Катализатор - дали е за махане?
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Катализатор - дали е за махане?
Изчетох доста от темите за катализатора, но така и не попаднах на някоя по обощена - нещо от сорта на "Кога да си махаме катализатора" или нещо подобно.
Аз имам една Фиеста 1.3 Endura-E (J4C) с верига, която се кара от дъжд на вятър, но ми прави впечатление, че нещо не ускорява както трябва. Ускорява добре до 50-70 км/час и после мисля, че се мъчи. Фиестичката гори масло (сигурно над 1л/1000км) и бог знае на колко километра е. Внос е от Италия и на километража пише 49000км, но според сервизната книжка е на 149000км - поне пресмятайки по изминатите километри (първите 5 години е посещавала редовно сервиз - после италианска работа
D:D ). Не мисля, да я ремонтирам - жена ми я кара малко (по 1000-2000 км за година). Затова предпочитам да доливам 1 литър и после смяна и пак така. Двигателчето е шумно, но по-добре клапаните да са охлабени малко отколкото натегнати - и това не ми пречи. Единственото, което ме дразни е, че гори в градски условия колкото БМВ Х5
D:D по 11-12л/100км. Извън града гори 5.5-6.5л/100 (засичал съм я без включен климатик). Но нещо ми се върти из главата, че катализатора е започнал да се запушва и затова гори много, а и мирише на ацетон в гаража като подуша ауспуха и двигателя работи. Досега съм преминал през всички болежки на Форд - държене на високи обороти, забиване на муцуна, прегоряла клема на вентилатора на парното и т.н. Всичко оправих сам, защото за проблемите с оборотите и забиването на муцуната според майсторите трябваше да сменя половината сензори докато "улучим" повредения - идиотска история. Първо почистих МАФ, забиването на муцуната се оправи, но задържането на оборотите остана. С един мултицет проверих показанията на повечето сензори - температурни, потенциометри, ламбда сондата и т.н. Единствено ТПС не беше в нормата - смених го с чисто нов и количката се оправи. В момента свещите са керемидено-кафеникави абе като по учебник работи двигателчето, но гори в града. Кабелите за свещите нямат утечки - не прекъсва, не прехвръкват искри.
Затова си мисля за катализатора. Някакви идеи?
Аз имам една Фиеста 1.3 Endura-E (J4C) с верига, която се кара от дъжд на вятър, но ми прави впечатление, че нещо не ускорява както трябва. Ускорява добре до 50-70 км/час и после мисля, че се мъчи. Фиестичката гори масло (сигурно над 1л/1000км) и бог знае на колко километра е. Внос е от Италия и на километража пише 49000км, но според сервизната книжка е на 149000км - поне пресмятайки по изминатите километри (първите 5 години е посещавала редовно сервиз - после италианска работа


Затова си мисля за катализатора. Някакви идеи?
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Катализатор - дали е за махане?
Е много гори
Моя Мондю си е наред, ама с 10 литра понякога мина 70 км. градско и съм на червено. А Х5 гори далеч над тези показатели от 11-12, вярвай ми.

-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Re: Катализатор - дали е за махане?
Xexe образно казано. Проблема май се оказва един изпускателен клапан. Пуснах една тема при двигателите, ако някой знае да каже, че май ще трябва да вадя главата, сега нямам време за това, а в сервиз вече не искам да стъпя за нищо на света.dydo написа:Е много гориМоя Мондю си е наред, ама с 10 литра понякога мина 70 км. градско и съм на червено. А Х5 гори далеч над тези показатели от 11-12, вярвай ми.
Като оправям клапана ((Темата за клапана е обяснена в раздел Двигател) а клапана сега го натегнах колкото може и луфта се обра до 0.35, но това болче за регулиране е стегнато на макс. повече неможе - не мисля, че е нормално). Сега изтеглих всичкия софтуер за Форд и проучвам точно от какво може да е проблема. Дори утре ще направя една USB камера (+ един светдиод за да осветя в тъмното) и ще огледам вътре в блока където влиза повдигача какво е положението

А катализатора - ще го махна (сега при ремонта като вадя главата) и ще сложа резонаторно гърне.
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Катализатор - дали е за махане?
Еваларка, че си ги знаеш нещата. Аз съм шофьор, на колкото години са и вече последните завършили абитуриенти, ама освен преглед нивото на масла, разни други течности, смяна на някой бушон или свещ, задруго нищо не съм в час. Къдети ще сваля глави, ще нагаждам клапани и ще обирам луфтове........тъмна Индия братче. А и нямам интерес, направов сервиза. Вярно, доста солено понякога може да излезне, ама като не разбирам
Но за 1.3 двигател е възможно този разход да е малко висок.

- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Катализатор - дали е за махане?
Като я посръчкаш, ако замирише на ла*на, значи е за махане кат-а



Продавам си колата !
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Re: Катализатор - дали е за махане?
Cougar написа:Като я посръчкаш, ако замирише на ла*на, значи е за махане кат-а![]()



Ще пробвам! Благодаря за точния и директен отговор!
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Катализатор - дали е за махане?
На мен пък един майстор ми каза, че замирисвало на сяра.nhk написа:Cougar написа:Като я посръчкаш, ако замирише на ла*на, значи е за махане кат-а![]()
![]()
![]()
Ще пробвам! Благодаря за точния и директен отговор!
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Катализатор - дали е за махане?
Ами да ти кажа, то наистина миризмата от катализатора е на сяра, просто миризмите са МНОГО близки, затова казвам така 
Айде, от катализатора мирише повече на пръднато...


Айде, от катализатора мирише повече на пръднато...


Продавам си колата !
- mclsdreal
- потребител
- Мнения: 550
- Регистриран: 01 май 2009, 20:44
- Модел на автомобила: Мондео 1.8TD-2000, Джия
- Местоположение: Germany- Saarlouis
- Status: Извън линия
Re: Катализатор - дали е за махане?
А аз се чудех, защо около мене смърди на пръдня
.. Ще си махам катализатора ми се струва... 




I`m sorry.. I can`t be perfect... !!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта