Страница 1 от 1

Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 13 ное 2010, 13:57
от qwertyuio91
Здравейте колеги.ПРедварително се извинявам въпроса ми може и да е много тъп обаче все пак искам да се допитам до вас.Колата ми е форд скорпио големите американски.Вчера като карах реших да пробвам по наклон и големи завои да изгася двигателя и да пробвам дали може да се кара така и всичко беше 6 кормило идеално спирачката съвсем малко твърда,но пак кове на място та въпроса ми е има ли нещо вредно ако я пускам така по надолнище някъде за да не горя бензин?

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 13 ное 2010, 14:36
от HACKO
По-добре спукай на скорост, пак няма разход, но помощните системи работят.

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 13 ное 2010, 14:38
от diesel1.6
Имаше нещо гнило в спирачките и сервото, не знам какво точно, От рода на това да ти се повреди сервото или да се скъсат гумичките на спирачната помпа.

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 13 ное 2010, 14:39
от qwertyuio91
Ясно обаче искам да разбера дали е напълно безвредно да угася двигателя и да спускам така защото иначе има някакъв разход даже и малък а при угасен никакъв..

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 13 ное 2010, 14:42
от qwertyuio91
Не ти видях коментара затова питах дали има нещо вредно

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 13 ное 2010, 16:54
от Kamazabg
Колега, Няма нищо, което да вреди на колата при спускане с изключен двигател.
Само по-внимателно със скоростта и спирачките.
Поздрави _friends_

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 13 ное 2010, 17:13
от diesel1.6
Според мен се поврежда по-бързо сервото, ако се натискат спирачки. Съмнявам се, че е така и за хидравличната рейка.

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 13 ное 2010, 17:22
от qwertyuio91
Май има разминаване в мненията последно?? Зашото ми е много важно все пак тая ламя мойта ако мога да я карам така по надолнище бих се възползвал :D :D :D :D

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 13 ное 2010, 17:43
от Kamazabg
diesel1.6 написа:Имаше нещо гнило в спирачките и сервото, не знам какво точно, От рода на това да ти се повреди сервото или да се скъсат гумичките на спирачната помпа.
Въртене на волана НА МЯСТО на се препоръчва, иначе за каране няма проблем.
За гумичките на спирачната помпа не знам, Но ти можеш да намалиш на скорост

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 13 ное 2010, 19:30
от ЯЛТА
Никога, никога, ама НИКОГА, не си прави такива експерименти ! Първо , защото много скъпо може да ти струва / не дай боже /, рейката се поврежда, когато работи без да циркулира масло, мембраната ,на сервото, се разтяга различно в отсъствието на вакуум, и колкото и невероятно да звучи, двигателя / цилиндрите / се смазват от горивото постъпващо в тях /спускане на скорост при загасен двигател / ! Най безобидното , и много опасно, от гледна точка на безопасността, е спускането по инерция , с включен двигател . В края на краищата не можеш да излъжеш ФИЗИКАТА , И МАТЕМАТИКАТА, които оказват влияние, на процесите съпътствуващи движението, и работата на агрегатите, и двигателя ! Вкрая на краищата , набутването с горивото, е минимално, при спускане, и запален двигател , на скорост ! Послушай ме . *00143*

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 13 ное 2010, 20:18
от fordmaniac
Абсолютно опасно!
Спирачките им няма нищо, но сервото има въздух за максимум 2-3 натискания и после забрави за "коване" . За мотора: в принудителен празен ход нямаш никаква 0 консумация!!! ( колата е инжекцион) . За сервото е вредно да се движи рейката без налягане от помпа.
До Ялта : невероятно да звучи, двигателя / цилиндрите / се смазват от горивото постъпващо в тях /спускане на скорост при загасен двигател / ! Не е вярно, че горивото смазва!!!!!! Смазва маслото. При принудителен празен ход нямаш никаква 0 консумация!!! От къде ще дойде смазка от гориво. Няма по-добър разтворител за маслото от бензина, как тогава да смазва. Ами ако е на газ?! При съвременните дизели също се изключва НАЦЯЛО притока на гориво, както при бензиновия инжекцион.
При гасене и изключен мотор няма да докараш икономия. Освен опасно поведение. Една газова уредба ти е по-добър вариант от неуправляемо камикадзе на пътя. А и на скорост ползваш спирачния ефект на мотора, тоест контролираш спускането и икономисваш наклатки.

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 13 ное 2010, 23:35
от paci
От Баба Лада едно време заради сервото на спирачките съм свикнал да ми е запален двигателя.
Ако е изгасен мотора се чувствам като лапе качило се на шофьорското място, пуснало ръчната, освободило от скорост и автомобила е тръгнал по наклона.
Ама аз не мога да го контролирам :shock:
Правил съм си експерименти.
Пускал съм се по наклон със завои и със загасен двигател за да видя какъв контрол имам на автомобила.
Бившия ми Ескорт 1.3 набор 87 съм го прибирал без грам спирачки в пиков част от едния край на града до другия, защото свалих спирачната помпа и се оказа, че не е у ред, не можах да захапя грам спирачки и тръгнах да се прибирам.
Е прибрах се, ама повече такива експерименти не бих си правил, камо ли това да ми е ежедневно каране по улиците.

Казаха ти за принудителния празен ход, опитай се да се възползваш от това.
за градско :
Опитай се да си усетиш колата дали върви достатъчно добре ако ускоряваш до 2000 оборота, сменяваш предавката и на горната изтегля добре.
Гали педала :)
Не казвам да караш като пенсия, но малко по-спокойно и икономично.
Мотора ти е як ... какъвто и да е, може да се усети къде му е долната граница на прилично поведение и да се кара там.
Не допускай оборотите да са толкова ниски и да няма тяга, че да се тресе двигателя!

Извън града си караш с ограниченията и до 3000 оборота

с Фиестата:
При каталожен 9,6 градско го докарвам на 8.
При каталожен 6,1 извън града съм го докарвал на 5,3.
:)

Стигал съм до 12 градско без климатик и извън 7+ без климатик :D:
Ама тогава доста не ме слушаше главата :D:

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 15 ное 2010, 10:23
от orlinm
Като искаш да спестиш колега и да се пускаш по инерция без да гориш бензин - купи си колело или още по-добре си купи рикша!
Много е рисковано това, дето си го мислиш и сериозно повишаваш вероятността да се винтосаш някъде от тарикатлък.

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 15 ное 2010, 11:39
от urgan
И колко ще спестиш от цялото упражнение ?!

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 15 ное 2010, 15:16
от bateto_toshko
Нищо няма да спести , ще му излезе по -скъпо ,защото по този начин няма да има фарове и стопове.За първото ще го глоби някоя патрулка , а за второто някой ще го цапне отзад.Но наистина стопове , защо да има ....само да лъже хората , че има спирачки ли? :roll:.Мигачи също няма да има , но пък и той трудно ще завива без хидравлика на волана.....

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 15 ное 2010, 15:22
от diesel1.6
Ако някой се интересува - разходът на празен ход е нещо като литър на час. На фв дизел с мех помпа и директно впръскване е толкова. На колегата бензиновия мисля, че е с подобен разход.
На принудителен празен ход няма разход, както някой каза.

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 15 ное 2010, 17:06
от urgan
Извода от всичко това е че се превръщаш в камикадзе.

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 15 ное 2010, 22:32
от ива
Извинявайте,ама нещо не можах да разбера----как така на принудителен празен ход няма разход?Двигателят работи-чувам го,държи обороти - около 900,от ауспуха излиза пушек :shock: пък няма разход.Какво пуши тогава?Защото ако се каже,че разходът е минимален-колкото и да означава това-мога да го разбера.Ама да НЯМА разход си го обяснявам само както каза колегата ако е изключил двигателя.Или има и някакви други варианти?Може ли някой да обясни как става това?

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 16 ное 2010, 08:28
от fordmaniac
ива написа:Извинявайте,ама нещо не можах да разбера----как така на принудителен празен ход няма разход?Двигателят работи-чувам го,държи обороти - около 900,от ауспуха излиза пушек :shock: пък няма разход.Какво пуши тогава?Защото ако се каже,че разходът е минимален-колкото и да означава това-мога да го разбера.Ама да НЯМА разход си го обяснявам само както каза колегата ако е изключил двигателя.Или има и някакви други варианти?Може ли някой да обясни как става това?

Принудителен празен ход е режим, при който са изпълнени няколко условия: Автомобила се движи с включена предавка, с обороти над примерно 1800 и НАПЪЛНО пуснат педал на газта! При това инжекциона прекратява впъскването на гориво, като спира сигнала на дюзите. Колата се движи с 0 (нула) разход на гориво. Системата има хистерезис и сработва примерно над 1800 об. и се изключва на 1200, за да може да се възтанови впръскването на гориво преди достигане на режим на тихи обороти и мотора да не заглъхне. От '86 нататък всеки инжекцион има тази функция, а при дизелите идва по-късно с въвеждането на електроника, комадваща връскването.
Това е.

Re: Каране при yгасен двигател..?

Публикувано: 16 ное 2010, 09:14
от diesel1.6
И при дизелите има този номер, от двурежимният регулатор се командва (така му казват официално - той поддържа максималните и минималните обороти, и като минималните се повишат, той намалява горивото и обратното)
Дали е опасно да се кара по инерция е друга тема, но технически не е добре за спирачки и кормилна рейка - но не е ясно точно защо. Ако скорпиото не е в ред и на празен ход гори много заради прекъсване и неравномерни обороти, мисля, че на скорост ще е по-добре - но не да се спира на скорост, а само колкото да държи посточнни обороти. Минимални - примерно към 1300, 1500..