Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията!
Публикувано: 29 авг 2014, 08:47
Скърцания и шумове в салона, подобряване на шумоизолацията- S-max,Mondeo,Galaxy!
Ако някой се чуди как да намали малко шума в купето без да прави цялостна шумоизолация ето няколко лесни и бързи решения.
Купето по принцип е доста добре обезшумено, но все пак:
- Под кората в центъра на багажната врата има един лист фабрична шумоизолация, но шумът навлиза от фугите между фаровете и навлиза в купето. Слагаме изолационен материал по протежение на цялата кора;
- Под корите на вратите. Доста по- комфортно става в купето при придвижване в градска среда след изолацията им;
- Интересно място, от където навлиза шум е мястото, където влиза един от дебелите снопове кабели в купето, а то е зад жабката. Ако погледнете откъм двигателя, там където е гумения маншон и около него няма изобщо изолация, само гола ламарина. Сваляме жабката и зад нея поставяме изолация. Тракането на дизела на място и при движение над 120 км. става по глухо и в купето е по- приятно.
Това съм открил засега, ако и вие имате предложения моля заповядайте. Интересно ще ми е да чуя предложения за намаляване на шума от вентилатора в купето и шума от навлизащия въздух засмукван откъм двигателя. Ако ви е направило впечатление, като се пусне вентилацията работата на двигателя се чува осезаемо по- силно.
Ето още едно място, от където прониква паразитен шум:

Може да се изолира и без да се маха таблото, основният шум идва между прозореца и външния ръб на таблото!
Изолираме слабото място без шумоизолация в двигателния отсек. От вътрешната страна зад жабката го бях направил, но сега с изолацията в моторния отсек ехтящите шумове от работата на двигателя намаляха и са доста по- меки.
Под изолацията е само гола ламарина, чудно защо около гумения маншон от форд са спестили слагането на изолация?



Особено ме дразнеха някакви потракващи звуци от втория ред седалки, особено при преминаване по софийските паважи. Днес открих причинителят:
Част от външната облицовка на механизма за сгъване на седалките потропва и скърца:

Подлагаме лента за уплътняване на врати и прозорци (вижда се на горната и долната снимка):

Още на едно място трябва да се сложи уплътнител:

По отблизо:

Правим това и с другата крайна седалка от втория ред и се наслаждаваме на тишината. ^-^ ^-^
Независимо от усилията, тропането остана, но нали съм си инат днес разобличих истинския виновник:

С червената стрелка е посочен пластмасовия капак на механизма за сгъване (вътрешната част на двете крайни седалки на втория ред), който играеше във всички посоки и при преминаване по неравности трака опирайки се в съседни пластмаси.
Със синята стрелка е посочено мястото на единствения болт, държащ капака, останалото е на щипки.
Пластмасовото копче на капака в предната част, се беше извадило:

Ето там стои:

Слагането на капака с копчето на него е много трудно, затова първо слагате копчето в дупката на металната лайстна на пода и тогава нахлузвате капака първо с тясната му част на копчето и след това с движение назад по посока на багажника.
Не е зле да направите мека подложка (мястото е посочено с червена стрелка) на механизмите за закопчаване на коланите, тъй като в края на улея опират в пластмаса и тропат:

Ако някой се чуди как да намали малко шума в купето без да прави цялостна шумоизолация ето няколко лесни и бързи решения.
Купето по принцип е доста добре обезшумено, но все пак:
- Под кората в центъра на багажната врата има един лист фабрична шумоизолация, но шумът навлиза от фугите между фаровете и навлиза в купето. Слагаме изолационен материал по протежение на цялата кора;
- Под корите на вратите. Доста по- комфортно става в купето при придвижване в градска среда след изолацията им;
- Интересно място, от където навлиза шум е мястото, където влиза един от дебелите снопове кабели в купето, а то е зад жабката. Ако погледнете откъм двигателя, там където е гумения маншон и около него няма изобщо изолация, само гола ламарина. Сваляме жабката и зад нея поставяме изолация. Тракането на дизела на място и при движение над 120 км. става по глухо и в купето е по- приятно.
Това съм открил засега, ако и вие имате предложения моля заповядайте. Интересно ще ми е да чуя предложения за намаляване на шума от вентилатора в купето и шума от навлизащия въздух засмукван откъм двигателя. Ако ви е направило впечатление, като се пусне вентилацията работата на двигателя се чува осезаемо по- силно.
Ето още едно място, от където прониква паразитен шум:

Може да се изолира и без да се маха таблото, основният шум идва между прозореца и външния ръб на таблото!
Изолираме слабото място без шумоизолация в двигателния отсек. От вътрешната страна зад жабката го бях направил, но сега с изолацията в моторния отсек ехтящите шумове от работата на двигателя намаляха и са доста по- меки.
Под изолацията е само гола ламарина, чудно защо около гумения маншон от форд са спестили слагането на изолация?
Особено ме дразнеха някакви потракващи звуци от втория ред седалки, особено при преминаване по софийските паважи. Днес открих причинителят:
Част от външната облицовка на механизма за сгъване на седалките потропва и скърца:
Подлагаме лента за уплътняване на врати и прозорци (вижда се на горната и долната снимка):
Още на едно място трябва да се сложи уплътнител:
По отблизо:
Правим това и с другата крайна седалка от втория ред и се наслаждаваме на тишината. ^-^ ^-^
Независимо от усилията, тропането остана, но нали съм си инат днес разобличих истинския виновник:

С червената стрелка е посочен пластмасовия капак на механизма за сгъване (вътрешната част на двете крайни седалки на втория ред), който играеше във всички посоки и при преминаване по неравности трака опирайки се в съседни пластмаси.
Със синята стрелка е посочено мястото на единствения болт, държащ капака, останалото е на щипки.
Пластмасовото копче на капака в предната част, се беше извадило:

Ето там стои:

Слагането на капака с копчето на него е много трудно, затова първо слагате копчето в дупката на металната лайстна на пода и тогава нахлузвате капака първо с тясната му част на копчето и след това с движение назад по посока на багажника.
Не е зле да направите мека подложка (мястото е посочено с червена стрелка) на механизмите за закопчаване на коланите, тъй като в края на улея опират в пластмаса и тропат:
