Моята модификация на задните тампони на носачите.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Ами ако са и тампоните, малък и голям-отзад, би трябвало.baro написа:Тази модификация дали ще върши работа и при носачите на Фиестата.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Е колеги.. Споделете - има ли ефект втулката, че ми писна да сменям тампони..
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Скоро направих модификацията на Фиестата ,има ефект но старите бяха сцепени.Сега с 15-ките не следва неравностите по пътя както беше преди.Но е твърде рано да кажа дали ще издържат повече ,но и аз не ги взех от МП. Ако ще правиш модификацията отиваш с носача при стругаря и вземате размера от него,като външния размер на втулката се прави с няколко десети по-голяма от тази на големия тампон ,но не много защото втулката може после да се прикапе за носача и няма как да излезе.Вътрешния размер на втулката се прави точно колкото е размера на отвора за малкия тампон на носача.На вътрешния отвор на втулката задължително се прави фаска там където ще се набива тампона ,че при мен единия се заби в острия ръб и се смачка.
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Благодаря !
В идните дни ще се занимая, пък да видим.
А за полиуретан нямате ли някаква идея дали ще държи >?
В идните дни ще се занимая, пък да видим.
А за полиуретан нямате ли някаква идея дали ще държи >?
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Последни идей - да се заигравам ли с втулка >?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Един тампон вече е 8-10лв, няма смисъл. Мотора на колата на disc беше със турбиниран мотор и му се наложи да модифицира много оргинални части за да контролира зверската мощност.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Хъ-к-хъ...(покашляйки се) Насе,
Колата още си е с турбо мотора, и още си е с тампоните на снимките от първата страница

Проблема по-скоро не е в цената или мощността, просто е досадно да се занимаваш с едно и също нещо 2-3 пъти в годината и ако те домързи или пропуснеш, новите гуми ти отиват на кино.
Колата още си е с турбо мотора, и още си е с тампоните на снимките от първата страница


Проблема по-скоро не е в цената или мощността, просто е досадно да се занимаваш с едно и също нещо 2-3 пъти в годината и ако те домързи или пропуснеш, новите гуми ти отиват на кино.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Тампона е далеч от 8-10лв ако говорим за обикновен заден. Да не говорим ако е от мото-пфое, което е всъщност препоръчително ако се търси стандартен, имайки предвид с каква скорост се съсипват по нашите пътища особено куче-марковите.
Освен това мощността при Ескорта на disc е частен случай - тук говорим за повишаване на устойчивостта и подобряване на самото управление на колата, на прецизността особено с по-големи гуми, дърпането на волана в неравности и т.н. и т.н., както и намаляване на разходите понеже докато се съсипе един малък тампон от 12лв може да се съсипят и повече от четири по ~35лв на всичко отгоре.
Аз поне говоря от личен опит.
едит: а, изпреварил ме disc
Освен това мощността при Ескорта на disc е частен случай - тук говорим за повишаване на устойчивостта и подобряване на самото управление на колата, на прецизността особено с по-големи гуми, дърпането на волана в неравности и т.н. и т.н., както и намаляване на разходите понеже докато се съсипе един малък тампон от 12лв може да се съсипят и повече от четири по ~35лв на всичко отгоре.
Аз поне говоря от личен опит.
едит: а, изпреварил ме disc

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Добре де, извинявам се, че карам с такива от 8лв и си ми върви колицата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Насе не е въпроса, че няма да върви. А и ескорта на колегата не е като твоя, т.е. тампоните са други и не са 8лв както казах. Виж първия му пост на тази страница - писнало му е да сменя тампони, значи явно ги съсипва бързо, дали заради пътища, начин на шофиране, гуми, окачване или друго вече отделен въпрос, но явно си е проблем и е наложителна модификацията.
А и колега - м-у другото ако ще и полиуретан от най-твърдия да сложиш пак ще се съсипе ако нямаш Ч-И-Т-А-В реглаж, и натъртвам на думата понеже и аз и сума народ около мен ходят на реглаж и после се хващам за главата като видя какво са направили.
Само за пример ще дам последния - тия бонаци като са правили реглаж не са видяли, че като въртят пръта от рейката към накрайника, ябълката се е въртяла с все пръта (явно не е била стегната) и така са направили реглажа като е останала ябълката да се държи на 2 резби към рейката и колегата ми като си е тръгвал от паркинга като е потеглял тръгнал да завива и е завило само едното колело, другото направо.... И ако беше станало в движение с по-висока скорост не ми се мисли.
Аз за София мога да препоръчам в бившето СБА в Младост до подстанцията, 25лв перфектен реглаж. Предницата максималната сходимост трябва да е общо максимум +0.20*, ако е +0.10 още по-добре
А и колега - м-у другото ако ще и полиуретан от най-твърдия да сложиш пак ще се съсипе ако нямаш Ч-И-Т-А-В реглаж, и натъртвам на думата понеже и аз и сума народ около мен ходят на реглаж и после се хващам за главата като видя какво са направили.
Само за пример ще дам последния - тия бонаци като са правили реглаж не са видяли, че като въртят пръта от рейката към накрайника, ябълката се е въртяла с все пръта (явно не е била стегната) и така са направили реглажа като е останала ябълката да се държи на 2 резби към рейката и колегата ми като си е тръгвал от паркинга като е потеглял тръгнал да завива и е завило само едното колело, другото направо.... И ако беше станало в движение с по-висока скорост не ми се мисли.
Аз за София мога да препоръчам в бившето СБА в Младост до подстанцията, 25лв перфектен реглаж. Предницата максималната сходимост трябва да е общо максимум +0.20*, ако е +0.10 още по-добре
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Реглажа го извършвам при мой познат, дето всичко се прави както трябва!opex написа:Насе не е въпроса, че няма да върви. А и ескорта на колегата не е като твоя, т.е. тампоните са други и не са 8лв както казах. Виж първия му пост на тази страница - писнало му е да сменя тампони, значи явно ги съсипва бързо, дали заради пътища, начин на шофиране, гуми, окачване или друго вече отделен въпрос, но явно си е проблем и е наложителна модификацията.
А и колега - м-у другото ако ще и полиуретан от най-твърдия да сложиш пак ще се съсипе ако нямаш Ч-И-Т-А-В реглаж, и натъртвам на думата понеже и аз и сума народ около мен ходят на реглаж и после се хващам за главата като видя какво са направили.
Само за пример ще дам последния - тия бонаци като са правили реглаж не са видяли, че като въртят пръта от рейката към накрайника, ябълката се е въртяла с все пръта (явно не е била стегната) и така са направили реглажа като е останала ябълката да се държи на 2 резби към рейката и колегата ми като си е тръгвал от паркинга като е потеглял тръгнал да завива и е завило само едното колело, другото направо.... И ако беше станало в движение с по-висока скорост не ми се мисли.
Аз за София мога да препоръчам в бившето СБА в Младост до подстанцията, 25лв перфектен реглаж. Предницата максималната сходимост трябва да е общо максимум +0.20*, ако е +0.10 още по-добре
Утре живот и здраве отивам до някоя морга да взема един носач и да го оставя при стругаря да направи втулки, че всичко да ми е готово при монтажа.
Поздрави

- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Добър вечер колеги. Първо искам да поправя колегата ОРЕХ, защото е дал малко гьотерджииски размери или по скоро никакви размери не е дал. За да не се подведе някой, както аз се подведох от неговите размери които е дал. Та вътрешният отвор на втулката, който е дал не отговаря в никакви случаи (не знам какво е мерил човека) външния също. Колега нищо лично, просто казвам за да е точно всичко. Да преминем към истинските размери на втулката а те са:
вътрешен- 46,6
външен - 54,05
височина - 26 (но при мене дойде малко повече, тъй като частта, която е бертван носача, за да се ограничи набиването на тампона беше покривена и първо, че не се наби до край, второ малко може да се намали втулката, не е никакъв проблем)
Впечатления ще пиша другата седмица едва когато мина реглаж, и сложа зимните гуми. На пръв поглед, като направих едно кръгче имаше разлика, но след реглажа съм убеден, че разлика ще има и то голяма. Сега нека кажа какво ме провокира да направя и аз този ъпгрейд. Смених си аз тампоните (задните) преди няма и година, но оня ден като влезнах в канала да видя кое на къде е и гледам тампоните напукани. Викам си това възможно ли е, но явно е възможно. Бяха се сцепили от край до край и спокойно отвертка влизаше в цепнатините и се показваше от другата страна
. Боклуци колкото искаш ни продават. Другото което ме провокира е това, че при неравности волана бяга все едно е жив
. Та като цяло ще пиша скоро за крайният резултат като цяло и дали съм доволен. Само да добавя, че при тези размери доста добре се набиха и втулките и тампоните .
вътрешен- 46,6
външен - 54,05
височина - 26 (но при мене дойде малко повече, тъй като частта, която е бертван носача, за да се ограничи набиването на тампона беше покривена и първо, че не се наби до край, второ малко може да се намали втулката, не е никакъв проблем)
Впечатления ще пиша другата седмица едва когато мина реглаж, и сложа зимните гуми. На пръв поглед, като направих едно кръгче имаше разлика, но след реглажа съм убеден, че разлика ще има и то голяма. Сега нека кажа какво ме провокира да направя и аз този ъпгрейд. Смених си аз тампоните (задните) преди няма и година, но оня ден като влезнах в канала да видя кое на къде е и гледам тампоните напукани. Викам си това възможно ли е, но явно е възможно. Бяха се сцепили от край до край и спокойно отвертка влизаше в цепнатините и се показваше от другата страна


- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Хайде по-спокойно малко първо и второ да говорим на български книжовен език, "гьотерджийски" не знам да е част от него, може по вашия край да е обида. И трето един размер само е объркан и то от бързане, другите са точни (не само си правите вие втулки по това ръководство, доста други хора са и са говорили и с мен отделно след това) и десетите за които се заяждате, че са "никакви" размерите са в рамките на грешката и на втулка и на шублер, да не говорим, че носачи на различни производители също имат някоя десета разлика, което ме навежда на последния факт, че това е упътване! и както автора на темата, така съответно и аз не поемаме никакви последствия за това, че някой като кон с капаци без грам да се замисли тръгва да реже без да мери. Пише го в първия пост.
За ваша информация все пак грешката не съм поправил 1. понеже поста беше заключен и 2. за дълъг период от време не съм писал в този форум. А между другото можеше да съм и умрял нали? Така че "някой" трябва да се сети, че трябва да мери преди да прави каквото и да е.
Един съвет - капнете втулките към носача на 3 места поне от едната страна. Ако всичко е наред и реглажа е точен колата и волана ще са бетон. При реглажа има допуски и зелено светва още при -20" (май беше) отворена предница от двете страни. На много места как светне зелено стягат гайките и оставят колата така, но е по-добре да е -5" до -10" и от двете страни, особено!! ако се кара с по-широки гуми.
За ваша информация все пак грешката не съм поправил 1. понеже поста беше заключен и 2. за дълъг период от време не съм писал в този форум. А между другото можеше да съм и умрял нали? Така че "някой" трябва да се сети, че трябва да мери преди да прави каквото и да е.
Един съвет - капнете втулките към носача на 3 места поне от едната страна. Ако всичко е наред и реглажа е точен колата и волана ще са бетон. При реглажа има допуски и зелено светва още при -20" (май беше) отворена предница от двете страни. На много места как светне зелено стягат гайките и оставят колата така, но е по-добре да е -5" до -10" и от двете страни, особено!! ако се кара с по-широки гуми.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Колега, не се заяждам! Просто ти казвам че си сбъркал, случва се. Но за тези десети, които ти казваш няма набиване, лично пробвах. За тези размери, които давам аз се набиват перфектно, но и аз не претендирам, че при тебе няма да има малка разлика, както каза с 1-2 десети. Аз взех твойте размери, тъй като колата ми трябва и няма как да свалям да се разкомплектова всичк, да се мери, да се правят втулки и чак тогава да се монтира, защото това си изисква поне 2 дена. Държа да отбележа, че и аз не поемам никаква отговорност във връзка с модернизацията на тампоните. Както и да е, може би малко с тон съм написал предния си пост, но несъзнателно. Извинявай, ако съм те засегнал с нещо. Живи и здрави !!!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Малък ъпдейт с информация.
Понеже мина доста време с употреба в режим "мъчение" по нашите хубави пътища, доста твърди снижаващи пружини (-6см) и дебели 16ки, волана взе да ми дърпа от известно време като карам по коловози в страхотно положения асфалт реших да сменя 4те тампона наведнъж.
Не рових в темата назад дали има писано, за това ще карам направо - образно казано има няколко вида носачи за Ескорта поне по FINIS номера.
97AG 3042 AB (десен носач за пример) например се водят HD (high durability) в Royal Mail Van версията на Ескорт.



Сравнение един до друг обикновен тампон и "HD" тампон:

Всеки път купувам от Мото-Пфое, представят се много добре, но този път имах два от там и понеже ми трябваха още два реших да ровя за усиления вариант и да взема от тях.
До момента обаче така и не съм намерил FINIS номера им, а ми трябва, защото в Мото-Пфое едвали знаят и ще могат/искат да се занимават да го дирят.
В секция за модификации на форум за РС2000 намерих още FINIS номера за усилени носачи за Royal Mail Van.
Escort Van RH Lower Arm Part Number 1053932
Escort Van LH Lower Arm Part Number 1053933
Започнах да търся по тях нещо и в един онлайн магазин /не знам дали да правя реклама/ ми излезе тампон на TRW модел JBU127 за носачи с ОЕ-номер тези двата. Направо взех два и това са снимки един до друг:

Изглеждат по-напомпани от Фордовските. От вътрешната страна на втулката, през която минава болта, има едно уширение, което при Фордовското е малко по-голямо. Но не знам дали това е по-добре или по-зле, защото в крайна сметка TRW ги правят по модел на Форд, които имат няколко варианта, които са по-късни от този, който имам, защото парт. номера му започва с 89FB... (от 89та година), на снимката по-горе от рс2000 сайта започва с 91AB... (от 91ва година), подозирам че има и поне от 94/95-та, та може пък и да е по-добре.
Понеже мина доста време с употреба в режим "мъчение" по нашите хубави пътища, доста твърди снижаващи пружини (-6см) и дебели 16ки, волана взе да ми дърпа от известно време като карам по коловози в страхотно положения асфалт реших да сменя 4те тампона наведнъж.
Не рових в темата назад дали има писано, за това ще карам направо - образно казано има няколко вида носачи за Ескорта поне по FINIS номера.
97AG 3042 AB (десен носач за пример) например се водят HD (high durability) в Royal Mail Van версията на Ескорт.



Сравнение един до друг обикновен тампон и "HD" тампон:


Всеки път купувам от Мото-Пфое, представят се много добре, но този път имах два от там и понеже ми трябваха още два реших да ровя за усиления вариант и да взема от тях.
До момента обаче така и не съм намерил FINIS номера им, а ми трябва, защото в Мото-Пфое едвали знаят и ще могат/искат да се занимават да го дирят.
В секция за модификации на форум за РС2000 намерих още FINIS номера за усилени носачи за Royal Mail Van.
Escort Van RH Lower Arm Part Number 1053932
Escort Van LH Lower Arm Part Number 1053933
Започнах да търся по тях нещо и в един онлайн магазин /не знам дали да правя реклама/ ми излезе тампон на TRW модел JBU127 за носачи с ОЕ-номер тези двата. Направо взех два и това са снимки един до друг:


Изглеждат по-напомпани от Фордовските. От вътрешната страна на втулката, през която минава болта, има едно уширение, което при Фордовското е малко по-голямо. Но не знам дали това е по-добре или по-зле, защото в крайна сметка TRW ги правят по модел на Форд, които имат няколко варианта, които са по-късни от този, който имам, защото парт. номера му започва с 89FB... (от 89та година), на снимката по-горе от рс2000 сайта започва с 91AB... (от 91ва година), подозирам че има и поне от 94/95-та, та може пък и да е по-добре.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 03 юни 2010, 20:06
- Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi 98
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Моята модификация на задните тампони на носачите.
Здравейте,колеги,повдигам темата,че стана пак време за носачи.Дайте акъл, да ги слагам ли тия втулки на големия тампон?Значи, втулките ги имам направени,но не от метал,а от най- твърдата пластмаса-незнам как се казва,препоръча ми я стругара, който ги прави втулките.Поздрави
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта