Особености при ремонта на предни и задни биалетки?
- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Особености при ремонта на предни и задни биалетки?
Реших да действам по почина поправи си сам и за да не се прерастне мероптиятието в развали си сам, реших да попитам за някои тънкости при демонтажа и монтажа на предни и задни биалетки.
Частите ги купих от магазина на ул. Козлодуй 2 за 50лв. (предни и задни биалетки с гайки и тампони).
Притеснявам се да не запъна някъде и от незнание да повредя нещо друго.
Ще съм Ви бладодарен за всякакви мнения и препоръки.
Частите ги купих от магазина на ул. Козлодуй 2 за 50лв. (предни и задни биалетки с гайки и тампони).
Притеснявам се да не запъна някъде и от незнание да повредя нещо друго.
Ще съм Ви бладодарен за всякакви мнения и препоръки.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
За предните ще ти кажа:
Не е нужно да сваляш гумите - приготви си крика да ти е под ръка, както и гаечен ключ и "гедоре" или лула - може да ти трябва и малък чук и спрей против ръжда. Сега действията:
1. Навиваш волана на съответната страна, за да имаш достъп до биалетката.
2. Махаш гайките и от двете страни на биалетката, като предварително е хубаво да напръскаш със спрей против ръжда, става и с WD-40 /ще ти трябва ключ, с който да държиш контра, такаче да не превърта шарнирния болт/
3. След това повдигаш с крика колата до положение в което стабилизиращата щанга не натиска биалетката, за да може да я извадиш лесно.
4. Монтираш новата биалетка, като пак ако е необходимо "наместваш" с помощта на крика разстоянието, такаче биалетката да влезне лесно в отворите и стягаш.
Ако искаш, преди да сложиш новата биалетка, отваряш маншоните и пълниш с грес /имам такава тема, където съм показал всичко със снимков материал
Биалетка - подобрение /
За задните биалетки незнам как седи положението, но може би е аналогично на предните, като ще се наложи да лежиш под колата или да ползваш канал.
Успех и да пишеш как е минало - пък и снимки ако направиш, грешка нямаш...

Не е нужно да сваляш гумите - приготви си крика да ти е под ръка, както и гаечен ключ и "гедоре" или лула - може да ти трябва и малък чук и спрей против ръжда. Сега действията:
1. Навиваш волана на съответната страна, за да имаш достъп до биалетката.
2. Махаш гайките и от двете страни на биалетката, като предварително е хубаво да напръскаш със спрей против ръжда, става и с WD-40 /ще ти трябва ключ, с който да държиш контра, такаче да не превърта шарнирния болт/
3. След това повдигаш с крика колата до положение в което стабилизиращата щанга не натиска биалетката, за да може да я извадиш лесно.
4. Монтираш новата биалетка, като пак ако е необходимо "наместваш" с помощта на крика разстоянието, такаче биалетката да влезне лесно в отворите и стягаш.


За задните биалетки незнам как седи положението, но може би е аналогично на предните, като ще се наложи да лежиш под колата или да ползваш канал.
Успех и да пишеш как е минало - пък и снимки ако направиш, грешка нямаш...

Последна промяна от Brock на 27 ное 2006, 11:22, променено общо 1 път.
- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ще има снимки
Това с напълването на маншона със смазка обезателно ще го направя.
За документиране на операцията със снимки не се бях сетил, ама сега ще сложа и фотото до инструментите.
За документиране на операцията със снимки не се бях сетил, ама сега ще сложа и фотото до инструментите.
- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Вчера направих ремонта!
Задните биалетки бяха с такъв луфт, че втулките подскачаха свободно в леглата си, а хоризонталната щанга бе оставила видими белези на местата където се е удряла в метала.
Отпред се оказа, че старите биалетки са от два различни производителя.
От ляво е японско производство. гумените маншони бяха здрави, шарнирите са много хлабави и при разклащане не се усеща хлабина. От дясно бе много зле - биалетката на вид бе същата като тази, която бях приготвил за смяна. На единия маншон имаше цепка - около 3мм. и шарнита там така се бе разбил, че се чудя как не е излязал. Другия маншон бе видимо здрав но шарнира също бе с луфт, който се усеща.
При ремона се наложи да демонтирам предните гуми, защото долните гаики са на такова място, че трябва да съм човека каучук.
На всичко от горе се наложи да се държи контра с гаечен ключ 14 за старите и 15 за новите, като и двата да не са много дълги заради долните гайки.
Проблема го реших с импровизации, просто нямах под ръка 14.
Направил съм и снимки но ще ги кача по късно за да им пипна размера .
Задните биалетки бяха с такъв луфт, че втулките подскачаха свободно в леглата си, а хоризонталната щанга бе оставила видими белези на местата където се е удряла в метала.
Отпред се оказа, че старите биалетки са от два различни производителя.
От ляво е японско производство. гумените маншони бяха здрави, шарнирите са много хлабави и при разклащане не се усеща хлабина. От дясно бе много зле - биалетката на вид бе същата като тази, която бях приготвил за смяна. На единия маншон имаше цепка - около 3мм. и шарнита там така се бе разбил, че се чудя как не е излязал. Другия маншон бе видимо здрав но шарнира също бе с луфт, който се усеща.
При ремона се наложи да демонтирам предните гуми, защото долните гаики са на такова място, че трябва да съм човека каучук.
На всичко от горе се наложи да се държи контра с гаечен ключ 14 за старите и 15 за новите, като и двата да не са много дълги заради долните гайки.
Проблема го реших с импровизации, просто нямах под ръка 14.
Направил съм и снимки но ще ги кача по късно за да им пипна размера .
-
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 21 май 2006, 22:55
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v 1998 kombi s gas injection
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Не е никаква философия,само ако не ти се лежи под колата,трябва да ползваш канал.Развиваш старите и слагаш новите,за 5 мин работа.Поне при мен не ми се наложи да намествам и да напасвам с крик или нещо друго,извадих старите и новите си паснаха на местата и си ги стегнахBrock написа: Я раздуй по-подробно как си смени ЗАДНИТЕ биалетки
EDIT: При смяната трябва да се внимава как се слага гуменият тампон за носача и после при стягането да се внимава да не се изметне на една страна.Моите явно като съм ги стягал са се изметнали и ето сега няма и 2 месеца(днес е 19.11) от смяната и тампоните се бяха разкъсали точно както се вижда горе на снимките и задницата пак се разхлопа.Сега подмених само тампоните като внимавах този път да си легнат точно на леглата и много по-внимателно ги стегнах
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 25 сеп 2006, 01:37
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 бензин, 94-та, хечбек
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
при мен задните биалетки също нямат болтове...
както при methodboy и моите нямат болтове за развиване, има някаво подобие на пластмасов нит, който не можах да извадя, просто нямах толкова здрав инструмент и се отказах за да не счупя нещо.
Някой има ли идея дали това нещо се премахва и след това се слага болт с гайка? Или е подобно на щипка и пак може да се използва за новите биалетки, тях, между другото, ги купих без болтове за горната страна. Марката е MOOG.
Някой има ли идея дали това нещо се премахва и след това се слага болт с гайка? Или е подобно на щипка и пак може да се използва за новите биалетки, тях, между другото, ги купих без болтове за горната страна. Марката е MOOG.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами попринцип има тема за цени и местонахождение/контакти на магазина - стига да има кой да я разгледаtisho_tbk написа:Защо не казвате къде се намира магазина, а всеки се хвали на ква цена е купул нещо. По-важното е да се каже мястото, от където е купено, защото ще бъде от полза и на други хора



- stich
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 14 авг 2012, 01:12
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 td Ghia
- Status: Извън линия
Re:
Понеже вчера сам си ги смених и точно това се получи...та как да стане номера след като ако маншона пасне добре то при щангата се получава голям ъгъл и няма как да се монтира?1.8d написа:... При смяната трябва да се внимава как се слага гуменият тампон за носача и после при стягането да се внимава да не се изметне на една страна....
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Особености при ремонта на предни и задни биалетки?
на моето мк1 понеже е 4х4 отзад историята е почти същата с биалетките. И тия смешни "тампони"
А особено ако са поомекнали или изпуснали амортисьорите тия тампончета стават на нищо за макс. 2 месеца.
Докато се ровех из Microcat срещнах 3 разновидности на тия биалетки - комби, 4х4, 4х4 спорт или нещо такова - всичко е почти еднакво, само че при един от вариантите нямаше гумени тампони, а бяха на "твърда връзка". Предполагам при спортния вариант.
За това аз подложих шайби вместо тези тампони за да се спазят разстоянията сякаш ги има, стегнах и всичко заспа. Да не говорим, че сякаш задницата стана по-стабилна.
А особено ако са поомекнали или изпуснали амортисьорите тия тампончета стават на нищо за макс. 2 месеца.
Докато се ровех из Microcat срещнах 3 разновидности на тия биалетки - комби, 4х4, 4х4 спорт или нещо такова - всичко е почти еднакво, само че при един от вариантите нямаше гумени тампони, а бяха на "твърда връзка". Предполагам при спортния вариант.
За това аз подложих шайби вместо тези тампони за да се спазят разстоянията сякаш ги има, стегнах и всичко заспа. Да не говорим, че сякаш задницата стана по-стабилна.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 05 окт 2012, 12:41
- Модел на автомобила: Mondeo Mk II 1.8 TD
- Status: Извън линия
Re: Особености при ремонта на предни и задни биалетки?
При мен задните биалетки са здрави само гумата е скъсана. Прерових раздела за покупка на части, но уви - не видях (
368 мнения към момента). Моля който е намерил само гумичките да каже от къде и за колко пари.
368 мнения към момента). Моля който е намерил само гумичките да каже от къде и за колко пари.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта