Страница 1 от 4
Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 29 апр 2013, 22:17
от Forester
Здравейте, колеги! Знам, че станаха много темите с подобни питания, но не намерих отговори на моите въпроси. Искам да си взема Фокус 1 комби. Много близък приятел на тъста кара автовоз от Италия, и аз го помолих да поръча на човека, от когото купуват колите в Италия, българин, работят с него от много години, да подбере читава кола. Ще ми я продаде без надценка, само за автовоза ще платя. Казах му, че искам двигател 1.6, най-вече заради ниския данък. Обаче като чета във форума, тоя двигател май е малко слаб за това купе, гори масло, загрява на газ. Скоро разбрах, че хората с решение от ТЕЛК плащат по-малък данък за коли до 160 к.с. и 2000 кубика , пък аз мислех, че е до 100 к.с. Аз имам ТЕЛК, 80%, живея в София, някой знае ли колко ще ми е данъка, ако взема Фокус 2000 куб.см.? Всъщност, доколкото разбрах, облекчението ще е за половината данък, защото колата ще е съпружеска собственост. Какво бихте ме посъветвали при това положение, кой двигател да избера, да се обадя на човека да променя поръчката? Живея в Кремиковци, на 18 км. от София, работя в града. До работата ми са 25 км. , отиване и връщане 50 км, значи градско около 15 км. на ден, и около 35 извънградско. Във всички случаи ще се слага газов инжекцион. Какъв разход мога да очаквам от 2000 кубика мотор на газ, и на бензин? И какво бихте могли да ми кажете за този мотор, надежден ли е, частите му по-скъпи ли са? За 1.8 четох, че на газ гори клапани и затова май не е вариант. Благодаря ви за вниманието, надявам се на някой съвет.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 29 апр 2013, 22:47
от kito

Колега ти състезателна кола ли искаш или кола да те вози?
1,6 16v 100 коня не е, чак толкова слаб колкото го казват! Колата и купето са в добри пропорции за ежедневна употреба, затова и този двигател е най-масовия! Гори масло до 2001 година, който е след това уж този проблем е отстранен! Всичко е до това каква кола ще ти се падне! Това, което казват, че горяла масло е доста крайно! Имам такъв фокус и мога след 50 000 км да ти кажа, че му слагам оригиналното масло Формула + 5w30 и гори почти литър на 15 000км. Колата е купена на 117 000 (уж реални, ама 100% не бяха) сега е на 162 000 и освен съединител като я купих и консумативи друго сменяно нямам и правено. Караш и се радваш! Разход на бензин около 7 среден. Градско до към 9, извънграда пада до малко даже под 6 ако я караш с 90км/ч. Колата е супер по принцип, затова си купих и следващия модел сега, пак бензин ама 115 коня!
Успех!
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 30 апр 2013, 12:38
от madboy
2.0
Разход на газ 9-10/12-14, извънградско/градско- това е много относително разбира се, променливите са толкова много, че нямат край- като почнеш от самия ГИ и настройката му, та до...
На бензин, извънградско пада до 7, като зависи как се движиш. Градско на бензин не съм го мъчил още да го му следя разхода, но няма да е под 10-11.
Ако имаш възможност, вземи си 2.0, щом си решил да слагаш ГИ. Минаваш на 20 хил. на преглед клапаните, дали са се размърдали и това е. Виж данъка как ще и другото е едно и също.
Гледай да има повече екстри.

Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 02 май 2013, 20:37
от urgan
За 1.8 четох, че на газ гори клапани и затова май не е вариант. Благодаря ви за вниманието, надявам се на някой съвет.
Дали 1.6, 1.8, 2.0 няма значение, ако е с механични повдигачи то се регулират през 20 000 както е казано по горе. Ако не го правиш ще изгорят. Данъка за 2.0 ще е 190 лв като навърши 14 години ще стане 130 някъде.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 02 май 2013, 22:40
от Forester
Пробвах два Фокуса, да видя как вървят, пък и ако много харесам някоя кола, направо да я взимам, че от Италия кой знае кога ще ми докара моя човек. Значи единия Фокус, който карах, е 2.0, 1999г. , на 180 000 км, с регистрация, внесен наскоро. Върви много, но има доста външни забележки. Забелязах, че в движение, като изключа от скорост и отпусна педала на газта, оборотите много бавно падат, дори се задържат на около 1200, и чак когато колата спре напълно, изведнъж падат на 800. Не знам това нормално ли е. Другия Фокус е 1.6 2002г. на 160 000 км. с регистрация, внесен преди 3 месеца. Доста запазен, няма забележки по външен вид и салон, джия изпълнение. Но вчера нещо взел да прекъсва и светнала лампата за проблем в двигателя. Пали нормално, но оборотите са малко нестабилни. Според продавача може да е свещ или бобина, каза, че този двигател е с една бобина. На капака на двигателя пише ZETEK SE. Освен това има някакъв шум, като че ли от задно ляво колело. Човекът мисли, че е лагер. Колата не върви много, но това може би е заради неравномерната работа на двигателя в момента. Не успях да добия реални впечатления колко е пъргав този мотор. Собственика ще отстрани проблемите и пак ще я пробвам тази кола, защото ми хареса като цяло. Иначе и двете коли возят много стегнато, няма тропане, ходовата част е здрава. Сега гледам нова обява на Фокус 1.6 с газов инжекцион, от собственик, мисля да го видя и него.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 02 май 2013, 23:03
от ЯЛТА
Мен ако питаш, въобще от 1.6 бензин се откажи, мога да кажа същото и за 1.6 дизел, говоря за Фокуси.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 02 май 2013, 23:41
от S_C
2.0 е твоят мотор.Иначе се влиза в една кофти серия...не стига,че купето е компромис отвсякъде, ми ако и мотора трябва да е компромис...става съвсем циганска работа.Разход-зависи как го караш.12-14 газ в града си ги яде и избягвай зимата да го караш на къси разстояния, защото ще се чудиш как може да гори над 20.Може! Като загрее, харчи нормално.Легендите за харчене на масло имат известно основание, но е свързано с начина на каране.Като се кара кротичко, не харчи масло.2.0 е с по-добра система на мазане, в сравнение с другите версии.Отделно, колите с 1.8 и 2.0 мотори обикновено са и по-високо ниво на оборудване.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 02 май 2013, 23:46
от madboy
2.0! Оборотите са си нормални. Принципно не трябва харчи масло. Поне моя- може пък да е бъгнал?
sent from my "Dynatac 8000X"
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 03 май 2013, 09:30
от Forester
S_C написа:2.0 е твоят мотор.Иначе се влиза в една кофти серия...не стига,че купето е компромис отвсякъде, ми ако и мотора трябва да е компромис...става съвсем циганска работа.
Защо купето да е компромис? Искам комби, защото е по-удобно за товарене от седан, а на хечбека багажника си е малък. Много години карах малка кола и ми писна. Мисля, че комбито е добре, гледам доста хора ги карат.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 03 май 2013, 10:00
от Doin
Основния плюс на Фокуса е именно купето - сравнително леко, много здраво, хубав интериор, добра антикорозионна защита.. така че не се притеснявай.
Комбито е семейна кола, добре си се насочил, аз съм с хечбек и ми е добър, особено за градското, а за дълъг път си имам багажник.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 03 май 2013, 12:35
от Lancer
Forester написа: Мисля, че комбито е добре, гледам доста хора ги карат.
Карат ги, по-евтини са от хечбек. Не бих карал комби, освен ако не е за работа нещо, не ме кефят ни при форд, нито при която и да е друга. Хечбек-а си е хамбар, както съм с бутилка, така мога да натоваря доста нещо, ако ми е цел, просто свалам седалките.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 03 май 2013, 18:01
от HACKO
Lancer написа:.....
Абе, и аз едно време разсъждавах така, сега обаче след 9г на комби съм на съвсем друго мнение. А комбито го купих малко по принуда, след като 6м не можех да си харесам подходящ седан (тогава друго купе не признавах), един ден стана така, че трябваше да си намеря кола същия ден.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 03 май 2013, 20:19
от kimi666
Lancer написа:Forester написа: Мисля, че комбито е добре, гледам доста хора ги карат.
Карат ги, по-евтини са от хечбек. Не бих карал комби, освен ако не е за работа нещо, не ме кефят ни при форд, нито при която и да е друга. Хечбек-а си е хамбар, както съм с бутилка, така мога да натоваря доста нещо, ако ми е цел, просто свалам седалките.
Ще ми е интересно да видя как ще натовариш например (жена си и двете си деца с прилежащите им аксесоари, количка, куфари и др.) в хечбек. Колкото до мотора 2.0 е двигателя за фокус комби. Моят е 1.8 зашото когато си търсех кола не намерих читав 2.0. Колкото за клапаните, незнам. Моите като изгорят ще споделя във форума

Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 03 май 2013, 20:24
от S_C
Комбитата имам спомен,че сме ги "нищили" и преди.Има голяма разлика от комби до комби.На истинското комби, като паднат задните седалки, отзад става равно.Кои фордови комбита са така? От където се раждат едни парадокси...хечбека да събира повече багаж от комбито.При повечето производители (не е само Форд), размерът на купето подвежда много грубо в преценката колко багаж би могъл да се натовари вътре.В Сиерата съм качвал пет европалета едно върху друго и оставаше място.Това в Мондеото по никой начин не мога да го кача...въпреки,че е по-дълго и по-високо.
При комбито двата пътника отзад не могат да бъдат равностойно заменени с товар.Докато при хечбека могат.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 03 май 2013, 20:36
от kimi666
S_C написа:Има голяма разлика от комби до комби.На истинското комби, като паднат задните седалки, отзад става равно.Кои фордови комбита са така?
При комбито двата пътника отзад не могат да бъдат равностойно заменени с товар.Докато при хечбека могат.
Е тука нещо, нищо неразбрах.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 03 май 2013, 20:44
от HACKO
На Ескорта става равно, даже съм пробвал да спа в багажника, става.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 03 май 2013, 20:45
от paci
kimi666 написа:S_C написа:Има голяма разлика от комби до комби
Е тука нещо, нищо неразбрах.
Като паднат задните облегалки не изчезват от багажното пространство за да освободят място за багаж.
Трябва да разчовъркам на началника комбито да проверя дали наистина е така
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 03 май 2013, 20:54
от kimi666
Не съм виждал комби, на което като му се свали облегалката да не става равно. И другото което е, задните седалки на фокус 1 (хечбек и комби) се свалят по един и същи начин. Оспамихме на човека темата

Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 03 май 2013, 22:08
от S_C
Нито на Мондео, нито на Фокус става равен пода при събиране на седалките.От това следват куп проблеми, особено при колите, на които е монтиран "детския" трети колан отзад.Вече събраната седалка освен наклонена, си стои около педя по-висока спрямо нивото на пода.Закопчалките на коланите имат навика да се забиват в тапицерята на подвижната част от задната седалка, ако тя стои прекалено дълго време събрана.Като цяло-супер недомислена работа и не е само при Форд така.Тези коли просто престанаха да отговарят на понятието "универсал" и си станаха класически комбита-машини за семейни пътувания, където се влачат парцали и буркани.Вече не могат да се пренасят обемни товари само с едно сваляне на седалката.
Те седалките може да се свалят по един и същ начин, но разликата е в долната част на седалката.При хечбека е подвижна, на панти.При комбито е закована за пода и не може да се мърда.
Re: Съвет за покупка на Фокус
Публикувано: 03 май 2013, 22:22
от HACKO
S_C написа:...
Те седалките може да се свалят по един и същ начин, но разликата е в долната част на седалката.При хечбека е подвижна, на панти.При комбито е закована за пода и не може да се мърда.
Точно тука грешиш, на панти е.