Страница 1 от 1

Молба за разясняване на оборотите

Публикувано: 09 дек 2006, 20:03
от mkstoianov
Колата я купих през август.Тогава обортомера по инерция си заставаше на 1000 оборота,а сега докато не се затопли обортомера играе постоянно.Днес например оборотите паднаха на 600,после се задържаха на 1300-1400.След като се затопли колата по инерция в движение оборотите си стояха на 1100-1200,а като спра колата падаха на 900-1000.Колата върви като пушка,ускорява добре всичко е добре.Това нормално ли е?

Публикувано: 09 дек 2006, 22:59
от orlinm
Колата е по-нов модел (аз съм със същата, но '95). Докато загрее (на бензин я паля) мени оборотите от 850 до 1100. Като загрее и лепват на 900 и държат, докато не свърши горивото примерно.
Това, че когато си в движение оборотите на изключена от скорост са по-високи е нормално (от този форум го научих даже). Просто компютъра като знае, че си в движение по инерция и се "застрахова" като вдига леко оборотите - от 900 на място стават на 1100-1200 в движение, и после падат на 900 само при ПЪЛНО спиране. Това е направено явно нарочно, за да намали вероятността да ти изгасне мотора в движение - все пак той ти движи сервото и спирачната помпа. :)

А за плаващите обороти при студена кола, казваш че шават от 600 до 1300 - не е нормално. Като отвориш капака смуче ли ти въздух отнякъде? Чуваш ли свистене на въздух?

Публикувано: 10 дек 2006, 17:42
от mkstoianov
Здравей Орлине! Благодаря ти за съвета!
Днес сутринта изкарах колата от гаража и и отворих капака.Слушах гледах пак слушах но като че ли не чух никакво свистене нито двигателя се тресе,огледах спокойно и бавно навсякъде.Реших да я поразходя,но този път нямаше такива драстични шавания на обортомера.Пак докато загрее падаха на 700-800 но не надхвърлиха 1200. Ще продължа да ги следя и ще търся причината.

Re: Молба за разясняване на оборотите

Публикувано: 11 дек 2006, 08:39
от demiro
mkstoianov написа:.....Днес например оборотите паднаха на 600,после се задържаха на 1300-1400.След като се затопли колата по инерция в движение оборотите си стояха на 1100-1200,а като спра колата падаха на 900-1000.Колата върви като пушка,ускорява добре всичко е добре.Това нормално ли е?
Почисти си МАФа или там както се казваше при Ескортите :idea: Пусни едно търсене във форума,има бая инфо за процедурата.От написаното от теб,само първото е проблем/паднаха на 600/,другото както каза колегата е напълно нормално.Грешно ти смята температурата/масата/ на постъпващия въздух при студен двигател,същото се появява и при висока влажност на въздуха,мъгла примерно :wink:

Публикувано: 11 дек 2006, 13:55
от nikolovvd
От няколко дни имам проблем с акумулатора (остаря завалииката) и се налага през ден да правя обучение на компютъра. Първия път го направих неправилно и ето какво се получаваше.
Като спра на светофар оборотите ходят от 500 до 1200 оборота (аха да угасне). И при студен и при топъл двигател. В движение на скорост няма проблеми. Направи ми впечетление, че изгорелите газове имат друг мирис. Когато всичко бе наред миризмата напомня горчиви бадеми или нещо подобно, но в случая просто си миришеше на бензин, както при Жигула с дръпнат смукач.
Припомни си дали не си свалял акумулатора и от тук да ти идват проблемите. Ако не си - тогава прегледай MAF-а, но внимателно, да не го повредиш.

Публикувано: 11 дек 2006, 18:54
от mkstoianov
.Здравейте!
Като купувах колата акумулатора беше откачен,после като сменях ролките и ремъка в сервиза се получи едно прецъркване и се загуби всякакъв ток.Монтьора само презатегна клемите и аз запалих,повече не съм се занимавал с акумулатора.Каква е процедуратапри рестартиране на компа?
Благодаря за съветите!Сега ще прегледам темите за МАF-а.

Публикувано: 12 дек 2006, 08:33
от demiro
Амчи прегледай и темите за обучение на компа,ама МАФа си е МАФ,но пък погледнато от друга страна компа също си е комп,тъй че... :!: :lol: :lol:

Публикувано: 12 дек 2006, 09:47
от S@sel@
Първо погледни компа.

Публикувано: 12 дек 2006, 09:54
от kEFi
mkstoianov написа:.Здравейте!
Като купувах колата акумулатора беше откачен,после като сменях ролките и ремъка в сервиза се получи едно прецъркване и се загуби всякакъв ток.Монтьора само презатегна клемите и аз запалих,повече не съм се занимавал с акумулатора.Каква е процедуратапри рестартиране на компа?
Благодаря за съветите!Сега ще прегледам темите за МАF-а.
...това с прецъкването - много зле! Дано не ти е заминал някой датчик или да си е влошил параметрите. Компа ти е ок - той или работи или не, а си е защитен от глупости на майстори (в умерени размери). При нашите двигатели, дори при смяна на въздушния филтър е препоръчително изключване на масата на акумулатора (защото трябва да откачиш клемите на МАФ-а....

Публикувано: 12 дек 2006, 18:12
от mkstoianov
Здравейте!
Най-напред се извинявам но малко трудно се оправям с търсачката на сайта.Писах *МАF* писах и компютър но не ми излезе нищо интригуващо така че,ако някой ми прати линк ще съм му много благодарен!!!
Що се отнася за датчик или влошаване на параметри не смятам че се е случило нещо такова(за което много се радвам),защотоне съм забелязал.От тогава съм минал 2000 км. и колата си върви добре и разхода е в нормите и двигателя си работи добре.Само това че,когато е студена оборотите малко играят,но това не води до гаснене на колата или придърпване.Благодаря Ви че дадохте мненията си!
Ако научите още нещо драснете го винаги ще влезе в работа.

Публикувано: 13 дек 2006, 10:59
от nikolovvd
mkstoianov написа:...
Ако научите още нещо драснете го винаги ще влезе в работа.
Ние винаги така правим в този форум.
Виж тази тема!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... A%EE%EC%EF" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 13 дек 2006, 19:48
от EscortMK51.3
Е добре, аз да питам - защо нашето Мондео дори и да се свали акумулатора и след да кажем 2 седмици се запали - оборотите не се менят, двигателя направо заспива, само дето бенз. помпа не спира да работи ? И бащата каза че му замерил 10 градско разход за град с 3 светофара на кръст и каране на 3 и 4 предавка..нормално ли е ?

Публикувано: 14 дек 2006, 09:45
от kEFi
EscortMK51.3 написа:Е добре, аз да питам - защо нашето Мондео дори и да се свали акумулатора и след да кажем 2 седмици се запали - оборотите не се менят, двигателя направо заспива, само дето бенз. помпа не спира да работи ? И бащата каза че му замерил 10 градско разход за град с 3 светофара на кръст и каране на 3 и 4 предавка..нормално ли е ?
...естествено, че ще работи! След ресет можеш да му избереш образно казано режима.

обороти

Публикувано: 15 дек 2006, 23:03
от zelen4uka
Колеги карам Сиера 91г пълна инжекция двувалка DOHC двигател и имам проблем с оборотите.Опитах се да запаля и акумулатора свърши и всичко угасна.запалих с кабели и вече оборотите са над 1500 при запалване са на 2000.Това се случи след като загубих тока и се наложи да въвеждам кода на радиото.Видях че тук може да ми обясните какво да направя.Преди оборотите бяха на 850 както по книжка а сега ужас ще излетя.Дайте съвет как да го оправя? :idea:

Публикувано: 17 дек 2006, 18:25
от mkstoianov
Здравей колега!
Тъй кото аз пуснах тази тема и искам да я разчоплим докрай,ще си позволя да ти дам съвет който получих от nikolovvd.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... A%EE%EC%EF" onclick="window.open(this.href);return false;
Тук се описва много точно как да рестартираш компа.Аз лично смятам че твоя проблем идва от там,тъй като при мен това се получава само когато колата е студена и то много студена.Когато не съм я палил 2-3 дни и потегля проблема съществува докато стрелката на термостата излезе от белия сектор,от там нататък колата е пушка.Например вчера ходих до Сливен,оборотите падаха до 600 само докато изляза от града после карах и по инерция и спирах но те варираха от 900 до 1100 това е.Разбрах каде да търся тоя MAF и по Коледа смятам да отделя време и да го прегледам.Това е от мен засега ако успееш да премахнеш проблема с рестарт или по някакъв друг начин пиши.