Страница 1 от 1
колеги голям проблем
Публикувано: 16 дек 2010, 12:44
от danissss
Колеги карам ескорд 95г. и колкото и да загрее няма никакво парно,духа само студено,казаха ми майстори да сменя питата на парното и я смених и пак студено духа дайте съвет какво да правя.Преди духаше около 10мин. хладно и после само студено и после започна само студено смених питата и пак нищо само студено
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 16 дек 2010, 13:24
от Doin
Като смени радиатора на парното не погледна ли и термостата? Много по-вероятно, много по-евтино, и много по-лесно за смяна. Какво показва датчика на температурата - бързо ли загрява, къде седи стрелката....? Хубаво е да си провериш и ключа на парното - отваря ли, не отваря ли.... Проблема не е голям, но трябва да си огледаш нещата добре.
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 16 дек 2010, 13:39
от danissss
Колега термостата е нов и проверих дали нотваря с него всичко е наред,ключа отваря и него проверих и пак нищо колата загрява нормално но парно няма незнам какво друго може да е.
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 16 дек 2010, 15:57
от Kamazabg
Може да имаш "Тапа" по трасето към радиаторчето на парното.
Маркучите там са по тънки и понякога се запушват от наслагване на мръсотии.
Ако си с някакъв фалшив антифриз не е изключено и замръзване..
Възможно е и да не е обезвъздушена добре
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 18 дек 2010, 23:25
от danissss
колега нали се обезвъздушава автоматично

Re: колеги голям проблем
Публикувано: 19 дек 2010, 10:54
от HACKO
А клапата за студено-топло, движи ли се? На Ескорта течноста циркулира постоянно през радиатора а превключването става чрез спиране на потока на въздух през радиатора (след 96 има електрически кран, който спира течноста и прави много проблеми, но твоята трябва да няма). Самата клапа се движи от жило, което се задвижва директно от ключа за топло-студено на таблото, жилото е откъм шофьора и може да се види дали работи като се навреш до педалите. А пък 99% от майсторите си нямат хал-хабер от Форд.
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 06 яну 2011, 00:04
от ford1987
Здравей колега ,
Несъм много наясно, но един приятел който кара " Опел Астра 91 1.6i " имаше същия проблем.Смени термостата нямаше промяна.Накрая се оказа, че е има проблеми в бушоните.Смени ги и нямаше никакъв проблем. Незнам какво общо има едното с другото. Надявам се да съм помогнал.

Re: колеги голям проблем
Публикувано: 06 яну 2011, 18:40
от jordj
Извинявайте прочетете,внимателно
Колеги карам ескорд 95г. и колкото и да загрее няма никакво парно,духа само студено,казаха ми майстори да сменя питата на парното и я смених и пак студено духа дайте съвет какво да правя.Преди духаше около 10мин. хладно и после само студено и после започна само студено смених питата и пак нищо само студено
и после давайте съвети.
Значи термостата е добре,следват ,кранчето,маркучи и питата.
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 06 яну 2011, 19:09
от HACKO
От 18.12, когато е писал последно, нищо конкретно. Дадохме му две правдоподобни предположения, но или се е оправил и не му пука вече за нас или не смята предположенията за сериозни и търси компетентно мнение другаде.
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 08 яну 2011, 12:02
от jordj
А може като мен да е зает и рядко да влиза във форума.
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 11 яну 2011, 01:18
от иво г. иванов
Да де , ама нали идеята на форума е да споделим решения проблем . А това за автоматичното обезвъздушаване от 95 год. е леко съмнително . По метода на изключването - сменил е питата , термостата е в ред , превключвателя на положенията /в купето-работи/ ...,danissss ,пипни входяшия и изходящия от радиаторчето на парното ,маркуч .Топли ли са ? Дали на входяшия маркуч нямаше някакъв клапан ...? А...?/колеги/? И драсни нещо де !!!
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 11 фев 2011, 16:02
от biser77
Здравейте, колко съм се ровил да намеря такава тема и си викам хоп, най накрая...., но няма обяснение. Заинтригува е поста на Наско за ел. клапан, който спира течността и дава проблеми. Аз го имам същия проблем (Ескорт 1.8 тд 98г.) няма парно, бях стигнал до извода че радиаторчето е запушено, защото веднъж се опитах да го чистя без да го свалям със сода каустик и мисля че имаше малък ефект, но сега този клапан ме хвърли в тъча, всичко иначе си е наред - термостат(проверен, сменено уплътнение), обезвъздушаване, жилата работят..., моля Наско за малко разяснение за този клапан, благодаря предварително.
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 11 фев 2011, 16:32
от HACKO
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 11 фев 2011, 19:54
от biser77
Благодаря, Наско. Знам я темата и съм я чел няколко пъти, но не можах да разбера дали важи и за ескорта, един колега там беше попитал, но никой не му е отговорил, аз съм търсил по колата, но нищо не намерих, радиаторчето на парното ми е долу низко, а тая клапа трябва да е горе, трябва значи да има маркуч от едното до другото?!?!
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 11 фев 2011, 21:58
от HACKO
Ами важи, може самото устройство да има малки разлики, но като цяло е едно и също. Не съм сигурен обаче дали Ескорта има, моя няма, ама и Фиестата ми няма, явно клапана се появява по-късно или когато има климатик.
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 11 фев 2011, 22:09
от biser77
Като чета в онази тема, всичките са с клима, мойта също..., значи може и това да е

Тези дни като имам време ще разглобявам и ще правя снимки, за да се знае и за ескорта къде се намира тая клапа (ако я има) Поздрави
Re: колеги голям проблем
Публикувано: 12 фев 2011, 19:20
от pav4o
HACKO написа:Ами важи, може самото устройство да има малки разлики, но като цяло е едно и също. Не съм сигурен обаче дали Ескорта има, моя няма, ама и Фиестата ми няма, явно клапана се появява по-късно или когато има климатик.
НАСКО е прав, само ескортите, който имат климатици имат подобна клапа, защото питата на парното и тази на климатика са една в/у друга, при липса на подобен спирателен клапан ще се обдухват и двете пити, а едната като я загряла климатик няма да се усети никога

.За съжаление не мога да кажа конкретно каде при ескортите не съ се човъркал още

, но трябва да се търси някаде до самата пита на парното на входящата тръба
Другото, което може да е, ако имаш газово и е прекъсната входящата труба и да е пусната да минава през изпаритела, който да консумира тази топлина, едва ли, ама може да се метне един поглед и там
Поздрави

Re: колеги голям проблем
Публикувано: 13 фев 2011, 00:31
от biser77
За газта, не съм ,защото е дизел

Днес гледах и се пулих пак, но тръбите влизат долу в купето (вход и изход) там би трябвало да е и радиаторчето на парното, питата на климата ми е горе, в отсеха м/у двигателя и предното стъкло, в кутията с вентилатора на купето. Май ще трябва да свалям таблото, за да стигна до клапата и радиаторчето

Ако някой знае къде е тва чудо на техниката, моля да сподели

Re: колеги голям проблем
Публикувано: 20 ное 2011, 09:04
от biser77
Обещах да пиша като разбера има ли, няма ли ел. кран на ескортите с климатик. Отговора е Ескорта след 95-та с климатик НЯМА такъв кран, радиатора на климатика е горе, под предното стъкло, в нишата за чистачките, а радиатора на парното е долу низко под таблото, следователно няма нужда от такъв кран. При мен проблема беше отстранен със смяната на радиаторчето на парното (запушено).