По-широки или по-тесни гуми? Изследване на ADAC
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
145/80/13 - при завой със сравнително ниска скорост и невидяна дълбока дупка с остър ръб (ширината на дупката бе такава, че ако бях с 165/70/13 може би нямаше да влезе) ръба на дупката удари направо джантата и я огъна-> полуизпусната гума и прибиране на аварийни до града, че беше посред нощ.diesel1.6 написа:разкажи как си пострадал с тесни гуми - с каква кола, какви гуми, на кой път, скорост... да знаем какво става, тъкмо това коментираме.
Следващия случай бе на завой, на връщане от Враца (вече не си спомням и къде), но завоя позволяваше да се влезе със скорост поне 80-90 км/ч при нормално каране, т.е. не остър, с хубав наклон навътре и чудна настилка. С 155/70/13 буквално при 110км/ч започнах да излизам от пътя с много неприятно свистене от липсата на добър контакт. По-късно при смяна с 165/70/13 на подобен завой вече нещата стояха далеч по-различно, дори и при 120км/ч нямаше излизане от пътя.
145/80/13 - чисто нов барум
155/70/13 - чисто нов мишлен
165/80/13 - чисто нови Америка

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
по-плъзгави са тесните. трябва да се тества с един модел гуми с различна ширина.john3v написа:diesel1.6 написа: 145/80/13 - при завой със сравнително ниска скорост и невидяна дълбока дупка с остър ръб (ширината на дупката бе такава, че ако бях с 165/70/13 може би нямаше да влезе) ръба на дупката удари направо джантата и я огъна-> полуизпусната гума и прибиране на аварийни до града, че беше посред нощ.
С 155/70/13 буквално при 110км/ч започнах да излизам от пътя с много неприятно свистене от липсата на добър контакт. По-късно при смяна с 165/70/13 на подобен завой вече нещата стояха далеч по-различно, дори и при 120км/ч нямаше излизане от пътя.
145/80/13 - чисто нов барум
155/70/13 - чисто нов мишлен
165/80/13 - чисто нови Америка
сигурно има такива тестове, но явно са по-трудни за намиране.
много е важно тесните гуми да са достатъчно напомпени. както много широките пък да не са пренапомпени..
само с това, дето широките гуми са по-големи от дупките не съм много съгласен.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи колеги преди да започнем да говорим за тесни - широки, високи-ниски гуми първо трябва да хванем книжката на конкретния модел автомобил и да прочетем каква е рамката от размери, които производителя на автомобила ни казва да използваме /тук термина не е "съветва"/ - те са правили достатъчно тестове и са преценили "от" "до"!
Та в тоя ред на мисли минималния и максималния размер са винаги в една или друга степен компромис - оптимално е да се използват средните размери!
Най-малките размери са кофти ама по-евтини /аз карам с 185/65Р14 - минималните за модела, та знам, че не е ок, ама.../
Много широките и с голям цолаж - изглеждат яко /въобще едни 16 или 17ки много отварят колата/, но са доста скъпи, доста са шумни, нормално е да са ниско профилни и да возят твърдо, но нашите пътни условия бързо потрошават джантите!
Освен това преди време бях чел в една статия, че всъщност гумите са част от окаването - тоест те поемат част от сътресенията, които причиняват пътните неравности и на колите с много ниски гуми окачването има значително по-къс живот /то май затова напоследък стана толкова модно спотното окачване/
А иначе наистина е по-добре през зимата да се използват по-тесни гуми - наистина на рали колите зимните гуми изглеждат неестествено тънки!
Та от опита ми с Мондео досега съм установил, че оптималния размер гуми за него са 195/60Р15!
пп: абе бих желал да са по-високи с оглед родните "офроуд трасета", но когато автомобила е обут с гуми извън нормите за модела - пътното поведение е кофти и понякога непредвидимо /имам перфектни зимни гуми 185/70Р14 - колата вози като на облак, обаче над 110-120 или пък при резки маневри, купето започва да се суче доста нездравословно/!
Та в тоя ред на мисли минималния и максималния размер са винаги в една или друга степен компромис - оптимално е да се използват средните размери!
Най-малките размери са кофти ама по-евтини /аз карам с 185/65Р14 - минималните за модела, та знам, че не е ок, ама.../
Много широките и с голям цолаж - изглеждат яко /въобще едни 16 или 17ки много отварят колата/, но са доста скъпи, доста са шумни, нормално е да са ниско профилни и да возят твърдо, но нашите пътни условия бързо потрошават джантите!
Освен това преди време бях чел в една статия, че всъщност гумите са част от окаването - тоест те поемат част от сътресенията, които причиняват пътните неравности и на колите с много ниски гуми окачването има значително по-къс живот /то май затова напоследък стана толкова модно спотното окачване/
А иначе наистина е по-добре през зимата да се използват по-тесни гуми - наистина на рали колите зимните гуми изглеждат неестествено тънки!
Та от опита ми с Мондео досега съм установил, че оптималния размер гуми за него са 195/60Р15!
пп: абе бих желал да са по-високи с оглед родните "офроуд трасета", но когато автомобила е обут с гуми извън нормите за модела - пътното поведение е кофти и понякога непредвидимо /имам перфектни зимни гуми 185/70Р14 - колата вози като на облак, обаче над 110-120 или пък при резки маневри, купето започва да се суче доста нездравословно/!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 5 госта