Здравейте,
Имам няколко въпросителни относно покупка на употребяван автомобил Форд Фокус МК2 след 2005г. до 2007г. хечбек или комби. По-новите са извън бюджетът ми от макс. 5500 лв.
Интересувам се конкретно от мотор 1.6 Duratec 100 hp., бих взел и другият vct-ti 115 к.с. променливо газоразпределение , но не знам до колко е разумно за тези 15к.с. по-висок данък и усложненията по мотора/спрямо този от 100 к.с./ .
Освен на Ford Focus 2 съм се спрял и на:
• Toyota Corolla E12 Wagon 1.4 VVT-I /97к.с/ за предпочитане заради данъка или 1,6 VVT-I/110 к.с/ -това , което прочетох за Тойотата е , че моторите са железни , окачването също, паркира се лесно , трябва да се търси 2004-2005г. за да няма изненади относно маслояд и сегменти-някакъв фабричен дефект. За Тойотата в техният форум се пишат много , много хубави неща без нищо отрицателно – чак ми е съмнително
• Ford Fusion 1.6 Duratec мисля , че е същият , като на фокуса, но би трябвало Фюжъна да дърпа повече. Също много здрава кола. Но има много малко бройки на пазара от този мотор.
• Peoget 307 комби 1,6 109 к.с. /споменавам пежото , но най-малко предпочитан от мен заради чупливото окачване и често разваляща се електроника – поне това прочетох/
Нежелая дизелов автомобил.
Ще се постави и газова уредба.
Ще се помъча да бъда достатъчно ясен и кратък:
1. Наистина ли е толкова усложнен двигателят с TI VCT ?– Какво ще рече това в допълнителни консумативи – вид на консуматива? На едно място четох , че има повече сонди и датчици .
2. Коя година да гледам – за т.нар. детски болести. Имат ли изявени такива ? Кога са отстранени? Знам , че било добре да се вземе кола поне две години след , като е излязла , но такива почти няма на пазара – повечето са 2005г.
3. Другият въпрос ми е относно електро-хидравличната помпа и рейката. Чета , че има заводски дефект, но дали е отстранен след определена година или трябва да приема , че ще имам един по сериозен ремонт.
4. И двата мотора ли са с тази помпа-рейка? На едно място пише , че мотора с 1,6 чист дуратек (ако мога така да се изразя) е само с хидравлика без електронно подпомагане , а този с променливото газоразпределение е с по- усложненият модел.??
5. Четох нещо , което много ме озадачи, че двигателят на Фокуса 1,6 е бил не ремонтируем или частично непригоден– конкретно попаднах на мнения , че ако харчи масло или тракат клапаните няма оправяне. Може би трябва да се сваля глава и това да имат предвид, че е нерентабилно и опасно. Има ли истина в тези думи?
6. Какво ще кажете за комбито относно багажник- ще спечеля ли осезаемо повече място за товарене на багаж, чанти, колички и други щуротии.По каталок са 100 л. обем повече, а пък във вървежа не вярвам да има голяма разлика все пак са около 50 килограма разликите от Хечбека.
7. Като стана дума за вървежа едва ли ще има разлика между двете зазновидности на 1.6 нали? най-вероятно ще ми се струва , като самолет защото към момента карам доста по- стар автомобил - Форд Фиеста 92г.1,4 бензин , 73к.с. Карбуратор с обикновено газово. За мен си върви прилично във високите обороти до 120 км.

/особено на бензин ,поне така си мисля можеби от шума

/, но е около 900 кг. все пак. Може би ще се откажа от навика да опъвам на първа втора по светофарите , защото чувам , че този мотор не е от пъргавите поради голямото тегло и новите еко мотори. Разходът на двата типа двигатели не ме интересува, защото ще е със сигурност по –малък от на Фиестата / в момента съм на 9,5/100 газ извън града./
8. Предполагам при газификация и Фокуса, Фюжъна, Тойотата и Пежото трябва да ходят на реглаж на клапани на около 40 хил. Км. Но при кой модел ще е най- опростената и евтина процедура?
9. И на последно място - Правилно ли съм се насочил към Фокус Двойката спрямо другите Тойота Корола, Форд Фюжън и Пежото. Между другото и Фокус 1 излизат доста бройки след фейслифта, но за него със сигурност пише , че 1.6 бута маслото поне първите години на производство.
Благодаря предварително на тези , които ще си направят труда да прочетът и след това да напишат своите опит и впечатления или просто споделят мнение.