ЗЕТЕК
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 25 сеп 2011, 14:30
- Модел на автомобила: Ford Focus
- Status: Извън линия
ЗЕТЕК
Здравейте колеги. Отскоро се опитвам да намеря информация относно това каква е разликата между двигателите ZETEC-S и ZETEC-SE. Има ли някаква конструктивна разлика или са що годе идентични. Благодаря ви 

- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: ЗЕТЕК
Вграждането на Zetec двигателите започва от 1992 г. и след няколко години вече се предлага в няколко модификации:
1.6 90HP - монтиран в Fiesta, Escorts, Mondeo.
1.8 105HP - монтиран в Fiesta XR2i 16v, Escort, Mondeo.
1.8 115HP - монтиран в Mondeo. Разликата в мощността се явява от различните разпределителни валове, по-голямата дроселова клапа и настройките на ECU-то.
1.8 130HP - монтиран в Fiesta RS1800, Escort XR3i. Разликата в мощността се явява от различните разпределителни валове, по-голямата дроселова клапа и настройките на ECU-то.
2.0 136HP - монтиран само в Mondeo.
Zetec е базиран на подсилен CVH блок, с някои ключови подобрения, като най-забележимото е 16 клапановата, двувалова цилиндрова глава. Подобренията на блока включват напълно балансиран колянов вал, маслена помпа с увеличен капацитет, а при 1.8 130 НР и 2.0 моделите - маслени разпръсвачи, осигуряващи охлаждане на буталата. Zetec двигателите са три поколения, без да броим най-новите малолитражни версии 1.25, 1.4, 1.6 и 1.7 произведени в сътрудничеството на Yamaha, Zetec-SE двигатели:
1992 Series 1 - лесно разпознаваеми по надписа "DOHC 16v" на капака на цилиндровата глава. Ранните Series 1 страдат от доста "детски болести" включително "залепващи клапани".
1995 Series 2 - надписа "Zetec 16v" заменя "DOHC 16v" на капака на цилиндровата глава. Минорни ревизии на двигателя за да се премахне проблема със "залепващите клапани". Подобрения има и във свещите, инжекторите, гарнитурите, както и някои козметични промени.
1998 Series 3 - съвременият вариант на Zetec, монтиран във Focus и Мondeo. Коренно различен от по-старите поколения Zetec, както на външен вид (черен пластмасов капак на цилиндровата глава), така и вътрешно. Разгледан от "главата до петите", Series 3 придобива нови инжектори - end fed (бензина се подава от края на инжектора) за разлика от side fed (бензина се подава странично на инжектора) инжекторите Series 1 и Series 2, както и "twin jet spray pattern"( формата под, която се разпръсква бензина от инжектора). Солидни повдигачи със регулировъчни пулове заменят хидравличните си предшественици. Обтягането на ангренажният ремък търпи промяна. Буталата са с тефлоново покритие за намаляне на триенето, а петите на коляновият вал са вече един цял детайл (предишните са с черупков лагер) за увеличване на здравината. Водната помпа е изнесена външно, и е с по-големи лопатки - за по-добра ефективност. Блока е подсилен - метала оставащ между цилиндрите е доста повече, дори сравняван само на око спрямо Series 1 и Series 2. Масленият филтър вече се монтира директно на блока (подобно на CVH двигателите), а картера е "въоръжен" с прегради за намаляне на "преливането" на маслото при остри завои. Оребряването на картера също е подобрено в стремежа за борба с усукването на блока. Колега това ти го давам като инфо,а иначе ти е първият зетек мотора,но той е 99% идентичен със зетек Е,така че върви ли колицата,карай и си свиркай и не му мисли толкова кой зетек има под капака
Компанията Форд Мотор използва името Zetec на редица автомобилни двигатели с 4 цилиндъра. Той е измислен да замени "Zeta" от 1,6 л. до 2,0 л. многоклапанни двигатели въведени през 1991 година. Компанията използва името широко в Европа, а по-късно и на северноамериканския пазар с името Contour.
Името Zetec е така признато, че Форд решават да го прилагат към други високо технологичи четири цилиндрови двигатели. То се използва в много типове двигатели в Европа и днес, въпреки че оригиналните Zeta дизайн, приключват производство през 2004 година.
Произведените двигатели за Ф1 от Cosworth също са именувани като Zetec, въпреки че те са технологично независими. Този двигател (3.5 литра V8) е бил използван от отбора Benetton през 1994 г. и Михаел Шумахер спечелва първата си световна титла.
Първият двигател Зетек е от фамилията Зета, представен през 1992г. за петото поколение на Ескорт, третото на Орион и Фиеста. В началото са били достъпни само 1.6 и 1.8 литрови агрегати, а през 1993-та се появява и двулитровата версия в новото Мондео, което заменя по-стария модел на Сиерра. Името Зета е променено на Зетек след като Ланчия обявяват, че ще съдят Форд за името.
По-ранните версии на двигателя имат проблем с т.нар. "залепване на клапаните", което е най-забележимо в Англия поради студените климатични условия. След малко промени, през 1995-та се появява Zetec-E за да оправи тези проблеми. Този двигател получава пластмасови входящи колектори и ЕGR получен от Мондео. През 1998 претърпява редизайн и е наречен Zetec-R. Той има 2 части на блока (crankcase), което помага за намаляване на шума и вибрациите, конвенционални повдигачи (tappets) с (shims) който са по-добри от хидравличните повдигачи. Има и по-дълги мотовилки (connecting rods) с по-малка височина на буталото и по-висока компресия (and longer connecting rods with a lower piston compression height). Този двигател е използван във Focus RS, но с турбо и има 212к.с. Използван е и във версията ST. Taм главата е разработена от Cosworth и е с системата VVT (Variable Valve Timing) с променливи фази на всмукателните клапани на вала,(VVT allows the lift or duration or timing (some or all) of the intake or exhaust valves (or both) to be changed while the engine is in operation.) и има170 к.с.
A 2.0 L Crate Zetec has a shipping weight of 370 lb (168 kg).
Sigma - Zetec-SE e разработен съвместно Ямаха и Маздра, под името Сигма. Двигателите са с кубатура от 1.25 (1249сс) до 1.7 (1679сс). Той е доста разлиен от "Zeta" двигателите, даже входящата и изходящата ситема са на срещуположни места. Мазда използва името MZ, а Форд го продават още като ZSG. По-късно, объркващо той бива преименуван на Duratec и се слага в MK II на Европейския Фокус с двигатели 1.4 и 1.6. Също се използва подобрена версия на VVT a именно Тi-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing). Първото име на Duratec e RoFlow Zetec базиран на двигателя МZR.
1.6 90HP - монтиран в Fiesta, Escorts, Mondeo.
1.8 105HP - монтиран в Fiesta XR2i 16v, Escort, Mondeo.
1.8 115HP - монтиран в Mondeo. Разликата в мощността се явява от различните разпределителни валове, по-голямата дроселова клапа и настройките на ECU-то.
1.8 130HP - монтиран в Fiesta RS1800, Escort XR3i. Разликата в мощността се явява от различните разпределителни валове, по-голямата дроселова клапа и настройките на ECU-то.
2.0 136HP - монтиран само в Mondeo.
Zetec е базиран на подсилен CVH блок, с някои ключови подобрения, като най-забележимото е 16 клапановата, двувалова цилиндрова глава. Подобренията на блока включват напълно балансиран колянов вал, маслена помпа с увеличен капацитет, а при 1.8 130 НР и 2.0 моделите - маслени разпръсвачи, осигуряващи охлаждане на буталата. Zetec двигателите са три поколения, без да броим най-новите малолитражни версии 1.25, 1.4, 1.6 и 1.7 произведени в сътрудничеството на Yamaha, Zetec-SE двигатели:
1992 Series 1 - лесно разпознаваеми по надписа "DOHC 16v" на капака на цилиндровата глава. Ранните Series 1 страдат от доста "детски болести" включително "залепващи клапани".
1995 Series 2 - надписа "Zetec 16v" заменя "DOHC 16v" на капака на цилиндровата глава. Минорни ревизии на двигателя за да се премахне проблема със "залепващите клапани". Подобрения има и във свещите, инжекторите, гарнитурите, както и някои козметични промени.
1998 Series 3 - съвременият вариант на Zetec, монтиран във Focus и Мondeo. Коренно различен от по-старите поколения Zetec, както на външен вид (черен пластмасов капак на цилиндровата глава), така и вътрешно. Разгледан от "главата до петите", Series 3 придобива нови инжектори - end fed (бензина се подава от края на инжектора) за разлика от side fed (бензина се подава странично на инжектора) инжекторите Series 1 и Series 2, както и "twin jet spray pattern"( формата под, която се разпръсква бензина от инжектора). Солидни повдигачи със регулировъчни пулове заменят хидравличните си предшественици. Обтягането на ангренажният ремък търпи промяна. Буталата са с тефлоново покритие за намаляне на триенето, а петите на коляновият вал са вече един цял детайл (предишните са с черупков лагер) за увеличване на здравината. Водната помпа е изнесена външно, и е с по-големи лопатки - за по-добра ефективност. Блока е подсилен - метала оставащ между цилиндрите е доста повече, дори сравняван само на око спрямо Series 1 и Series 2. Масленият филтър вече се монтира директно на блока (подобно на CVH двигателите), а картера е "въоръжен" с прегради за намаляне на "преливането" на маслото при остри завои. Оребряването на картера също е подобрено в стремежа за борба с усукването на блока. Колега това ти го давам като инфо,а иначе ти е първият зетек мотора,но той е 99% идентичен със зетек Е,така че върви ли колицата,карай и си свиркай и не му мисли толкова кой зетек има под капака
Компанията Форд Мотор използва името Zetec на редица автомобилни двигатели с 4 цилиндъра. Той е измислен да замени "Zeta" от 1,6 л. до 2,0 л. многоклапанни двигатели въведени през 1991 година. Компанията използва името широко в Европа, а по-късно и на северноамериканския пазар с името Contour.
Името Zetec е така признато, че Форд решават да го прилагат към други високо технологичи четири цилиндрови двигатели. То се използва в много типове двигатели в Европа и днес, въпреки че оригиналните Zeta дизайн, приключват производство през 2004 година.
Произведените двигатели за Ф1 от Cosworth също са именувани като Zetec, въпреки че те са технологично независими. Този двигател (3.5 литра V8) е бил използван от отбора Benetton през 1994 г. и Михаел Шумахер спечелва първата си световна титла.
Първият двигател Зетек е от фамилията Зета, представен през 1992г. за петото поколение на Ескорт, третото на Орион и Фиеста. В началото са били достъпни само 1.6 и 1.8 литрови агрегати, а през 1993-та се появява и двулитровата версия в новото Мондео, което заменя по-стария модел на Сиерра. Името Зета е променено на Зетек след като Ланчия обявяват, че ще съдят Форд за името.
По-ранните версии на двигателя имат проблем с т.нар. "залепване на клапаните", което е най-забележимо в Англия поради студените климатични условия. След малко промени, през 1995-та се появява Zetec-E за да оправи тези проблеми. Този двигател получава пластмасови входящи колектори и ЕGR получен от Мондео. През 1998 претърпява редизайн и е наречен Zetec-R. Той има 2 части на блока (crankcase), което помага за намаляване на шума и вибрациите, конвенционални повдигачи (tappets) с (shims) който са по-добри от хидравличните повдигачи. Има и по-дълги мотовилки (connecting rods) с по-малка височина на буталото и по-висока компресия (and longer connecting rods with a lower piston compression height). Този двигател е използван във Focus RS, но с турбо и има 212к.с. Използван е и във версията ST. Taм главата е разработена от Cosworth и е с системата VVT (Variable Valve Timing) с променливи фази на всмукателните клапани на вала,(VVT allows the lift or duration or timing (some or all) of the intake or exhaust valves (or both) to be changed while the engine is in operation.) и има170 к.с.
A 2.0 L Crate Zetec has a shipping weight of 370 lb (168 kg).
Sigma - Zetec-SE e разработен съвместно Ямаха и Маздра, под името Сигма. Двигателите са с кубатура от 1.25 (1249сс) до 1.7 (1679сс). Той е доста разлиен от "Zeta" двигателите, даже входящата и изходящата ситема са на срещуположни места. Мазда използва името MZ, а Форд го продават още като ZSG. По-късно, объркващо той бива преименуван на Duratec и се слага в MK II на Европейския Фокус с двигатели 1.4 и 1.6. Също се използва подобрена версия на VVT a именно Тi-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing). Първото име на Duratec e RoFlow Zetec базиран на двигателя МZR.
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта