Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 28 ное 2012, 22:24
- Модел на автомобила: Форд Мондео турбодизел 1997 комби
- Status: Извън линия
Re: Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
Хич не е добра тая новина... Но поне потвърди виновника - никога никой от хората, които я карат, не я качва на заден ход. Не че сме били особено информирани, че не трябва, просто е дълга кола и тая операция не е лесна
Значи, детайлът понася изправяне и подсилване, ако е само крив, но ако е тръгнала и пукнатина (като при нас), е за боклука , правилно ли съм разбрал?

Значи, детайлът понася изправяне и подсилване, ако е само крив, но ако е тръгнала и пукнатина (като при нас), е за боклука , правилно ли съм разбрал?
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 28 ное 2012, 22:24
- Модел на автомобила: Форд Мондео турбодизел 1997 комби
- Status: Извън линия
Re: Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
Така работим ние - българските гумаджии!





ЗА СВЕДЕНИЕ НА ПЛОВДИВЧАНИ - при гумаджиите в двете работилници, които са на бул. "Пещерско шосе" в участъка между булевардите "Васил Априлов" и "Копривщица" НЕ ХОДЕТЕ!!!! Явно и двамата ги е прал един и същ радиоктивен дъжд, защото едната годиния единият идиот ми скъса половината болтове, а на следващата другият ми огъна реактивната шанга.





ЗА СВЕДЕНИЕ НА ПЛОВДИВЧАНИ - при гумаджиите в двете работилници, които са на бул. "Пещерско шосе" в участъка между булевардите "Васил Априлов" и "Копривщица" НЕ ХОДЕТЕ!!!! Явно и двамата ги е прал един и същ радиоктивен дъжд, защото едната годиния единият идиот ми скъса половината болтове, а на следващата другият ми огъна реактивната шанга.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
Ами...аз навремето изкарах няколко месеца работа при един гумаджия... (не съм се занимавал конкретно с гумите-имаше магазин за джанти и тях продавах)...но да ти кажа-този метод на работа,при който колата се повдига около носачите...има своето основание в практиката.Просто на 2/3 от колите по пътя, ако сложиш крик на заводски предвиденото място за това, смятай го потънал с все прага.Толкова са изгнили.Изключителна рядкост е здрава кола.Не вярвам положението да се променило много от онези времена до днес.Праговете гният отвътре! Не отвън,както много хора си мислят.И в случая носачите...са по-малката беля.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
По същата причина (ръжда), винаги си повдигам колата на носачите. Носач не може да се огъне от повдигане със крик, ако се огъне отдавна е изгнил и е опасен. Тази пукнатина на снимката е от умора на материала и е стара (от дълго време) а не от повдигането.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 28 ное 2012, 22:24
- Модел на автомобила: Форд Мондео турбодизел 1997 комби
- Status: Извън линия
Re: Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
Любопитно тогава как успях да вдигна днес колата ТОЧНО да местата, които тъпият производител е предвидил за повдигане, и никъде нищо не "потъна". Също както предния, по-предния и още по-предния път. Очевидно, както обикновено, ние тука сме по-големи специалисти от най-големите такива. Примерно от тези, които произвеждат коли...
Ако тоя "специалист" ме беше предупредил, че ще слага крика не там, където му е мястото, а където гениалната му тиква му е решила, просто щях да му кажа довиждане, и щях да намеря тъп и ограничен механик, който спазва инструкциите. Всеки е свободен да вдига своята кола за където намери за добре. Но когато вдига чужда, е добре да предупреждава, че ще импровизира и побългарява. Особено когато за това му се плаща.
Ако тоя "специалист" ме беше предупредил, че ще слага крика не там, където му е мястото, а където гениалната му тиква му е решила, просто щях да му кажа довиждане, и щях да намеря тъп и ограничен механик, който спазва инструкциите. Всеки е свободен да вдига своята кола за където намери за добре. Но когато вдига чужда, е добре да предупреждава, че ще импровизира и побългарява. Особено когато за това му се плаща.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
Като гледам годината на колата и крика с който вдигаш, няма да е далеч деня в който ще потъне, тогава ми е интересно какъв ще ти е коментара по въпроса.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 28 ное 2012, 22:24
- Модел на автомобила: Форд Мондео турбодизел 1997 комби
- Status: Извън линия
Re: Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
За сведение - на евтиния китайски крик, с който вдигам, съм направил елементарни дървени петички, за да опира по меко в колата. Практически да НЕ опира в нея. Също така и за да не се кривят едни ръбове на метала, които производителят е направил, вероятно поради някаква причина. (Предишният собственик е бил човек лежерен и не е е*авал да се занимава с такива дреболии, та тия ръбове бяха огънати много, едва ги изправих.)
Ако гумаджията, поставяйки крика на предвиденото място, ми беше пробил прага поради... изгнил праг, щях да се ядосам на късмета си. Това и щеше да е коментарът ми по въпроса.
Ако гумаджията, поставяйки крика на предвиденото място, ми беше пробил прага поради... изгнил праг, щях да се ядосам на късмета си. Това и щеше да е коментарът ми по въпроса.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
Аз пак ще ти напиша,че няма начин по външния вид да разбереш какво чудо е вътре в прага.Така както свети,така един ден ще потъне.И тоя момент не е далече.Това,че при теб този момент идва по-бавно,изобщо не значи,че няма да дойде.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 28 ное 2012, 22:24
- Модел на автомобила: Форд Мондео турбодизел 1997 комби
- Status: Извън линия
Re: Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
А аз пък пак ще напиша - ако този специалист ми беше казал "Ако ви вдигна колата за определените за това места, има риск да пробия изгнил калник, имате ли против да я вдигна за друго място?" нямаше да има проблеми. Щях да му откажа и толкоз. А тука се оказахме в ситуация, в която за да не повредим нещо, дето можеше и да не се повреди, повредихме нещо, дето сто на сто ще се повреди, защото НЕ Е НАПРАВЕНО ДА СЕ ВДИГА ДВА ТОНА КОЛА ЗА НЕГО! При това без да подозирам даже, че е повредено, и да рискувам да се утрепя някъде с тая кола.
Пак ви казвам, колеги, когато човек си прави нещо по неговата кола, го ограничава само фантазията му. Но когато колата е чужда, трябва да се пипа по-внимателно, и най вече без импровизации.
Пак ви казвам, колеги, когато човек си прави нещо по неговата кола, го ограничава само фантазията му. Но когато колата е чужда, трябва да се пипа по-внимателно, и най вече без импровизации.
Последна промяна от КСираков на 02 дек 2012, 10:44, променено общо 2 пъти.
-
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 11 дек 2007, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI
- Status: Извън линия
Re: Мондео комби надлъжна стабилизираща щанга?
Да ви кажа и моите премеждия с въпросната щанга номер 25
Беше изкривена от "гумаджии", също като повечето от Вас в началото не бях забелязал, карах близо 2000км преди да се наканя да погледна защо тази кола започна да дърпа на едната страна изведнъж. И какво да видя WOW щанга номер 25 крива (едната гума беше с 2мм по напред от другата ....). Реших да си купя нови да не ги "побългарявам", но при цена 150лв и нагоре за парче е ясно какво съм решил.
Взех ги и на една "малка" 50 - тонна преса ги изправих, след това им заварих надлъжно един профил, защото е ясно, че без него ще се изкривят пак. Следващата стъпка беше мангано фосфатна баня и вече 30 000км не са мръднали.

Беше изкривена от "гумаджии", също като повечето от Вас в началото не бях забелязал, карах близо 2000км преди да се наканя да погледна защо тази кола започна да дърпа на едната страна изведнъж. И какво да видя WOW щанга номер 25 крива (едната гума беше с 2мм по напред от другата ....). Реших да си купя нови да не ги "побългарявам", но при цена 150лв и нагоре за парче е ясно какво съм решил.
Взех ги и на една "малка" 50 - тонна преса ги изправих, след това им заварих надлъжно един профил, защото е ясно, че без него ще се изкривят пак. Следващата стъпка беше мангано фосфатна баня и вече 30 000км не са мръднали.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта