Страница 1 от 2

Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 30 юли 2010, 09:24
от didon80
Знаем колко е важно ускорението от място и в повечето случаи от производителя дават данни за това, но рядко се споменава какви са резултатите при доускорение. В Аутобилд обаче е традиция когато се сравняват отделни модели в един клас да се дадат данни и за еластичността. Става въпрос за доускорение в две стандартни дисциплини: 60 до 100 км/ч на 4-та предавка и от 80 до 120 км/ч на 5-та предавка. В някои случаи дават данни дори и за по две предавки на дисциплина, като изрично става въпрос за механични трансмисии, с 5 или 6 предавки. Който има от някъде заводски стойности или пък си е направил труда да замери своята кола как се представя би могъл да сподели информацията в тази тема. Това качество е много важно в ежедневието тъй като се използва всеки път когато изпреварвате или излизате от населено място и се налага бързо да увеличите скоростта!
Дайте възможно по-пълна информация за модела, който цитирате: купе, двигател, гуми, собствена маса, гориво, скоростна кутия и т.н.
Ето и един пример с новата Фиеста: 1.6 ТДЦИ Еконетик, двигател - 4 цилиндров турбо дизел, работен обем - 1560 куб.см, макс. мощност - 95 к.с./4000 об., макс. въртящ момент - 205 Нм/ 1750 об., максимална скорост - 175 км/ч, предавателна кутия - 5 степенна механична, задвижване - предно, гуми на тествания автомобил - 175/65/14, разход на гориво - градски 4.6, извънградски - 3.2, среден - 3.7 л/100 км, собствено тегло - 1132 кг, ЕЛАСТИЧНОСТ : 60 - 100 км/ч = 9.2 сек. на 4-та предавка, 80 - 120 км/ч = 14.1 сек на 5-та предавка;
Смятам че за икономичен модел с малък двигател има доста приятна еластичност.

Re: Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 30 юли 2010, 15:58
от pantata
Миналата година си направих клипче 60-120 км/ч. Рено Лагуна 2.0 16V IDE, 140 к.с./5000 об/мин, 200/4250 н*м
Така като гледам по клипчето ги направи за 15 секунди, на 5-та, пак по клипчето, но със засилката от 60, 80-120 за 10 секунди _friends_
http://vbox7.com/play:228a9e0a" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; току що го качих и не знам кога ще може да се гледа.

Re: Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 31 юли 2010, 20:33
от didon80
Много добре се представя тази Лагуна в такъв случай. Днес опитах да направя някакви измервания, но не съвсем прицизни така че данните са по-скоро ориентировъчни за сега. Двама човека в колата, първо замерване на бензин, второ на газ, трето пак на газ но с включен климатроник. Мога да кажа че съм приятно изненадан от динамиката на газ, напрактика времената с бензина бяха равни, но при включен климатрник вече се получава изоставане от порядка на 3 до 5 секунди на дисциплина. И така 60 - 100 км/ч на 4-та ги прави за около 10 секунди, а 80 - 120 км/ч на 5-та за около 20 секунди. Усеща се че тук е слабото място на атмосферния двигател, т.е. еластичността в ниските обороти на високите предавки! При 60 км/ч на 4-та и 80 км/ч на 5-та оборотите са някъде около 2250 и при кикдаун на газта в първия момент се усеща как двигателя има нужда да си поеме дълбоко въздух преди да тръгне да набира обороти и респективно да ускорява купето. Някъде след 3000 оборота вече се усеща прилив на тяга, която става все по-голяма с вдигане на оборотите, но точно тогава вече е достигната и желаната скорост. Истината е че бензина иска обороти за да му се насладиш, точно за това, когато ми се налага да изпреварвам използвам 3-та, там нещата са коренно различни..... 8)
Данните за Мондеото ми ги има в профила пък и повечето го знаете така, че няма да се повтарям отново и в този пост.

Re: Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 02 авг 2010, 02:07
от Rick
Зависи от двигателя, аз точно същото съм забелязал на Фокуса и ужасно много ме изнервя че просто няма никой на ниските обороти. Да неспоменавам колко пъти съм изпадал в критична ситуация защото съм очаквал "по-адекватна" реакция от мотора. За разлика от него Сиерата и Скорпиото са несравнимо по-добри и почти никога не ми се налага да свалям предавка за да ускорявам. Това май е също едно от "нововъведенията" на 90-те и аз лично го намирам за голям минус, но въпрос на вкус и свикване е.

Re: Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 02 авг 2010, 09:53
от pantata
Rick написа:Зависи от двигателя, аз точно същото съм забелязал на Фокуса и ужасно много ме изнервя че просто няма никой на ниските обороти. Да неспоменавам колко пъти съм изпадал в критична ситуация защото съм очаквал "по-адекватна" реакция от мотора. За разлика от него Сиерата и Скорпиото са несравнимо по-добри и почти никога не ми се налага да свалям предавка за да ускорявам. Това май е също едно от "нововъведенията" на 90-те и аз лично го намирам за голям минус, но въпрос на вкус и свикване е.
И аз имам някакви такива наблюдения, че 8 клапановите двигатели са доста по-добри в ниските обороти. При мен обаче го няма замислянето, предполагам заради директното впръскване. За драг от място мога да се похваля с добри резултати, през изминалата седмица се пуснах със Сивик 1.5, 520i (e39) и Субару аутбек 2.5i. БМВ-то дава най-голям зор, но като стигнем трета предавка и то се предава :mrgreen: _friends_

Re: Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 02 авг 2010, 18:00
от chaosdd
При малките бензинови атмосферни обороти, в ниски обороти няма никой. Няма как. Работят с много бедни смесии, специални настройи да покрият Евро 4/5 и пр.
Затова пък иде Ecoboost. Малък работе обем, но с турбо и тяга през целия оборотен диапазон...

Re: Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 03 авг 2010, 21:41
от ЯЛТА
ДРЪЖТЕ В ОБОРОТИ НАД 2000 , И НЕ СИ МЪЧЕТЕ АВТОМОБИЛИТЕ С НИСКИ ОБОРОТИ НА ВИСОКИ ПРЕДАВКИ ! ТОВА НЕ ВОДИ ДО ИКОНОМИЯ НА ГОРИВО , И ТОРМОЗИ ДВИГАТЕЛИТЕ ВИ ! Мнението ми е за градска среда , за извънградска естеството е коренно различно .На шосе е най икономично висока предавка с възможно най ниските обороти , но ако работи климатика , динамиката куца .

Re: Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 06 авг 2010, 11:26
от pantata
ЯЛТА написа:ДРЪЖТЕ В ОБОРОТИ НАД 2000 , И НЕ СИ МЪЧЕТЕ АВТОМОБИЛИТЕ С НИСКИ ОБОРОТИ НА ВИСОКИ ПРЕДАВКИ ! ТОВА НЕ ВОДИ ДО ИКОНОМИЯ НА ГОРИВО , И ТОРМОЗИ ДВИГАТЕЛИТЕ ВИ !
На 4-та с 40 км/ч с климатик, моментния ми разход е 7л/100км. Оборотите са под 1500 дори, нито се мъчи - нито гори :roll: А ти караш и дизел... не знам как става по-икономичен над 2000к :D

Re: Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 06 авг 2010, 12:15
от dydo
ЯЛТА написа:ДРЪЖТЕ В ОБОРОТИ НАД 2000 , И НЕ СИ МЪЧЕТЕ АВТОМОБИЛИТЕ С НИСКИ ОБОРОТИ НА ВИСОКИ ПРЕДАВКИ ! ТОВА НЕ ВОДИ ДО ИКОНОМИЯ НА ГОРИВО , И ТОРМОЗИ ДВИГАТЕЛИТЕ ВИ !
Не знам, ко е е вярно и при коя хипотеза гори най-малко, както и кога е най-оптималния вариант на вървене+нисък разход, но скоро четох едни листовки за изпити (на една роднина, ще взима книжка момичето) и там в началото имаше едни упътвания, от сорта на: "Да се превключва винаги на по-висока предавка около 2500 оборота (сигурно за бензин са имали предвид) и да се кара винаги на възможно най-високата предавка, при която скорост не се мъчи колата-присецване, нямане на мощност и т.н. Всъщност аз така и си карам. Само дето на Форда на 5-та скорост при равен път и с 60 км./ч. няма никакъв проблем, но на другата ми кола мъкааааааааа. Просто са й по-дълги скоростите.
И ето възниква конкретен въпрос, от примера който дадох: кога ще харчи повече, когато карам с 60 на пета предавка при 1500 оборота например или с 60 на четвърта предавка, при 2200 оборота да кажем.

Re: Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 06 авг 2010, 16:30
от chaosdd
Естествено, че на 5-та ще харчи по-малко в този случай.
Колкото по-ниски обороти, толкова по-малко интерционни загуби, загуби от триене и пр.

Модерните двигатели понасят добре и доста ниски обороти. Фиестата на жена ми (1.4 дизел от новия модел) има индикатор за превключване на предавките (зелена стрелкичка нагоре) за икономично шофиране.
В повечето случаи светва още малко под 2000 оборота. Т.е. като превключиш пада на 1400-1500. Върви си, макар и малко да се мъчи на моменти.

И Мондеото така го карам като не юркам. То по-лесно се справя с екстремно ниски обороти де, т.к. е по-голям работния обем и турбото е с променлива геометрия.

Re: Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 06 авг 2010, 18:44
от paci
chaosdd написа: ...
Когато съм сам най-много +1 с мен си карам до 2000 оборота в града и сменявм.
С времето и опита се усещаш къде евентуално ще се мъчи и си продължаваш на същата предавка или връщаш на по-ниска ако се налага.
Успявам да сваля градското на 7,5, но не това е темата!

Re: Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 06 авг 2010, 18:52
от didon80
Конкретно по темата, мога да добавя нови данни от днес: на газ без климатик(само за пробите) двама човека в колата и малко багаж. 60-100 км/ч на 4-та около 10 секунди, а 80-120 км/ч на 5-та около 16 секунди. По нататък като захладнее ще направя нови засичания сам в колата и без багаж и на двете горива за сравнение и ще дам данни. Сигурен съм че може и по-добре да се представи, но сега и жегите много събарят силата на двигателите......
Хайде и колегите с Мондео 2 да се включат в темата...... :)

Re: Информация за еластичност при доускорение

Публикувано: 12 авг 2010, 10:10
от didoya
Утре и аз ще засека с фокусчето на извънградско как са времената.

Наблюденията ми са, че моторчето дърпа доста добре и е пъргаво от относително ниски обороти като е без клима и , че става доста тромаво при пусната клима и горещо време навън.

Ще постна данните като засека:)

Ford Kuga 2.5T

Публикувано: 14 авг 2010, 14:15
от didon80
Ето и възможностите на Куга в топ изпълнението с 2.5 литровия 5 цилиндров турбо бензинов мотор с 5 степенна автоматична трансмисия. Характеристиките са: максимална мощност 200 к.с. при 6000 об/мин., максимален въртящ момент 320 Нм при 1600 об/мин., максимална скорост 208 км/ч при 5835 об/мин., тегло 1668 кг, среден разход 10.3 л/100км, гуми 235/50/18;
Ускорение: 0 - 100 км/ч = 8.9 сек, 0 - 130 км/ч = 14.4 сек, 0 - 160 км/ч = 23.4 сек, ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 5.0 сек, 80 - 120 км/ч = 6.2 сек. Трябва да се отбележи, че благодарение на автоматика двигателя е доста еластичен при кикдаун на газта, тъй като веднага сваля от 5-та на 3-та предавка, където се вижда на какво е способен автомобила.

Ford Focus 1.6 16v

Публикувано: 15 авг 2010, 12:26
от didon80
Хечбек с 5 врати, двигател: работен обем 1596 куб.см., максимална мощност 100 к.с. при 6000 об/мин., максимален въртящ момент 150 Нм при 4000 об/мин., максимална скорост 180 км/ч, скоростна кутия: 5 степенна механична, гуми 195/65/15, джанти 6х15, тегло 1248 кг, разход: в града 8.7, навън 5.5, средно 6.7 л А95/100 км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 3.8 сек., 0 - 100 км/ч = 11.9 сек., 0 - 130 км/ч = 20.2 сек.,
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 10.2 сек.( 4-та), 80 - 120 км/ч = 15.3 сек.(5-та).

Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCI

Публикувано: 22 авг 2010, 13:47
от didon80
Мондео 4: работен обем на двигателя 1997 куб.см., максимална мощност 140 к.с. при 4000 об/мин., максимален въртящ момент 320 Нм при 1750 об/мин., максимална скорост 205 км/ч, скоростна кутия: 6 степенна механична, гуми 235/45/17, джанти 7.5 х 17, тегло: 1706 кг, разход: в града 7.5, навън 4.8, средно 5.8 л дизел/100км, ускорение: 0 - 50 км/ч = 3.5 сек., 0 - 100 км/ч = 10.3 сек., 0 - 130 км/ч = 17.3 сек.
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 7.2 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 13.0 сек.(6-та).

Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium

Публикувано: 23 авг 2010, 19:02
от didon80
Работен обем на двигателя 1997 куб.см., максимална мощност 163к.с. при 3750 об./мин., максимален въртящ момент 340Нм при 2000 об./мин., максимална скорост 205 км/ч, скоростна кутия: 6 степенна механична, гуми 225/50/17, джанти 7х17, тегло 1748 кг, разход: в града 7.2, навън 4.9, средно 5.7 л дизел/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 3.4 сек., 0 - 100 км/ч = 9.4 сек., 0 - 130 км/ч = 14.1 сек.
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 6.9 сек.(4та), 80 - 120 км/ч = 11.8 сек.(6та)

Ford KA 1.2

Публикувано: 24 авг 2010, 18:06
от didon80
Работен обем на двигателя: 1242 куб.см., максимална мощност 69 к.с. при 5500 об./мин., максимален въртящ момент 102 Нм при 3000 об./мин., максимална скорост 159 км/ч, тегло 1006 кг, разход: средно 5.8 л/100 А95. Ускорение: 0 - 100 км/ч = 13.2 сек.
ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 14.1 сек.(4та), 80 - 120 км/ч = 23.5 сек.(5та).

Ford Fiesta 1.25 Trend

Публикувано: 25 авг 2010, 07:39
от didon80
Време е отново за Фиеста :) , този път с бензинова моторизация. Хечбек с 5 врати. Работен обем на двигателя 1242 куб.см., максимална мощност 82 к.с. при 5800 об./мин., максимален въртящ момент 114 Нм при 4200 об./мин., максимална скорост 168 км/ч, скоростна кутия: 5 степенна механична, гуми 195/50/15, джанти 6х15, тегло 1096 кг, разход: в града 7.5, навън 4.6, средно 5.7 л А95/100 км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 4.0 сек., 0 - 100 км/ч = 12.8 сек., 0 - 130 км/ч = 23.4 сек. ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 13.4 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 23.8 сек.(5-та).

Ford Kuga 2.0 TDCI 4x4

Публикувано: 26 авг 2010, 19:18
от didon80
Сега Куга идва с двойно задвижване и дизелов мотор. Работен обем на двигателя 1997 куб.см., максимална мощност 136 к.с. при 4000 об./мин., максимален въртящ момент 320 Нм при 2000 об./мин., максимална скорост 180 км/ч, скоростна кутия 6 степенна механична, гуми 235/45/19, джанти 8 х 19, тегло 1682 кг, разход: в града 8.1, навън 5.4, средно 6.4 л дизел/100км. Ускорение: 0 - 50 км/ч = 3.1 сек., 0 - 100 км/ч = 10.8 сек., 0 - 130 км/ч = 18.8 сек. ЕЛАСТИЧНОСТ: 60 - 100 км/ч = 7.6 сек.(4-та), 80 - 120 км/ч = 14.5 сек.(6-та).