Може ли дизел да се задави.
- VPP
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 08 ное 2006, 07:43
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI
- Местоположение: Gabrovo
- Status: Извън линия
Може ли дизел да се задави.
Досега бях на бензин и не съм толкова запознат с дизелите. Питането ми е може ли при запалването дизел да се задави ако подадеш газ. Сутрин не иска да пали когато стане под -5 градуса. В първия момент дава вид че ще запали и после само върти. Ако някой е вещ в тазо област да ми каже какво става. Благодаря.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
първо виж дали имаш нафта
ако е глътнала въздух (празен резервоар) - бутона на помпичката (в/у горивния филтър) ще е омекнал - след няколко натискания (помпене) - ще се втвърди (ако нямаш гориво ще омекне пак !)
преди няколко дена бях паркирал колата с 2-те десни гуми на тротоара (1-2 дни) - като я запалих работи 20-30сек и угасна ... докато не долях 2-3 литра нафта. ... Преди когато стрелката е в червеното - имах нафта поне за 100км - ама спед като свалих таблото (за изгоряла крушка) - вече червеното == празен резервоар !
при мен се е случвало 2/3 пъти (на едни и същи места!) да почне да прекъсва при качване/слизане на баир или след остър завой ... когато резервоара се лашка и има 2-3 литра на дъното!
Вече съм решил - никога да не я оставям с по-малко от 1/4 !
свещите подпомагат паленето, но не може да са причина да откаже да пали съвсем!
ако е глътнала въздух (празен резервоар) - бутона на помпичката (в/у горивния филтър) ще е омекнал - след няколко натискания (помпене) - ще се втвърди (ако нямаш гориво ще омекне пак !)
преди няколко дена бях паркирал колата с 2-те десни гуми на тротоара (1-2 дни) - като я запалих работи 20-30сек и угасна ... докато не долях 2-3 литра нафта. ... Преди когато стрелката е в червеното - имах нафта поне за 100км - ама спед като свалих таблото (за изгоряла крушка) - вече червеното == празен резервоар !
при мен се е случвало 2/3 пъти (на едни и същи места!) да почне да прекъсва при качване/слизане на баир или след остър завой ... когато резервоара се лашка и има 2-3 литра на дъното!
Вече съм решил - никога да не я оставям с по-малко от 1/4 !
свещите подпомагат паленето, но не може да са причина да откаже да пали съвсем!
- svir4o
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 17 юни 2006, 23:35
- Модел на автомобила: MONDEO mk3 2,5 v6 със сърце от София
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
отговор
може да имаш дюзи за почистване.при мен проблема беше следният..като стане студено само припалва а като напомпя 2.3 пъти пали и всичко е наред до другата сутрин.отидох на майстор почисти ми дюзите.нова центровка и вече нямам проблема.каза че е много важно акумулатора да е за дизел т.е голям....ако твоят е 55амп смени го при първа възможност ....хайде успехи ....и много поздрави на габровци....може и на БОЖКО дето монтира аларми до МОТО ПФОЕ.от миро 

- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Дизел не може да се задави.
За първоначален старт подгряващите свещи са много важни! Виждам, че си ги проверил. Виж да не е запушен или да нямаш водица в горивния филтър и от там да идат въртелите. Източи съдържанието на горивния филтър (и не го връщай в резервоара) или направо го смени ако не си го сменял скоро. Съветите на svir4o също трябва да вземеш под внимание в случай, че горното не помага
За първоначален старт подгряващите свещи са много важни! Виждам, че си ги проверил. Виж да не е запушен или да нямаш водица в горивния филтър и от там да идат въртелите. Източи съдържанието на горивния филтър (и не го връщай в резервоара) или направо го смени ако не си го сменял скоро. Съветите на svir4o също трябва да вземеш под внимание в случай, че горното не помага

- VPP
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 08 ное 2006, 07:43
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI
- Местоположение: Gabrovo
- Status: Извън линия
Понеже скоро взех колата и смених всичко както се полага. ремък, филтри и масло, свещите проверих имаше една изгоряла смених я, акомулатора е 74 тази вечер ще го заредя и него до дупка и остава след празниците да се проверят дюзите. Дано мъките спрат до там. Е благодаря за съветите. Чао за сега. Когато всичко се оправи ще пиша за да може някой след мен да трупа опит.
- GUYVER
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 13 мар 2007, 17:09
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.6 D
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Виждам че няма други мнения та реших да се обадя и аз.Имам сходен проблем и скоро ще го премахна.Приятел ми сподели, че е възможно и сигментите да са се поизносили и от там да идват мъките ми при палене на минусови температури.Скоро ще ги сменя и ще напиша какво се е получило от съвета му.Ама и все пак моята таратаика е малко старичка 1987г. е, но съм много доволен от нея(малко ми харчи аа и двигателя не съм пипал) взех я на 12 години като беше(1.6 Д ескорт). 

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
По-горе съм те питал:VPP написа:моят проблем се разреши! Слава Богу. Трудно съм палил понеже от дясно има една помпичка за задържане на горивото а мембраната и била скъсана. Смених я за 5 лева и всичко се оправи. В сервиза не можаха да го открият станахме и майстори колкото и да не разбираме по пътя на логиката намираме проблема.
като ти е била скъсана мембраната - успяваше ли да се втвърди бутона (т.е. да подкачваш гориво) !?Mondeo18TDI96 написа: ... бутона на помпичката (в/у горивния филтър) ще е омекнал - след няколко натискания (помпене) - ще се втвърди ...
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
То тая година на практика зима нямаше ама - значи /догодина ако има зима/ като паднат температурите под -10, -15 градуса - след като подгрееш веднъж свещите не палиш веднага, връщаш ключа до нула и пак започваш да грееш, само че не чакаш, а започваш да въртиш - ползата от това е, че като е много студено ледената нафта като влезе в цилиндрите почти моментално охлажда свещите и ....., а като рестартираш с-мата им се пуска отново ток и се неутрализира ледената нафта /така старта е сигурен и на -25 без да върти като откачена/!
Друг съвет от мене е да не се ориентираш много по лампата за свещите , а да изчакаш да чуеш цъкането на релето /нали говориме когато е отрицателна темп/ - не е много прецизна индикацията и доста хора с дизели веднага щом изгасне лампата започват да въртят и викот после, че Фордовете не палят зимата /много зор видях докато го обясня това на една съседка с Фиеста - все едно до главата ми въртеше всяка сутрин в 05:30ч./!
Друго - никакво доверие на уреда за количеството на горивото след като мине под 15л. /от 15 нагоре е ок/, че докато му свикнах често ходех с туба до бензиностанциите!
Друг съвет от мене е да не се ориентираш много по лампата за свещите , а да изчакаш да чуеш цъкането на релето /нали говориме когато е отрицателна темп/ - не е много прецизна индикацията и доста хора с дизели веднага щом изгасне лампата започват да въртят и викот после, че Фордовете не палят зимата /много зор видях докато го обясня това на една съседка с Фиеста - все едно до главата ми въртеше всяка сутрин в 05:30ч./!
Друго - никакво доверие на уреда за количеството на горивото след като мине под 15л. /от 15 нагоре е ок/, че докато му свикнах често ходех с туба до бензиностанциите!
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
VPP,моля те ако имаш възможност снимай самата помпичка къде се намира и ако може мембраната,защото това "от дясно" е много обширно понятие.
Ще помогнеш много.
Съжалявам че питам като ученик в 3-ти клас,но като бъдещ собственик на дизел трябва да ги знам тези неща.
Ще помогнеш много.
това нещо никак не ми стана ясно -как се неутрализира ледената нафта като се подаде отново ток на свещите???chains написа:... като паднат температурите под -10, -15 градуса - след като подгрееш веднъж свещите не палиш веднага, връщаш ключа до нула и пак започваш да грееш, само че не чакаш, а започваш да въртиш - ползата от това е, че като е много студено ледената нафта като влезе в цилиндрите почти моментално охлажда свещите и ....., а като рестартираш с-мата им се пуска отново ток и се неутрализира ледената нафта /така старта е сигурен и на -25 без да върти като откачена/....
Съжалявам че питам като ученик в 3-ти клас,но като бъдещ собственик на дизел трябва да ги знам тези неща.
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колегата VPP визира запалителна система Lucasmrdds написа:моля те ако имаш възможност снимай самата помпичка къде се намира и ако може мембраната,защото това "от дясно" е много обширно понятие.
Ще помогнеш много.
това нещо никак не ми стана ясно -как се неутрализира ледената нафта като се подаде отново ток на свещите???
Съжалявам че питам като ученик в 3-ти клас,но като бъдещ собственик на дизел трябва да ги знам тези неща.
Помпата се намира от дясно на двигатела, над филтъра за нафтата. На тази снимка се вижда малко от помпата - в горния десен ъгъл има една кръгла "джаджа" от която излизат 2 черни тръбички: http://www.clubford.org/forum/download.php?id=3608" onclick="window.open(this.href);return false;
В тази тема има снимки на мембраната: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... A%F2%EE%F0" onclick="window.open(this.href);return false;
Идеята за повторно подгряване е да се осигури по-висока температура в цилиндрите, за да може да се запали гориво-въздушната смес в студено време, особено като двигателя е поизносен
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи, след като подгрееш свещите и завъртиш ключа в цилиндрите започва да влиза леден въздух и ледено гориво, при което те охлаждат "реотаните" и затрудняват старта! Докато при въртене след рестартиране на с-мата при влизането на студената смес не може да охлади свещите, тъй като те са в режим на подгряване и им се подава ток!
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Мондеото има специален нагревател точно след горивният филтър - една черна кутийка и горивото минава през нея.Още в началото като опознавах колата,като сменях ремъците питах в сервиза - Какво е това? и ми отговориха че това загрява нафтата,за да не влиза ледена нафта в помпата и да пали по-лесноmrdds написа:-как се неутрализира ледената нафта като се подаде отново ток на свещите???
Съжалявам че питам като ученик в 3-ти клас,но като бъдещ собственик на дизел трябва да ги знам тези неща.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта