Въпрос за оборотомер (ел. Инсталация)

За всички ретро автомобили като: Capri, Taunus, Granada, Cortina...
Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Делко (ел. Инсталация)

Мнение от madboy » 23 мар 2009, 15:03

Аз като сменях таблото пуснах само един "-" от бобината към оборотомера. Другите две кабелчета да не са за осветление?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпрос за Делко (ел. Инсталация)

Мнение от jack71 » 23 мар 2009, 22:17

ето снимки. като го свалих и огледах има една жичка за маса - тя идва от корпуса на уредите ,жичката със спойката.
втората жичка е тази за кабелна обувка . предполагам това е кабела от бубината. и има 2 бели жички които излизат навън - една с мъжка кабелна обувка другата с женска. но и двете кабелчета са бели.
ако свържа едната бяла на + а другата на - дава късо. пробвах да свържа едната бяла на + , на корпуса - , но пак нищо. :-/:

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за оборотомер (ел. Инсталация)

Мнение от madboy » 24 мар 2009, 00:11

Можеш ли да проследиш къде отиват двете бели кабелчета?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
30e
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 19 яну 2007, 20:31
Модел на автомобила: Manta B 30E
Kadett C limo 20E
Omega B X20XEV
Corsa B X16XE
Corsa A2 10N
4runner I 2.2
205 Rallye
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за оборотомер (ел. Инсталация)

Мнение от 30e » 24 мар 2009, 11:20

Значи оборотомера трябва да има
+ от контакт
-
- от бобината

и евентуално
+ за осветление
Всичките са така но при теб не виждам крушка за осветление :idea:
Изображение
Fuck the Coca,fuck the Pizza all we need is SIX v redica - powered by Fanatic

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпрос за оборотомер (ел. Инсталация)

Мнение от jack71 » 24 мар 2009, 19:30

единия - (маса) взима от корпуса. жичката се вижда, а и целия корпус на уредите е с свързан с маса. другия минус от бубината мисля че е това което завършва с извод за кабелна обувка. той е по-различен така и влиза навътре в оборотомера а не на платката. + всина от белите жички. едната отива в 2 кондензатора а другата отива в резистор. осветлението е на отделен кръг. според мен де. защото няма нужда да свети постоянно лампичката на оборотомера за да работи. или поне така аз си мисля.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Въпрос за оборотомер (ел. Инсталация)

Мнение от madboy » 24 мар 2009, 23:20

Пробва ли с + на двете бели кабелчета и (-) на обувката от бобината и маса към корпуса? Не давам гаранция, да не съсипем нещо. :idea:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпрос за оборотомер (ел. Инсталация)

Мнение от jack71 » 26 мар 2009, 13:23

и с тази комбиназия нищо не стана. отворих капачето на бубината където влизат 2те бели жички и ето какво видях: просто 2те бели жички са една бяла жичка намотана 2 пъти през бубината. явно там прави някаква индукция за честота на импулси. Като си огледах платката внимателно видях че жълтата жичка която завършва на кабелна обувка е + , корпуса е - (това ясно) и остава белите жияки да подават импулса чрез тази бубинка. Но пак не става. Вързах си + и - , вързах едната бяла жичка , или по-точно единия край на бялата жичка , към - на бубината, но няма ефект. пробвах да вържа другия край на бялата жияка към маса, но колата гасне.Въпреки че така стрелката леко потрепва. другото което пробвах е по тази схема. http://www.capri.pl/image/manuals/capri ... 8/10/10-55" onclick="window.open(this.href);return false; . там е обозначена намотката под оборотомера. не се виждат ясно номерата на жичките но я имам и на хартия за което благодаря на koruderliev . едната жичка отива на ключа от където взема + а другата отива на - на бубината , Но през съпротивление R2. пробвах този вариант без съпротивлението . колата пак гасне , но стрелката на оборотомера се отклонява значително повече. предполагам че трябва да има съпротивление там , но колко ома да е?

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Въпрос за оборотомер (ел. Инсталация)

Мнение от jack71 » 28 мар 2009, 17:14

Проблема го реших. Взех минуса (означение 1) от бубината прекарах го през оборотомера , бялата жичка която е омотана около бубинката , и го закарах при комутатора за да си получи и той минуса от бубина. Сега оборотомера работи, но е доста чувствителен - рязко се качва и рязко пада. не знам дали трябва да е така. може би така се получава защото липсва въпросния резистор в схемата. дано не се прецака. изобщо този комутатор много обърка схемата... Та вече всичко от таблото работи и ще го затварям *00133*

Отговори

Върни се в “РЕТРО”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта