Страница 1 от 1

Под капака

Публикувано: 21 юли 2014, 02:22
от Nikolaich0
Здравейте. Стана ми любопитно за някой неща под капака. И реших да попитам, какво е , за какво служи и т.н.
Моделът на колата е Ескорт `93 1.3 двигател.
На номер 1 каква е тази електроника и какво прави ?
На номер 3 ме интересуват тръбите и каква е ролята им ?
На номер 4 ме интересува това нещо от където излизат тръбите, и как се казва ?
Най вече за какво служи номер 2 в казанчето за чистачките. Извадих го заради снимката. :?:

Изображение
Изображение

Ето и линк към снимките ако не могат да се отворят.

http://prikachi.com/images.php?images/421/7483421Y.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/425/7483425U.jpg

Re: Под капака

Публикувано: 21 юли 2014, 18:39
от HACKO
№2 ти е за да видиш колко течност има в казанчето. С пръст запушваш дупката за въздух на капачката и тогава я отваряш и като я изтеглиш на вън, докъдето има течност в тръбичката, толкова е и нивото на течността. С две думи, това е нивомер.
С №1 си отбелязал два различни модула. Едното е комутатора на запалването, а другото с вакумите, е свързано с №3 и №4.
№3 и №4 е система, подобна на ЕГР, но не връща изгорели газове за рециркулация във всмукателния колектор, а вкарва въздух в изходящия. По този начин подобрява изгорелите газове. Както и при ЕГР с нищо не помага на мотора а е само с еколологична цел, но пък като се скапе пречи на нормалната работа на мотора. Моето а и не (само моето) мнение е да се премахне, като се изрежат тръбите от колектора и се затапят, а вакума към всмукателния колектор да се запуши.
Ето как съм го решил на моята.
Изображение

Re: Под капака

Публикувано: 26 авг 2014, 01:51
от dreadx
HACKO написа:№3 и №4 е система, подобна на ЕГР, но не връща изгорели газове за рециркулация във всмукателния колектор, а вкарва въздух в изходящия. По този начин подобрява изгорелите газове.
Ей, тъкмо това бях гледал наскоро (не помня дали на живо, или на снимка) и се чудех тези чудесии за какво са.
А въздухът не бърка ли ламбда-сондата?
И също добавянето на въздух има ли някакво отношение към работата на катализатора, или просто като смесим изгорелите газове с чист въздух получаваме един по-голям обем от газове, но с по-малко вредни газове в единица обем?
(При измерване съдържанието на вредни газове последното ще изглежда добре, понеже се отчита количеството вредни газове за единица обем.)

Re: Под капака

Публикувано: 26 авг 2014, 15:15
от cane_4ita
за кое по-точно пречати тези тръби и ако ги махна какво ще се подобри?

Re: Под капака

Публикувано: 26 авг 2014, 15:44
от koinov_bg
cane_4ita написа:за кое по-точно пречати тези тръби и ако ги махна какво ще се подобри?
Колата ще смуче студен въздух коеро води до по добро изгаряне,вървене и намален разход на гориво.ако си на пропан-бутан,то по добре я махни и застопори клапата която е вътре в кутията на въздушния филтър в положение да не смуче от там.

Re: Под капака

Публикувано: 30 авг 2014, 11:01
от cane_4ita
Имали някакъв специален начин за изолация на тръбите номер (3),и какво да направя с джаджата номер (4)-демотираме ли я или?

Re: Под капака

Публикувано: 30 авг 2014, 11:22
от HACKO
Ами на снимката не личи ли, как се изолират тръбите. Всичко останало се маха, без магнитвентила на вакумите №1, за да не се бърка компютъра евентуално. Вакумните маркучи обаче се премахват, като се запуши щтуцера към всмукателния колектор.

Re: Под капака

Публикувано: 13 ное 2014, 02:18
от Nikolaich0
koinov_bg написа:
cane_4ita написа:за кое по-точно пречати тези тръби и ако ги махна какво ще се подобри?
Колата ще смуче студен въздух коеро води до по добро изгаряне,вървене и намален разход на гориво.ако си на пропан-бутан,то по добре я махни и застопори клапата която е вътре в кутията на въздушния филтър в положение да не смуче от там.
искаш да кажеш , че ако махна номер 3.. ще върви по добре.. ? :?

Re: Под капака

Публикувано: 15 ное 2014, 21:51
от ФордБългария
Това при фокусите има ли го ?