Съвет за покупка на Фокус
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Съвет за покупка на Фокус
Здравейте, колеги! Знам, че станаха много темите с подобни питания, но не намерих отговори на моите въпроси. Искам да си взема Фокус 1 комби. Много близък приятел на тъста кара автовоз от Италия, и аз го помолих да поръча на човека, от когото купуват колите в Италия, българин, работят с него от много години, да подбере читава кола. Ще ми я продаде без надценка, само за автовоза ще платя. Казах му, че искам двигател 1.6, най-вече заради ниския данък. Обаче като чета във форума, тоя двигател май е малко слаб за това купе, гори масло, загрява на газ. Скоро разбрах, че хората с решение от ТЕЛК плащат по-малък данък за коли до 160 к.с. и 2000 кубика , пък аз мислех, че е до 100 к.с. Аз имам ТЕЛК, 80%, живея в София, някой знае ли колко ще ми е данъка, ако взема Фокус 2000 куб.см.? Всъщност, доколкото разбрах, облекчението ще е за половината данък, защото колата ще е съпружеска собственост. Какво бихте ме посъветвали при това положение, кой двигател да избера, да се обадя на човека да променя поръчката? Живея в Кремиковци, на 18 км. от София, работя в града. До работата ми са 25 км. , отиване и връщане 50 км, значи градско около 15 км. на ден, и около 35 извънградско. Във всички случаи ще се слага газов инжекцион. Какъв разход мога да очаквам от 2000 кубика мотор на газ, и на бензин? И какво бихте могли да ми кажете за този мотор, надежден ли е, частите му по-скъпи ли са? За 1.8 четох, че на газ гори клапани и затова май не е вариант. Благодаря ви за вниманието, надявам се на някой съвет.
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус

Колега ти състезателна кола ли искаш или кола да те вози?
1,6 16v 100 коня не е, чак толкова слаб колкото го казват! Колата и купето са в добри пропорции за ежедневна употреба, затова и този двигател е най-масовия! Гори масло до 2001 година, който е след това уж този проблем е отстранен! Всичко е до това каква кола ще ти се падне! Това, което казват, че горяла масло е доста крайно! Имам такъв фокус и мога след 50 000 км да ти кажа, че му слагам оригиналното масло Формула + 5w30 и гори почти литър на 15 000км. Колата е купена на 117 000 (уж реални, ама 100% не бяха) сега е на 162 000 и освен съединител като я купих и консумативи друго сменяно нямам и правено. Караш и се радваш! Разход на бензин около 7 среден. Градско до към 9, извънграда пада до малко даже под 6 ако я караш с 90км/ч. Колата е супер по принцип, затова си купих и следващия модел сега, пак бензин ама 115 коня!
Успех!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
2.0
Разход на газ 9-10/12-14, извънградско/градско- това е много относително разбира се, променливите са толкова много, че нямат край- като почнеш от самия ГИ и настройката му, та до...
На бензин, извънградско пада до 7, като зависи как се движиш. Градско на бензин не съм го мъчил още да го му следя разхода, но няма да е под 10-11.
Ако имаш възможност, вземи си 2.0, щом си решил да слагаш ГИ. Минаваш на 20 хил. на преглед клапаните, дали са се размърдали и това е. Виж данъка как ще и другото е едно и също.
Гледай да има повече екстри.

Разход на газ 9-10/12-14, извънградско/градско- това е много относително разбира се, променливите са толкова много, че нямат край- като почнеш от самия ГИ и настройката му, та до...

На бензин, извънградско пада до 7, като зависи как се движиш. Градско на бензин не съм го мъчил още да го му следя разхода, но няма да е под 10-11.

Ако имаш възможност, вземи си 2.0, щом си решил да слагаш ГИ. Минаваш на 20 хил. на преглед клапаните, дали са се размърдали и това е. Виж данъка как ще и другото е едно и също.
Гледай да има повече екстри.


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Дали 1.6, 1.8, 2.0 няма значение, ако е с механични повдигачи то се регулират през 20 000 както е казано по горе. Ако не го правиш ще изгорят. Данъка за 2.0 ще е 190 лв като навърши 14 години ще стане 130 някъде.За 1.8 четох, че на газ гори клапани и затова май не е вариант. Благодаря ви за вниманието, надявам се на някой съвет.
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Пробвах два Фокуса, да видя как вървят, пък и ако много харесам някоя кола, направо да я взимам, че от Италия кой знае кога ще ми докара моя човек. Значи единия Фокус, който карах, е 2.0, 1999г. , на 180 000 км, с регистрация, внесен наскоро. Върви много, но има доста външни забележки. Забелязах, че в движение, като изключа от скорост и отпусна педала на газта, оборотите много бавно падат, дори се задържат на около 1200, и чак когато колата спре напълно, изведнъж падат на 800. Не знам това нормално ли е. Другия Фокус е 1.6 2002г. на 160 000 км. с регистрация, внесен преди 3 месеца. Доста запазен, няма забележки по външен вид и салон, джия изпълнение. Но вчера нещо взел да прекъсва и светнала лампата за проблем в двигателя. Пали нормално, но оборотите са малко нестабилни. Според продавача може да е свещ или бобина, каза, че този двигател е с една бобина. На капака на двигателя пише ZETEK SE. Освен това има някакъв шум, като че ли от задно ляво колело. Човекът мисли, че е лагер. Колата не върви много, но това може би е заради неравномерната работа на двигателя в момента. Не успях да добия реални впечатления колко е пъргав този мотор. Собственика ще отстрани проблемите и пак ще я пробвам тази кола, защото ми хареса като цяло. Иначе и двете коли возят много стегнато, няма тропане, ходовата част е здрава. Сега гледам нова обява на Фокус 1.6 с газов инжекцион, от собственик, мисля да го видя и него.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Мен ако питаш, въобще от 1.6 бензин се откажи, мога да кажа същото и за 1.6 дизел, говоря за Фокуси.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
2.0 е твоят мотор.Иначе се влиза в една кофти серия...не стига,че купето е компромис отвсякъде, ми ако и мотора трябва да е компромис...става съвсем циганска работа.Разход-зависи как го караш.12-14 газ в града си ги яде и избягвай зимата да го караш на къси разстояния, защото ще се чудиш как може да гори над 20.Може! Като загрее, харчи нормално.Легендите за харчене на масло имат известно основание, но е свързано с начина на каране.Като се кара кротичко, не харчи масло.2.0 е с по-добра система на мазане, в сравнение с другите версии.Отделно, колите с 1.8 и 2.0 мотори обикновено са и по-високо ниво на оборудване.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
2.0! Оборотите са си нормални. Принципно не трябва харчи масло. Поне моя- може пък да е бъгнал? 
sent from my "Dynatac 8000X"

sent from my "Dynatac 8000X"

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 09 авг 2012, 20:34
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec S 2000г. комби
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Защо купето да е компромис? Искам комби, защото е по-удобно за товарене от седан, а на хечбека багажника си е малък. Много години карах малка кола и ми писна. Мисля, че комбито е добре, гледам доста хора ги карат.S_C написа:2.0 е твоят мотор.Иначе се влиза в една кофти серия...не стига,че купето е компромис отвсякъде, ми ако и мотора трябва да е компромис...става съвсем циганска работа.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Основния плюс на Фокуса е именно купето - сравнително леко, много здраво, хубав интериор, добра антикорозионна защита.. така че не се притеснявай.
Комбито е семейна кола, добре си се насочил, аз съм с хечбек и ми е добър, особено за градското, а за дълъг път си имам багажник.
Комбито е семейна кола, добре си се насочил, аз съм с хечбек и ми е добър, особено за градското, а за дълъг път си имам багажник.
- Lancer
- потребител
- Мнения: 366
- Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
- Модел на автомобила: Ford Focus '99
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Карат ги, по-евтини са от хечбек. Не бих карал комби, освен ако не е за работа нещо, не ме кефят ни при форд, нито при която и да е друга. Хечбек-а си е хамбар, както съм с бутилка, така мога да натоваря доста нещо, ако ми е цел, просто свалам седалките.Forester написа: Мисля, че комбито е добре, гледам доста хора ги карат.
Сокол скитник
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Абе, и аз едно време разсъждавах така, сега обаче след 9г на комби съм на съвсем друго мнение. А комбито го купих малко по принуда, след като 6м не можех да си харесам подходящ седан (тогава друго купе не признавах), един ден стана така, че трябваше да си намеря кола същия ден.Lancer написа:.....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- kimi666
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Lancer написа:Карат ги, по-евтини са от хечбек. Не бих карал комби, освен ако не е за работа нещо, не ме кефят ни при форд, нито при която и да е друга. Хечбек-а си е хамбар, както съм с бутилка, така мога да натоваря доста нещо, ако ми е цел, просто свалам седалките.Forester написа: Мисля, че комбито е добре, гледам доста хора ги карат.
Ще ми е интересно да видя как ще натовариш например (жена си и двете си деца с прилежащите им аксесоари, количка, куфари и др.) в хечбек. Колкото до мотора 2.0 е двигателя за фокус комби. Моят е 1.8 зашото когато си търсех кола не намерих читав 2.0. Колкото за клапаните, незнам. Моите като изгорят ще споделя във форума

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Комбитата имам спомен,че сме ги "нищили" и преди.Има голяма разлика от комби до комби.На истинското комби, като паднат задните седалки, отзад става равно.Кои фордови комбита са така? От където се раждат едни парадокси...хечбека да събира повече багаж от комбито.При повечето производители (не е само Форд), размерът на купето подвежда много грубо в преценката колко багаж би могъл да се натовари вътре.В Сиерата съм качвал пет европалета едно върху друго и оставаше място.Това в Мондеото по никой начин не мога да го кача...въпреки,че е по-дълго и по-високо.
При комбито двата пътника отзад не могат да бъдат равностойно заменени с товар.Докато при хечбека могат.
При комбито двата пътника отзад не могат да бъдат равностойно заменени с товар.Докато при хечбека могат.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- kimi666
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Е тука нещо, нищо неразбрах.S_C написа:Има голяма разлика от комби до комби.На истинското комби, като паднат задните седалки, отзад става равно.Кои фордови комбита са така?
При комбито двата пътника отзад не могат да бъдат равностойно заменени с товар.Докато при хечбека могат.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
На Ескорта става равно, даже съм пробвал да спа в багажника, става.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Като паднат задните облегалки не изчезват от багажното пространство за да освободят място за багаж.kimi666 написа:Е тука нещо, нищо неразбрах.S_C написа:Има голяма разлика от комби до комби
Трябва да разчовъркам на началника комбито да проверя дали наистина е така
- kimi666
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Не съм виждал комби, на което като му се свали облегалката да не става равно. И другото което е, задните седалки на фокус 1 (хечбек и комби) се свалят по един и същи начин. Оспамихме на човека темата 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Нито на Мондео, нито на Фокус става равен пода при събиране на седалките.От това следват куп проблеми, особено при колите, на които е монтиран "детския" трети колан отзад.Вече събраната седалка освен наклонена, си стои около педя по-висока спрямо нивото на пода.Закопчалките на коланите имат навика да се забиват в тапицерята на подвижната част от задната седалка, ако тя стои прекалено дълго време събрана.Като цяло-супер недомислена работа и не е само при Форд така.Тези коли просто престанаха да отговарят на понятието "универсал" и си станаха класически комбита-машини за семейни пътувания, където се влачат парцали и буркани.Вече не могат да се пренасят обемни товари само с едно сваляне на седалката.
Те седалките може да се свалят по един и същ начин, но разликата е в долната част на седалката.При хечбека е подвижна, на панти.При комбито е закована за пода и не може да се мърда.
Те седалките може да се свалят по един и същ начин, но разликата е в долната част на седалката.При хечбека е подвижна, на панти.При комбито е закована за пода и не може да се мърда.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Съвет за покупка на Фокус
Точно тука грешиш, на панти е.S_C написа:...
Те седалките може да се свалят по един и същ начин, но разликата е в долната част на седалката.При хечбека е подвижна, на панти.При комбито е закована за пода и не може да се мърда.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта