когато махаш карето внимавай да не дърпаш много полуоската, за да не скъсаш вътрешния маншон. След като сглобиш и добре стегнеш всичко, завинтваш централната гайка, предполагам,че при твоя автомобил предния лагер и един/двоен/, саморегулиращ се и я стягаш тази гайка максимално. Не забравяй да я обезопасиш против саморазвиване-не знам как е при теб-шплент, шайба или самата гайка има борд, който се огъва в специален прорез. Щом имаж желание и инструменти ще се ориентираш. Това се сещам за сега, нека и колегите да се включат с помощ.
-
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 17 май 2007, 08:58
- Модел на автомобила: eskotr 1.6 16 v Zetec
- Местоположение: пловдив
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя маншон на карето?
Благодаря за подробната инструкция.
- Shooter
- потребител
- Мнения: 310
- Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009 - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя маншон на карето?
И да не забравиш да отидеш на стенд за предницата 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя маншон на карето?
Защо? Тази операция по никакъв начин не нарушава реглажа на предния мост. Всичко което трябва да се развие е с фиксирано положение.Shooter написа:И да не забравиш да отидеш на стенд за предницата
Внимавай само със болта който фиксира оста на шарнира, много лесно се поврежда, а може вече и да е повреден от прекомерно стягане. този болт е специален (по-точно цилиндричната му част е по-дебела-11мм) и не може да се замени с обикновен 10мм болт.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 17 май 2007, 08:58
- Модел на автомобила: eskotr 1.6 16 v Zetec
- Местоположение: пловдив
- Status: Извън линия
Re: Как се сменя маншон на карето?
Маншона е сменен .точно по описането но не от мен.На стенд не смятам да ходя.Благодаря още веднъж.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта