Зимни гуми, нови и втора употреба-размисли и страсти!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Е Насе , кво да кажа, аз за всичките си шофьорски години съм си купил 4 бр. Пирели по 38 $ , -1979 год. , два пъти по две спечелени ВИДА , две ВИДА-купени , и две МАЛОЯ-КРЕСТА, които сега продавам - новички и летни ! А съм изминал над 800 000 км. с леките си коли ! Каквито имам , или си намеря ,с такива си карам, и не ми пука , и си нямам проблеми, и катастрофи, мога си , и това е мисля . То , ако мога да дам 200 лв. за гума , нали се сещаш какво ще карам ! 

Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Ето нещо интересно на което попаднах в нета тия дни,реших да споделя с колегите->
Митове и истини за зимните гуми:
Мит 1: Зимните гуми са скъпи
Истината е: По принцип няма голяма разлика в цената на летните и зимните гуми.
Зимните гуми са идеалната принадлежност за зимата. Те осигуряват ясни предимства, като значително увеличават безопасността на пътя.
Друго предимство на зимните гуми е, че при ниски температури летните гуми се износват по-бързо от зимните, докато по-меката каучукова смес на зимния протектор се износва по-бързо при летни температури. Смяната на гумите в подходящото годишно време увеличава пробега и живота на гумата. Goodyear препоръчва замяна на летните със зимни гуми при температура 7°С.
В последните години пробегът на зимните гуми се увеличи значително вследствие използването на новите технологии на материалите. Редовната проверка на налягането на гумите пести средства, тъй като гумите се износват по-равномерно и автомобилът консумира по-малко гориво.
Първоначалната инвестиция за допълнителни джанти за зимните гуми се възвръща след многобройните зими и прави процеса на подмяна на летните със зимни гуми и обратно много по-лесен.
Мит 2 : Няма смисъл от зимни гуми, освен ако не живеете в райони, където пътищата редовно са покрити със сняг и лед.
Истината е: Зимните гуми увеличават безопасността при ниски температури при всякакви зимни условия.
Дори в страни, където няма законово изискване за употреба на зимни гуми, си заслужава да се помисли за тяхното използване през есента, когато климатичните и пътните условия силно се влошават и рискът от катастрофи се увеличава .
През зимата, върху хлъзгавите и студени зимни пътища, летните гуми губят сцепление много по-бързо вследствие на специалните технологии за летни гуми и на специалната лятна каучукова смес на протектора. Ако водачите оставят летните гуми през зимата, това може да означава по-дълъг спирачен път. Модерните зимни гуми, със специалните технологии, използващи ламели, са разработени по начин да осигурят по-добро сцепление не само на сняг и лед, но и на студени и покрити с киша зимни пътни повърхности. По-меката каучукова смес на протектора на зимните гуми осигурява по-добро поведение на автомобила при ниските зимни температури на студени повърхности, отколкото лятната каучукова смес.
Пример: Автомобил, снабден със зимни гуми, движещ се с начална скорост от 80 км/ч по снежна повърхност, спира след около 70 метра. При същата начална скорост, същият автомобил, но снабден с летни гуми, ще има нужда от повече от 110 метра, за да може да спре – 40 метра повече отколкото автомобил със зимни гуми.
Подобни тестове, направени при температури под 0° на мокра настилка показват същите предимства за автомобила, снабден със зимни гуми. По принцип, зимните гуми имат много по-добри показатели от летните при ниските зимни температури.
В райони, където никога няма сняг и лед, всесезонните гуми биха били добър компромис, освен ако водачът не използва автомобила си по време на зимната си ваканция или за дълги пътувания в райони с тежки зимни условия. Всесезонните гуми могат да бъдат подходящ избор за втората семейна кола, която се използва само в града и от която няма нужда в ранните утринни часове.
Мит 3: Поведението на зимната гума не зависи от дълбочината на грайфера.
Истината е: Колкото по-голяма е дълбочината на грайфера на зимната гума, толкова по-добро поведение има тя на зимните пътища.
Много европейски страни имат законови разпоредби за дълбочината на грайфера на гумите. Гумите обикновено имат индикатор на износването на грайфера, който показва минимум 1,6 мм. Независимо от тези правила, се препоръчва зимните гуми да имат минимална дълбочина на грайфера от 4 мм. По тази причина зимните гуми на Goodyear са снабдени с допълнителен индикатор на износването на протектора.
Мит 4: Зимните гуми правят пътуването неудобно.
Истината е: Зимните гуми позволяват комфортно пътуване при всякакви пътни повърхности. Повечето потребители няма да усетят абсолютно никакви разлики в комфорта при подмяната на летните със зимни гуми. Дори и на суха магистрала при високи скорости, модерните зимни гуми осигуряват комфортно пътуване при ниски нива на шум.
Мит 5: Зимните гуми не са толкова „симпатични” като летните
Истината е: Модерните зимни гуми имат красиви шарки на протектора.
Съвременното поколение зимни гуми е също толкова атрактивно колкото са и летните гуми, и идеално се вписва в сложния дизайн на модерните автомобили.
Освен това, не е необходимо да се монтират зимните гуми на стоманени джанти и да се покриват с пластмасови тасове. Вече съществуват специални алуминиеви джанти, предназначени за движение през зимния сезон.
Мит 6: Зимните гуми нямат добро поведение при високи скорости.
Истината е: Модерните зимни гуми осигуряват отлично поведение при движение с високи скорости. Goodyear предлага зимни гуми за скорости до 270 км/ч. Дори и при тези високи скорости зимните гуми на Goodyear осигуряват максимални нива на управляемост и владеене на автомобила, като каучуковата смес на протектора е оптимизирана за нисък разход на гориво и ниски нива на шум.
Скоростите на движение със зимни гуми бяха значително увеличени през последните години. Скоростният индекс се поставя на страницата на гумата и представлява буквен код. Например: Буквата Q означава, че гумата може да се движи с максимална скорост от 160 км/ч, Н означава максимална скорост 210 км/ч, Т е обозначението на максимална скорост 190 км/ч, V осигурява безопасно движение при скорост до 240 км/ч, а W – максимална скорост 270 км/ч.
Следователно, за повечето автомобили не е необходимо да се поставя стикер със съответното температурно ограничение на контролното табло.
Мит 7: Спортните автомобили с висока проходимост (SUV) и тези 4x4 не се нуждаят от зимни гуми
Истината е: Най-вече тежките SUV автомобили трябва да бъдат снабдени със зимни гуми. Поради по-голямата тежест и размери на модерните SUV и 4х4 автомобили, Goodyear силно препоръчва те да бъдат снабдени със зимни гуми, за да се осигури по-надеждно сцепление и управляемост на хлъзгави и заледени пътища. Двойното предаване не помага при сняг и лед, ако автомобилът е с летни гуми.
Мит 8: Няма значение как и в какъв ред поставям зимните гуми на автомобила си.
Истината е: Водачите трябва да монтират зимните гуми съгласно специални правила.
Ако трябва да се сменят зимните гуми, то се препоръчва да бъдат сменени всичките четири, за да е сигурно че те работят и реагират по един и същи начин. Също така се препоръчва да се поставят само зимни гуми от еднакъв вид и с еднаква шарка на протектора. Използването на зимни гуми от различен вид може да доведе до неочаквано поведение на автомобила. Зимните гуми трябва да се „въртят” редовно, за да се осигури равномерното им износване и не трябва да се преместват от едната страна на автомобила - на другата. Гумите с по-голяма дълбочина на грайфера трябва да се монтират на задната ос, както при предно предаване, така и при задно предаване.
Поздрави!
Митове и истини за зимните гуми:
Мит 1: Зимните гуми са скъпи
Истината е: По принцип няма голяма разлика в цената на летните и зимните гуми.
Зимните гуми са идеалната принадлежност за зимата. Те осигуряват ясни предимства, като значително увеличават безопасността на пътя.
Друго предимство на зимните гуми е, че при ниски температури летните гуми се износват по-бързо от зимните, докато по-меката каучукова смес на зимния протектор се износва по-бързо при летни температури. Смяната на гумите в подходящото годишно време увеличава пробега и живота на гумата. Goodyear препоръчва замяна на летните със зимни гуми при температура 7°С.
В последните години пробегът на зимните гуми се увеличи значително вследствие използването на новите технологии на материалите. Редовната проверка на налягането на гумите пести средства, тъй като гумите се износват по-равномерно и автомобилът консумира по-малко гориво.
Първоначалната инвестиция за допълнителни джанти за зимните гуми се възвръща след многобройните зими и прави процеса на подмяна на летните със зимни гуми и обратно много по-лесен.
Мит 2 : Няма смисъл от зимни гуми, освен ако не живеете в райони, където пътищата редовно са покрити със сняг и лед.
Истината е: Зимните гуми увеличават безопасността при ниски температури при всякакви зимни условия.
Дори в страни, където няма законово изискване за употреба на зимни гуми, си заслужава да се помисли за тяхното използване през есента, когато климатичните и пътните условия силно се влошават и рискът от катастрофи се увеличава .
През зимата, върху хлъзгавите и студени зимни пътища, летните гуми губят сцепление много по-бързо вследствие на специалните технологии за летни гуми и на специалната лятна каучукова смес на протектора. Ако водачите оставят летните гуми през зимата, това може да означава по-дълъг спирачен път. Модерните зимни гуми, със специалните технологии, използващи ламели, са разработени по начин да осигурят по-добро сцепление не само на сняг и лед, но и на студени и покрити с киша зимни пътни повърхности. По-меката каучукова смес на протектора на зимните гуми осигурява по-добро поведение на автомобила при ниските зимни температури на студени повърхности, отколкото лятната каучукова смес.
Пример: Автомобил, снабден със зимни гуми, движещ се с начална скорост от 80 км/ч по снежна повърхност, спира след около 70 метра. При същата начална скорост, същият автомобил, но снабден с летни гуми, ще има нужда от повече от 110 метра, за да може да спре – 40 метра повече отколкото автомобил със зимни гуми.
Подобни тестове, направени при температури под 0° на мокра настилка показват същите предимства за автомобила, снабден със зимни гуми. По принцип, зимните гуми имат много по-добри показатели от летните при ниските зимни температури.
В райони, където никога няма сняг и лед, всесезонните гуми биха били добър компромис, освен ако водачът не използва автомобила си по време на зимната си ваканция или за дълги пътувания в райони с тежки зимни условия. Всесезонните гуми могат да бъдат подходящ избор за втората семейна кола, която се използва само в града и от която няма нужда в ранните утринни часове.
Мит 3: Поведението на зимната гума не зависи от дълбочината на грайфера.
Истината е: Колкото по-голяма е дълбочината на грайфера на зимната гума, толкова по-добро поведение има тя на зимните пътища.
Много европейски страни имат законови разпоредби за дълбочината на грайфера на гумите. Гумите обикновено имат индикатор на износването на грайфера, който показва минимум 1,6 мм. Независимо от тези правила, се препоръчва зимните гуми да имат минимална дълбочина на грайфера от 4 мм. По тази причина зимните гуми на Goodyear са снабдени с допълнителен индикатор на износването на протектора.
Мит 4: Зимните гуми правят пътуването неудобно.
Истината е: Зимните гуми позволяват комфортно пътуване при всякакви пътни повърхности. Повечето потребители няма да усетят абсолютно никакви разлики в комфорта при подмяната на летните със зимни гуми. Дори и на суха магистрала при високи скорости, модерните зимни гуми осигуряват комфортно пътуване при ниски нива на шум.
Мит 5: Зимните гуми не са толкова „симпатични” като летните
Истината е: Модерните зимни гуми имат красиви шарки на протектора.
Съвременното поколение зимни гуми е също толкова атрактивно колкото са и летните гуми, и идеално се вписва в сложния дизайн на модерните автомобили.
Освен това, не е необходимо да се монтират зимните гуми на стоманени джанти и да се покриват с пластмасови тасове. Вече съществуват специални алуминиеви джанти, предназначени за движение през зимния сезон.
Мит 6: Зимните гуми нямат добро поведение при високи скорости.
Истината е: Модерните зимни гуми осигуряват отлично поведение при движение с високи скорости. Goodyear предлага зимни гуми за скорости до 270 км/ч. Дори и при тези високи скорости зимните гуми на Goodyear осигуряват максимални нива на управляемост и владеене на автомобила, като каучуковата смес на протектора е оптимизирана за нисък разход на гориво и ниски нива на шум.
Скоростите на движение със зимни гуми бяха значително увеличени през последните години. Скоростният индекс се поставя на страницата на гумата и представлява буквен код. Например: Буквата Q означава, че гумата може да се движи с максимална скорост от 160 км/ч, Н означава максимална скорост 210 км/ч, Т е обозначението на максимална скорост 190 км/ч, V осигурява безопасно движение при скорост до 240 км/ч, а W – максимална скорост 270 км/ч.
Следователно, за повечето автомобили не е необходимо да се поставя стикер със съответното температурно ограничение на контролното табло.
Мит 7: Спортните автомобили с висока проходимост (SUV) и тези 4x4 не се нуждаят от зимни гуми
Истината е: Най-вече тежките SUV автомобили трябва да бъдат снабдени със зимни гуми. Поради по-голямата тежест и размери на модерните SUV и 4х4 автомобили, Goodyear силно препоръчва те да бъдат снабдени със зимни гуми, за да се осигури по-надеждно сцепление и управляемост на хлъзгави и заледени пътища. Двойното предаване не помага при сняг и лед, ако автомобилът е с летни гуми.
Мит 8: Няма значение как и в какъв ред поставям зимните гуми на автомобила си.
Истината е: Водачите трябва да монтират зимните гуми съгласно специални правила.
Ако трябва да се сменят зимните гуми, то се препоръчва да бъдат сменени всичките четири, за да е сигурно че те работят и реагират по един и същи начин. Също така се препоръчва да се поставят само зимни гуми от еднакъв вид и с еднаква шарка на протектора. Използването на зимни гуми от различен вид може да доведе до неочаквано поведение на автомобила. Зимните гуми трябва да се „въртят” редовно, за да се осигури равномерното им износване и не трябва да се преместват от едната страна на автомобила - на другата. Гумите с по-голяма дълбочина на грайфера трябва да се монтират на задната ос, както при предно предаване, така и при задно предаване.
Поздрави!
Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Да , горенаписаното е абсолютно вярно , и е лоша работа е да се управлява зимно време при сняг с летни гуми , виж за обратното може,-лято със зимни гуми .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Ако визирахте мен за "високия клас гуми", то и 40години да имам опит зад волана, един заледен завой, един камион от другата страна и едно поднасяне ще ми стигнат. Да, черноглед излизам, но аз така се монитивирам да карам по-добре и да купувам ако имам финанси не най-евтината гума. В някои страни са такива и клиповете по телевизията за безопасността, алкохол и др. по пътищата.
Това е малко като: Аз карам стара кола, която не е конструирана да е безопасна (по-стари коли), но имам 50години опит зад волана, от които 30 на тази кола, и както досега не съм се блъснал, така и за напред няма.. Това е абсурдно и глупава теория, която всеки ден чувам с ушите си. В дадени ситуации 0% зависи от вас какво ще се случи в следващата критична секунда. Малко е така и с гумите, поне пак чувам подобни теории и не вярвам на ушите си, че такива хора карат срещу мен всеки ден, дори са мнозинство. С добри чувства
Това е малко като: Аз карам стара кола, която не е конструирана да е безопасна (по-стари коли), но имам 50години опит зад волана, от които 30 на тази кола, и както досега не съм се блъснал, така и за напред няма.. Това е абсурдно и глупава теория, която всеки ден чувам с ушите си. В дадени ситуации 0% зависи от вас какво ще се случи в следващата критична секунда. Малко е така и с гумите, поне пак чувам подобни теории и не вярвам на ушите си, че такива хора карат срещу мен всеки ден, дори са мнозинство. С добри чувства

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Не не , приятелю , не визирам нито теб , нито въобще някой ! Визирам , че не съм луднал на тема ГУМИ, и ако имам излишни 1000 лв., няма да ги дам за нови гуми , а примерно за добър хладилник , който ще използувам поне15 год. , мисля ! Защо ?- оправдано ли е , да си купя нови з и м н и гуми , които ще експлоатирам 5000 км. , тази зима , и следващата зима , - колко зими , и след това тези гуми , добри ли са ? Колко километра изминавате месечно ? И какво е оправдано , да си купи човек , това си го решава сам , и си е негова лична работа . Та за това аз примерно си карам целогодишно с всесезонни M+S , използувам ги две , или три год.-максимум 50 000 км., и следва смяна с каквито ми е изгодно . Стандарта ми е такъв, ако на някой му харесва , - акъла ми е толкова .
Решил съм си проблема по Български стандарт, като стигна Германския от сега знам какво ще правя !
P.S.-Между другото дали има клуб Форд , в Германия, и дали темите там са като нашите тук ?

P.S.-Между другото дали има клуб Форд , в Германия, и дали темите там са като нашите тук ?

Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Абсолютно не съм съгласен със слагането на по-добрите гуми отзад. Това може би е търпимо при някои коли, но при други, към които спадат ескорт и мондео с независимо окачване е опасна грешка. Ако някой съмнения в това, да пита и да се изясни за пореден път. И зимата да заповяда за проба, имам коли за тест.
Преди да се каже такова нещо, да се уточни за какво са по-добри. Важните фактори са баланса на поднасяне на колата, наличието на АБС и вида на каране.
Преди да се каже такова нещо, да се уточни за какво са по-добри. Важните фактори са баланса на поднасяне на колата, наличието на АБС и вида на каране.
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Карайте и не се вманиачавайте
Не забравяйте че зимните гуми са за стабилност при ниски скорости а не предимство да караш по-бързо зимата,защото на лед нищо не помага!

Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Безкрайни благодарности на amplified за качените тестове на auto bild за тази зима.
Това са цените и наличностите на Диана от 22ри петък за 205/55/16 зимни: (написаната цена с химикал е за служители на Мтел, питах не е ли с Клубни карти Мтел, а те ми заявиха, че с картата на служител на Мтел е тази по-голяма отстъпка, която ми написаха зa Montero 3, пада се 24%. Още се колебая м/у Montero 3 и Hankook W440 от автогуми е 152лв цената е почти същата
Hankook ми се вижда по-реномирана марка и в САЩ много голям процент от колите бяха с Hankook лично се уверих, а резултатите от 2009та зима са почти като на Фулдата от тази..
Някой с помощ ??
Как в ADAC sava eskimo s3 е доста по-зле от Auto bild ? И при собствениците има оплаквания, и похвали, но и забележки към гумата
За това отписах тази гума като вариант, много раздвоено е всичко за нея.. Може да съм в грешка, но четох максимално

Това са цените и наличностите на Диана от 22ри петък за 205/55/16 зимни: (написаната цена с химикал е за служители на Мтел, питах не е ли с Клубни карти Мтел, а те ми заявиха, че с картата на служител на Мтел е тази по-голяма отстъпка, която ми написаха зa Montero 3, пада се 24%. Още се колебая м/у Montero 3 и Hankook W440 от автогуми е 152лв цената е почти същата


Как в ADAC sava eskimo s3 е доста по-зле от Auto bild ? И при собствениците има оплаквания, и похвали, но и забележки към гумата




Последна промяна от PcMan на 24 окт 2010, 20:08, променено общо 3 пъти.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Няколко снимки на новите гуми: http://dyan.snimka.bg/automobiles/rs-5- ... 135257.big" onclick="window.open(this.href);return false;
- MyxomopeC
- потребител
- Мнения: 84
- Регистриран: 14 авг 2010, 21:23
- Модел на автомобила: Ford Focus MK2.5/2.0/TITANIUM
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Колеги ... с наближаването на зимния сезон и аз се замислих какво да правя. Пумата в момента е със 195/65или50/R15. Посъветваха ме да си взема 14-ки джанти и гуми 175 , с по-голям профил за да съм спокоен в зимните условия. Това добро решение ли е ? Какво да направя? От друга страна 14-ките гуми са и по тънки като цена



Ще го докараме ...
- amplified
- потребител
- Мнения: 465
- Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
- Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
- Местоположение: Бургас-София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Тоест трябва познат работещ в мтел така ли?
утре ще наснимам и другите страници на списанието, че и те са интересни
В avtogumi.bg доста по-добри цени от дианата...
утре ще наснимам и другите страници на списанието, че и те са интересни

В avtogumi.bg доста по-добри цени от дианата...
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Ескимо С3 е много добра гума в което съм се убедил лично ,а и е на добра цена ..
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
amplified да, поне пича, който ме обслужваше така каза, и аз се зачудих
Доста бързаше и правеше много неща едновременно, за това си мисля, че щом пише и в сайта на Мтел, че и с клубна карта става, значи става. Друг е въпроса, дали тези проценти от сайта са точните. Някой спомен за 5% с класика, а в сайта пише повече. Диана са най-големия вносител, само като видите какви коли си сменят колите при тях ви става ясно, че огат да си позволят такива цени на гумтие и сервиза
Аз вече клоня към тазгодишния номер 1 в AutoBild и ADAC - Dunlop Winter Sport 3D. Повече пари, но това ми е инвестиция за 4 години напред - в момента 5000км на зима си правя
Фулда Монтеро 3 е супер в АДАК, но не толкова супер в Ауто Билд
Нокиана е шумна гума и може още, пък и тази година е назад в адака, пък и миналата. В ауто билд тази я няма изобщо, миналата беше горе долу добре там.. Т.е. малко е не сигурна работата, а презастраховането е първенеца
Сестра ми е с Good year 7+, но ми се вижда прекалено зимна гума, малко по-бързо се изтърква, иначе като цяло е на нивото на 3d, вече до избор. А и Dunlop ми звучи по-добре ако ще са еднакви двете гуми 


Аз вече клоня към тазгодишния номер 1 в AutoBild и ADAC - Dunlop Winter Sport 3D. Повече пари, но това ми е инвестиция за 4 години напред - в момента 5000км на зима си правя




Последна промяна от PcMan на 28 окт 2010, 17:30, променено общо 2 пъти.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
+1Alexi написа:Ескимо С3 е много добра гума в което съм се убедил лично ,а и е на добра цена ..

-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 26 сеп 2008, 22:40
- Модел на автомобила: Galaxy 2.3 MK2, LPG
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Че какъв опит мога да споделя преди първия сняг...PcMan написа:aspirin заподозрян си, че освен че си със същото мнение, нищо не си добавил за monetro 3 опита ти! Но има още 2-3 модела леко по-слаби в ADAC, но на същите пари, за това ще ти благодаря безкрайно ако споделиш опит за fulda kristall montero 3! 205/55/16 съм се засилил, теста е на 185/65/15, 205/55/16 тази година няма. А на 225/45/17 са тествали Fulda Kristall Control HP, миналата 2009та отново няма тест на фулдата 205/55/16, а е втора в 185/60 R14 теста в 2009 ADAC
Ako 185/65/15 е по-добре да гледам за моя 205/55/16, то Fulda Montero 3 е ясния избор.
Но ако гледам 225/45/17 за по-добър ориентир за 205/55/16, то избора е Uniroyal MS Plus 66, Fulda Kristall Control HP или Nokian WR G2
Помощ колеги? По кое да гледам, мин.година на 205/55/16 теста липсват 2-те Fulda, Uniroyal-a Plus 66 и Nokian WR G2 са по-слаби от същите но през 2010та на по-големия 225/45/17, Montero 3 пък е втори на 14 цолаж 2009та. Стана объркващо, цялата идея е оптималните до 160лв с ддс 205/55/16
На мокро и сухо нямам оплаквания, но истната ще излезе като дойде ски сезона.
Относно двоуменията ти, обръщал ли си внимание, че ,разликите в стойностите на резултатите в тестовете често са всъщност несъществени (напр. 50см спирачен път и т.н.) т.е. като елиминираш ползваните за сравнение китайски гуми, останалите са практически еднакви, защото на улицата едва ли ще усетиш сам разликите. По тази логика аз избрах евтина гума, като елиминирах непознатите марки от avtogumi.bg.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Точно за това послушах съвета на мой приятел, който работи в гумаджийница от бая години. Не че не можех да прежаля още по 30-40 лв отгоре на гума и да взема от най-марковите гуми, но той ми гарантира че ще остана много доволен от Ласата.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
Има чувствителна разлика между летни и зимни гуми още при 9-10 градуса температура. Още при свалянето на летните гуми се вижда, че са се одървили. Като ги натисне машината си остава смачкана и се налага оправяне с ръка, за да си върне формата. Обратно при крайната фаза на монтирането на зимните човека се мъчи 2-3 пъти, защото гумата излизаше от накрайника, който я натиска към джантата. Видимо гумата стои много по-жива в сравнение с лятната. След като монтираха гумите и тръгнах да се прибирам по същият път. Трябваше да намаля за два "легнали полицая" и си натискам педала, както съм свикнал с летните гуми. Резултата бе многократно по-ефективно намаляване на скоростта, което в крайна сметка доведе до заковаване на колата на място. Добре че бях с колан, та не успях да се забия в предното стъкло.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Зимни гуми - Мнения, препоръки и коментари!
За колана добре , ама отзад какво може да стане ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта