Задни дискови спирачки за Мондео
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Задни дискови спирачки за Мондео
Някой сменял ли е барабаните с дискови спирачки на Мондео? Виждал съм Мондео МК2 хечбек с двулитровия мотор със задни дискови спирачки! Моето Мондео обаче е комби със същия мотор, но е с барабани, а искам да сложа дискове.....
Дали е възможно и как става подмяната?
Дали е възможно и как става подмяната?
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
Ето какво казват англичаните http://www.fordmondeo.org/wiki/index.ph ... Conversion
- tisho_tbk
- потребител
- Мнения: 327
- Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
- Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
didon80 написа:Някой сменял ли е барабаните с дискови спирачки на Мондео? Виждал съм Мондео МК2 хечбек с двулитровия мотор със задни дискови спирачки! Моето Мондео обаче е комби със същия мотор, но е с барабани, а искам да сложа дискове.....
Дали е възможно и как става подмяната?





- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
Естествено, досетил си се! Признай си че е готиноtisho_tbk написа:didon80 написа:Някой сменял ли е барабаните с дискови спирачки на Мондео? Виждал съм Мондео МК2 хечбек с двулитровия мотор със задни дискови спирачки! Моето Мондео обаче е комби със същия мотор, но е с барабани, а искам да сложа дискове.....
Дали е възможно и как става подмяната?за моето мондео ли говориш
![]()
![]()
![]()

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
Мерси колега, много полезна информация. Само ако може някой да го преведе на българскиmomo76 написа:Ето какво казват англичаните http://www.fordmondeo.org/wiki/index.ph ... Conversion

- BladeMan
- потребител
- Мнения: 282
- Регистриран: 06 дек 2011, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 1.8TD Ghia
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
Аз също искам дискови на моето , и видях че си има у6и за захващане такаче е елементарно.Само трябва да намеря от каде да ги купя

- kazama1
- потребител
- Мнения: 177
- Регистриран: 22 сеп 2009, 17:41
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 tdi 1998г.комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
Моето си е заводски с дискови отзад и досега си мислех ,че всички мк2 са така,но явно не.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
Доста рядко е да видиш мк2 мондео с дискове отзад. Имаше едно мондео тук се продаваше на части, 200 лв беше всичко необходимо, апарати, дискове, тръбички, предпазната ламарина на диска. Не е някаква сложна конверсия това.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2048
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ -> Focus 1.6 TDCI '07
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
Аз пък мислех, че само комбитата са с дискови отзад, заради по-голямата товароподемност. И моето е с дискове, даже наскоро сменях всичко - EUR 75 + 19.80 доставка от Германия за пълен комплект дискове и накладки ATEC.kazama1 написа:Моето си е заводски с дискови отзад и досега си мислех ,че всички мк2 са така,но явно не.
Ако някой има нужда от дискове и накладки втора ръка - да свирка. Предните бяха криви, когато купих колата, давах да ми ги стържат при смяната на накладки и имат още за каране, задните само са ръждиви и почти не са износени.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
Всички Мондео 1/2 които съм виждал със задни дискови спирачки, са били в ужасно състояние откъм боя и ламарина. Ръждясали, гнили тук-там..което ме навежда на мисълта, че възможността за конверсия си я е имало винаги, но такива коли са продавани в някои конкретни държави от типа на Австрия, Германия или някъде другаде, където заради климата барабаните по-често създават проблеми.Тоя филм за разликите в спирането...приключи с ерата на FIAT 125P.Няма такова нещо на съвременна кола. При Мондео конверсията обаче е препоръчителна заради проблемите, които създава механизма за саморегулирането на задните накладки.Ще си имате нормално работещи спирачки, нищо повече.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
При мк1 се слагат на 4х4 и 2.5 V6, при мк2 има на всички 2.5 варианти (170 и 200 к.с.), но вече се предлагат и като опция, най-вече при дизелите. Имам едно дизелово мк2 от Италия, с 4 диска, просто е 06. 2000г. производство (от последните за модела).
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
Това незнам да сложиш барабани на кола като мондео е леко несериозно. Не ми разправяй че е същото. Дай и отпред да слагат барабани тогава.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
Няма да усетиш разлика в начина на спиране и поведението на колата при нормална експлоатация. А недостатъците на барабанните спирачки са ясни още от 60-те години. За средното ниво потребител обаче, това е без значение.За това и продължават да се слагат. Никой не кара нормално в такива условия, че да усети разлика.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 409
- Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
- Местоположение: гр. Силистра
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
Моята не е 2.5,не е 4Х4 и не е дизел но има дискови спирачки на задния мост.Явно така е поръчана или от 99г. нататък са така.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
Дисковите спирачки са по-ефективни, но както каза колегата по-горе, това не се усеща от обикновения потребител. На практика гумите са фактора определящ спирането, след като колелата блокират, дали е с дискове или барабани няма значение ( при АБС с по-лоши гуми системата сработва по-рано и пак се нарушава ефективността на спирането). Истината е че дисковите спирачки са с по-просто устройство и се произвеждат и поддържат по-лесно, а може би са и по-евтини и разсейват по-добре топлината.
Възникват някои въпроси.
Защо отзад все още се слагат барабанни спирачки? Заради усложненото устройство на ръчната спирачка, на някои коли във главината на диска се разполага малка челюстна спирачка за ръчна.
Защо като се сменят задните барабани с дискове се усеща осезаема разлика? Защото заради по-трудната поддръжка и по-сложно устройство, барабанните спирачки на старите коли не работят или спирачното усилие е много по-малко отколкото на новата спирачка.
Защо на предните колела масово се монтират дискове? Защото изискването за спирачно усилие на предните колела е по-голямо и за да се постигне конструкцията на барабанните спирачки на предните колела е по-сложна от тази на задните. Има два отделни саморегулиращи се спирачни цилиндъра, които работят по посока на движението на колелото.
Възникват някои въпроси.
Защо отзад все още се слагат барабанни спирачки? Заради усложненото устройство на ръчната спирачка, на някои коли във главината на диска се разполага малка челюстна спирачка за ръчна.
Защо като се сменят задните барабани с дискове се усеща осезаема разлика? Защото заради по-трудната поддръжка и по-сложно устройство, барабанните спирачки на старите коли не работят или спирачното усилие е много по-малко отколкото на новата спирачка.
Защо на предните колела масово се монтират дискове? Защото изискването за спирачно усилие на предните колела е по-голямо и за да се постигне конструкцията на барабанните спирачки на предните колела е по-сложна от тази на задните. Има два отделни саморегулиращи се спирачни цилиндъра, които работят по посока на движението на колелото.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео


И за какво изтрихте моето мнение, а не това на колегата, заради което тръгна ''спора''?
Последна промяна от BIGFORDFAN на 02 авг 2013, 22:38, променено общо 1 път.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Задни дискови спирачки за Мондео
От неизправни задни барабанни спирачки страдат лагерите на главината. Има формула, ако ви е интересно, ще я потърся. Идеята е,че натоварването на двете накладки е различно, от там тази неравномерност се предава на лагерите. Което за средния потребител пак е без значение. Ще смени лагери не на 200 хил,както би било ако беше с дискови, а примерно на 150 хил.Голяма работа за няма и час труд в сервиза и накладки от 15-20 евро.Няма производител, който да предпочете усложняването на конструкцията заради ръчната спирачка пред алтернативата да натовари потребителя с някаква минимална сума за поддръжка на агрегата.
Значение има за нас, понеже си броим стотинките.
Значение има за нас, понеже си броим стотинките.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта