Страница 1 от 1
клапан свободен ход
Публикувано: 25 май 2008, 17:53
от se7en
имам следния проблем с колата -форд ка .При превключване на скоростите се форсира ,същото прави и когато е на свободна .Майсторите казват че трябва да сменя клапан за свободен ход ако някой е имал такъв проблем ще се радвам да сподели с мен .Частта е около 300 лв. и не ми се иска да се окаже че проблема не е от нея.
Re: клапан свободен ход
Публикувано: 25 май 2008, 19:06
от pepy1
теми като твоята има няколко във форума,верно че не са за форд ка ,но при него не е много по различно от фиеста ,ескорт или мондео
има даже и снимков материал
това е една от всичките теми
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... %B4#p37475" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: клапан свободен ход
Публикувано: 27 май 2008, 14:55
от tankovbg
Че защо пък само този прословут клапан да е виновен ? Обикновено при блокаж (замърсяване) на този клапан влияе само на празния ход на двигателя, става неустойчив, гасне, задачата на този клапан е когато дроселовата клапа се затвори, да отвори друг "байпасен" канал за въздуха с цел оптимална горивовъздушна смес. Ако този клапан блокира отворен няма как колата да се форсира като при теб защото горивовъздушната смес става бедна.
Мисля по скоро да провериш и почистишследното
MAF, MAP каквото там имаш
Датчика за положението на дроселовата клапа
Датчика за скорост монтиран на скоростната кутия. Задачата на този датчик е да вдигне оборотите до 1100-1200 когато се движим на свободна предавка (по инерция), целта е да обезпечи нормална работа на хидравликата, сервоусилвателя на спирачки. Ако обаче сме на скорост и отпуснем газта следва да се спре притока на гориво, датчика работи съвместно с другите.
Датчика за температура на охлаждащата течност - например на Зетек има 2 датчика единия дава напрежение на стрелката на таблото, другия е скачен с компа - ако този дефектира компа си "мисли" че колата е студена и да форсира. Отделно има един датчик до термостата, който включва перката.
Ламбда сондата също не е за пренебрегване.
Без диагностика, ей така "майстора казал" е ала бала ще ти сменят наред докато улучат.
А диагностиката не е кой знае колко скъпа.
Re: клапан свободен ход
Публикувано: 27 май 2008, 15:56
от debug
Точно този клапан когато остане отворен може да "форсира" колата. Лично изпробвано е от мен - 5500 оборота стигаше.
Обикновено при блокаж (замърсяване) на този клапан влияе само на празния ход на двигателя, става неустойчив, гасне,
- да, когато е блокирал затворен
Ако този клапан блокира отворен няма как колата да се форсира като при теб защото горивовъздушната смес става бедна.
- Има как - повече въздух през MAF-а

компютърът коригира сместа (ТПС е второстепенен след МАФ). Клапанът е байпасен на дроселната калапа - да, но не смуче отвън - пак си взима от тръбата към филтъра.
Тия неща важат за Зетеците, не знам Ка-то с какъв мАтор е...
Re: клапан свободен ход
Публикувано: 29 май 2008, 14:08
от se7en
мотора на колата е 1.3.Вчера ходих на диагностика и ми казаха че били изчистили грешките и затегнали клапаните , днес карах и отново имам проблем .Не се форсира толкова много ,но пак е така.Проблема възниква повече при смяна на предавките възходящо на свободна не се форсира