Колата занася при спиране.Помощ.
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Колата занася при спиране.Помощ.
НАСКО, аз ги питах дали мога да взема само гумените уплътнения без цилиндъра, и ми казаха, че от личен опит знаят, че цилиндъра се износвал и било добре да се смени и той, разбира се не изключвам и факта, че цената по този начин става автоматично двойна от 12 на 25лв, но ако наистина е вярно и не го сменя, то ще ми се отвори двойна работа. Иначе става дума за ето този ремонтен комплект, като това лъскавото не знам какво е, буталото ли е, цилиндъра в който се движи самото бутало ли е?
Ето снимка:
Ето снимка:
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Колата занася при спиране.Помощ.
Лъскавото е буталото. Не знам защо е в комплекта, по-логично е да се износи цилиндъра, но щом е в комплекта, пък може да се износва буталото. Естествено за предпочитане е да се смени целия цилиндър с нов, но зависи от цената, ако не е повече от 2пъти цената на рем.комплект, не се чуди. Не знам колко струват предните, инак задните са в рамките на 15 лева, отиди до Евро 07 и питай.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Колата занася при спиране.Помощ.
Така ще направя, но съм търсил из много сайтове за нови авточасти и никъде не се предлагат цилиндърчета за отпред. Предлагат само цял спирачен апарат или ремонтен комплект. Затова може да опитам да взема цял спирачен апарат от частно лице ( не от автоморга ) и да го монтирам за да видя дали ще има промяна и ако има такава вече сигурно ще си купя цял нов спирачен апарат. Само да съм сигурен, че проблема е от него
Гледам, че цените в megaparts са доста ниски ( 14-16лв ), което малко ме озадачава, но пък те няма как да знаят дали работят. Затова по-добре частно лице
EDIT: Само ми дайте насока за коя страна да търся спирачен апарат. Лявата, която е с 2600 нютона спирачна сила и загрява джантата или дясната, която е с 2100 нютона и джантата е леко топла???

Гледам, че цените в megaparts са доста ниски ( 14-16лв ), което малко ме озадачава, но пък те няма как да знаят дали работят. Затова по-добре частно лице

EDIT: Само ми дайте насока за коя страна да търся спирачен апарат. Лявата, която е с 2600 нютона спирачна сила и загрява джантата или дясната, която е с 2100 нютона и джантата е леко топла???
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Колата занася при спиране.Помощ.
Колега, в "некви филми" се вкарваш. Обяснява ти се да смениш ремонтен комплект, нищо не струва - 10 лв и 2 часа работа, ти тръгна бутало, цилиндър и т.н. да търсиш. Смени цялата кола тогава, новата може и да не занася. Отиди при някой нормален майстор, може и да ти реши проблема. Ако трябва да съм честен, само със смяната на ремонтен комплект едва ли ще се реши проблема. Затова най-добре купуваш цял спирачен апарат за 20-ина лв., комплект със супорта, сменяш на новозакупения ремонтния комплект (без бутала, цилиндри и др.), слагаш го и може и да има подобрение. Пак е проба-грешка, но поне няма да ти струва куфар с пари.
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Колата занася при спиране.Помощ.
martin1977, а в моя случай за коя страна трябва да търся спирачен апарат?
Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Колата занася при спиране.Помощ.
Дойде ми и друго нещо наум.
Защо загряването на предно ляво колело да не се дължи просто на въздух в предно дясно?
Мисля, че при мене ключа от бараката е въздух в системата!
Изчетох доста форуми ( предимно фордовски ) и от това, което са написали колегите ми става ясно, че въздуха в 80% е виновника за греенето на спирачките. Много рядко има колеги, които след смяната на ремонтни комплекти на спирачните апарати са отстранили въпросната болежка, а тези които са сменяли целите апарати с нови се броят на пръстите на едната ръка.
Колегата, НАСКО от форума беше писал в една друга тема как се тества дали спирачната помпа работи коректно, а именно след запалване на колата се натиска спирачката и ако оборотите паднат, то помпата работи!
Сервото също го махам като вариант, тъй като разбрах от изчетенето, че ако влиза масло в него ( а при мене масло не се губи и грам ) колата започва да спира трудно и изисква особени услилия от страна на десния крак
Ще пробвам да сменя спирачната течност, която никога до сега не е сменяна, а разбрах че това се прави на 2 години, ще обезвъздуша добре ( ако трябва няколко пъти ) и пак ще пиша какво е станало.
Разбрах, че DOT 4 е масовия избор, а DOT 5.1 е по-добре, защото не яде гумените уплътнения по спирачната система, но в крайна сметка са май еднакви, защото се различават само по температурата им на кипене, която при 5-цата е по-висока, но това е ненужно предимство за автомобили, за ежедневна употреба
Разбрах, че спирачната течност е силно хигроскопична ( поема вода ) и това след време води до окисления по апаратите, а аз не искам това да става
EDIT: Когато колата не е карана известно време и натисна педала на спирачката, той стига до половината и след 1-2 напомпвания става твърд като скала, а разбрах, че точно такъв трябва да бъде
Ако съм рабрал нещо грешно, моля да бъда поправен за да не объркам някой колега
Защо загряването на предно ляво колело да не се дължи просто на въздух в предно дясно?
Мисля, че при мене ключа от бараката е въздух в системата!
Изчетох доста форуми ( предимно фордовски ) и от това, което са написали колегите ми става ясно, че въздуха в 80% е виновника за греенето на спирачките. Много рядко има колеги, които след смяната на ремонтни комплекти на спирачните апарати са отстранили въпросната болежка, а тези които са сменяли целите апарати с нови се броят на пръстите на едната ръка.
Колегата, НАСКО от форума беше писал в една друга тема как се тества дали спирачната помпа работи коректно, а именно след запалване на колата се натиска спирачката и ако оборотите паднат, то помпата работи!
Сервото също го махам като вариант, тъй като разбрах от изчетенето, че ако влиза масло в него ( а при мене масло не се губи и грам ) колата започва да спира трудно и изисква особени услилия от страна на десния крак

Ще пробвам да сменя спирачната течност, която никога до сега не е сменяна, а разбрах че това се прави на 2 години, ще обезвъздуша добре ( ако трябва няколко пъти ) и пак ще пиша какво е станало.
Разбрах, че DOT 4 е масовия избор, а DOT 5.1 е по-добре, защото не яде гумените уплътнения по спирачната система, но в крайна сметка са май еднакви, защото се различават само по температурата им на кипене, която при 5-цата е по-висока, но това е ненужно предимство за автомобили, за ежедневна употреба

Разбрах, че спирачната течност е силно хигроскопична ( поема вода ) и това след време води до окисления по апаратите, а аз не искам това да става

EDIT: Когато колата не е карана известно време и натисна педала на спирачката, той стига до половината и след 1-2 напомпвания става твърд като скала, а разбрах, че точно такъв трябва да бъде

Ако съм рабрал нещо грешно, моля да бъда поправен за да не объркам някой колега

Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Колата занася при спиране.Помощ.
Това не може да съм го написал, ако е така съм написал голяма глупост. Промяна на оборотите на мотора има ако сервото е спукано, като натиснеш мотора почва да тресе на ниски обороти.esko148 написа:....
Колегата, НАСКО от форума беше писал в една друга тема как се тества дали спирачната помпа работи коректно, а именно след запалване на колата се натиска спирачката и ако оборотите паднат, то помпата работи!
....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Колата занася при спиране.Помощ.
Моля да бъда извинен, колега. Може да съм останал с погрешно впечатление. Но го пробвах въпреки това този метод и има много лека промяна в ниските, като за да паднат оборотите педала на спирачката трябва да се напомпа, защото при натискане и задържане оборотите са стабилни
Което значи, че поне сервото не е предало богу дух.
Въпреки това ако някой се сети за нещо може да напише, пък след като я оправя ще пиша задължително къде е бил проблема за да сме полезни и на другите колеги

Въпреки това ако някой се сети за нещо може да напише, пък след като я оправя ще пиша задължително къде е бил проблема за да сме полезни и на другите колеги

Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- esko148
- потребител
- Мнения: 98
- Регистриран: 16 апр 2011, 20:43
- Модел на автомобила: ford mondeo 1994 1.8 115hp 16v
- Местоположение: Пловдив България
- Status: Извън линия
Re: Колата занася при спиране.Помощ.
Днес бяхме на сервиз и ни излекуваха. За колегите, които не са прочели темата "от кора до кора" казвам, че проблема беше, че колата дърпаше наляво при натискане на спирачката, при което беше сменен левия носач, но проблема остана.
Днес след смяната и на десния носач ( въпреки думите на първите "майстори", че тампоните му са здрави ) колата отново се лепи на пътя както преди.
Извод: Внимавайте при кого си карате колите!
EDIT: Въпросният сервиз ми бе препоръчан от колега, който има същото като моето Мондео и го лекува само там. Майстора е човек на години и наистина си разбира много от работата. Когато отидох с Монди правеха една А8-ца така че сами си правете изводите
Всеки, който проявява желание за координати на въпросния сервиз да ми пише на ЛС >:D<:
Уважаемите модератори могат да заключват темата
Днес след смяната и на десния носач ( въпреки думите на първите "майстори", че тампоните му са здрави ) колата отново се лепи на пътя както преди.
Извод: Внимавайте при кого си карате колите!
EDIT: Въпросният сервиз ми бе препоръчан от колега, който има същото като моето Мондео и го лекува само там. Майстора е човек на години и наистина си разбира много от работата. Когато отидох с Монди правеха една А8-ца така че сами си правете изводите

Всеки, който проявява желание за координати на въпросния сервиз да ми пише на ЛС >:D<:
Уважаемите модератори могат да заключват темата

Форд Мондео МК1 1.8i 115hp DOCH engine
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Колата занася при спиране.Помощ.
Радваме се колега, бях ти казал по горе тампони на носачи, реглаж, ама важното е че всичко е наред!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта