Страница 1 от 2
За чистачките...
Публикувано: 09 яну 2008, 00:06
от Peter_CLX
Отварям тази тема като продължение на дискусията от темата за "надрасканото предно стъкло"... за да не пишем там офтопик постинги.
Аз в началото на зимата сложих на предното стъкло чифт Valeo, френски били, 17 лв бяха в Метро. За момента се държат перфектно въпреки леда и полярния студ напоследък, движат се много "мазно" - никакво стържене и не остават и следа от вода или каквото и да е. Освен това сега и разходът на течност за стъклото е по-малък.
Впрочем също като на колегата от горната тема стъклото ми е леко надрано от некачествени, макар и евтини чистачки преди... Икономията е майка на мизерията, както са го казали.
EscortMK51.3 написа:Аз си взех само силиконови пера, смених ги и работата заспа!!!! Просто минат ли 2 пъти чистачките и не остава и капчица на стъклото! 3 лева комплекта (2 дълги пера, изрязваш ги според твоите).
Колегата може ли да открехне за тези силиконови пера откъде и по колко пари си ги е намерил, от колко време кара с тях и как се държат до момента (колко са трайни, ми е въпроса)?
Публикувано: 09 яну 2008, 14:39
от debug
Публикувано: 09 яну 2008, 19:07
от pantata
Искам да питам за сензора на чистачките от Мото-Пфое кога се разбира че са вече изхабени... там един колега каза, че имат такъв датчик и аз го имам, спомням си че махах една лепенка, ама не знам какво трябва да стане с тая черна точка когато станат за хвърляне
Публикувано: 09 яну 2008, 19:10
от debug
Става жълта - появява се триъгълник с удивителна.
Публикувано: 09 яну 2008, 22:02
от libra
pantata написа:Искам да питам за сензора на чистачките от Мото-Пфое кога се разбира че са вече изхабени... там един колега каза, че имат такъв датчик и аз го имам, спомням си че махах една лепенка, ама не знам какво трябва да стане с тая черна точка когато станат за хвърляне
Извинявай, колега. Снимах опаковката вчера с телефона за да ти покажа, но е адски размазано. Утре ще я снимам с апарата и ще ти пратя, но колегата "debug" ти е обяснил. Вътре в това "оченце" има някакъв гел, който с времето започва да пожълтява, докато в средата остане един триъгълник с удивителна.
Мисля да пробвам следващият път безраменни чистачки, недостатъка им е, че са скъпи.
А за да се запази през зимата чистачката, не трябва да се пуска да стърже по заледено стъкло. Това веднага може да образува язви от острия лед и да почне да оставя следи по стъклото, дори и да е нова.
Публикувано: 09 яну 2008, 22:57
от debug
libra написа:
Мисля да пробвам следващият път безраменни чистачки, недостатъка им е, че са скъпи.
Много бързо се скапват и не чистят особено хубаво при ниски скорости (в града). Наблюденията са ми върху оригиналните чистачки на VW Polo, Caddy, Opel Astra. Цената им за Фокус е около 60 лева (Bosch Aerotwin).
Публикувано: 09 яну 2008, 23:04
от pantata
[quote="libra"][/quote]
Няма нужда от снимка, кутията ми в багажника със старите Шампионки вътре за резерва. Просто така и не бях разбрал какво трябва да стане там, мерси на debug за пояснението

Публикувано: 10 яну 2008, 22:22
от paci
libra написа:А за да се запази през зимата чистачката, не трябва да се пуска да стърже по заледено стъкло. Това веднага може да образува язви от острия лед и да почне да оставя следи по стъклото, дори и да е нова.
Най-редовно го правя.
Бал съм ги у чистачките.
Днес си купих некви от Кауфланд за 3 и нещо ма нямаха 4 лв. за комплект.
Чистят обаче оставят един филм които бавно полекичка изчезва.
Кефа ми стана като нямаше звука който имаха старите и ме караше да псувам в ритъм с тях по време на дъжд

Ще ги видим колко биват макар че не залагам кой знае колко на чистачки с цена 3 лв.
Не видях да имат посока но ще ги огледам и ще експериментирам та може и филма да изчезне.
Утре сутрин ще търчат по леда

Публикувано: 10 яну 2008, 23:23
от libra
paci написа:libra написа:А за да се запази през зимата чистачката, не трябва да се пуска да стърже по заледено стъкло. Това веднага може да образува язви от острия лед и да почне да оставя следи по стъклото, дори и да е нова.
Най-редовно го правя.
Бал съм ги у чистачките.
Днес си купих некви от Кауфланд за 3 и нещо ма нямаха 4 лв. за комплект.
Чистят обаче оставят един филм които бавно полекичка изчезва.
Кефа ми стана като нямаше звука който имаха старите и ме караше да псувам в ритъм с тях по време на дъжд

Ще ги видим колко биват макар че не залагам кой знае колко на чистачки с цена 3 лв.
Не видях да имат посока но ще ги огледам и ще експериментирам та може и филма да изчезне.
Утре сутрин ще търчат по леда

А с каква течност за чистачките си, да не остава филм от нея ако е по-гъста или нещо такова?
Публикувано: 10 яну 2008, 23:58
от paci
libra написа: ....
Напълно възможно и да си прав.
С течност пробвах как чистят.
Течноста ми е подарък от сестра ми за РД и май е купувала пак от Кауфланд. Концентрат некъФ е и сметнах че не е необходимо да го разреждам защото МАХ стойности на замръзване ми допаднаха без разреждане.
Но пък със старите музикални цървули които скъсах нямаше филм.
Публикувано: 11 яну 2008, 08:00
от cenzor
paci написа:libra написа: ....
Напълно възможно и да си прав.
С течност пробвах как чистят.
Течноста ми е подарък от сестра ми за РД и май е купувала пак от Кауфланд. Концентрат некъФ е и сметнах че не е необходимо да го разреждам защото МАХ стойности на замръзване ми допаднаха без разреждане.
Но пък със старите музикални цървули които скъсах нямаше филм.
Чист концентрат не е добре да се ползва, защото скапва боята ( то си го пише на повечето на опаковката. )
Публикувано: 11 яну 2008, 09:29
от Dundee
Забелязал съм че тия чистачки ги продават покрити с една сива мазнотия. След време се отмива от перата. От тая мазнотия май е филмът по стъклото.
Аз спрях да ги ползвам тия от 3 лв., щото ме дразни как тракат при обръщането на посоката на движение при чистенето. Нещо хлабово са хванати перата. Взех си малко по-скъпи - от 7 лв.

италиански някакви, едната си има спойлерче. По-дълго изкараха докато се разскърцат - към година вече.
Публикувано: 11 яну 2008, 21:10
от Peter_CLX
paci написа:...
Но пък със старите музикални цървули които скъсах нямаше филм.
С течение на времето спират филма и почват с музиката
Предишните ми за долу-горе същата цена показаха такъв "пърформънс" (извинявам са за чуждицата, поне я написах с бг букви

)
Сегашните, с които съм, никога не са правили такъв "филм", стъклото след тях остава сухо. Вероятно са направени от по-мека гума, вместо да ги мажат с графит или някъв друг слой, който може би оставя подобен филм в началото.
P.S. Течността ми за чистачки е няква немска май, зимна - Penguin или нещо подобно пишеше на етикета.
Публикувано: 11 яну 2008, 21:47
от OhljovchO
Пиша малко офтопик сори на автора ма да не дигам стари теми:
Какъв трябва да е размера на чистачките за Фокус-а и дали са еднакви двете?
В момента двете чистачки са еднакви на дължина, но докато чистят едната /пред дясната седалка/ чисти по-високо, а другата пред мен по-ниско. В резултат се стича гадна мръсотия точно пред мен...супер гадно. Чудя се дали да не сложа малко по-голяма чистачка пред шоферското място или де да знам някаква игра с размерите им...дайте акъл
Публикувано: 11 яну 2008, 21:52
от Dundee
Различни са, шофьорската на фокуса е по-голяма, ама какъв е точния размер да каже някой с такава кола.
Публикувано: 11 яну 2008, 22:57
от libra
paci написа:Но пък със старите музикални цървули които скъсах нямаше филм.
Хаха, Паци уби рибата

Още не мога да спра да се смея
pantata написа: ....
OhljovchO написа: Какъв трябва да е размера на чистачките за Фокус-а и дали са еднакви двете?
Това са чистачките от М.Пфое
П.С. В дясно е комплект предни, два размера, в ляво е задната...
Публикувано: 11 яну 2008, 23:08
от OhljovchO
Утре отивам да си намеря свестни
Моята няма Wear Indikator......май
Благодарско

Публикувано: 11 яну 2008, 23:41
от debug
(Фокус) Отзад спокойно става и 400мм - изпробвано с БОШ ЕКО - 5 лв вместо 13 или 18 или колкото там е оригиналната задна

Предните са 38 лв комплекта, заслужават си парите

Публикувано: 12 яну 2008, 07:13
от jordj
Колеги не искам никой да убеждавам, но гумените пера на чистачките каквато и марка стареят и максимум на два сезона трябва да се сменят.
Затова като са нови имат някакво мазно покритие което ги предпазва малко или много от стареене.
Служебната кола е на година и година и половина (четири месеца в сервиз) оргинални немски чистачки не чистат а свирят и подскачат особенно задната.
Затова на всички препоръчвам на сезон максимум два по евтини отколкото скъпи и пак така.Винаги карате с нови и по практично е.
Вярно и аз не съм привърженик да копувам евтино ,но практиката го налага.
А за през зимата течноста за чистачки трябва да е разредена поне за около -25 зада може да ви върши работа и сутрин когато колата е студена иначе може да замръзне върху стъклото вместо да го изчисти.А както скоро бяха и -27 -31,6 сами се сетете .Зима е.
Публикувано: 12 яну 2008, 09:26
от dimitardima
Здравейте,аз пък имам друг въпрос за чистачките.Винаги съм се чудил,за какво точно служи спойлерчето на едната чистачка?
