Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Случва се винаги при натискне на спирачка над 60 км/ч. При по-ниска скорост не се усеща нищо. При тръгване, ускорение, равномерно движение - не се усеща нищо. Наскоро съм сменял спирачните дискове (и предни и задни) и накладките. Известно време (около 3 месеца) карах и нямаше проблем. Имам следните предположения:
- изкривени (по някаква причина) спирачни дискове
- небалансирани гуми (мисля че проблема се появи точно след като сложих летните)
- някакъв проблем в кормилната уредба (примерно проблем с каре)
Може ли някой да даде още предположения и/или да каже кои са по-вероятните?
Благодаря!
- изкривени (по някаква причина) спирачни дискове
- небалансирани гуми (мисля че проблема се появи точно след като сложих летните)
- някакъв проблем в кормилната уредба (примерно проблем с каре)
Може ли някой да даде още предположения и/или да каже кои са по-вероятните?
Благодаря!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
На педала на спирачката усещаш ли вибриране?

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Като правило това са спирачни дискове. На мен ми се е случвало да ги сменя с нови и след 1 месец да почне да тресе. Възможно е и да са гумите обаче. Направи си експеримент - качи я на крикове (на трупчета по-добре) и махни гумите (за предните говорим). После запали мотора, включи на трета и като вдигне 60 км - спирачки. Ако тресе - дисковете са. Ако не - гумите.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Madboy, в педала - не, само във волана.
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Опс предният ми пост става излишен тогава, поне в частта му са възможни криви дискове.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Интересна работа е с тези вибрации. Например на старата Фиеста, преди да сменя накладките нямах такова нещо, като ги смених се появи тази вибрация при натискане на спирачката.
И на новата ги имам, купих я със сменени накладки.
Очевидно е проблем със спирачните дискове, изведнъж сякаш без причина се изкривяват дори минимално и тази вибрация става осезаема.
Не мога да си спомня, някъде четох че проблема се появява следствие на това, че след демонтажа и монтажа джантата не ляга на същите си места към главината където е била.При натягане на гайките се получавала лека деформация на диска. Даже препоръчват да се зачиства и добре от ръждата.
Наистина ние обръщаме внимание на деформациите на джантите по периферията, там където лежи гумата, но всъщност не се проверяват местата където контактува с главината.
За това мисля да бележа и да въртя джантата на различни положения спрямо болтовете на главината. може пък да е вярно това.
Не че съм сигурен.
Ако вдигнем колата на трупчета, махнем джантите с гумите, включим на скорост с газ и натиснем спирачките и проблема изчезне, много вероятно това да е вярно.
Струва си да опитам.
И на новата ги имам, купих я със сменени накладки.
Очевидно е проблем със спирачните дискове, изведнъж сякаш без причина се изкривяват дори минимално и тази вибрация става осезаема.
Не мога да си спомня, някъде четох че проблема се появява следствие на това, че след демонтажа и монтажа джантата не ляга на същите си места към главината където е била.При натягане на гайките се получавала лека деформация на диска. Даже препоръчват да се зачиства и добре от ръждата.
Наистина ние обръщаме внимание на деформациите на джантите по периферията, там където лежи гумата, но всъщност не се проверяват местата където контактува с главината.
За това мисля да бележа и да въртя джантата на различни положения спрямо болтовете на главината. може пък да е вярно това.
Не че съм сигурен.
Ако вдигнем колата на трупчета, махнем джантите с гумите, включим на скорост с газ и натиснем спирачките и проблема изчезне, много вероятно това да е вярно.
Струва си да опитам.
- BACHEV
- потребител
- Мнения: 172
- Регистриран: 25 дек 2007, 15:26
- Модел на автомобила: eskort 91g 1.3 Mondeo 2.0 Zetec. 16v Ghia 1997г.
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
може гумите да са криви или да неса балансирани добре а дарпа ли на някаде като ги натиснеш
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Ако питаш мен не дърпа на никъде, пък и питащия казва че няма други проблеми. той казва че "мисля че проблема се появи точно след като сложих летните небалансирани гуми ".BACHEV написа:може гумите да са криви или да неса балансирани добре а дарпа ли на някаде като ги натиснеш
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Върху спирачните дискове с времето се образуват канали и по -изпъкнали части. Понеже се напасват с накладките не се нарушава спирането.Когато се сменят накладки върху стари, неравни дискове накладките опират на по-малка площ върху диска, докато се напаснат поради неравностите.В резултат на това се нарушава спирането и ние натискаме по-силно педала,за да спрем. Тогава, при по-силен натиск дисковете се нагряват повече, а и обикновено са и поизтъняли вече и се кривят.Освен това силите от двете страни на диска, с които накладките притискат вече не са точно една срещу друта, защото поради неравните дискове едната накладка опира на едно място, другата, отдругата страна на друго. Ако към това се добавят и луфт в тампоните на амортисьора-горе в бомбетата, вибрациите се усилват доста.tankovbg написа:Интересна работа е с тези вибрации. Например на старата Фиеста, преди да сменя накладките нямах такова нещо, като ги смених се появи тази вибрация при натискане на спирачката.
И на новата ги имам, купих я със сменени накладки.
Очевидно е проблем със спирачните дискове, изведнъж сякаш без причина се изкривяват дори минимално и тази вибрация става осезаема.
Когато се сменят дискове и/или накладки, мисля че задължително трябва обезвъздушаване, дори да няма осезаеми признаци за въздух в системата. При прибирането на спирачните цилиндърчета/което става на ръка/, навлиза малко въздух, накладките остават допрени до дисковете и се нагряват.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Разбира се махането на гумите и експериментите с трупчета са пълна глупост, дискът се държи към главината от джантата (поне при мен е така). Т.е. след като си сваля джантата той започва да шава върху шпилките. Как тогава ще разбера нещо? Отделно няма да има никакво натоварване върху спирачната система и пак ще се компроментира експеримента.
Кривината на дисковете се проверява с индикаторен часовник (микрометър), закрепен към шенкел или амортисьор, и мерещ отклонението на 5 мм отстояние по периферията. Не трябва да надхвърля една десета от милиметъра. А за да не се деформира диска от стягането на джантата, то трябва да става с указаните за модела нютон-метри. В махалата ми се смеят, че си завивам гайките на джантите с динамометричен ключ, но на мен не ми пука - не искам да си хвърлям Brembo-то рано-рано.
Кривината на дисковете се проверява с индикаторен часовник (микрометър), закрепен към шенкел или амортисьор, и мерещ отклонението на 5 мм отстояние по периферията. Не трябва да надхвърля една десета от милиметъра. А за да не се деформира диска от стягането на джантата, то трябва да става с указаните за модела нютон-метри. В махалата ми се смеят, че си завивам гайките на джантите с динамометричен ключ, но на мен не ми пука - не искам да си хвърлям Brembo-то рано-рано.
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Струва ми се малко вероятно да се изкриви спирачния диск от силно стягане. За да стане това трябва между него и главината да е попаднало нещо. Болтовете на гумата преминават през дупките/в тях няма резба/ на диска и затягат в главината зад диска.Така притискат джантата и диска към главината. По-вероятно е прекалено силното стягане да примачка и деформира лята джанта, защото е по-мек метала, въпреки,че има стоманени втулки в дупките за болтовете.
Не знаех,че Фокус е със шпилки.debug написа:започва да шава върху шпилките
Последна промяна от Peet на 03 юни 2008, 12:34, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 22 май 2008, 08:03
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8 D
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
имам Ескорд 1.8 д и имах сьщия проблем смених лагери , накладки , дискове и накрая се оказа че новите гуми които купих преди да направя всичко това са криви !
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 29 май 2008, 16:28
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
При моето Мондео 1,8D се появи абсолютно същия проблем. Края на декември 2007 смених дискове и накладки. Средата на април сложих нови ляти джанти и около седмица след това се появи това вибриране/трептене. Като слагах джантите всичко беше балансирано, но за да махне старите, пича от сервиза трябваше да млати, нарочно използвам тази дума, всичките четири колела. Възможно ли е някъде по окачването да се появи луфт и при спиране той да е причината за проблема. Предварително се извинявам, ако някой сметне предположението ми за глупост, но съм още нов и неук. 

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
И не само фокуса,а всички фордове са със шпилки,освен ако не са правени допълнителни преработки,но от завода излизат така.Peet написа:Не знаех,че Фокус е със щпилки.debug написа:започва да шава върху шпилките
Дебъг е прав,ако се повдигне колата спирачките ще имат 100 кратно по голяма ефективност, колелото ще блокира веднага и няма да може да се усети изкривяването на диска,което пък ще заблуди тестващия,че проблема нее в дисковете.
Да не говорим,че диска ще се клати като на стар дядо зъбите

-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Така е колеги, оставя гумите на дисковете и вдига и двете. Ясно е че ако закове спирачките няма усети нищо, но идеята е да натиснеш леко педала. Съгласен съм с колегата по-горе че правилното мерене е с микрометър но за тази цел човека отива в сервиз.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Колкото по-вече мнения толкова по-вече идеи, полезно е.
Ето какво още четох за този проблем и което май не се прави (поне аз не съм го правил, пък и като ми сменяха накладките въобще не го правиха, наблюдавах ги).
При изтъняване на накладките буталцето на спирачния цилиндър излиза чувствително напред и оголва част от повърхноста си, там се наслоява мръсотия и дори ръждясва. При слагане на новите накладки буталцето на спирачния цилиндър се връща назад и следствие на мръсотията и ръждата (ако има) в тази област се движи трудно в цилиндърчето при натискане и отпускане на спирачката. В този случай дори и при минимална кривина на спирачния диск се появяват осезаеми вибрации поради "втвърдяване" хода на буталцето, които при предишното състояние са били по незабележими.
Препоръчва се снемане на накладките, снемане на гумените препазни маншончета, слагане на подходяща разпорка (с дебелина на износена накладка) между челото на буталцето и спирачния диск, натискане на спирачката за да излезе максимално буталцето и много добро почистване (без шкурка) в активната му част, след което леко да се смаже със спирачно масло. След тази операция се препоръчва неколкократно да се раздвижи буталцето до заден упор, след което спирачка до преден упор и така докато се убедим, че то се движи съвсем свободно. Сглобява се по обратен ред.
Мисля да опитам и това.
Ето какво още четох за този проблем и което май не се прави (поне аз не съм го правил, пък и като ми сменяха накладките въобще не го правиха, наблюдавах ги).
При изтъняване на накладките буталцето на спирачния цилиндър излиза чувствително напред и оголва част от повърхноста си, там се наслоява мръсотия и дори ръждясва. При слагане на новите накладки буталцето на спирачния цилиндър се връща назад и следствие на мръсотията и ръждата (ако има) в тази област се движи трудно в цилиндърчето при натискане и отпускане на спирачката. В този случай дори и при минимална кривина на спирачния диск се появяват осезаеми вибрации поради "втвърдяване" хода на буталцето, които при предишното състояние са били по незабележими.
Препоръчва се снемане на накладките, снемане на гумените препазни маншончета, слагане на подходяща разпорка (с дебелина на износена накладка) между челото на буталцето и спирачния диск, натискане на спирачката за да излезе максимално буталцето и много добро почистване (без шкурка) в активната му част, след което леко да се смаже със спирачно масло. След тази операция се препоръчва неколкократно да се раздвижи буталцето до заден упор, след което спирачка до преден упор и така докато се убедим, че то се движи съвсем свободно. Сглобява се по обратен ред.
Мисля да опитам и това.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
bai_Petko написа:правилното мерене е с микрометър но за тази цел човека отива в сервиз.


-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Това се получава ако предпазителното гумено маншонче на буталото е скъсано. Опита ми показва,че ако маншончето е здраво, повърхността на буталото е чиста и лъскава,без зацапвания и ръжда.tankovbg написа:При изтъняване на накладките буталцето на спирачния цилиндър излиза чувствително напред и оголва част от повърхноста си, там се наслоява мръсотия и дори ръждясва.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Имал съм подобен проблем като млад шофьор, но беше от не добре затегнати болтове на джантата.
Стегнати само на ръка преди да спусна крика и при скорости от порядъка на 20-30 км/ч дори се чува шум.
Стегнати само на ръка преди да спусна крика и при скорости от порядъка на 20-30 км/ч дори се чува шум.
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Re: Тресене (вибрации) във волана при натискане на спирачката
Този номер със свалянето на колелата наистина е фира, той диска има сериозен луфт без колелото.
Понеже се повозих в колата при друг шофьор имам още малко наблюдения (тук давам мнения и на други хора, които са много навътре, за разлика от мен
):
- вибрациите (тресенето) се усеща не само на волана ами и по цялото купе, по-слабо на задната седалка и съвсем осезаемо на предната дясна (на педала обаче няма нищо).
- честотата изглежда не зависи от скоростта (и при 50-60 и при 100 изглежда еднаква) и е по-висока от тази на въртенето на колелото, респективно диска.
- при силно натискане на спирачката трептенето е по-слабо и дори съвсем изчезва
- при намокряне на дисковете, трептенето беше едва доловимо за следващите 2-3 натискания (докато изсъхнат) като се усилваше с всяко следващо натискане
Тезата е че има проблем със сработването на новите накладки (евентуално с качеството им).
Понеже се повозих в колата при друг шофьор имам още малко наблюдения (тук давам мнения и на други хора, които са много навътре, за разлика от мен

- вибрациите (тресенето) се усеща не само на волана ами и по цялото купе, по-слабо на задната седалка и съвсем осезаемо на предната дясна (на педала обаче няма нищо).
- честотата изглежда не зависи от скоростта (и при 50-60 и при 100 изглежда еднаква) и е по-висока от тази на въртенето на колелото, респективно диска.
- при силно натискане на спирачката трептенето е по-слабо и дори съвсем изчезва
- при намокряне на дисковете, трептенето беше едва доловимо за следващите 2-3 натискания (докато изсъхнат) като се усилваше с всяко следващо натискане
Тезата е че има проблем със сработването на новите накладки (евентуално с качеството им).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта