ДАТЧИК WEBER ЗА ПОЛОЖЕНИЕТО НА ДРОСЕЛНАТА КЛАПА
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 29 ное 2007, 09:24
- Модел на автомобила: Форд ескорт комби 1991 г. 1,6 карбуратор
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
ДАТЧИК WEBER ЗА ПОЛОЖЕНИЕТО НА ДРОСЕЛНАТА КЛАПА
Здравейте, колеги!
Имам проблем с ниските обороти. Колата гасне на светофари, кръстовища и т.н. , а на завои понякога воланът се "втвърдява", което си е опасно... Специалисти ми казаха, че е датчикът за положението на дроселната клапа. Представлява нещо като потенциометър с едно метално лостче. На задната страна има три "перца" за свързване с куплунг. Колата не е първа младост и нямам възможност да поръчвам нов този чарк, който струва около 110 лв. На старо ми казаха, че цената е около 40 лв. В Бургас намерих подобен, но куплунзите не съвпадат, има и някакви проводници, които излизат от корпуса... Помогнете, ако знаете къде може да се намери тази част на втора употреба! Или нова, но на по-човешка цена. Обадете се или пишете, ако някой я предлага чрез форума. Фордът е комби, Ескорт, карбуратор, 1991 г. Регулаторът - марка WEBER.
Някой знае ли какви стойности ( съпротивления ) трябва да се измерят и между кои изводи на нов, изправен датчик от този модел? Аз го извадих от колата, направих няколко снимки, но не зная дали ще успея да ги кача във форума...
tel. 0899445423
Бургас
Имам проблем с ниските обороти. Колата гасне на светофари, кръстовища и т.н. , а на завои понякога воланът се "втвърдява", което си е опасно... Специалисти ми казаха, че е датчикът за положението на дроселната клапа. Представлява нещо като потенциометър с едно метално лостче. На задната страна има три "перца" за свързване с куплунг. Колата не е първа младост и нямам възможност да поръчвам нов този чарк, който струва около 110 лв. На старо ми казаха, че цената е около 40 лв. В Бургас намерих подобен, но куплунзите не съвпадат, има и някакви проводници, които излизат от корпуса... Помогнете, ако знаете къде може да се намери тази част на втора употреба! Или нова, но на по-човешка цена. Обадете се или пишете, ако някой я предлага чрез форума. Фордът е комби, Ескорт, карбуратор, 1991 г. Регулаторът - марка WEBER.
Някой знае ли какви стойности ( съпротивления ) трябва да се измерят и между кои изводи на нов, изправен датчик от този модел? Аз го извадих от колата, направих няколко снимки, но не зная дали ще успея да ги кача във форума...
tel. 0899445423
Бургас
От 2 години имам Форд ескорт ( комби ), сив металик. Ще ми е интересно да прочета мнения и споделен опит на братя по возило...
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Re: ДАТЧИК WEBER ЗА ПОЛОЖЕНИЕТО НА ДРОСЕЛНАТА КЛАПА
Форда ти щом има TPS сензор, не е с карбуратор а е с mono point injection, тоест моно инжекция..
Двата датчика който ми показа са от корено различни типове инжекции, според мен търси такъв какъвто ти е оригиналния, просто защото ще си отвориш безмислено много работа, да променяш захвати и прочие...
Двата датчика който ми показа са от корено различни типове инжекции, според мен търси такъв какъвто ти е оригиналния, просто защото ще си отвориш безмислено много работа, да променяш захвати и прочие...
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 29 ное 2007, 09:24
- Модел на автомобила: Форд ескорт комби 1991 г. 1,6 карбуратор
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: ДАТЧИК WEBER ЗА ПОЛОЖЕНИЕТО НА ДРОСЕЛНАТА КЛАПА
Вчера бях на специалист, компютърна диагностика. Там пък ми казаха, че този форд бил някакъв хибриден модел - хем с карбуратор, хем с датчик... Уж съм средно интелигентен човек, обаче вече се обърках. Датчикът се оказа здрав. Подвел ме е един друг техник, по-рано. Като мерихме на напрежение си дава стандартните стойности - от 0,20 до 5 волта. Проблемът бил че отнякъде влиза въздух, там където не трябва. И в някакви регулировки на стъпковото моторче... Иначе този датчик има двойно по-голямо съпротивление от другите: между 2 и 8 кОм.
Благодаря на колегата от Варна за съдействието!
Благодаря на колегата от Варна за съдействието!
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: ДАТЧИК WEBER ЗА ПОЛОЖЕНИЕТО НА ДРОСЕЛНАТА КЛАПА
аз съм с абсолютно същия мотор. скоро сменях този датчик (датчик за положението на дроселовата клапа - TPS) моя мотор е кабуратор със сигурност но е точно такъв хибрид. има ги тези датчици по моргите . аз си го взех за 30 лв. буксата може и да не пасва но ако номерата са същите всичко е ок. моя датчик го сложих с устерклеми.
като ти гасне колата на празен ход когато е вече загряла има 2 варианта - този датчик и стъпково моторче (моторче за празен ход). има и един маркуч който излиза от смукателните колектори и влиза в кутията на възд. хилтър (в ляво отдолу до маркуча на картерните газове) и той също играе роля за стабилностт на оборотите
като ти гасне колата на празен ход когато е вече загряла има 2 варианта - този датчик и стъпково моторче (моторче за празен ход). има и един маркуч който излиза от смукателните колектори и влиза в кутията на възд. хилтър (в ляво отдолу до маркуча на картерните газове) и той също играе роля за стабилностт на оборотите
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 29 ное 2007, 09:24
- Модел на автомобила: Форд ескорт комби 1991 г. 1,6 карбуратор
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: ДАТЧИК WEBER ЗА ПОЛОЖЕНИЕТО НА ДРОСЕЛНАТА КЛАПА
Реших проблема, засега. Благодаря на всички колеги, които помогнаха с добри съвети и разбиране. Желая здраве и късмет!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта