Страница 1 от 1
Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 04 яну 2010, 22:04
от atanaspetk0v
Парното работи много слабо казвайте какво да правим
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 05 яну 2010, 10:05
от paci
atanaspetk0v написа:Парното работи много слабо казвайте какво да правим
Я уточни кое наричаш парно.
Доста умници наричат
парно вентилатора на купето и се чудиш за кое да им даваш акъл, къде и какво да ровят.
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 05 яну 2010, 11:02
от Doin
Все пак караш Форд и то дизел, не очаквай през първите 1-2...100 километра в купето да стане баня. От всичките дизелови фордове които съм карал досега не мога да се похваля, че парното им е .... добро. Включително на Фокуса от който очаквах повече, се наложи прибирайки се по магистралата онзи ден да включвам и вентилатора на 2-ра степен за да се усеща топлото в купето. На Ескорта 1.8 Д комби баща ми слагаше един картон пред радиатора та до някаква степен да загрява по-бързо и определено имаше ефект, но не мисля че това трябва да е решението. Затова сега в тез студове си карам с шапка и ръкавици.
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 07 яну 2010, 22:53
от gojyto
Аз съм с Ескорт 1.8 TDI.По4ти нямах парно като го купих.Оказа се запу6ено радиатор4е.Запали го и го остави малко да поработи и пипни марку4ите които влизат кам радиатор4ето в купето.Ако и двата са топли зна4и не е от марку4ите.Ако само единия е топъл или радиатор4ето е запу6ено или някой марку4.Но най вероятно е радиатор4ето.Вади6 двата марку4а и с един друг марку4 от 4е6мата към казан4ето директно.Продухва6 го хубаво в двете посоки и си готов.Ве4е има6 парно.Работата изисква канал и 4е6ма става за 20 мин

Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 16 фев 2010, 20:40
от Invader
gojyto написа:Аз съм с Ескорт 1.8 TDI.По4ти нямах парно като го купих.Оказа се запу6ено радиатор4е.Запали го и го остави малко да поработи и пипни марку4ите които влизат кам радиатор4ето в купето.Ако и двата са топли зна4и не е от марку4ите.Ако само единия е топъл или радиатор4ето е запу6ено или някой марку4.Но най вероятно е радиатор4ето.Вади6 двата марку4а и с един друг марку4 от 4е6мата към казан4ето директно.Продухва6 го хубаво в двете посоки и си готов.Ве4е има6 парно.Работата изисква канал и 4е6ма става за 20 мин

Колега, и аз съм с (предполагам) същият проблем като твоя. Духа топло (и то слабо) само на 1-ва степен и трудно обдухва прозореца. Искам да те попитам датчика за температурата какво ти отчитеше преди да промиеш маркучите? Защото при мен, колкото и дълго да шофирам, стрелката не може да достигне "N". Ако и двата маркуча са топли къде според вас трябва да търся проблема?
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 16 фев 2010, 21:24
от The seven
Invader написа:Колега, и аз съм с (предполагам) същият проблем като твоя. Духа топло (и то слабо) само на 1-ва степен и трудно обдухва прозореца. Искам да те попитам датчика за температурата какво ти отчитеше преди да промиеш маркучите? Защото при мен, колкото и дълго да шофирам, стрелката не може да достигне "N". Ако и двата маркуча са топли къде според вас трябва да търся проблема?
Отворен термостат
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 16 фев 2010, 22:24
от Invader
The seven написа:Отворен термостат
Сменен е преди около 2000 км. Като че ли отчитането се оправи за малко след смяната, но после пак се прецака.
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 17 фев 2010, 19:09
от The seven
Пробата за отворен термостат е следната. Палиш от студен двигател и пипаш маркуча след него дали ще почне да затопля скоро или ще мине време докато се затопли. Почти съм сигурен че ще почне да се затопля веднага. Това ще рече че термостата остава незатворен.
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 17 фев 2010, 20:38
от Invader
The seven написа:Пробата за отворен термостат е следната. Палиш от студен двигател и пипаш маркуча след него дали ще почне да затопля скоро или ще мине време докато се затопли. Почти съм сигурен че ще почне да се затопля веднага. Това ще рече че термостата остава незатворен.
Маркуча започва да се стопля след 5-6 минути. Интересното е, че като тръгна сутринта през първите няколко километра стрелката на температурния датчик почти стига до "N", след което пада почти до бялото поле

Колкото по-дълго карам, толкова повече стрелката слиза надолу. Като се движа по инерция вентилатора почти спира да духа топло. Чак евентуално в събота/неделя ще имам време да го отворя и затопля в някоя тенджера.
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 21 фев 2010, 02:08
от Invader
Днес си поиграх малко с термостата. Тестът с тенджерата показа, че работи. Отвори си и си затвори без проблем. Като обезвъздушавах системата в двигателя, маркучите и антифриза видимо загряха, а индикатора за температура мръдна, но не стигна дори до "N". Перката на радиатора въобще не се включи! Работи така 10 мин. и я загасих, че ме хвана страх да не прегрея двигателя. Колеги дайте ми идеи къде може да е проблема

А се сещам само за датчиците. Като ги поразгледах има един на термостата (предполагам е температурния) и един на горния съединяващ маркуч към радиатора (предполагам са за перката). Моля, ако греша да ме поправите. Ако дам на късо при куплонгите към датчиците (за проверка на уредите) трябва ли двигателя да работи или е достатъчен само контакт? И има ли вероятност с даването на късо да ми изпатка някой предпазител или уред? Предварително благодаря

Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 21 фев 2010, 11:10
от HACKO
Invader написа:Днес си поиграх малко с термостата. Тестът с тенджерата показа, че работи. Отвори си и си затвори без проблем. ......
На колко градуса отвори?
Няма опасност като шунтираш датчиците, но трябва да е поне на контакт, може и запален.
Какво се опитваш да докажеш, оставил си дизел 10мин. на обороти през зимата, и очакваш да се включи вентилатора, няма начин даже и лятото?
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 21 фев 2010, 15:18
от Invader
HACKO написа:Invader написа:Днес си поиграх малко с термостата. Тестът с тенджерата показа, че работи. Отвори си и си затвори без проблем. ......
На колко градуса отвори?
Няма опасност като шунтираш датчиците, но трябва да е поне на контакт, може и запален.
Какво се опитваш да докажеш, оставил си дизел 10мин. на обороти през зимата, и очакваш да се включи вентилатора, няма начин даже и лятото?
Наско, благодаря че пак бързо се отзова

Не съобразих да примеря къде отвори, тък като исках само да проверя дали отваря и затваря, но беше малко преди да заври водата.
Преди малко дадох на късо куплонга на вентилатора при запален двигател, но перката не завътря. Замерих съпротивлението с мултицета на 200 ома, но ми показа 1-ца, т.е май е заминал. А аз се чудих защо вече година и малко не съм чувал да се включва. Дано намеря време през седмицата за ел. сервиз.
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 21 фев 2010, 15:36
от HACKO
Щото може да отваря на 50градуса и да затваря на 30 и пак работи правилно, но колата няма да загрява, теста се прави задължително с термометър във водата.
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 22 фев 2010, 21:12
от bateto_toshko
Invader написа:
....
Преди малко дадох на късо куплонга на вентилатора при запален двигател, но перката не завътря. Замерих съпротивлението с мултицета на 200 ома, но ми показа 1-ца, т.е май е заминал. А аз се чудих защо вече година и малко не съм чувал да се включва. Дано намеря време през седмицата за ел. сервиз.
Ако е повече от 200 ома?Пробвай на няколко други обхвата , примерно 1-2 килоома.Нямам идея какво съпротивление трябва да покаже , но тва не е малко вентилаторче за компютър

.Отделно дори и на всички обхвати да даде 1-ца , може да не е изгорял , а просто да имаш прекъсната или лоша връзка.Пристържи буксата с макетно ножче и пръсни с електротехнически спрей за по сигурно.И без това си решил да го вадиш може да го огледаш на светло , но гледай да няма кибици отстрани , щото така никаква няма да я свършиш

Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 24 фев 2010, 16:49
от Invader
bateto_toshko написа:Invader написа:
....
Преди малко дадох на късо куплонга на вентилатора при запален двигател, но перката не завътря. Замерих съпротивлението с мултицета на 200 ома, но ми показа 1-ца, т.е май е заминал. А аз се чудих защо вече година и малко не съм чувал да се включва. Дано намеря време през седмицата за ел. сервиз.
Ако е повече от 200 ома?Пробвай на няколко други обхвата , примерно 1-2 килоома.Нямам идея какво съпротивление трябва да покаже , но тва не е малко вентилаторче за компютър

.Отделно дори и на всички обхвати да даде 1-ца , може да не е изгорял , а просто да имаш прекъсната или лоша връзка.Пристържи буксата с макетно ножче и пръсни с електротехнически спрей за по сигурно.И без това си решил да го вадиш може да го огледаш на светло , но гледай да няма кибици отстрани , щото така никаква няма да я свършиш

Не е по темата, но днес с монтьора на фирмата, в която работя направихме една подробн диагностика на всички кабелчета и връзки по охладителната система. Резултатът е, че венилатора на радиатора ми е заминал, а всички датчици, релета и уреди са наред.
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 09 мар 2010, 15:14
от escort82
Може да е запекъл втулки, виж дали се върти на ръка перкта. И после му пусни директо от акумулатора 12в да си сигурен, че аман от майстори :Д
Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 09 мар 2010, 15:55
от Invader
escort82 написа:Може да е запекъл втулки, виж дали се върти на ръка перкта. И после му пусни директо от акумулатора 12в да си сигурен, че аман от майстори :Д
Не беше по темата, та за това не писах какво съм направил. Завчера си взех само перката с моторчето (без дифузьора) - 2-ра употреба. Струваше ми 60 лв. от една морга в Пловдив. Монтирах си я и засега няма проблем. Иначе старата се върти на ръка, но малко трудно и яко скърца. Като гледам беше капсулована и не ми се отваряше да я погледна. Благодаря все пак

Re: Проблем с парното Ford escort 1.8 d
Публикувано: 15 апр 2010, 09:58
от ktborisov
Аз на сиерата също нямах парно докато в един студ с огромната помощ на колегата Venom4o, не свалихме радиаторчето. Беше почти тотал запушено. След почистването на въпросното радиаторче сега има доста прилично парно.