По-широки или по-тесни гуми? Изследване на ADAC

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 28 юли 2007, 14:33

diesel1.6 написа:разкажи как си пострадал с тесни гуми - с каква кола, какви гуми, на кой път, скорост... да знаем какво става, тъкмо това коментираме.
145/80/13 - при завой със сравнително ниска скорост и невидяна дълбока дупка с остър ръб (ширината на дупката бе такава, че ако бях с 165/70/13 може би нямаше да влезе) ръба на дупката удари направо джантата и я огъна-> полуизпусната гума и прибиране на аварийни до града, че беше посред нощ.
Следващия случай бе на завой, на връщане от Враца (вече не си спомням и къде), но завоя позволяваше да се влезе със скорост поне 80-90 км/ч при нормално каране, т.е. не остър, с хубав наклон навътре и чудна настилка. С 155/70/13 буквално при 110км/ч започнах да излизам от пътя с много неприятно свистене от липсата на добър контакт. По-късно при смяна с 165/70/13 на подобен завой вече нещата стояха далеч по-различно, дори и при 120км/ч нямаше излизане от пътя.
145/80/13 - чисто нов барум
155/70/13 - чисто нов мишлен
165/80/13 - чисто нови Америка
Изображение

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 29 юли 2007, 00:19

сега се замислих и ми се струва,че по-восикия разход в следствие на по-широки гуми може да се спести от това,че тя ще изкара повече километри(защото се натоварва по-малко) и еветуално може да ти даде ония 20-50см, които да ти спасят фар, броня, калник... :)
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 02 авг 2007, 09:51

john3v написа:
diesel1.6 написа: 145/80/13 - при завой със сравнително ниска скорост и невидяна дълбока дупка с остър ръб (ширината на дупката бе такава, че ако бях с 165/70/13 може би нямаше да влезе) ръба на дупката удари направо джантата и я огъна-> полуизпусната гума и прибиране на аварийни до града, че беше посред нощ.
С 155/70/13 буквално при 110км/ч започнах да излизам от пътя с много неприятно свистене от липсата на добър контакт. По-късно при смяна с 165/70/13 на подобен завой вече нещата стояха далеч по-различно, дори и при 120км/ч нямаше излизане от пътя.
145/80/13 - чисто нов барум
155/70/13 - чисто нов мишлен
165/80/13 - чисто нови Америка
по-плъзгави са тесните. трябва да се тества с един модел гуми с различна ширина.
сигурно има такива тестове, но явно са по-трудни за намиране.
много е важно тесните гуми да са достатъчно напомпени. както много широките пък да не са пренапомпени..
само с това, дето широките гуми са по-големи от дупките не съм много съгласен.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 авг 2007, 19:47

Значи колеги преди да започнем да говорим за тесни - широки, високи-ниски гуми първо трябва да хванем книжката на конкретния модел автомобил и да прочетем каква е рамката от размери, които производителя на автомобила ни казва да използваме /тук термина не е "съветва"/ - те са правили достатъчно тестове и са преценили "от" "до"!

Та в тоя ред на мисли минималния и максималния размер са винаги в една или друга степен компромис - оптимално е да се използват средните размери!

Най-малките размери са кофти ама по-евтини /аз карам с 185/65Р14 - минималните за модела, та знам, че не е ок, ама.../

Много широките и с голям цолаж - изглеждат яко /въобще едни 16 или 17ки много отварят колата/, но са доста скъпи, доста са шумни, нормално е да са ниско профилни и да возят твърдо, но нашите пътни условия бързо потрошават джантите!

Освен това преди време бях чел в една статия, че всъщност гумите са част от окаването - тоест те поемат част от сътресенията, които причиняват пътните неравности и на колите с много ниски гуми окачването има значително по-къс живот /то май затова напоследък стана толкова модно спотното окачване/

А иначе наистина е по-добре през зимата да се използват по-тесни гуми - наистина на рали колите зимните гуми изглеждат неестествено тънки!

Та от опита ми с Мондео досега съм установил, че оптималния размер гуми за него са 195/60Р15!

пп: абе бих желал да са по-високи с оглед родните "офроуд трасета", но когато автомобила е обут с гуми извън нормите за модела - пътното поведение е кофти и понякога непредвидимо /имам перфектни зимни гуми 185/70Р14 - колата вози като на облак, обаче над 110-120 или пък при резки маневри, купето започва да се суче доста нездравословно/!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта