Неравномерно износване на задните барабанни накладки

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
gyursels
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 21 авг 2007, 11:38
Модел на автомобила: Форд Ескорд 1.8Д
Местоположение: София
Status: Извън линия

Неравномерно износване на задните барабанни накладки

Мнение от gyursels » 21 авг 2007, 17:16

Проблема е следния: Неравномерно е износено феродото на задните барабанни накладки и на двете колела, които са само на два месеца. Само левите половинки са износени, а другите половинки са си почти непокътнати. Разликата между двете задни колела е 48 %. Колеги някой има ли идея каква е причината. Колата ми е комби.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 21 авг 2007, 17:24

Провери ли си цилиндърчетата в какво състояние са като си сменял накладките. Много вероятно е цилиндърчетата да са причина за неравномерното износване.

GalinBelos
потребител
потребител
Мнения: 161
Регистриран: 02 авг 2007, 22:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8/115 АГУ/хетчбек 1994
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от GalinBelos » 21 авг 2007, 17:59

Колега и при мен е така - когато купих мондеото преди три месеца
отварях и двете задни колела и на двете лявата накладка е видимо два пъти по-износена от дясната .не може да е от цилиндрите защото и двата да блокират по един и същи начин?
Интересното е че и на двете колела износването е сравнително еднакво ?Ако става въпрос за повреда - дасе повредят и двете колела по един и същи начин?
Между другото - по същият начин се износваха и накладките на Москвича .
Така ,че споко като се износят - сменяш ги.
Лошото е че ги продават 4 в комплект!!! :D

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 21 авг 2007, 18:08

ми то и нови са така. Едната е по дебела от другата.
Не се впрягайте толкова,всичко е нормално.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 авг 2007, 20:35

...в общи линии - едната от челюстите на задните накладки се използва интензивно при спиране с педала, а другата основно е...ръчна спирачка. Затова и се износват неравномерно, като освен различните челюсти има и неравномерност и върху самите тях (износват се повече по краищата). Така, че - споко!

gyursels
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 21 авг 2007, 11:38
Модел на автомобила: Форд Ескорд 1.8Д
Местоположение: София
Status: Извън линия

Неравномерно е износено феродото

Мнение от gyursels » 22 авг 2007, 09:38

Колеги не се притеснявам от износването на феродото, а по скоро, че има разлика между двете задни колела близо 48% и не държат добре. Възможно ли е проблема да е в кантарчето? Забравих да кажа, че също бях сменил и цилиндрите.

Потребителски аватар
naftova pechka
потребител
потребител
Мнения: 288
Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p.
Местоположение: София
Status: Извън линия

има начин

Мнение от naftova pechka » 22 авг 2007, 10:55

сваляш ги и ги разменяш......след известно време ще имаш равномерно износване :lol: и повтаряш процедурата докато и четирите не станат за смяна. ей много е полезен този форум.ще трябва и аз да си погледна как са нещата при фиестата

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Неравномерно е износено феродото

Мнение от mrdds » 22 авг 2007, 11:50

gyursels написа:Колеги не се притеснявам от износването на феродото, а по скоро, че има разлика между двете задни колела близо 48% и не държат добре. Възможно ли е проблема да е в кантарчето? Забравих да кажа, че също бях сменил и цилиндрите.
преди време и аз се борих с моите спирачки.
Има един гаден механизъм между двете челюсти.Когато ръждясат зъбите на колелцата му накладките стоят далече от барабана.
Ако на едно от колелата накладките са по близо от това на другото,то задържа първо и когато неговото спирачно натоварване е 90% на другото,на което накладките са изминали 2 пъти повече разтояние до барабана задържат със усилие 50%.
При този случай ръчната не държи на съответното колело.
Такива механизми се намират само оригинални или по морги,но задъжително търси да са италиански колите-понеже германските и австрийските са изгнили вече.
Нови са около 80лв бр. и това не е цена на Мото Пфое,а на магазин продаващ части Моторкрафт.
Чух от "баш майстори",че заварявали двете колелца едно за друго,но това е непосилно да стане на моята кола. :shock:
Възможно е и да има запушване на тръбичката до цилиндърчето.Можеш да пробваш да измериш налягането с манометър за течности като извадиш холендъра от цилиндърчето и напомпиш педала.
Тогава ще изолираш проблема от налягане и разпределителя за налягане на предни/задни колела.
Но според мен проблема е в този механизъм между челюстите.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта