Страница 1 от 1
Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 23 авг 2009, 00:51
от Bavarian
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 23 авг 2009, 02:05
от S_C
Някой да извади графиката с въртящия момент на тоя мотор...Това ти е ориентира за скоростите.Като подминеш максималния въртящ момент,сменяш следващата предавка.Ако я държиш много под него осезаемо нямаш мощност,над него си в преразход на гориво без особена полза-гори повече,от колкото върви.
За студения мотор-идват студените месеци...на празен ход минута две,после потегляш и с обороти под средните,бавно,докато загрее.Мотора загрява по-бързо когато е натоварен,от колкото когато стои на празен ход.Просто трябва да върши работа на ниски обороти.
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 28 авг 2009, 15:48
от fiestazetec
За оборотите не съм много компетентен, доста километри на мойта Фиеста съм минал, различно я карам, то си е до усета...Щом си и нов шофьор, ще се научиш и свикнеш. То се усеща след време...Къс старт, дълъг старт- с повечко на първа, то си е до усет, някои хора след 10-15 и повече дори години просто им лиспва това..
За студена кола е малко на кантар да се каже, но примерно, сутрин като тръгнеш, първите 3-4 км са "студени" да ги наречеме така, след това колата достига до работния си цикъл...Общо взето може да провериш сам на място, по оборотомера, примерно мойта сутрин сега в топло време, почва от 1150-1200 оборота (стрелката е над 1000RPM), зимата почва и над 1500, като загрее и влезе в така да го наречем добър цикъл стига- 800-900RMP. А показателя за водата си е друго, той показва също дали колата е загряла или не, но е по-скоро като сигнализация ако двигателя ти прегрее примерно...или ако не ти работи датчика, няма да покаже нищо...
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 30 авг 2009, 15:50
от bateto_toshko
макс.въртящ момент идва при 4 000 оборота на версията с 1,4 мотор , мисля че и при 1,25 е така.Аз специално не си позволявам да я карам на толкова високи обороти.В града си включвам предавките на около 2500 оборота , като е студена на 2000.Ако ми трябва ускорение при изпреварване извън града връщам предавка и готово
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 30 авг 2009, 18:27
от Bavarian
Аха,то и аз така спокойно си я карам ама това че някой път при изпреварване е отишла към 5000 оборота за няколко секунди предполагам не пречи.И какво ще стане ако я натисна до 6000 оборота например

предполагам прекъсвача ще отнеме газта.Мойта е до 7000.
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 30 авг 2009, 19:23
от samsung_bg
Силата на този двигател е над 3500оборота
Разбира се не е речено да го изцеждаш, аз например си го коткам до 2500-3000

, но ако искаш наистина да го усетиш не е проблем на 4-5000об.

Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 30 авг 2009, 23:24
от georgiyog
samsung_bg написа:Силата на този двигател е над 3500оборота
Разбира се не е речено да го изцеждаш, аз например си го коткам до 2500-3000

, но ако искаш наистина да го усетиш не е проблем на 4-5000об.

ас мисля че тези мотори всякаш сами си го казват!малко по нежни са искат гаста да се гали не че и пречи ако отиде до 4,5хил обороти ас моята сам я вкарвал на 6,500 на трета!но специално тези мотори са еко чисти!
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 31 авг 2009, 08:53
от Nikola Iordanov
Коголега ако искаш да се научиш да си добър шофйор съветвам те оборотомера да забравиш че го има във колата .Научи се да слушаш двигателя по звука от него ще знаеш дали се товари и трябва да превключиш на по малка скорост или ако е с по високи обороти да превключиш на по голяма предавка .Просто трябва да караш така че двигатела да мърка кото коте газта да я галиш като гаджето си, и да върви леко без да се товари двигатела без да ръмжи от голями обороти.Научиш ли се така да караш и разхода ще ти е малък и колата здрава . И не забравяй пред теб зад теб и насреща ти се движат също хора с автомобили и те грешат по някога учи се от грешките им но се старай да не ги повтаряш защото понякога са фатални .Пожелавам ти успех във само обучението.

Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 31 авг 2009, 09:53
от nikolovvd
Има много съвети, които могат да ти са от полза, но едва ли ще имаш търпение да ги четеш всички.
Относно паленето и тръгването правилото е след като запалиш да погледнеш в огледалата дали са чисти. Ако задното стъкло е мръсно да го почистиш, както и предното. Това отнема 1-2 минути. След това потегляш на първа и за 500-600 м ще си вдигнал стрелката на температурата. В следващите 1-2 км колата ще загрее нормално. ОБАЧЕ идва зимата и ще трябва да имаш едно на ум. При много студено време има още едно правило. Преди за запалиш включи фаровете за 5-10 секунди, за да възбудиш акумулатора (това предизвиква загряване на електролита) и така да получиш по-голям ток при паленето. Това ще ти помогне да запалиш от първия път. Нещо много важно при студено време и температура -10, -15 или -20 градуса.
Превключването на скорости не става при определени обороти, а при определени условия. Ако караш в В.Търново или Смолян това ще става при 3000-4000 оборота, ако си от Ст.Загора или Пловдив при 1500-2000 оборота. Това го "казва" самия автомобил, но е добре да не чуваш двигателя. Започне ли да ръмжи, то е време да минеш на по-висока предавка, ако си на равен път. За баири това го правиш, когато усетиш, че колата върви по-леко.
Ако караш активно, то до 4-5 месеца ще свикнеш и няма да ти прави впечетление.
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 31 авг 2009, 22:01
от georgiyog
nikolovvd написа:Има много съвети, които могат да ти са от полза, но едва ли ще имаш търпение да ги четеш всички.
Относно паленето и тръгването правилото е след като запалиш да погледнеш в огледалата дали са чисти. Ако задното стъкло е мръсно да го почистиш, както и предното. Това отнема 1-2 минути. След това потегляш на първа и за 500-600 м ще си вдигнал стрелката на температурата. В следващите 1-2 км колата ще загрее нормално. ОБАЧЕ идва зимата и ще трябва да имаш едно на ум. При много студено време има още едно правило. Преди за запалиш включи фаровете за 5-10 секунди, за да възбудиш акумулатора (това предизвиква загряване на електролита) и така да получиш по-голям ток при паленето. Това ще ти помогне да запалиш от първия път. Нещо много важно при студено време и температура -10, -15 или -20 градуса.
Превключването на скорости не става при определени обороти, а при определени условия. Ако караш в В.Търново или Смолян това ще става при 3000-4000 оборота, ако си от Ст.Загора или Пловдив при 1500-2000 оборота. Това го "казва" самия автомобил, но е добре да не чуваш двигателя. Започне ли да ръмжи, то е време да минеш на по-висока предавка, ако си на равен път. За баири това го правиш, когато усетиш, че колата върви по-леко.
Ако караш активно, то до 4-5 месеца ще свикнеш и няма да ти прави впечетление.
браво колега ставаш за инструктор браво

Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 01 сеп 2009, 20:16
от bateto_toshko
Bavarian написа:Аха,то и аз така спокойно си я карам ама това че някой път при изпреварване е отишла към 5000 оборота за няколко секунди предполагам не пречи.И какво ще стане ако я натисна до 6000 оборота например

предполагам прекъсвача ще отнеме газта.Мойта е до 7000.
по добре не пробвай

, все пак са стари коли да не се самозабравяме.Иначе на място ако е загряла може да я продухаш със помпене на педала за няколко секунди до като стигне 5-6 хил.оборота , но само за 2-3 секунди не повече
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 01 сеп 2009, 22:49
от Bavarian
Аха и аз така мисля.Благодаря за съветите.

Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 04 сеп 2009, 10:19
от crank1968
Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 04 сеп 2009, 11:37
от stoy@n
bateto_toshko написа:......Иначе на място ако е загряла може да я продухаш със помпене на педала за няколко секунди до като стигне 5-6 хил.оборота , но само за 2-3 секунди не повече
Иии... що се прави това "продухване" на 5-6 хил.оборота??? Да образуваме нерви на съседите.....
Аз бих я "изкашлял"на някой баир на същите обороти

Re: Нов шофьор с въпроси :)
Публикувано: 04 сеп 2009, 19:38
от bateto_toshko
stoy@n написа:bateto_toshko написа:......Иначе на място ако е загряла може да я продухаш със помпене на педала за няколко секунди до като стигне 5-6 хил.оборота , но само за 2-3 секунди не повече
Иии... що се прави това "продухване" на 5-6 хил.оборота??? Да образуваме нерви на съседите.....
Аз бих я "изкашлял"на някой баир на същите обороти


, е то това да не е жигулка.Тези двигатели по принцип са много тихи , дори и на високи обороти не се чува далеч........освен ако не е пукнато гърнето
