какво да бъде?
-
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 04 ное 2007, 20:08
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDI `00
- Местоположение: pleven/sofia
- Status: Извън линия
какво да бъде?
Здравейте.
Карам Ескорт 95 година 1.8 чис дизел и вече му дойде момента за смяна.Много му изгниха гредите и нямам идея как да се оправят. Свикнал съм на разход от 4,5 до 6 литра нафта (който кара такъв знае) , та сега се оглеждам пак за дизел. Много се чудех какъв да бъде - ТДДИ или ТДЦИ. За ТДЦИ като видях колко проблеми има с дюзите и помпата , и за какви пари става на въпрос направо ми се зави свят. Останах с впечатление , че за ТДДИ-то проблема е само с помпата и то отделния й компютър. Нали така или съм пропуснал нещо. Колко често се среща проблема с компютъра на ТДДИ и колко струва подмяната му? Огледах и бензиновите фокуси. Ако е бензинов ще му се сложи газова уредба. Но там също има избор - 1,6 или 1,8 да бъде. При тях има ли сериозни проблеми.
Та които знае нещо по въпросите нека сподели.
Ако някой знае как да си оправя гредите също ще помогне.
Карам Ескорт 95 година 1.8 чис дизел и вече му дойде момента за смяна.Много му изгниха гредите и нямам идея как да се оправят. Свикнал съм на разход от 4,5 до 6 литра нафта (който кара такъв знае) , та сега се оглеждам пак за дизел. Много се чудех какъв да бъде - ТДДИ или ТДЦИ. За ТДЦИ като видях колко проблеми има с дюзите и помпата , и за какви пари става на въпрос направо ми се зави свят. Останах с впечатление , че за ТДДИ-то проблема е само с помпата и то отделния й компютър. Нали така или съм пропуснал нещо. Колко често се среща проблема с компютъра на ТДДИ и колко струва подмяната му? Огледах и бензиновите фокуси. Ако е бензинов ще му се сложи газова уредба. Но там също има избор - 1,6 или 1,8 да бъде. При тях има ли сериозни проблеми.
Та които знае нещо по въпросите нека сподели.
Ако някой знае как да си оправя гредите също ще помогне.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
С оглед на високия разход мога да ти кажа,че 1.6 бензин ми дава среден разход 8.2 според трип компютъра.На засичане с резервара е давал 6л при извънградско каране.
Аз лично не съм привърженик на газта за автомобили и за фокус съм чувал,че не е много препоръчителна.Най малкото е,че с обикновена газова няма да стане-трябва ти газов инжекцион и почистване на бензиновите инжектори поне веднъж годишно преди зимния сезон.Иначе запушат ли се няма палене.
За дизелите с две ръце съм за ТДДИ.
Виждаш сам темите с проблемите на дизелите-в много голяма част са ТДЦИ-та и проблемите са едни и същи:дюзи,турбо и в редки случаи помпа,но за този двигател поне е обикновена и не е толкова скъпа.
С оглед цените на горивата разлика бензин дизел няма особено голяма.Джоба ти ще го усети ако навъртиш поне 100 000км
Аз лично не съм привърженик на газта за автомобили и за фокус съм чувал,че не е много препоръчителна.Най малкото е,че с обикновена газова няма да стане-трябва ти газов инжекцион и почистване на бензиновите инжектори поне веднъж годишно преди зимния сезон.Иначе запушат ли се няма палене.
За дизелите с две ръце съм за ТДДИ.
Виждаш сам темите с проблемите на дизелите-в много голяма част са ТДЦИ-та и проблемите са едни и същи:дюзи,турбо и в редки случаи помпа,но за този двигател поне е обикновена и не е толкова скъпа.
С оглед цените на горивата разлика бензин дизел няма особено голяма.Джоба ти ще го усети ако навъртиш поне 100 000км
-
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 04 ное 2007, 20:08
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDI `00
- Местоположение: pleven/sofia
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
Е то и аз не съм привърженик на газта, но това е другата алтернатива. На 75 % съм се насочил към ТДДИ. Ще следя пазара и темите свързани с този двигател дано науча повече неща. За ТДЦИ-то разбрах колко струват дюзите, но не видях колко струва компютъра на помпата при ТДДИ.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
Проблемите с дизеловите двигатели идва в 90% от случаите от горивата в България.
Просто никой не контролира качеството и в последно време количеството биодизел, което се добавя. То трябва да е 2-3 %, но на практика е около 10, като тези данни не са от контролни замервания, а от хора които са си патили. Да не говорим, че през 2000 година никой не е правил сметки, че в дизела ще се добавя биодизел през 2010 година. С други думи двигателите на старите автомобили са подложени на екстремни условия на работа, за които не са били проектирани. Това е личното ми мнение.
Друг проблем идва от добавките в горивата. Уж високата цена на нафтата идва от сероотчистващите инсталации, но на практиката нафтата е по-калпава от преди 20 години. Питайте някой по-възрастни шофьори дали нафтата е замръзвала при -10 -15 градуса. С комшии съм разговарял на тази тема и по техните думи дори и при -20 градуса нафтата не им замръзва, но никога не зареждат от бензиностанция, което ме навежда на мисълта, че проблема е в бензиностанциите.
От хора пътували с личните си автомобили в страната и в ЕС съм чувал думи от рода:
- Като заредя в Германия или Австрия колата става друга. И върви повече, и двигателя е по-тих и разхода пада!
На мен ми звучи така, горивото е с по-високо цетаново число (или както му казват на октановото число при нафтата), детонациите са по слаби поради чистотата на горивото и изгарянето е по-добро.
Както повечето знаят, карам Лансер. Има много колеги с дизелови двигатели на VW в техните Лансери и масово се оплакват от запушване на филтъра за твърди частици, което означава много сажди. Същия проблем го имат и собственици на VW Passat с този двигател. Като казвам често имайте в пред вид 1000 км пробег градско. Моя извод е - голямо количество парафин в нафтата.
Чувал съм, че някой зареждат в туби, които изсипват в 200 литрови варели и от там сипват в резервоара, след като са я оставели да се утай поне 48 часа. За половин година се натрупвало около 5 см боклуци на дъното.
Та на въпроса за България най-добрия вариант е TDDI минимум 1.6, а за бензинов двигател не по-малко от 1.8, защото купето е тежичко за 1.6.
Просто никой не контролира качеството и в последно време количеството биодизел, което се добавя. То трябва да е 2-3 %, но на практика е около 10, като тези данни не са от контролни замервания, а от хора които са си патили. Да не говорим, че през 2000 година никой не е правил сметки, че в дизела ще се добавя биодизел през 2010 година. С други думи двигателите на старите автомобили са подложени на екстремни условия на работа, за които не са били проектирани. Това е личното ми мнение.
Друг проблем идва от добавките в горивата. Уж високата цена на нафтата идва от сероотчистващите инсталации, но на практиката нафтата е по-калпава от преди 20 години. Питайте някой по-възрастни шофьори дали нафтата е замръзвала при -10 -15 градуса. С комшии съм разговарял на тази тема и по техните думи дори и при -20 градуса нафтата не им замръзва, но никога не зареждат от бензиностанция, което ме навежда на мисълта, че проблема е в бензиностанциите.
От хора пътували с личните си автомобили в страната и в ЕС съм чувал думи от рода:
- Като заредя в Германия или Австрия колата става друга. И върви повече, и двигателя е по-тих и разхода пада!
На мен ми звучи така, горивото е с по-високо цетаново число (или както му казват на октановото число при нафтата), детонациите са по слаби поради чистотата на горивото и изгарянето е по-добро.
Както повечето знаят, карам Лансер. Има много колеги с дизелови двигатели на VW в техните Лансери и масово се оплакват от запушване на филтъра за твърди частици, което означава много сажди. Същия проблем го имат и собственици на VW Passat с този двигател. Като казвам често имайте в пред вид 1000 км пробег градско. Моя извод е - голямо количество парафин в нафтата.
Чувал съм, че някой зареждат в туби, които изсипват в 200 литрови варели и от там сипват в резервоара, след като са я оставели да се утай поне 48 часа. За половин година се натрупвало около 5 см боклуци на дъното.
Та на въпроса за България най-добрия вариант е TDDI минимум 1.6, а за бензинов двигател не по-малко от 1.8, защото купето е тежичко за 1.6.
-
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 04 ное 2007, 20:08
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDI `00
- Местоположение: pleven/sofia
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
Добрее. Благодаря за отговорите. по мойте наблюдения на пазара, диапазона в който вървят Фокусите е 3600 до 5500. Говоря за такива които мен ме устройват. Много голяма разлика в парите.Този по скъпия какво може да му е по доброто от на другия ако предположим ,че на евтиния външния вид е добър, няма изгнило, не е блъскан, салона е запазен, с добри гуми и като цяло добър външен вид и салон? Какво може да му има на двигатела примерно или на окачването и дали евентуални проблеми ще могат да се покрият от тая разлика от близо 2000 лв?
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 14 апр 2010, 15:09
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 tddi 90ps
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
Примерно едно заминало турбо или поне тръгнало на там...petarrs написа:Добрее. Благодаря за отговорите. по мойте наблюдения на пазара, диапазона в който вървят Фокусите е 3600 до 5500. Говоря за такива които мен ме устройват. Много голяма разлика в парите.Този по скъпия какво може да му е по доброто от на другия ако предположим ,че на евтиния външния вид е добър, няма изгнило, не е блъскан, салона е запазен, с добри гуми и като цяло добър външен вид и салон? Какво може да му има на двигатела примерно или на окачването и дали евентуални проблеми ще могат да се покрият от тая разлика от близо 2000 лв?

П.П. Един съвет от мене: не купувай нещо, което е под средната цена за модела.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
Едно време и аз бях фен на дизела.Но дизелите тогава бяха твърде елементарни,турбото се смяташе за космическа технология.За да подкараш дизел ти трябва гориво и въздух.Това заблуждава хората,че диелът е непретенциозна и глупакоустойчива машина.Тъжната истина е,че дизелите отдавнане са такива.Тук във форума е пълно с хора,сменяли дюзи,помпи,страдали от некачествени ремонти и т.н.В БГ има огромен проблем с качеството на нафтата.Всеки,който е карал по-съвременен дизел,е наясно с това.Всичко,което се пали под налягане и може да се съхранява сравнително лесно,се бута като примес на нафтата."Чисти дизели" вече няма.Всичко е мининмум турбо,от 2000-та нататък и комън рейл.Дребни ремонти струват много пари първо защото частите са прецизни и скъпи и второ-защото добре оборудваните сервизи за диганостика на новите дизели,свъртяли някой и друг читав майстор,не продават услугите си евтино.Няма как да са евтини...те си знаят какво могат и знаят,че след смяната на 7-8 гаражни майстора пак ще идеш при тях.
Така стигаме до точка "разход".
Цени в момента-
Дизел- 2.23
Бензин`95- 2.16
Газ- 1.12
Ако дизела ти харчи 6 нафта,значи със съшите пари ще сипеш двойно повече газ и ще караш пак толкова за същите пари.
Поддръжката на бензинова кола дори последно поколение е несравнимо по-елементарна в сравнение с тази на модерен дизел,та бил той и 5-годишен.И в двете вече има ужасно много електроника,но предимството на бензиновата е,че след 50-60 хиляди няма да влезеш в сервиза за смяна на дюзи,струващи повече от колата.И това ако до тогава от скапаната нафта не е думнало друго,струващо пак толкова.
Не си взимай дизел.Ясно ми е,че си свикнал с него,но просто не си заслужава.Ниският му разход се компенсира с много скъпи и много сложни ремонти,които на всичкото отгоре не навсякъде могат да се направят.
Така стигаме до точка "разход".
Цени в момента-
Дизел- 2.23
Бензин`95- 2.16
Газ- 1.12
Ако дизела ти харчи 6 нафта,значи със съшите пари ще сипеш двойно повече газ и ще караш пак толкова за същите пари.
Поддръжката на бензинова кола дори последно поколение е несравнимо по-елементарна в сравнение с тази на модерен дизел,та бил той и 5-годишен.И в двете вече има ужасно много електроника,но предимството на бензиновата е,че след 50-60 хиляди няма да влезеш в сервиза за смяна на дюзи,струващи повече от колата.И това ако до тогава от скапаната нафта не е думнало друго,струващо пак толкова.
Не си взимай дизел.Ясно ми е,че си свикнал с него,но просто не си заслужава.Ниският му разход се компенсира с много скъпи и много сложни ремонти,които на всичкото отгоре не навсякъде могат да се направят.
Последна промяна от S_C на 16 юли 2010, 09:21, променено общо 1 път.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
S_C написа: но предимството на ДИЗЕЛОВАТА е,че след 50-60 хиляди няма да влезеш в сервиза за смяна на дюзи,струващи повече от колата.И това ако до тогава от скапаната нафта не е думнало друго,струващо пак толкова.
Не си взимай дизел.Ясно ми е,че си свикнал с него,но просто не си заслужава.Ниският му разход се компенсира с много скъпи и много сложни ремонти,които на всичкото отгоре не навсякъде могат да се направят.
Предполагам става въпрос за БЕНЗИНОВА... иначе съм съгласен
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
така е като не проверявам постовете преди публикуване...Оправено.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
Виж с последното мнение не мога да се съглася - дизела си е дизел. Това с газовата в момента наистина е по-изгодно, но самото наличие на газова е предпоставка за ядове. Вярно е че съм имал само една кола с газова уредба и извадката не е особено представителна, но... беше Рено 19 1,4 моноинжекция, с верига - железен мотор, много хубава кола. Само за две години заради газовата трябваше да сменя бензиновата помпа, стъпковото моторче, трябваше да ходя поне два пъти годишно на диагностика на газовата, прегледи на уредбата, бутилката заема ценно място в багажника... И когато стъпковото моторче се скапа за втори път и по светофарите ручеше на 2300 оборота я продадох. Купих си пак 19-ка, но чист дизел - две години никакви ядове. Междувременно карах и Ескорт комби , отново дизел .... тая кола мирише нафтата, беше страшно непретенциозна, но проблема беше че нямаше тяга и климатик. Сега съм с Фокус TDdi и съм много, много доволен. За вече година и половина съм имал доста проблеми, по много от тях решение съм намерил тук, но никой от тях не е свързан с дизела. Дано да е така и занапред. А относно електрониката - в по-новите коли електрониката е в изобилие независимо от вида гориво.
- meltin
- потребител
- Мнения: 194
- Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
- Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
И аз съм твърдо за бензин, при покупката на кола на старо.
Просто не знаеш какво купуваш с дизела. Може да има достатъчно прикрити проблеми.
Аз имах пасат 1.9 ТДИ 94-та преди да си купя ескорта и за 2 емсеца дадох над 2000лв за ремонти,
а когато я купувах майсторите разправяха, че е супер(явно за тях да им се пълни гушата).
А относно гредите незнам за кои греди точно говориш, но задната греда между двте гуми можеш да си я смениш, останалите незнам до каква степен е рентабилно и какви пари ще ти вземат тенекеджиите.
Просто не знаеш какво купуваш с дизела. Може да има достатъчно прикрити проблеми.
Аз имах пасат 1.9 ТДИ 94-та преди да си купя ескорта и за 2 емсеца дадох над 2000лв за ремонти,
а когато я купувах майсторите разправяха, че е супер(явно за тях да им се пълни гушата).
А относно гредите незнам за кои греди точно говориш, но задната греда между двте гуми можеш да си я смениш, останалите незнам до каква степен е рентабилно и какви пари ще ти вземат тенекеджиите.
-
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 04 ное 2007, 20:08
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDDI `00
- Местоположение: pleven/sofia
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
Добре да предположим , че турбото е заминало. Колко струва ново или въстановяването на старо турбо? За проблемите на ТДДИ като цяло само електронния блок на помпата ли остава проблемен? А при бензина какви са най честите проблеми и за какви цени говорим за отстраняването им?
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
В повечето случаи турбината подлежи на ремонт,ако навреме и се хванат проблемите.Това в БГ много рядко се случва.На запад е по-често явление,но не чак толкова-турбото си е капризен агрегат.Иска отнощение и грижи.Хубаво масълце,редовна смяна,прегледи...
Нова турбина нормално е над 1000 лева.Стара,работеща...да кажем наполовина.Това са долните граници,има нови модели с турбини за над три бона.
Бензиновата ще ти харчи повече,но е с по-елментарна поддръжка.
Дизеловата ще ти харчи по-малко,ще докарва вървеж почти като на бензинова...Но влезеш ли в сервиз за нещо,е много вероятно после със седмици да усещаш необяснима болка в областта на джоба.Дребни наглед неща струват куп пари.
Нова турбина нормално е над 1000 лева.Стара,работеща...да кажем наполовина.Това са долните граници,има нови модели с турбини за над три бона.
Бензиновата ще ти харчи повече,но е с по-елментарна поддръжка.
Дизеловата ще ти харчи по-малко,ще докарва вървеж почти като на бензинова...Но влезеш ли в сервиз за нещо,е много вероятно после със седмици да усещаш необяснима болка в областта на джоба.Дребни наглед неща струват куп пари.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- B.Stoilov
- потребител
- Мнения: 196
- Регистриран: 21 ное 2009, 12:58
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6 1.3I 2004 year
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
Не съм съгласен за мнението на колегата, че дизела излиза по скъп! Баща ми откакто го помня кара все дизел и зарежда все от Shell нафтата, и никакви проблеми не е имал! Даже беше карал точно такъв focus ТДЦИ, и при него нямаше никакви проблеми! И сега с сегашната си кола зарежда от Shell V-Power дизел и няма никфи проблеми! Градско колата му харчи 8,5-9 (става въпрос за Форд Galaxy TDCI 2008год. 2.0 мотор с 180 коня - има чип тунинг) Просто зависи кой как си кара колата и по малко поддръжка в кварталните сервизи !
- ludavoda
- потребител
- Мнения: 555
- Регистриран: 09 ное 2008, 16:30
- Модел на автомобила: Escort xr3i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: какво да бъде?
А, ако гръмне турбото на тоя дърт дизел?
Колко ще излезе ремонтът? А дюзичките? А компресийката? Питам се аз...
Колко ще излезе ремонтът? А дюзичките? А компресийката? Питам се аз...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта