Много ядове с ново кормилно каре на Fiesta
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Много ядове с ново кормилно каре на Fiesta
Днес реших да отида в сервиз, най-после да ми сменят това прочуто каре, заради което ми хлопаше волан и предница... Цената на карето беше 36 лв., марка така и не разбрах, опаковка изобщо нямаше. След като няколко пъти си тръгвах от сервиза и се връщах заради една или друга неприятност, накрая ми се наложи вече да си ходя и нещата останаха на следното много неприятно положение:
- Волана се върти супер трудно, усилието, което трябва да прилагам при завой по време на движение е сравнимо с това на място! (нямам хидравлика). След завой воланът почти не се изправя, съвсем леко мръдва, изобщо както го оставя - така си седи
Казаха ми, че карето понеже е ново, било стегнато, щяло скоро да се раздвижи
Това не го вярвам
- Когато автомобила върви направо, волана седи завъртян малко (след последното връщане, отначало беше много) надясно, може би около 10 градуса максимум. Не е болка за умиране, но много се дразня. Казаха ми на стенда можело да се коригира.
Ами това е, колеги, моля кажете според вас какво да правя сега, отвратително е да се кара така колата, всеки завой е съпроводен с тежки физически усилия... Не зная какво да правя, да чакам да "улаби" ли, да ходя да им мърморя в сервиза ли??? Изобщо карето ли е боклук/дефектно или те нещо не са направили както трябва.
- Волана се върти супер трудно, усилието, което трябва да прилагам при завой по време на движение е сравнимо с това на място! (нямам хидравлика). След завой воланът почти не се изправя, съвсем леко мръдва, изобщо както го оставя - така си седи




- Когато автомобила върви направо, волана седи завъртян малко (след последното връщане, отначало беше много) надясно, може би около 10 градуса максимум. Не е болка за умиране, но много се дразня. Казаха ми на стенда можело да се коригира.



Ами това е, колеги, моля кажете според вас какво да правя сега, отвратително е да се кара така колата, всеки завой е съпроводен с тежки физически усилия... Не зная какво да правя, да чакам да "улаби" ли, да ходя да им мърморя в сервиза ли??? Изобщо карето ли е боклук/дефектно или те нещо не са направили както трябва.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз се поразрових в темите за това каре и стигнах до извода, че трябва да опитам да го смажа, въпреки, че още в сервиза ми хрумна тази идея, но като казах на техниците - отговориха ми, че нямало смисъл, лагерите са капсуловани. Е, направих я аз днес тази "безсмислена" процедура, напръсках обилно карето с машинно масло (нямах друго под ръка), раздвижих волана малко из квартала и... о, чудо - въртя го с една ръкаkEFi написа:Некачествен ремонт. Некачествена част. И двете! Тормози ги в сервиза до откат! Положението на волана се корегира лесно. Просто - всички ги мързи!

Не е перфектно положението, но се надявам след още малко каране да си стане вече както трябва. Дано само да не вземе пак да затегне. Сега... за волана - коригира се, обаче момчето като го извади се оказа, че не може да се постави как да е, влиза само в 2-3 положения и малкото отклонение дето остана не може да се коригира.

На стенд дали ще стане

И... след смазването на 2 пъти се чу нещо като леко тракване при първоначално завъртане на волана след продължителен престой на място. Дано не е на лошо това

- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
"Аз се поразрових в темите за това каре и стигнах до извода, че трябва да опитам да го смажа, въпреки, че още в сервиза ми хрумна тази идея, но като казах на техниците - отговориха ми, че нямало смисъл, лагерите са капсуловани. Е, направих я аз днес тази "безсмислена" процедура, напръсках обилно карето с машинно масло (нямах друго под ръка), раздвижих волана малко из квартала и... о, чудо - въртя го с една ръка
"
Искам да ти кажа, че щом като си го смазал ти е олекнало трябва да го смениш, това е временно решение на проблема, сигурно са ти сложили турско каренце(36 лв каре + смяна нали?).
15лв стенд и ще ти оправът волана.
Съвета от колега два пъти сменял въпросното каре, първият път турско изкара ме 6000км, втория път немско мейли сам го смених и още един път го свалях за донагласяне на волана
интусиаст нали
. Карай, но предвиди смяната му но не ходи в същият сервиз.
пс: търси си каренце с маншон
след като си го смазал с масло го намажи хубаво с грес да го запечата, тя греста не смазва само предпазва от влага и пясъчинки

Искам да ти кажа, че щом като си го смазал ти е олекнало трябва да го смениш, това е временно решение на проблема, сигурно са ти сложили турско каренце(36 лв каре + смяна нали?).
15лв стенд и ще ти оправът волана.
Съвета от колега два пъти сменял въпросното каре, първият път турско изкара ме 6000км, втория път немско мейли сам го смених и още един път го свалях за донагласяне на волана


пс: търси си каренце с маншон
след като си го смазал с масло го намажи хубаво с грес да го запечата, тя греста не смазва само предпазва от влага и пясъчинки
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
cruise, много благодаря за съветите, проблема с карето се оказа извън самото него, ходих при друг майстор, който го свали и се оказа, че действително е малко по-стегнато, но като го сложи после (без нищо да му прави) всичко заспа, волана се върти много леко, като че ли с всеки изминал ден се раздвижва още повече... На практика стана ясно, че първия "майстор" (аууу, като си помисля, че ми го препоръчаха
) беше сложил карето неправилно (мислех, че това е невъзможно, но явно има начин да се обърка). Шлиците не са били напаснати добре (обяснение на втория майстор дето оправи работата).
Та сега остана само да я закарам на стенд (ама не смея, щото не зная къде, при първия специалист не искам да ходя, а втория няма...). А, иииии, един трудно забележим, но много дразнещ луфт някъде между карето и волана.
Каренце с маншон е късно да си търся, за следващия път (дано не е скоро) ще зная, ама като гледам колко важна роля има тази част за безопасността, радвам се, че не съм взел от турските боклуци.


Та сега остана само да я закарам на стенд (ама не смея, щото не зная къде, при първия специалист не искам да ходя, а втория няма...). А, иииии, един трудно забележим, но много дразнещ луфт някъде между карето и волана.
Каренце с маншон е късно да си търся, за следващия път (дано не е скоро) ще зная, ама като гледам колко важна роля има тази част за безопасността, радвам се, че не съм взел от турските боклуци.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не! Карето не помръдва, а то е преди рейката. От обясненията на майсторите разбрах, че вала, който е между волана и карето е от две части, за да се чупи при катастрофа (да не влиза в купето) и това мърдане (напред назад по 2 мм) било нормално, защото идвало от свръзката между двете части на вала.madboy написа:Луфт се получава и от износена кормилна рейка или недостатъчно притегната.
При въртене на волана няма луфт. Е, има, ама съвсем малко, колкото е нормално, в това се убедих лично.
- beauti
- потребител
- Мнения: 89
- Регистриран: 28 авг 2008, 12:58
- Модел на автомобила: FORD FIESTA C 1.3/95 год.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Много ядове с ново кормилно каре на Fiesta
За да не отварям нова тема-изчетох де що има във форума за това прословуто каре.Вчера го смених,но се появи проблем!
При завой (най-вече ляв)се чува едно пукане и леко задържане на волана.Огледах и ми се струва,че идва от връзката с кормилната рейка.Въпросът ми е дали трябва да се смазва и ако да с какво?.А ако някой има и други предложения да сподели.
Фиеста 95/без хидравлика.

При завой (най-вече ляв)се чува едно пукане и леко задържане на волана.Огледах и ми се струва,че идва от връзката с кормилната рейка.Въпросът ми е дали трябва да се смазва и ако да с какво?.А ако някой има и други предложения да сподели.
Фиеста 95/без хидравлика.
Това не е кола,това е FORD
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Много ядове с ново кормилно каре на Fiesta
Добре де,сега ще сложите масло,а после като засъхне и налепнат боклуците?
Всеки който няма пари за кола,кара форд!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта