Проект xr3i...

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
tyres
потребител
потребител
Мнения: 72
Регистриран: 28 юли 2009, 15:55
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 16V (бензин)
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от tyres » 11 мар 2010, 00:12

За да олекотяваш маховик трябва да знаеш защо го правиш.Това конски сили НЕ дава.Всъщност има смисъл да се прави само на кола за писта която работи само във високите обороти.Не виждам никакъв смисъла на XR3i да го олекотяваш.
Фокуса предполагам 2.0ка е бил? Не губи насторение XR3i е яка кола дори и да не е сравнима по мощност със КR-а (GTI). :D: :D: :D: :D: Все пак нямаш 150 хп под капака....
There's no other school like the oldschool

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 11 мар 2010, 01:22

Носачите дето ги взех са много хубави - "LockHeed" са...
Няма никави номера на тях освен "TL" и "TR", съответно на левия и десния...

KR-а не е 150, а 139 к.с., ама пак се раздава много яко :)

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 11 мар 2010, 16:00

Добре де защо те дразни вертикалният налкон. Хората дават луди пари да докарат камбър (вертикален)и кастър (хоризонтален), а на теб не ти харесва. Така колата е много по стабилна в завой и ако спънеш бомбетата няма да имаш никакви грижи с това, че предницата е отворена.
Аз от доста време обмислям варианта за камбър и малко кастър и как точно да стане. Като цяло идеята е да се изнесе шарнита напред и навън или с преправяне на носача или с тампони с изместен център (powerflex имат много добри решения)
На Гео Каприто е правено по технология от ей тая Манта :mrgreen:
http://drifting-bg.info/Meetings/Meetin ... 00x900.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 11 мар 2010, 20:03

Данчев, това на снимката ми се струва съвсем друго окачване - тип Мерцедес. Демек гумите си стоят нормално, но в завой се получава съответният наклон...
При мене положението е плачевно - живот и здраве да е ще я видиш на Калояново (ако идваш?) и ще се убедиш, че не е нормално. Може да има някакъв ефект по завоите, но цената за това е много голяма - неравномерно и изключително бързо изтъркване на гумите, загуба на енергия, борба с волана и т.н.
Трябва да я видиш, иначе няма да ми повярваш...
Днес не можах да пробвам носачите, но утре ще се постарая...

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 11 мар 2010, 21:07

Ами това окачване от снимката всъщност си е абсолютно същото като нашето. Да наистина Мерцедесите завиват така и идеята е точно такава, голяма стабилност в завой, по голям градус на гумата и съответно по малък на завоя. В случая ефекта е постигнат с изместване на носача и шарнира максимално напред и навън. Така когато гумата е права изглежда като тоята с горният ръб навътре, а при завиване се получава и хоризонталното изместване, т.е. при завой гумата се измества не само по оста "X" а и по "Y".Както и да е там предназначението на колата е друго.
Разбирам те за какво ми говориш, отворена предница е ясно какво значи, имаш изместване на гумите по вертикала, т.е. погледнато от горе гумата не стои права, а горната и част влиза към арката. Съответно като погледнеш амортисьора и той има същият наклон отрицателен наклон между бомбето и шенкела. Според мен ако нямаш някакво изместване е направено умишлено от някой от предишните собственици точно с целта, която споменавам в предният пост. Какъв е резултата и как се усеща колата е съвсем друга работа.
При мен предните гуми са абсолютно занулени от към вертикално и хоризонтално изместване. Обаче човека от който е взета колата от Швейцарият преди 10 години е правил камбър на задните гуми. Като клекнеш зад задницата ми тя изглежда точно като на Сиера разкрачена, а както знаеш съм с цял мост :mrgreen: . Не ми яде гуми и вози много стегнато с голяма скорост в завой, просто явно е правена от човек който си разбира от работата. Моста ми е подсилен и е премахната стабилизиращата щанга, тъй като постоянно се късала заради наклона. Докараш ли камбър обаче, задължително трябва да се спънат бомбетата независимо дали е отпред или отзад. Моите задните не са спънати, тъй като половината ми багажник ще стане неизползваем и от осукването дясното ми бумбе е тръгнало и ще трябва да се кърпи някой слънчев ден.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 11 мар 2010, 21:46

Данчев, гледам да направя колата максимално бърза. Това, че няма да може да победи кой знае какви автомобили не ме отчайва. Все пак мотора е 1.6, а най-важното е, че ми е хоби. Правя го за удоволствие и щото обичам тая кола. Иначе за не голяма сума щях да си взема един V-tec, а те се раздават страшно. Знаеш...
Предполагам, че повечето тук са точно като мен. Именно затова е ценна и тази тема със всички вас - обменяме опит и си "начесваме крастата" :)
Та Данчев (малко се отлеснах :)), засега съм се съсредоточил в бързината. По нататък, живот и здраве да е, ще обърна внимание и на завоите. Тия проекти са безкрайни :) Винаги има какво още...
Окачването също ми е гола-вода. Спортни пружини + газови, но обикновени амортисьори. Стана пълен отврат - колата се люлее, като листо на вятър. Обаче ако купя спортни амортисьори, ще ми скъсат купето за отрицателно време. Дето се вика - "работата е в шише", демек задънена :)
Преди 10 години имах един xr, със спортно окачване. Не можеше да се натисне, толкова беше твърдо. Стабилен беше и возеше готино, но за няма и една година цепките по коша станаха такива, че можеше да пъхнеш моливче. Кърпих го, след седмица пак се почваше... Цепките пълзяха, като паяжина. Тогава стария е бил на 14 години, а тоя сега е на 24 г.
Това е една от основните ми причини да бягам от всякакви състезания на писта - просто нямам доверие на ламарината...
Фиестичките, като че ли са по здрави откъм купе.
При кърпенето това лято мерих купето на Dimotaxi, и после моето. Всичко си отговаря, без никакви отклонения. Като меря обаче от амортисьор до амортисьор отклонението е 4 см! Така и не можах да стигна до сериозни изводи откъде идва това разминатане. Но гумите и досега са си така, все едно ще се счупят...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от HACKO » 11 мар 2010, 23:49

Трябва ти тенекеджия, това е често срещано явление на това купе. Просто подкалниците се събират в горния край. Най вероятно имат и изгниване, тук там. Има оправия, слага се фитил между камбаните и се разтяга, след това се изкърпват и заздравяват връзките между подкалника и купето и готово. Фитила се разтяга повече от необходимото така че като се отпусне и подкалниците се затворят леко, което е неминуемо да си дойдат на място. Ако се затворят повече, разтягането се повтаря, вече без да се заваря нищо докато си дойдат на място. Някои слагат разтяжка, но ако се укрепи купето както трябва няма смисъл от нея.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 12 мар 2010, 00:36

Наско, принципно си прав. Обаче при мен навремето се цепеше коша при обратното "U", през което минават полуоските...
Под рогът, предполагам се сещаш...
Иначе още преди това имах един МК3, на който от много газ и зор, му изпадаха полуоските от скоростите. Демек - разтеглили са му се били ботушите...

П.П. Аз говоря за отпред, отзад не съм имал проблеми. Щото ти казваш за подкалници, а те са отзад... Може и да не съм те разбрал...

Потребителски аватар
Bonso
потребител
потребител
Мнения: 631
Регистриран: 09 мар 2006, 17:27
Модел на автомобила: Ford Capri '79 2.8i V6
Volvo S60R '04 2.5 turbo AWD
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Bonso » 12 мар 2010, 00:48

Абе с две думи- само кошници :D

Карайте и не се косете за тези подробности. При кола на 25- 30 години няма начин всичко да е наред. При това Форд... Знаеме, че е имало проблем с ръждата през '80- те. Оправия няма :D

Поздрави,
bonso

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от HACKO » 12 мар 2010, 10:13

И аз говоря за отпред, за да ти излезнат полуоските, трябва да се е отворила отдолу. Горния край се стреми да се събере. Може да са се случили и двете. Трябва да се мери, казваш че горе има 4см разлика, предполагам твоя е по-тясен. По принцип отдолу е много по-трудно да се отвори, поради характера на структурата, това са греди, които са вързани помежду си и за да се изкривят най-често трябва да има удар, който да разкъса предната(напречна) греда. Или да се е скъсала откъм купето. горния край се държи единствено на структурната якост на подкалника а силите които действат на горния край на "макферсона", са насочени навътре.
4см са много, особено като се има в предвид, че и колата която ползвате като еталон най-вероятно също има отклонение.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
30e
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 19 яну 2007, 20:31
Модел на автомобила: Manta B 30E
Kadett C limo 20E
Omega B X20XEV
Corsa B X16XE
Corsa A2 10N
4runner I 2.2
205 Rallye
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от 30e » 12 мар 2010, 11:41

Danchev написа:Ами това окачване от снимката всъщност си е абсолютно същото като нашето.
Ама баш нищо общо няма окачването на Мантата - горен и долен носач, като долния е значително по-голям, с вашите макферсони :mrgreen: Като при Владо всичко е изнесено напред, навътре, шенкели и все.....
Изображение
Fuck the Coca,fuck the Pizza all we need is SIX v redica - powered by Fanatic

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 12 мар 2010, 15:39

Мхм, явно погрешно съм го разбрал, никога не съм се дупил да гледам Мантата как е отпред и как го е направил, просто го слушах да го обяснява.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 13 мар 2010, 15:57

Новите носачи се оказаха същите по дължина, като тия с които съм в момента. Затова ги върнах...
Разстоянието между центъра на шарнира и центъра "тампона" е около 30,5 см..
Търсенето на по-къси носачи продължава :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от HACKO » 13 мар 2010, 15:58

ludavoda написа:.....
Търсенето на по-къси носачи продължава :)
А сигурен ли си, че съществуват?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от paci » 13 мар 2010, 17:40

ludavoda написа:Новите носачи се оказаха същите по дължина, като тия с които съм в момента. Затова ги върнах...
Разстоянието между центъра на шарнира и центъра "тампона" е около 30,5 см..
Търсенето на по-къси носачи продължава :)
Успех .... :)
И аз така дирих когато карах Ескорта (1,3 '87:)
На 4 различни марки ми извадиха,наредихме ги един до друг, мерихме .. един по-хилав ни се стори на око по-къс ... да бе да :D:
Имаш проблем по коша!!
Едно много печено старче в Опанец ми реши проблема.
Тва ти е носача, няма какво да дириш по-къс.

http://drive.bg/popup_image.php?pNumImage=1&pID=1505969

Потребителски аватар
ludavoda
потребител
потребител
Мнения: 555
Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
Модел на автомобила: Escort xr3i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от ludavoda » 13 мар 2010, 20:43

Принципно още при кърпенето тръгнах от там - мерене на коша. Сравних го с друг такъв в перфектно състояние и за моя голяма изненада нямаше никакво отклонение. Аз също очаквах да е в коша. Засега поне не мога да намеря там причината...
Както писах по-горе, бомбетата са ми ОК, но пък отклонението от аморт. до аморт. е 4 см.!
На RS-а на Kovachev(дано не бъркам) имаше една разпънка, която не държеше бомбетата, а опъваше амортисьорите...

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Danchev » 13 мар 2010, 20:58

Да синята спънка Васко така я беше направил, не на бомбетата а директно горе на чашката на амортисьора.
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от Gate » 13 мар 2010, 21:52

ludavoda написа:Принципно още при кърпенето тръгнах от там - мерене на коша. Сравних го с друг такъв в перфектно състояние и за моя голяма изненада нямаше никакво отклонение. Аз също очаквах да е в коша. Засега поне не мога да намеря там причината...
Както писах по-горе, бомбетата са ми ОК, но пък отклонението от аморт. до аморт. е 4 см.!
На RS-а на Kovachev(дано не бъркам) имаше една разпънка, която не държеше бомбетата, а опъваше амортисьорите...

И в други теми съм писал,всички по стари модели вкл. и сиерата имат склонност към свиване на кошовете не бъди сигурен,че размерите които си взел (предполагам от на Димо колтата)са перфектни и неговата все пак е на 20години.Ориона толко се беше разкрачил,че имаше по голяма фуга даже и при калниците.Намери от някъде точни размери, разкачи окачването с хидравликата опъване и разпонка.Познавам хора които си бяха модифицирали носачите да ги скъсят и нямаше особен ефект.За там си трябва точна геометрия,защото усилието е голямо, особенно и при колите с предно.

Успех.

Два пъти те засичам по светофарите и двата пъти много кротко тръгваш :) :wink:

Потребителски аватар
deshi
потребител
потребител
Мнения: 369
Регистриран: 13 сеп 2007, 12:31
Модел на автомобила: Capri 2300 turbo
Puma 1.7
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от deshi » 14 мар 2010, 12:22

Стига сте писали глупости , не може на 2 коли да им е еднакво крив коша , а и при положение яворе че си с сменяни пружини и амортисори , предполагам че пружините с а ти много по къси от стандартните. от това ти е големия камбър , ако скасиш носачите няма да си решиш проблема , а така с тая геометрия ти е много по стабилна предницата стига да ти е еднакъв камбъра и на двете колела отпред .
live and let die

vank0_stz
потребител
потребител
Мнения: 36
Регистриран: 05 юли 2009, 20:57
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i 1.6
Status: Извън линия

Re: Проект xr3i...

Мнение от vank0_stz » 14 мар 2010, 16:24

Поздравления за тунинга пич. :wink: :wink:

Ако ти трябват някакви части,аз имам същия Форд и го разпродавам на части. За контакт - 0883476777 или skype - flexy_boy_stz917 - Иван

Успех за напред с тунинга. :wink: :wink:

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта