Катализатор - дали е за махане?
Публикувано: 24 юни 2009, 15:18
Изчетох доста от темите за катализатора, но така и не попаднах на някоя по обощена - нещо от сорта на "Кога да си махаме катализатора" или нещо подобно.
Аз имам една Фиеста 1.3 Endura-E (J4C) с верига, която се кара от дъжд на вятър, но ми прави впечатление, че нещо не ускорява както трябва. Ускорява добре до 50-70 км/час и после мисля, че се мъчи. Фиестичката гори масло (сигурно над 1л/1000км) и бог знае на колко километра е. Внос е от Италия и на километража пише 49000км, но според сервизната книжка е на 149000км - поне пресмятайки по изминатите километри (първите 5 години е посещавала редовно сервиз - после италианска работа
D:D ). Не мисля, да я ремонтирам - жена ми я кара малко (по 1000-2000 км за година). Затова предпочитам да доливам 1 литър и после смяна и пак така. Двигателчето е шумно, но по-добре клапаните да са охлабени малко отколкото натегнати - и това не ми пречи. Единственото, което ме дразни е, че гори в градски условия колкото БМВ Х5
D:D по 11-12л/100км. Извън града гори 5.5-6.5л/100 (засичал съм я без включен климатик). Но нещо ми се върти из главата, че катализатора е започнал да се запушва и затова гори много, а и мирише на ацетон в гаража като подуша ауспуха и двигателя работи. Досега съм преминал през всички болежки на Форд - държене на високи обороти, забиване на муцуна, прегоряла клема на вентилатора на парното и т.н. Всичко оправих сам, защото за проблемите с оборотите и забиването на муцуната според майсторите трябваше да сменя половината сензори докато "улучим" повредения - идиотска история. Първо почистих МАФ, забиването на муцуната се оправи, но задържането на оборотите остана. С един мултицет проверих показанията на повечето сензори - температурни, потенциометри, ламбда сондата и т.н. Единствено ТПС не беше в нормата - смених го с чисто нов и количката се оправи. В момента свещите са керемидено-кафеникави абе като по учебник работи двигателчето, но гори в града. Кабелите за свещите нямат утечки - не прекъсва, не прехвръкват искри.
Затова си мисля за катализатора. Някакви идеи?
Аз имам една Фиеста 1.3 Endura-E (J4C) с верига, която се кара от дъжд на вятър, но ми прави впечатление, че нещо не ускорява както трябва. Ускорява добре до 50-70 км/час и после мисля, че се мъчи. Фиестичката гори масло (сигурно над 1л/1000км) и бог знае на колко километра е. Внос е от Италия и на километража пише 49000км, но според сервизната книжка е на 149000км - поне пресмятайки по изминатите километри (първите 5 години е посещавала редовно сервиз - после италианска работа


Затова си мисля за катализатора. Някакви идеи?